רואים שמונה שמונה

רן לוי
13-04-2020 13:40

האם אירוע ההשקה של LG יתקיים כמתוכנן באמצע יוני ואילו דגמים חדשים תחשוף הענקית הקוריאינית?

עתידות: אמצע יוני 2020, בעוד כחודשיים. גיא בן יהודה, סמנכ״ל השיווק של LG ישראל עומד במתחם אירועים יוקרתי במרכז הארץ ומציג מחזה שהישראלים טרם ראו כמותו - טלוויזיית OLED בגודל 88 אינץ׳ ברזולוציית 8K - קפיצת מדרגה ל-LG גם בגודל (במשך שנים ייצרה החברה טלוויזיות OLED עד 77 אינץ׳) וגם ברזולוציה.

האם אירוע ההשקה המתוכנן יתקיים באמצע יוני, או שיידחה לסוף יוני או אף לתחילת יולי? נכון להוראות המשתנות של ״שעת-חירום-קורונה״ בן יהודה עדיין לא יודע. “הכל מוכן להשקה. אני מאמין שלא תהיינה דחיות מיוחדות, משום שהייצור עובד כמתוכנן. עם זאת, תמונה מדוייקת יותר, כולל מועדים מדוייקים תהיה לנו ברגע שנבין כיצד המשק צפוי להתנהל בקרוב״.  

טלוויזיית 88 אינץ׳ מסדרת ה-Z10 טלוויזיית 88 אינץ׳ מסדרת ה-Z10

דגמי הטלוויזיות החדשים שמיוצרים במפעלי LG בקוריאה כבר מטופטפים לישראל, בצורת דוגמאות של חלק מהדגמים, שהגיעו למשרדי החברה. בתחום ה-OLED תציע החברה החל מיוני הקרוב (בהתאם להתפתחויות) 4 סדרות. הבסיסית C10 תגיע בגדלי 55, 65 ו-77 אינץ׳. מעליה תוצב סדרת G10 בגדלי 55 ו-65 אינץ׳ בלבד. סדרת ה-W10 שהיתה בשנים האחרונות סדרת הדגל של LG הופכת השנה לסדרת הכניסה בדרג העליון, בגדלים של 65 ו-77 אינץ׳. 

מעליה כאמור יוצב דגם הדגל ה-88 אינץ׳ בסדרת ה-8K ה-Z10 המתנוסס בראשו של רהיט-בסיס מעוצב. מחירו בעולם מתחיל ב-30,000 דולר בארה״ב ומרקיע ל-40,000 פאונד באנגליה. לדגם יש גם אח קטן יותר, בגודל המקובל 77 אינץ׳ ובעיצוב הדבק לקיר הרגיל, שגם הוא יגיע לשוק המקומי. מחירו בעולם רק כ-25,000 דולר.

שני ה-Z10 יישאו את הלוגו של ארגון ״8K״ ומשום כך יעמדו בלפחות 90% מדרישות הקונטרסט של תכני 8K, כולל יכולות ההבחנה של העין האנושית בין פיקסלים סמוכים במסך. המסכים היוקרתיים הללו יימכרו בארץ משום שב-LG מעריכים שלמרות השפעותיה הכלכליות של המגפה על ההכנסה הפנויה של הצרכנים, עדיין יהיה להם ביקוש.

גם בסדרת טלוויזיות ה-LED היוקרתיות שלה, NANO CELL עם תאורה אחורית מלאה, תציע השנה LG דגם 8K ראשון מתוצרתה בגדלים 65 ו-75 אינץ׳ שמכונה ״NANO 99”. ב-LG מבטיחים ניהול תאורה אחורית משופר ושליטה / חסימה טובה יותר של כמות האור שמגיעה לחלקים שונים במסך. נראה אם המסך יקיים את ההבטחה ל״הילות״ פחותות מסביב לחלקים המוארים שזולגות לתוך הרקע השחור. בכל דגמי ה-8K מגיעים כל 4 מחברי ה-HDMI בתקן 2‪.‬1 החדש, כולל מיצוי מלא של יכולות המחבר החדש. בהן, בין השאר, תמיכה במשחקי 8K בקצב 60HZ שיציעו קונסולות הדור הבא. 

רוב דגמי ה-OLED (פרט לסדרה הנמוכה B10) וחלק מדגמי ה-LED מסדרת NANOCELL כוללים את הדור השלישי והמשופר של מעבד התמונה אלפא 9. המעבד החדש משפר, על פי אמירות היצרן, את ביצועי האפסקייל של המסך, במיוחד בהקטנת תופעת ה״מאקרו בלוקינג״ ברקעים השחורים, אחידות צבע טובה יותר בתכנים באיכות נמוכה, ובתכני HDR גם מיפוי מדויק יותר של החלקים הבהירים בתמונה.

טלוויזיית NANOCELL 8k של LG מסדרת NANO99

טלוויזיית NANOCELL 8k של LG מסדרת NANO99

 

 בנוסף הוטמעו ברוב הדגמים החדשים שני מצבי תמונה מסקרנים. הראשון, ״פילם מייקר״, מתיימר להציג את התמונה בדיוק באופן שבו רואים אותה עורכי הסרט על גבי המוניטורים המקצועיים שלהם. לגמרי לא בטוח שהצרכן הסופי יאהב את התוצאה הזו. במצב השני, "דולבי ויז׳ן IQ", מגוייס החיישן המקובל המודד את רמת התאורה החיצונית בחדר לשיפור הבהירות בתכנים בפורמט דולבי ויז׳ן שמוצע לצופה בארץ בין היתר בשירות הסטרימינג "APPLE TV +".

בתחילת 2020, טרום הקורונה תכננו ב-LG ישראל קמפיין שיווקי מסיבי, מלווה במבצעים על מגוון הדגמים הדנדשים לקראת יורו 2020 - אליפות אירופה בכדורגל. הטורניר נדחה לקיץ 2021 ואיתו גם הקמפיין. עם זאת, כנראה שיעלה קמפיין שיווקי חליפי שגם בו יוצעו מבצעים ״אנחנו יודעים להתאים את עצמנו למציאות המשתנה ולצרכים. מאחר והיורו נדחה בשנה אנחנו עובדים כעת על המהלכים השיווקיים ואופי הקמפיין״ אומר בן יהודה.

הטלויזיה הנגללת של LG

אתר ״פורבס״ דיווח בשבוע שעבר כי הנהלת LG לא זנחה, למרות המגפה, את תכניתה להשיק עד סוף 2020 את הטלוויזיה הנגללת, 65 אינץ׳ גודלה. R10 יהיה שם הדגם ברזולוציית 4K ומחירו הצפוי יעמוד על כ-60,000 דולר. הקונספט שבו מסך OLED גמיש עולה בלחיצת כפתור מתוך יחידת בסיס (המשמשת גם כסאונד בר אימתני) מול עיניהם המשתאות של הצופים, ושהוצג לראשונה בקוריאה בסוף 2018, יהפוך סוף סוף למוצר מסחרי. תנו לנו להמר שאם אכן זה יקרה, הנגלל יתגלגל גם לכאן.


מעבר לתגובות בפורום