מבחן לשנאי מבדל ולמייצב מתח של SINE

גיא אזרואל
23-03-2020 14:41

המונח "חשמל מטופל" מתייחס לרכיבים אשר מבצעים שינוי ("טיפול") בחשמל המזין את המערכת שלכם. גיא אזרואל מסביר לפרטי פרטים מדוע חיבור חברת חשמל אינו מספיק לאודיופיל המתקדם וסוקר עבורכם שני רכיבים לטיפול בחשמל של חברת SINE

חשמל מטופל. מה זה? למה ומי צריך את זה בכלל? מדוע חיבור חברת חשמל לא מספיק לאודיופיל המתקדם? אני כבר אגלה לכם כי התשובה לשאלה האחרונה טמונה בגוף השאלה.

המונח "חשמל מטופל" הוא עולם בפני עצמו ויש להבדיל אותו מתחום החשמל הבסיסי למערכת השמע. בכתבה האחרונה שלי בנושא החשמל, התייחסתי לתחום ברמה הבסיסית, אשר כללה מפצל חשמל, כבל חשמל ראשי וכמה אביזרים משלימים, וכל זה נופל תחת "חשמל בסיסי" למערכת אודיופילית - ומכאן אסביר את ההבדלים והתחום אליו שייכת ההגדרה "חשמל מטופל".

כאשר אנו מדברים על חשמל מטופל אנו מתייחסים למכשירים או רכיבים בעצם, אשר מבצעים שינוי או "טיפול" כזה או אחר בחשמל המזין, שמקורו כמובן הינו בהזנת חח"י בארון החשמל הביתי או בנקודת החשמל הספציפית, המזינה את כל המערכת, תלוי עד כמה רחוק הולכים עם זה.

זוכרים את הסרטון של היפני עם העמוד חשמל והשנאי הפרטי ברחוב מחוץ לבית? זה אולי ישמע קיצוני אבל היי, יש שיגידו שתחביב איננו תחביב אמיתי עד שלא הלכת איתו לקיצון.

חשמל מטופל יכול לבוא לידי ביטוי במספר אופנים עיקריים:

א. מערכת מצברים Self-Sustained (מעין UPS גדול יעודי).

ב. מחוללי חשמל או בשמם הלועזי-אודיופילי Regenerators.

ג. מסנני חשמל.

ד. קופסאות הארקה אקטיביות או פסיביות.

ה. שנאים מבדלים.

ו. מייצבי מתח.

פרט להארקות פסיביות, הדבר המשותף לכל השיטות או הרכיבים הללו הוא שהזנת החשמל הביתית המגיעה למערכת, עוברת שינוי פעיל ומהותי בתצורה שלה טרם כניסתה כמקור חשמל למערכת עצמה, כך שבעצם, מה שיוצא ממקור החשמל הביתי איננו מה שנכנס למערכת. אותו מקור חשמלי, עובר שינוי בדרך, טרם כניסתו למערכת, ומכאן המונח "חשמל מטופל".

האם זה תמיד טוב או תמיד נכון? את זה ננסה להבין היום כאשר הכתבה לפנינו מתייחסת לשני הרכיבים האחרונים שציינתי מעל: שנאי מבדל ומייצב מתח.

אך לפני שנצלול פנימה לרכיבים של הכתבה אפרט בקצרה על ארבעת השיטות שציינתי:

 

א. מערכת מצברים Self-Sustained:

כשמה כן היא ואולי בין הקיצוניות ביותר בתחום האודיופיליה. כאן מה שקורה בעצם זה שקו הזנת החשמל הביתי, שמקורו כמובן הינו מרשת החשמל העירונית, מזין מערכת מצברים ייעודית ומבודדת למערכת השמע, כך שמערכת השמע איננה "יושבת" על קו רשת החשמל העירונית.

התוצרים העיקריים בפועל הם קו נקי, מבודד, יציב ורציף למערכת. מעין תחנת חשמל פרטית. בלי להיכנס להנדסה פרטנית, נאמר "חשמל טהור ומושלם" לצורך הדיון. היתרונות כאן ברורים. החסרונות... לא מעט. עלות מאוד מאוד גבוהה, צורך בחדר מצברים ותשתיות ייעודיות, מצברים מתאימים, הגנות ואמצעי תקינה ושאר ירקות. בקיצור סיפור יקר מאוד שנראה לעיתים נדירות.

ב. מחוללי חשמל / Regenerators:

לרוב מדובר במכשיר בגודל של מגבר בריא אשר מבצע "פירוק והרכבה מחדש" של גל סינוס החשמל, ובכך משפר את הביצועים והתוצאה הסופית. ישנם לא מעט מכשירים כאלו שמבצעים מספר פעולות בקופסה אחת. תלוי ביצרן והשקפתו. 

ג. מסנני חשמל: 

מכשיר שתפקידו לבצע סינון או ניקיון בעצם של כל הרעשים והמזיקים הנמצאים על קו רשת החשמל המזינה את המערכת. מנסיוני עם מכשירים אלו, טיב התוצאה מאוד תלוי במערכת עצמה וביכולות המכשיר, ולרוב הדיווחים על שיפור מתייחסים לחיבור מקורות בעלי צריכות זרם קטנות ולא מגברי צמאי זרם, אשר שוב, מנסיוני מתקבלת תחושת "הרעבה" בחיבור הגברה לעומת מקורות כדוגמת נגנים, קדם מגברים וכו'. 

ד. קופסאות הארקה:

אמצעי לשיפור הטיפול בקווי הארקה החשמלית של המערכת. לרוב מדובר בחיבור כבל ייעודי כלשהו של אחד או יותר מרכיבי האלקטרוניקה במערכת, לקופסה מסתורית שתכולתה היא סוד כמוס. כאן השיטות ההנדסיות מגוונות מאוד ולכל יצרן תורה משלו. יש לציין שאין מדובר על פתרון שבא להחליף את קו ההארקה הקיים, אלא ברכיב נוסף למערכת. מנסיוני שיפור ראוי ונכון בתחום הזה, ברוב המקרים הוא דבר שקשה אח"כ לוותר עליו ולחזור אחורה.

הטמעת רכיבי טיפול בחשמל במערכת היא צעד שמגיעים אליו בדרך כלל כאשר המערכת כבר נמצאת ברמה גבוהה, יציבה, מאוזנת ומטופלת היטב מהיסוד, וגם אז לא תמיד מובטחת הצלחה ע"י הכנסת מכשיר כזה או אחר. לדוגמה, פילטר חשמל יכול לשפר מאוד, אך לעיתים זה בא על חשבון משהו אחר ולכן נדרשת בחינה לעומק ורצוי גם לאורך זמן. מכשיר פילטר טוב, יכול להביא שיפורים בחיבור צרכני מועטי זרם כמו נגן וקדם מגבר, אולם בחיבור הגברה יכולה להתקבל תוצאה של "סאונד עייף", ירידה בדינמיקה, כאילו ההגברה סובלת מתת תזונה. כך שכמו לא מעט או בעצם כל רכיב אחר במערכת נדרשת מחשבה, התאמה נכונה וכמובן איך לא - בדיקה ממשית על המערכת בבית.

הרכיבים שנכיר היום הם של יצרן ותיק ובעל שם בתחום רכיבי החשמל למערכות אודיו היי אנד.

חברת SINE נוסדה בשנת 2002 בהונג קונג ע"י אודיופיל מקומי שדגל במשפט "חשמל עושה הבדל". הגישה של החברה הינה שהחשמל הוא היסוד של כל מערכת ראויה וטיפול מקצועי בחשמל יביא את המערכת לביצועיים המיטביים.

מוצרי החברה מיוצרים ברמה חסרת פשרות, חומרים איכותיים וכל מוצר סופי הוא פרי של פיתוח ע"י צוות מהנדסים מקצועי המתמחה בתחום.

בארסנל היצרן הזה נמצא: שנאים מבדלים, מייצבי מתח, פילטרים ומפצלים, אביזרי חשמל כגון שקעי חשמל (דופלקס), כבלי רמקולים ואינטרקונקטים וכמובן איך לא, כבלי חשמל. 

את חברת SINE הכרתי לפני למעלה מעשור כאשר הכרתי לראשונה את היבואן עופר שחורי הלוא הוא 'מאסטרו אודיו'. עופר הוא דמות מאוד ותיקה בתחום האודיופיליה ואומר כמחמאה שעופר הוא מ-"זקני השבט" בתחום בארצנו. לעופר יש גישה שקשה להתעלם ממנה. הבחור ידוע בגישה סבלנית וסובלנית באופן חריג. אצלו אף פעם לא ממהרים לשום מקום. את המילה 'לחץ' אני יכול לשייך לו לפעולה אחת בלבד, זו הנדרשת פיזית לטובת הפעלת רכיבי מערכות אודיו. בקיצור הבחור רגוע באופן לא שיגרתי, מקצוען, מנוסה ובעל אהבה אמיתית למוזיקה. מדובר כאן על אדם שמשולבים בו ידע וניסיון בתחום האודיו ומאגר לא מבוטל של ידע בתחום יצירות המוזיקה, כאשר השליטה והידע בעולם המוזיקה הקלאסית הוא בכלל סיפור בפני עצמו. בקיצור, מי שטרם הכיר את עופר 'מאסטרו אודיו' חייב לעצמו ביקור במערה שם בגבעתיים. מדוע מערה? את זה אשאיר לכם לגלות לבד. מומלץ מאוד.

ונעבור לחלק האומנותי המורכב ממספר שלבים, אך קודם קצת מידע ונתונים מקדימים:

לפנינו שני רכיבים לטיפול בחשמל של חברת SINE.

1. מייצב מתח מדגם SRT-3KV עם נתון של 3 קילו וואט.

כשמו כן הוא, מייצב מתח. תפקידו לשמור על מתח אחיד ויציב למערכת. 

2. שנאי מבדל מדגם CASPIAN 5 עם נתון של 5 קילו וואט.

מבלי להיכנס להסברים המצריכים תואר מהנדס חשמל, תפקידו של השנאי הוא בעצם לשמש כשנאי ייעודי ואיכותי למערכת. כלומר מיני שנאי פרטי עבור המערכת בלבד שתוכנן ונבנה בפרט עבור מערכות אודיו היי אנד. פניתי לחח"י בבקשה לשפר את השנאי שלהם ברחוב שלי ע"מ לחסוך לי רכישת שנאי של SINE, נכון להיום - לפנייתי טרם התקבל מענה.

קצת מידע טכני:

- מייצב מתח SRT-3KV:

Capacity: 3000VA

Input Voltage: From 195V to 245V

Output Voltage: Select from 205V to 235V

Response Time: 15-20 mS

Protection: Circuit Breaker (15A)

Frequency: 50Hz

Efficiency: ≥98%

Regulation: +/-1%

Noise (Within 1 meter): ≤30dB

Operating temperature: -10°C ~ 40°C

Operating Relative Humidity: 20% ~ 85%

Net Weight: 22 Kg

Dimensions: (W)145mm x (D)325mm x (H)270mm

מייצב מתח SRT-3KV של SINE

- שנאי מבדל CASPIAN 5:

Specifications:

Capacity: 5000VA

Input Voltage: 200V - 235V

Output Voltage: Same as input (Optional: 110V)

Response Time: 15-20 mS

Output Distortion: No distortion, the same as input waveform

Protection: Circuit Breaker (30A)

Frequency: 50Hz

Electrical Efficiency: >98%

Regulation: +/-1%

Noise (Within 1 meter): <30dB

Operating temperature: -10°C ~ 40°C

Operating Relative Humidity: 20% ~ 85%

Net Weight: 45 Kg

Dimensions: (W) 390mm (D) 420 mm (H) 180 mm

שנאי מבדל Caspian 5 של SINE

איכות הבניה של שני המכשירים היא לעילא ולעילא. שאסי אלומיניום מסיבי בחיתוך ועיבוד מדוייקים כראוי למוצרי אודיו איכותיים. היות ופחות או יותר מדובר על מכשירים שהם PLUG & PLAY אין מה להוסיף מעבר. ישנו מתג הפעלה לכל מכשיר וזה הכל. במייצב מתח ישנו מתג סיבובי לקביעת מתח היציאה כאשר הטווח נע בין 200V ל-235V. בתחילת הסקירה כיוונתי את מתח היציאה במייצב מתח ל-230V והנ"ל נותר ללא שינוי לכל אורך הסקירה.

כמה מילים ממש בקצרה על המשמעות של נתוני החשמל של הרכיבים המדוברים. הנתונים של הרכיבים הללו ובמקרה שלנו 3 קילו וואט ו-5 קילו וואט מתייחסים ליכולת או יותר נכון להתאמה לדרישות מכלול צריכת רכיבי המערכת יחד, המחוברים לכל אחד מהרכיבים הללו. כאשר כמובן לא היינו רוצים לחרוג ולאמץ את המכשירים מעבר ליכולת שלהם, וייתרה מכך במקרה של שנאי מבדל, ישנה "המלצה" לשמור על מאזן של כ-50% עודף. 

לדוגמה, במקרה של השנאי המדובר כאן, מומלץ כי סה"כ סכימת נתוני צריכת רכיבי האלקטרוניקה המחוברים אליו, לא יעלו על 2.5KV שהם 50% מיכולת השנאי.

שלב I – מייצב המתח.

אני מתחיל בחיבור כבל החשמל הראשי של המערכת אל המייצב וממנו (המייצב) חיבור מפצל החשמל המזין את כל המערכת.

ההבדל מורגש מייד! אין כאן רגע למחשבה חוזרת או לניתוח האם ישנם הבדלים או לא. את הסיכוי להשפעה פסיכולוגית, אני משליך מהחלון בן רגע. אני מקבל מהלומה מיידית של מערכת שקיבלה זריקת הרגעה ואני בכלל החלפתי את הספה בכורסת יחיד מפנקת, כזאת שנרדמים בה באמצע היום. כל הסאונד והבמה בפרט נשמעים יותר lade back. המערכת פשוט עובדת אחרת. הצליל יותר נינוח וחלק. אני מקבל שיפור בהפרדה בין שכבות צלילי המוזיקה ובקצוות אני מזהה שיפור ברזולוציה בקלות כזו שלא מותירה אותי אדיש.

התחום התחתון מקבל דיאטה מהסוג הבריא ומכות הבאס בתחום התדרים הנמוכים מאוד, מופקות בנגיעה קלה בלבד ובמעין חוסר מאמץ כמעט מוחלט, שפשוט מייצר קסם בחלל הסלון שלי. בנוסף אני רושם גם תוספת מימד שלם של עומק ושיפור בדינמיקה בתחום הנמוך מאוד של הבאס. זמני הדהוד התדרים הנמוכים שאצלי נמצאים תחת שליטה קבועה משתפרים אף הם. כאשר רכב ספורט מאיץ מאפס למאה בשלוש וחצי שניות, שיפור של חצי שניה הוא משמעותי מאוד וברמות האלו הפרש המחירים כמעט תמיד איננו לינארי, וכך גם בעולם האודיו היי אנד - וכאן טמונים ההבדלים והיכולות המבדילות ציוד מעולה ל'ציוד על' והמייצב מתח הזה פשוט מייצר את הצעד הנוסף הזה.

מכאן אני מסיק ומגבש דעה אישית למוצר הזה. מדובר במוצר שמיועד למערכת שכבר "נמצאת שם". מערכת מאוזנת, איכותית, עם סינרגיה מוקפדת על כל רכיביה לרבות החלל שבו היא נמצאת. המייצב מתח SRT-3KV פשוט לוקח את כל המערכת צעד קדימה ונכנס במפתן הדלת של כניסת ה-VIP. בקיצור, יש כאן משהו אחר.

לפני שאני ממשיך ועובר הלאה לשנאי המבדל, אני מחליט לבדוק את השפעת כבל החשמל המזין את המייצב. קרי, אני מחליף את הכבל חשמל מההזנה בקיר למייצב החשמל בכבל חשמל אחר שברשותי. האם אשמע הבדלים? התשובה היא כן! תיאור ההבדלים פחות רלוונטי היות והמטרה הייתה לבדוק האם ביצועי המייצב מושפעים מהכבל המזין אותו ולא אילו הבדלים אמצא בין כבלי חשמל שונים. בקיצור, יש כאן היבט נוסף בשילוב ה-SRT-3KV של SINE. היבט טוב כמובן!

שלב II – שנאי מבדל + מייצב מתח – חיבור בטור א':

זהו השלב הקצר ביותר בכל המבחן. מדוע? כי התוצאות ברורות מאוד, מהר מאוד ובהתאם המסקנה קלה מאוד להסקה. 

המייצב חשמל נשאר כפי שהיה בשלב I ופשוט חיברתי את השנאי מבדל למייצב החשמל ואת המפצל חשמל המזין את כל רכיבי המערכת לשנאי מבדל. אתם איתי? לא? אז להלן משטר ההזנות: 

שקע מזין בקיר >> מייצב מתח >> שנאי מבדל >> מפצל חשמל >> מערכת. 

להלן המסקנה: פגיעה מורגשת בדינמיקה. זהו. זה הספיק לי כדי להמשיך הלאה לשלב הבא. לא מצאתי כל סיבה להתעכב עוד על הקונפיגורציה הזאת.

שלב III שנאי מבדל + מייצב מתח – פיצול הזנות:

כעת אני מתחיל להתחכם:

א. למייצב מתח אני מחבר את המגבר סטריאו בלבד.

ב. לשנאי מבדל אני מחבר את הצרכנים הקטנים, דהיינו קדם מגבר ומקור דיגיטלי (טרנספורט / דאק / סטרימר).

כמו כן, גם את המייצב מתח וגם את השנאי מבדל, אני מחבר ישירות לשקע הדופלקס בקיר, וכמובן נעצור לרגע לחידוד ובדיקת הבנה: 

א. שקע מזין #1 בקיר >> מייצב מתח >> מגבר סטריאו.

ב. שקע מזין #2 בקיר >> שנאי מבדל >> קדם מגבר + מקור דיגיטלי.

ומה התוצאות? הן בהחלט יוצאות דופן. ההבדל הוא מיידי ובפריסה רוחבית על התוצאה הכללית. השילוב הזה מעיד כטוב ביותר עד כה. זה ניחן בשיפור ברזולוציה ובפרטים. השקט והרקע השחור השתפרו מאוד וזה בהחלט "תופס" אותי וחזק. הצליל מקבל אופי יותר "אודיופילי". אני מזהה בקלות שיפורים במיקרו פרטים, אוויר בין הכלים, דינמיקה טובה ומהירה יותר ובו זמנית כל ההגשה של המוזיקה "איטית" יותר. ההתקפיות יותר רגועה והתוצאה פשוט נשמעת טבעית יותר. כאן אני עוצר לרגע ומתעכב על המשפט האחרון: "ההגשה של המוזיקה "איטית" יותר. ההתקפיות יותר רגועה והתוצאה פשוט נשמעת טבעית יותר" והסיבה היא שאני רוצה לסייג את המשפט הזה ולאמר שהאפקט המתואר כאן לאו דווקא יתאים לכל אחד ובכל מערכת. אני מאזין לקונפיגורציה הזאת מספר ימים רצוף ומסיק שמדובר בתוצאה שהיא "לא מתאימה" לכל אחד ו/או לכל מערכת.

שלב IV – שנאי מבדל + מייצב מתח – חיבור בטור ב':          

כעת אני ממש מתחכם (אם כי את שלב II די צפיתי מראש), שלב IV הוא זה שבאמת הייתי במתח לקראתו. מדוע? כי עכשיו אני מתחכם ומעמיד למבחן מספר "תאוריות אודיופיליות" ישנות ומוכרות ובנוסף הולך all in מושכל. הבה נראה האם הצדקתי את ה-"מושכל" שלי.

הסכימה שלנו הפעם מקבלת twist מעניין במיוחד. המייצב חוזר להיות הראשון בשרשרת ההזנה כאשר הוא מוזן מהקיר ואליו אני מחבר את השנאי המבדל כפי שהיה בשלב II אבל הפעם למייצב אני מחבר במקביל לשנאי המבדל גם את הקדם מגבר והמקור הדיגיטלי ולשנאי המבדל אני מחבר את המגבר סטריאו בלבד.

אי אפשר בלי סכימה קוית כמובן:

א. שקע מזין #1 בקיר >> מייצב מתח >> קדם מגבר + מקור דיגיטלי.

ב. שקע מזין #2 בקיר >> מייצב מתח >> שנאי מבדל >> מגבר סטריאו.

כאן כפי הנראה אני מקבל את התוצאה הטובה ביותר מכל הקונפיגורציות. בדומה מאוד לרשמים משלב III רק שבנוסף אני מזהה זמני הדהוד קצרים יותר בחלל ונפח הבמה גדול יותר ואחיד יותר תופעה זו מוכרת גם במושג "קיר מוזיקה". בקיצור, אני מסיים כאן את מבחן השילובים ומכתיר את הקונפיגורציה הזו כטובה ביותר וכצפוי היקרה ביותר היות והנ"ל כלל שילוב של שני המכשירים יחד.

שנאי מבדל Caspian 5 של SINE

שלב הסיכומים

סיכום ראשון:

את הסיכום הזה אני כותב לאחר שבוע שאני חי עם הקונפיגורציה הטובה ביותר: שלב IV.

אני מתיישב לכתיבת רשמים, מאזין באדיקות לסשן המבחן הקבוע שלי מתחילתו ועד סופו, עובר על הרשמים ומדייק פרטים אחרונים ואז לוחץ על כפתור הכיבוי הכללי במערכת וקם בכבדות ובחרדות קשים לנתק את כל העסק ולהשיב את המערכת למצבה המקורי הפרטי שלי. בלי שנאי ובלי מייצב. כמה דקות ארוכות של עבודת כבילות חשמל ואני מדליק חזרה את העסק ולוחץ PLAY. אני מרגיש טיפה של זיעה חרדתית עושה את דרכה מהעורף לגב ואז המהלומה מגיעה במהירות האור. Boom. הכל פשוט פחות טוב. פחות צלול, פחות נקי, האוויר בין הכלים קטן ברמה שגורמת לי לשחרר איזו "ברכה" בלחש לעצמי. בקיצור כל העסק הפך להיות פחות אודיופילי. זה מסוג הפעמים האלו שכתב צריך לקבל החלטה: או לנשום עמוק או להודיע לפקידת הבנק לנשום עמוק. במקרה הזה, אופציה א'.

בשלב הזה אני מרגיש שמשהו עדיין לא משחרר אותי להשבת המכשירים ליבואן ובעצם לסיים את הכתבה. עופר כצפוי באופיו השליו נענה בקלות לבקשתי להשאיר את המכשירים אצלי עוד קצת ועופר כמו עופר, כותב לי, קח עוד שבועיים - דבר שהביא אותי לכתוב את הסיכום השני.

סיכום שני:

את הסיכום הזה אני כותב כתשובה לשאלה הבאה:

"בהינתן שלא מתאפשר לשלב את שני המכשירים, מה כדאי יותר: מייצב מתח או שנאי מבדל?"

זו שאלה שאני שאלתי את עצמי לכל אורך התקופה שלי עם שני המכשירים הנפלאים הללו ואני רוצה לשתף אתכם במסקנות שלי.

ההבדלים בתוצאה עם ובלי מייצב המתח ברורים כשמש. הבאס הדוק ומוגדר יותר, הפרטים והצלילות טובים יותר, הווקאל קידמי וטיבעי יותר והשקט והרקע השחור עולים רמה למעלה. השיפור הגדול והמשמעותי ביותר הוא האוויר בין הכלים והסדר בבמה. החיסרון היחיד שאני מזהה הוא המשקל בבמה שמעט קטן ממה שאני רגיל אליו אך לתחושתי צריכת ה-20A של המגבר שלי יחיו הרבה יותר בשלום עם המייצב הבכיר יותר של החברה עם נתון של 5KV. עם אחד כזה אני מניח שהבעיה תיעלם לחלוטין.

לסיכום הסיכום, 

המייצב מתח השאיר אצלי את הרושם הגדול ביותר ובעל התמורה הגדולה ביותר כמכשיר בודד והוא בהחלט נכנס אלי לרשימת wish list ומכאן זה רק עניין של זמן. אין ספק ששילוב של מייצב המתח והשנאי מבדל יחד סיפקו את התוצאה הטובה ביותר, אך יש לקחת בחשבון את ההוצאה הכלכלית הכרוכה בכך וכמובן את דרישות המקום הפיזי להצבת המכשירים הללו.    

מחירים:

מייצב מתח SRT-3KV: 11,900 ₪.

שנאי מבדל CASPIAN 5: 15,600 ₪.

יבואן:

מאסטרו אודיו

רכיבי המערכת:

רמקולים:

Tidal Piano Cera G2

הגברה:

AVM SA8.2 – סטריאו

קדם מגבר:

AVM PA 5.2

מקור  דיגיטל:

AVM MP8.2 - טרנספורט / דאק / סטרימר / Tidal / NAS

כבילה:

רמקולים – Nordost Heimdall 2

אינטרקונקטים – Nordost Frey 2

חשמל – Nordost Frey 2, Sine Coliseum

תשתית וחשמל:

קו ייעודי ופאזה נפרדת 25Amp+ HifiTuning Gold

מפצל חשמל: Oyaide R1 + XXX.

דופלקסים (X2): Sine Nano

סטנד:

DIY עץ במבו תלת שכבתי 38מ"מ

שיכוך Gregitek Aerius, Finite Element Cerabase Classic.

אקוסטיקה:

תקרה: פנלים SOLO HEXAGON 50mm.

קיר מערכת: חיפוי עץ + דיפון אקוסטי.

 

מעבר לתגובות בפורום