ביקורת מסך מחשב LG 32ML600-B

אורי וינגרט
09-05-2020 20:13

המסכים השטוחים בימינו גדלים להם אט אט. אם פעם 19" היה נחשב היסטרי, היום פחות מ-23" נשמע לנו מוזר. אל ביתי (עכשיו עובדים מהבית כן?!) הגיע לסקירה מסך 32" אינץ' של חברת LG אחת מיצרניות המסכים הידועות.

בהוצאה הראשונה שלו מהאריזה אנו מתרשמים ממוצר בעל איכות גימור גבוהה וגודל שבאמת לא רגיל לנו במסכי מחשב, אלא במסכים שעל הקיר.

הפעם אנחנו נתחיל דווקא מהמחיר. למה? כי בשמיעה ראשונה 32" ישר זורק אותנו למחיר גבוה ביותר.

אז הפעם מדובר במסך שמחירו המומלץ לצרכן הוא 1,390 ש"ח בלבד.

אז האם מדובר במציאת השנה? האם יש תמורה לאגרה?

מסך מחשב lg

עניינים טכניים והרכבה

מדובר במסך בכל פאנל בטכנולוגיית IPS וגודל מסך אפקטיבי של 31.5" אינץ'. העיצוב סולידי אבל מרשים, רמת הגימור די גבוהה.

המסך מגיע עם מעמד רגל המורכבת עם שני ברגים (תזדקקו למברג) אשר אינו מודולרי, כלומר לא למטה לא למעלה ולא לצדדים, אך כן יש לו אופציית TILT קדימה ואחורה.

המסך מגיע עם מטען חיצוני נוח ויש בו 2 חיבורי HDMI וחיבור VGA. כמו כן יציאת אוזניות למקרה ותזדקקו לה.

לצערי אין במסך רמקולים מובנים ככה שאם רציתם להשתמש בו כמסך טלוויזיה תאלצו לחבר אליו מערכת נוספת או סאונד בר. מכיוון שיש לו יציאת אוזניות כל סאונד בר הכי בסיסי יתחבר אליו ללא שום בעיה.

במשרד שבו גם רוצים לערוך מצגות וגם לראות טלוויזיה זה יכול להיות פתרון מאוד נח.

דבר ששמתי לב אליו, הוא שהמעמד מעט צר מדי למסך כ"כ גדול ולא פעם המסך היטלטל בתזוזה לעומת המסכים הרגילים שלי, שאמנם קטנים יותר אך בעלי בסיס רחב יותר.

בנוגע לפרטי המסך עצמו, נקבל פאנל IPS בעל קצב רענון של 75HZ ורזולוציית מסך של 1920X1080.

הבהירות עומדת על 300 cd/m^2 והניגודיות כ 1200:1.

את המסך ניתן לתלות על הקיר בקלות מכיוון שהוא תומך בתקן VESA 100.

כמו כן מציע המסך תמיכה בתקן HDR10, תכונת Dynamic Action Sync להתאמת מהירות תגובה של המסך למצב משחק, ותפריטים רגילים.

גב המסך

שימוש וחוויה

אחרי ההתקנה המאוד מהירה וקלה, המסך כמובן מזדהה מיד במחשב. את המסך בדקתי גם עם מקבוק פרו וגם עם PC רגיל. 

השימוש שלי היה בעיקר עבודה, צפיה בתכנים ברשת ועבודה עם מסמכים שונים.

אני עובד לא מעט מול כלי תוכנה ואני חייב להודות שלעבור על לוגים או קוד במסך כזה, זה תענוג. אני לא מאלו שאוהבים כתב סופר דופר קטן, אלא פונטים נורמלים. התצוגה על המסך היתה נוחה ולא מעייפת ואם היה לי שולחן עבודה גדול יותר בבית, אני בטוח שגם הייתי נהנה מזה עוד יותר.

צריך לשים לב למרחק הישיבה מהמסך, מכיוון שעדיין מדובר ב 32״ וזה לא גודל טריוויאלי.

בקריאה וכתיבה של מסמכים מסויימים מצאתי את המסך במצבי לבן כבוהק מדי והיה לי קשה להגיע לנקודה שנוחה לי. מה גם שיושבים קרוב מדי, ממש רואים את קווי המתאר של הפאנל.

גם מצב הקריאה של המסך לא תרם הפעם.

מאידך במצב Dark, המצב הרבה יותר טוב ומאוזן. מומלץ לשבת ולעשות מעט כיוונוני שחור כי בבהירות מלאה ניתן לראות לא מעט זליגות אור מהחלק התחתון.

מסך מחשב lg

מכיוון שאני לא גיימר בשום דרך, קשה לי לחוות דעה מלאה על הנושא, אבל ניסיתי את הגרסה החינמית של World War Z מבית Epic Games. התרשמתי מכך שאין שום LAG תקיעה ואו מריחה כלשהי. הצבעים היו נהדרים, מלאי חיים וזאת אפילו בלי שינוי למצב vivid. היה ואתם משחקים במחשב אבל לא נחשבים גיימרים כבדים לשחק על מסך 32" יכולה בהחלט להיות חוויה. 

מה שכן, לא נמצא פה קצב רענון באמת גבוה או זמן תגובה באמת גבוה וכמו כן המסך אינו כולל לא AMD Free Sync ולא Nvidia G-sync. לכן הוא לא מיועד לגיימרים כבדים במיוחד.

כן תוכלו למצוא במסך אופציות משחק בשם FPS ו-RTS, אשר משפרות ומייצרות אופטימיזיציה למשחקים כבדים יותר ולגיימרים, על אף שהמסך עצמו לא תומך בקבצי רענון גבוהים או מצב sync חדישים.
 בימינו אנו, בהם אנחנו מבצעים המון פעולות מהבית וגם כאשר אנו עובדים, לרוב מדובר בריבוי חלונות ותוכנות בבת אחת. המסך הנ״ל מציע אופציה מעניינת ביותר ומשתלמת לעשות פעולות אלו. הצפייה בתכנים אינטרנטים מסוגים שונים ושיחות זום מרובות משתתפים במיוחד בימים אלו היא מעולה, התמונה ברורה, אפשר להכניס מספר רב של חלונות בקלות, והחוויה הכללית נוחה מאוד וטובה.
 שני חיבורי ה-HDMI מאוד עזרו לי כאשר החלפתי בין הלפטופ לבין הדסקטופ וזה לא דבר טריוויאלי. היום רוב המסכים מגיעים עם חיבור HDMI אחד ולרוב Display port מה שיצריך עוד סוג של מתאם. מכיוון שבחלק מהדברים אני מעט אולד סקול, לא אהבתי את הכפתור היחיד התחתון באמצע המסך שהוא בעצם ג'וייסטיק לכל האופציות. מה גם שאם הוא מתקלקל, די נתקענו.

חסר לי חיבור usb לחיבור דיסק און קי להצגה של תוכן, וכמו כן חיבור מלמטה לשם נוחות תליה צמודה לקיר.

לסיכום
אז האם המסך הזה שווה את מחירו? ללא ספק. 
מי שמחפש את האופציה למסך גדול, לא בעל רזולוציה גבוהה, פשוט, סולידי אבל מעוצב, בעל גימור איכותי ומבית טוב - מומלץ לו לבדוק את המסך הנ"ל מבית LG.
דגם: 32ML600-B
אחריות ושירות קבוצת ח.י.
מחיר מומלץ לצרכן : 1,390 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום