הדיסק והתקליט הם קופסת השימורים של האודיופיל

רן לוי
30-03-2020 10:08

רן לוי היה סבור שקריסת האינטרנט היא רק עניין של זמן בעת משבר הקורונה (נבואת זעם שאכן התממשה אתמול) ולכן התכונן מבעוד מועד.

אתמול בבוקר נפל האינטרנט של כ-600 אלף מנויי תשתית האינטרנט של הוט. הקריסה דווחה בידי החברה כתקלה כלל ארצית ומשמעותית בשירותיה ביישובים רבים ברחבי הארץ. קראתי את הידיעה במחשב האישי המחובר לתשתית של בזק ולא נפלתי מהכסא. ואין כאן שום פרסומת סמויה לחברת תשתית כזו או אחרת. העניין הוא אחר לחלוטין.

כבר בתחילת החודש הבנתי בהגיון בסיסי בריא, שככל שיותר ויותר אנשים סגורים בבית בשעת קורונה ומאתגרים את יכולות ומגבלות התשתית, רשת האינטרנט בסכנת קריסה. כלומר: אין הזרמת נתונים, ולא אוכל ליהנות משידורי טלוויזיה דרך סטינג TV, לא רדיו אינטרנטי, לא יו טיוב,  לא גלישה ברשת, ובעיקר את המנה העיקרית ההכרחית - מוזיקה בשירות ההזרמה של טיידל (Tidal) אליו הצטרפתי כבר לפני חמש שנים. 

לפני שנכנסתי לסופרמרקט (22 חבילות פסטה, קוסקוס ואורז, 16 קופסאות שימורים וטונה - כמות לא קטנה למסוגר יחיד), פשטתי על חנות סטימצקי הסמוכה לביתי ולמחרת הרחבתי את החיפוש גם לחנויות סטימצקי וצומת ספרים בקניון מלחה בירושלים - ימים לפני שנסגר סופית בצווי החירום הממשלתיים. בפעם הראשונה מאז ינואר 2015 קניתי בכספי המלא ובהוצאה של כמה מאות שקלים דיסקי מוזיקה, כן, כן. זו שעת חירום ובה יתגלה הדיסק לאודיופילים (או התקליט לוינליסטים שביננו) כשווה ערך לקופסת השימורים, או חבילת הפסטה. מזון חיוני / רוחני לצריכה בסיסית.

אוסף דיסקי בלו ריי

ולא מדובר רק בגיבוי פיזי. כחובב הופעות חיות של מוזיקה ישראלית. חיפשתי את כל הדיסקים של אמנים ישראלים שיצאו בשנים האחרונות: השלל כלל את ההקלטות מההופעות המשותפות של חוה אלברשטיין ושלומי שבן, יהודה פוליקר ושלומי שבת, רמי קלינשטיין וקרן פלס והיחידניות של עברי לידר, שלמה גרוניך והתזמורת הפילהרמונית, וגלי עטרי. קינחתי גם בעותקי המוזיקה מההופעות בקיסריה של יהודית רביץ ומשינה, שיצאו כבר לפני שנים רבות ועד עתה החזקתי אותם רק על גבי DVD. כל אלה לא קיימים כלל בשירות ההזרמה של טיידל.

כשחזרתי הביתה עברתי לפרקים הבאים בתכנית שתבטיח את המוזיקה גם בשעת חירום קריסתית. ירדתי למחסן ומילאתי מתוך הארגזים שאוחסנו שם שני פאוצ׳ים ב-48 דיסקי מוזיקה נוספים אהובים עליי במיוחד (חצי קלאסי, חצי קל), שלפתי גם כמה שיותר דיסקים בעטיפות קרטון או שקיות ניילון, רובם דיסקי הדגמה של יצרני ציוד אודיו או מבחרים מעולים שצורפו למגזינים גרמניים כ״אודיו״ או ״סטריאופליי״. המטרה היא שלא יתפסו מקום בדירתי הלא גדולה, מה גם שארונות הדיסקים של איקאה שאיכלסו את אוסף דיסקי המוזיקה הענק, כבר פורקו ומצאו את מקומם במחסן.

אוסף דיסקים של הופעות חיות

כשהושלם הקאמבק הפיזי-מוזיקלי, שהצטרף לאוסף דיסקי הבלו ריי שמעולם לא איפסנתי, שלפתי ממגירה מאובקת את האנטנה לשידורי עידן פלוס וחיברתי אותה לטלויזיה. ארבעת הערוצים הפועלים באיכות SD בסיסית: כאן 11, כאן חינוכית, קשת 12, ורשת 13 - טובים מכלום. ההיערכות הושלמה בטיוב מיקומה של אנטנת הטיונר האנאלוגי. עכשיו אני מוכן לכל נפילה. מומלץ גם לכם.

ואם נחזור לקריסה החמה, אחרי שעות של תקלות, סמוך לארבע וחצי אחר הצהרים החלה הרשת של הוט לחזור לפעילות תקינה, אם כי בשעה שהדברים הללו נכתבים נמשכות פעולות הצוות הטכני של הוט ״להחזיר את השירות לתקינות מלאה בהקדם האפשרי״.

ורק שתדעו פרט קטן מאחורי הקלעים, ביום רביעי שעבר צלצלתי לנמר לוי והצעתי לו את הכתבה שסיימתם הרגע. הוא דחה את ההכנות האפוקליפטיות שלי בנימוס ובבוז קל ״שכח מזה, זה לא יכול לקרות״. אני חושב שמנויי הוט כבר לא שוכחים, ובמדפי הדיסקים, התקליטים והבלו ריי המועמסים מחדש, ננוחם.

ואגב, אני מוכן לכל קטסטרופה גם עם טרנזיסטור נושן שפועל (ופועל!, בדקתי) על סוללות. אם כבר שעת חירום, אז עד הסוף.

מעבר לתגובות בפורום