15/4/20 - מהדורת החדשות השבועית

אנטון קמינסקי
15-04-2020 17:48

ברוכים הבאים למהדורת החדשות השבועית, עם כל מה שאפשר לראות במסך הקטן, המלצות מוזיקה וחדשות מעולם הקולנוע הביתי.

מה לראות?

כאן תמצאו את כל מה שחדש במסך הקטן.

סלקום TV

השבוע עלו ארבעה סרטים (לא חדשים) לשירות, שניים בכיכובו של ליאם ניסן ושניים בכיכובו של בראדלי קופר.

נתחיל מהראשון, אני מאוד אוהב את ליאם ניסן, אבל ההפיכה שלו לכוכב אקשן הפכה אותו לשחקן בעיקר של סרטים בינוניים. מצד שני, רוב הסרטים הללו הם Guilty Pleasure מבחינתי.

"נון-סטופ" (2014), הוא דווקא מותחן ולא סרט אקשן וכולל גם שחקנית שאני מאוד אוהב, ג'וליאן מור. קצין בטחון, שמתפקד כנוסע סמוי, מתחיל לקבל הודעות טקסט מטרידות במהלך טיסה. מהר מאוד מתברר שכל נוסעי המטוס בסכנה.

"חטופה" (2008), סרט אקשן סוחף. בתו של סוכן CIA נחטפת בידי כנופייה העוסקת בסחר בנשים, בעת טיול בפריז. סוכן ה-CIA מגיע לפריז ולא משאיר אף אבן במקום במהלך החיפוש.

התסריט נכתב בידי לוק בסון, וכמו לא מעט סרטים מבית היוצר של בסון, מדובר באקשן מהיר וחסר מעצורים.

"חטופה" הוא סרט ראשון בטרילוגיה, כשכל סרט בטרילוגיה זכה לציונים נמוכים מהקודם (ב-Rotten Tomatoes למשל). אני אישית נהניתי מכל הטרילוגיה, נכון שהסרט השני והשלישי הם דיי סרטי זבל, אבל הם זבל כיפי מאוד לטעמי.

צפו בטריילר:

נעבור כעת לסרטיו של בראדלי קופר. קופר הוא אחד האנשים העסוקים והמצליחים בהוליווד. הוא ידוע בעיקר כשחקן קומי, אבל בשנים האחרונות גם מתנסה בתפקידים רציניים יותר. למשל בסרט "כוכב נולד", אותו הוא גם ביים והיה שותף לכתיבה. עוד תפקיד מעולה של קופר, הוא כמדובב של "רוקט" בסרטי "שומרי הגלקסיה" ו"הנוקמים", אחת הדמויות היותר מצחיקות שם.

"אופטימיות היא שם המשחק" (2012), דרמה קומית שנונה וקסומה. מורה לשעבר, חוזר לגור בבית הוריו לאחר שהיה מאושפז במוסד לבריאות הנפש. הוא מנסה להתפייס עם אשתו, אבל כשטיפאני (ג'ניפר לורנס, שזכתה באוסקר על התפקיד) נכנסת לחייו, הכול מסתבך.

גם רוברט דה-נירו משתתף בסרט, כאביו של קופר. אם טרם ראיתם את הסרט, אני מאוד ממליץ. הוא מצחיק, משונה ועשוי נהדר. הופעות מבריקות של לורנס וקופר.

"משחק באש" (2015), השף אדם ג'ונס, הרס את הקריירה שלו בגלל התמכרות לסמים והתנהגות שחצנית ודוחה. כעת הוא שב ללונדון ומנסה להתחיל מחדש במטרה להשיג את כוכב המישלן השלישי.

אני חייב מילת אזהרה פה, בתקופה שלנו, כשהבדיחות על אכילת יתר במהלך ההסגר תוקפות אותנו בכל מקום (כולל הערכה לכמות הק"ג שנעלה שהייתה בחדשות), הסרט הזה עלול להיות מאוד מסוכן. כמות סצנות האוכל המגרה בסרט... טוב הבנתם את העניין.

מבחינת סדרות, עלו לשירות 4 סדרות חדשות:

סדרת מתח קומי חדשה מבית HBO, "תברח". שני מאהבים לשעבר מחליטים להוציא לפועל תוכנית בריחה משותפת.

הסדרה הקומית "לא בטוחה", גם היא מבית HBO, חוזרת לעונה רביעית. הסדרה מראה את החוויות המביכות וההתמודדות של אישה אפרו-אמריקאית בעולם המודרני.

"מכושפות – הדור הבא", הוא רימייק לסדרה "מכושפות" בכיכובן של אליסיה מילאנו ושאנון דוהריטי, שעלתה ב-1998 והחזיקה 8 עונות. שלוש אחיות מגלות שהן נצר לשושלת של מכשפות רבות עוצמה. העונה הראשונה זמינה במלואה.

הסדרה האחרונה היא סדרת הריאליטי לחיפוש כישרונות "בריטניה גוט טאלנט" שמתחילה את העונה ה-14 שלה.

נטפליקס

השבוע התקשיתי למצוא תכנים חדשים עלילתיים ראויים לספר לכם עליהם, אז הנה כמה תכנים דוקומנטריים שאולי יעניינו אתכם:

ביום שני תעלה הסדרה התיעודית "מייקל ג'ורדן: הריקוד האחרון". הסדרה עוקבת אחר הקריירה של מייקל בסוף שנות ה-90 וכוללת צילומים נרחבים שלא נראו קודם.

אם כבר אלוהים, ביום רביעי הבא יעלו שתי עונות של הסדרה התיעודית "הסיפור של אלוהים" בהנחייתו של מורגן פרימן. בסדרה עוקבים אחרי המסורות והטקסים השונים ברחבי העולם הקשורים לאלוהים.

עוד סדרה תיעודית שתעלה ברביעי היא "פרויקט החפות", סדרה העוקבת אחר הרשעות שהתבררו כלא תקינות והעוול והמחיר הכבד שאנשים שילמו בעקבות כך.

מה לשמוע?

כאן תמצאו המלצות לשירים חדשים ושירים מכל התקופות שעשו לי את השבוע.

לינק לרשימה המלאה של השירים (ב-Spotify) מצורף בסוף החלק.

שיר השבוע הוא שיר feel good קצבי, של להקת האינדי פופ האמריקאית Brazzaville. הלהקה הוקמה בידי הסקספוניסט דיוויד בראון.

עוד שירים חדשים מומלצים:

ללהקת הקאנטרי האלטרנטיבי הקנדית Cowboy Junkies יש אלבום חדש:

קטע פסנתר מרגיע של קרמיין דה מרטינו, שהוא גרסת כיסוי למנגינת גיטרה של טומי אמנואל:

בחלק של השירים הלא חדשים ברשימה, נתחיל מקטע בלוז של טנסלי אליס:

נמשיך לקטע יפיפה מתוך אלבומו האחרון עד כה של מארק נופלר מ-2018:

ונסיים בקטע ג'אז מודרני של אומן בשם Studnitzky:

לינק לרשימת השירים המלאה שעשתה לי את השבוע ב-Spotify:

תזכורת: אתם יכולים להמיר את הרשימה לשירות הזרמה אחר בעזרת השירות TuneMyMusic

 

חדשות מעולם הקולנוע ביתי

כנראה שגם בארה"ב שמעו על אתגר שיתוף המערכות, Techno Dad, מראה לנו את מערכת הקולנוע שלו:

ג'ין דה-לסלה מאודיוהוליקס, משתף אותנו במה הם שני המאפיינים החשובים ביותר בבחירת רסיבר קולנוע ביתי לטעמו, על מנת להבטיח שהרסיבר ישמש אותנו יותר שנים:

פול מקגאון ה-CEO של חברת PS Audio, הוא אחד מיוצרי התוכן הפעילים ביותר. הוא עונה על שאלות הגולשים כמעט מדי יום. השבוע בחרתי בסרטון שלו בו הוא מדבר על איך למקסם את איכות הסאונד בחללים קטנים:

טרי אליס מערוץ Pursuit Perfect System העלה השבוע סרטון מאוד טכנוקרטי שמלווה מאמר שהוא כתב ומנסה לענות על השאלה: כמה בס צריך במערכת אודיו מושלמת?

ערוץ Digital Trends עם סרטון פתיחת מוצר ומעבר ראשוני על ההגדרות של מסך ה-OLED החדש של LG מדגם GX (קוראים G10), אחד המועמדים למסך היפה של השנה:

והנה הסקירה שלהם למסך:

לסיום, וינסנט טאו מה-HDTVTest, סוקר מסך חדש של סמסונג מדגם Q80T:

עד כאן להפעם, סופ"ש נפלא לכולם והכי חשוב המון בריאות לכם וליקירכם!


מעבר לתגובות בפורום