ההשקה של מסכי SONY החדשים תתקיים ב'מסיבת עיתונאים אונליין'?

רן לוי
13-04-2020 15:26

הדגמים החדשים של סוני צפויים לנחות בישראל כבר במהלך החודש הבא. מה חדש וכיצד יושקו? רן לוי עם הפרטים.

באמצע מרץ 2020 היו אמורים מאות משווקים ועיתונאים מכל אירופה להתכנס במילאנו שבאיטליה לאירוע ההשקה השנתי והמרכזי של דגמי הטלוויזיות החדשים של חברת סוני. באותו זמן כבר ספרו במילאנו ובסביבתה מאות הרוגים ראשונים במגפת הקורונה. אירוע ההשקה הושעה והושהה (כפי שאוהבים לומר זאת בשפה מכובסת) כפי שהושעו-הושהו חיי כולנו בחודש האחרון.

אבל במפעלי סוני בסלובניה ממשיכים לייצר, אם כי בקצב איטי מהמתוכנן את הטלוויזיות החדשות מסדרות H (סדרות ה-LED) וה-A8 (סדרת ה-OLED) והם יחלו לנחות בישראל כבר במהלך החודש הבא, מאי 2020. אירוע ההשקה המקומי שתוכנן לאותו חודש בוטל, אך נכון להיום ובהתאם למצב הנוכחי חושבים לבצע במקומו "מסיבת עיתונאים אונליין" כפי שמסביר רועי מולי, ״מנהל מוצר סוני״ בישפאר. גם ימי ההדרכות למשווקים - ברשתות החשמל ואתרי המכר ברשת, כמו גם בחנויות המתמחות, מתוכננים על פי ההגבלות הנוכחיות בעזרת סרטוני הדרכה וחומר שיועבר אונליין. הלמידה מרחוק תגיע בצוק העיתים גם לכאן.

מולי מספר על ההתנהלות הזהירה של סוני בימי משבר הקורונה: "הטלוויזיות מהסדרות החדשות כבר נמכרות במשלוחים לבתים בכמה מדינות כמו בריטניה ואפילו איטליה, יש בעיה גדולה וכללית באספקות, סוני לא מייצרת את כל הכמויות שתוכננו לדגמים החדשים, סוני גם הקפיאה לחלוטין את כל הקמפיינים השיווקיים והפרסומיים שתוכננו לקראת שני אירועי הספורט הגדולים של 2020 - אליפות אירופה בכדורגל (היורו) והאולימפיאדה שנדחו כבר ל-2021. למרות זאת הייצור נמשך, אם כי כאמור בכמויות קטנות יותר בגלל בעיות בשרשרת האספקה".

טלויזית לד סוני מסדרת XH95 החדשה

בחודשיים האחרונה יש באירופה ירידות חדות של עשרות אחוזים במכירות הטלוויזיות מדגמי הפרימיום, שבו ממוצבת סוני בשוק. עשרות מליוני אנשים סגורים בבתים וניתן לצפות שבמצב כזה יעלה הביקוש לטלוויזיות, שהיא עדיין אמצעי הבידור העיקרי והמסך המרכזי בכל בית. במצב כזה מתקיימות מגמות סותרות. יש אנשים שאומרים לעצמם במיוחד במצב הנוכחי ״אחרי המבול״ ומזמינים הביתה מסך דגל ענק מהדגמים היקרים ביותר של סוני. לעומתם יש אנשים, שחשבו על מוצר פרימיום, אבל הם מתחילים לחשב את מצבם הכלכלי הביש, ובמקרה הרע הם מבטלים את הרכישה המתוכננת. בתסריט הבינוני הם מזמינים הביתה מסך חדש, אבל דווקא מהסדרה הזולה ביותר של סוני, ואפילו דגמים זולים עוד יותר של יצרנים סיניים.

במצב הנוכחי קשה מאוד לתכנן את ההמשך, אבל היבואנים חייבים לתכנן בזהירות את ניהול המלאי. זה קורה משום שדגמים מסויימים של טלויזיות (כמו 85 אינץ׳ של סוני מסדרת XG9505 מדגמי 2019) כבר אזלו במחסנים, ובישפאר חייבים לענות לביקושים שיבואו ולהטיס במהירות ארצה את הדגם המחליף XH9505 שיגיע לארץ כאמור כבר במהלך החודש הבא. 

טלויזיה אולד סוני מסדרת A8 החדשה

איתו יגיעו גם דגמי טלוויזיות ה-OLED החדשות של סוני מהסדרה הבסיסית A8 בגדלים 55 אינץ׳ ו-65 אינץ׳. בהן למשל, הטמיעה סוני את מעבד התמונה המתקדם ביותר שלה ה-X1 אולטימייט, שנכלל בדגמי השנה החולפת רק בדגמים השונים בסדרת 9. בדגמי 2020 מוכלל האולטימייט גם בחלק מדגמי ה-LED שמתחת לסדרות הדגל, כמו למשל  XH85. 

דגמי ה-OLED מסדרת הדגל AG9 בגדלים 65 ו-77 אינץ׳ שהושקו כבר לפני כשנה ימשיכו להיות משווקים בעולם ובארץ עד סוף 2020. סוני התכוונה להחליפם בדגם משופר, ובו מעבד תמונה חדשני (יורשו של האולטימייט הנוכחי), שהיה אמור להיות מושק בתערוכת IFA בברלין, בשבוע הראשון של ספטמבר 2020. נכון להיום, התערוכה אמורה להתקיים כמתוכנן, אבל טרם ברור אם הדגם החדש אכן יוצג בה, או שיידחה לתחילת 2021 לתערוכת CES השנתית בלאס וגאס.


מעבר לתגובות בפורום