";מבודדים"; - הקשר בין בידור לבידוד

רן לוי
01-03-2020 09:41

וירוס הקורונה משלב באופן מושלם בין תשוקת הבידור הביתי לאילוצי הבידוד הביתי. זה בדיוק הזמן להתמכר סופית לשירותי ההזרמה ולהשקיע במערכת.

 

שיעור ראשון בכלכלת צריכה אומר שהמשבר של מישהו, להלן ״וירוס הקורונה״, היא ההזדמנות של מישהו אחר. ואם המגיפה תתפשט - אז במקום ללכת להופעות או לקונצרטים באולמות סגורים (כי החורף עדיין תקף בישראל) ולהיחשף למאות ואולי אלפי אנשים בסביבך לאורך כשעתיים במקום סגור, כשהם נושמים ביחד איתך את אותו אוויר, ומי יודע כמה נגיפים יש בו, מוטב להישאר בבית, לראות סרטים באחד משירותי ההזרמה המקומיים או הזרים, ולשמוע הופעות או קונצרטים ביו טיוב, או בשירות סטרימינג מוסיקלי. 

מספר השעות היומי שבו אני שורץ מול המערכת עלה בכעשרה אחוזים רק בחודש הקורונה האחרון, ואחרי שגיליתי את כל נפלאות עשרת הפרקים הראשונים בעונה השלישית של פאודה, אני נערך באיחור עצום לחטט בשתי העונות הראשונות.

שעות מתארכות שבהם גם אתם תתכרבלו מול המערכת, ידגדגו קרוב לודאי את בלוטת השדרוג. וזה בדיוק הזמן לנצל את חרדתם של היבואנים והסוחרים מפני משבר כלכלי ולהבין שזו הזדמנות שדווקא תעיר את השוק, אם הם יתגמשו כמו שצריך עם המחירים.

netflix


אני לא מנתח מניות, רחוק מזה, ואין כאן שום המלצות הוניות משום סוג שהוא, אבל אם נסתכל בביצועיה של מניית נטפליקס בחודשים האחרונים, נראה שהמאמר הזה הוא אחד האחרונים שמסיק את המסקנה הכלכלית ואת הקשר בין בידור לבידוד. ובכן, ב-2 בדצמבר כשהמושג ״וירוס הקורנה״ היה רק בגדר דמיון קומיקסאי או ספרותי פרוע נסחרה מניית נטפליקס בבורסה בניו יורק בשער של כ-310 דולר. בתחילת ינואר כבר ב-325 דולר, בתחילת פברואר 370 דולר, והיום - 380 דולר.

המניות של שירותי ההזרמה האחרים צללו לתוך הסיפור המורכב של הקורונה. נטפליקס היא שירות הזרמת תכנים ותו לו. כל מתחרותיה בשוק הסטרימינג (אמאזון פריים וידאו, אפל טי וי, דיסני פלוס) עושות גם המון עסקים אחרים, ולכן המניות שלהם נופלות. הבנתם? לא רק שוק מוצרי ההיי אנד (לא כולל הסינים), ירוויח בעתיד הקרוב מאוד מוירוס הקורונה, אלא כל מי שמייצר או מייבא משהו שהצריכה שלו מתקשרת לימים ארוכים של בידוד ביתי, הן מרצון והן מאונס.
זאת כמובן בתנאי שהייצור שלו לא נסמך על סין, כדי שתהיה לו סחורה לספק.


מעבר לתגובות בפורום