13/2/20 - מהדורת החדשות השבועית

אנטון קמינסקי
13-02-2020 13:39

ברוכים הבאים למהדורת החדשות השבועית, עם כל מה שאפשר לראות בקולנוע ובמסך הקטן, המלצות מוזיקה וחדשות מעולם הקולנוע הביתי.

מה לראות?

כאן תמצאו את כל מה שחדש בקולנוע ובמסך הקטן.

קולנוע

השבוע יש לנו חמישה סרטים חדשים לבחירה. נתחיל הפעם מסרט ישראלי, בכיכובם של מנשה לוי וזוהר מידן. "היום שאחרי לכתי", מתאר מערכת יחסים קשה בין אב לביתו המתבגרת. לאחר ניסיון התאבדות של הבת, הם מחליטים לצאת יחד למסע במדבריות ים המלח. לפי הטריילר ניראה כמו סרט שמבטיח להיות סוחט דמעות.


"יוצאים מן הכלל" הוא סרטם החדש של הבמאים הצרפתיים אריק טולדנו ואוליביה נקש ("מחוברים לחיים"). הסרט מספר את סיפורם של ברונו מנהל בית נוער של ילדים על הסקאלה האוטיסטית, ואילו מאליק מכשיר בני נוער משכונות מצוקה ללמוד כיצד לטפל בילדים אלה. הסרט עוקב אחרי מאבקם של השניים אל מול הבירוקרטיה והאטימות של השלטונות.

 

"אפשר לגלות לך סוד?", הוא קומדיה רומנטית חדשה. אמה, נמצאת בטיסת עבודה שגרתית כשלפתע המטוס נקלע לכיס אוויר, ומכיוון שהיא בטוחה שהיא הולכת למות היא בוחרת להתוודות בפני הבחור שיושב לידה על כך שמעולם לא ידעה אהבה. לאחר שהמטוס מצליח לצאת מזה, אמה שוכחת מהווידוי לחלוטין. הסיפור מסתבך כשמתברר שהבחור שלו היא התוודתה הוא לא אחר מאשר מייסד החברה שבה היא עובדת.

 

"אי האשליות" הוא רימייק לסדרה משנת 1977. מר' רורק, מגשים חלומות לכל תושבי האי הטרופי והמרוחק שלו. כשהחלומות פתאום הופכים לסיוטים, על האורחים להבין כיצד לברוח מין האי.

 

"הצעה גורלית" מחזירה את ניקולס קייג' למסך הגדול. זוג מקבל לביתם את קייטי, בחורה מסתורית שתשמור על ביתם הצעירה. הקשר בין כולם מתהדק עד שהזוג מרגיש בנוח לבקש מהבחורה לשמש כפונדקאית עבורם בכדי שיוכלו להביא ילד נוסף. הקשר המתהדק הופך לאובססיה, ומסתבר שלקייטי היו תוכניות זדוניות מההתחלה.


סלקום TV

הנה מספר שזמינים החל מהשבוע בסלקום: "תברח" – “Get Out”, הוא אחד מסרטי האימה המדוברים בשנים האחרונות. ג'ורדן פיל ביים. הסרט מספר על זוג מאוהבים, גבר שחור ואישה לבנה. כשמגיע הרגע לפגוש את ההורים, הכל משתבש.

 

"באסטר הגדול" הוא סרט דוקומנטרי על חייו ופועלו של באסטר קיטון מגאוני הקומדיה הקלאסית. הסרט כולל קטעים מסרטו המפורסם "באסטר הגדול".


"זיכרונות מאפריקה" (1985), בכיכובם של מריל סטריפ ורוברט רדפורד. סופרת דנית מתלווה לבעלה למסע אל קניה, שם היא נאלצת להתמודד עם בדידות והבגידות של בעלה.

 

אם כבר בקלאסיקות עסקינן, אחד הסרטים המפורסמים בכל הזמנים מגיע השבוע לסלקום, "פסיכו" של אלפרד ה'יצקוק (1960). שודדת הנמלטת מהעיר שוהה במלון דרכים קטן. מערכת יחסים המתפתחת בינה לבין הבעלים של המלון תוביל להשלכות הרסניות.

 

מבחינת הסדרות, "משיח", הסדרה הקומית בהפקת סלקום, בכיכובו של אודי כגן, חוזרת לעונה שנייה.

 

עוד סדרה שחוזרת לעונה שנייה היא "החברה הגאונה"  - הסדרה מסופרת מנקודת מבטה של אישה הנזכרת במערכת היחסים שלה עם חברה שהיא פגשה בבית ספר יסודי בנאפולי של שנות ה-50.


נטפליקס

שבוע חלש לתכנים חדשים בנטפליקס, הצלחתי לגרד רק שניים.

ביום שישי תעלה העונה השנייה של "נרקוס: מקסיקו", הסדרה שמספרת את עלייתה של קרטל גוודלחארה בשנות ה-80 במקסיקו.

 

ביום שלישי, יעלה סרט האימה "מקום שקט", חייזרים תקפו את כדור הארץ ופוגעים בכל מי שמאז להוציא הגה מהפה. בתור אחד שממש לא אוהב סרטי אימה, מדובר באחד הטובים של הז'אנר בשנים האחרונות. לכן אם טרם צפיתים, אני ממליץ.


מה לשמוע

כאן תמצאו המלצות לשירים חדשים ושירים מכל התקופות שעשו לי את השבוע.

שיר השבוע מגיע הפעם מברזיל, שיר סול עם מעט בוסה נובה. המקצב נהדר אבל מה שמשך אותי לשיר הוא קולה של הזמרת איווט מוראלס. קולה של איווט הוא מלטף וממש מזכיר לי את קולה של Sade. לשיר קוראים Roads.

 

עוד כמה שירים חדשים שאני ממליץ לשמוע:

לגבע אלון יש שיר חדש, עם סאונד אלקטרוני מפתיע משהו:

 

בחלק של השירים הלא חדשים ברשימה, נתחיל מקטע פולק ניסיוני של להקת Hazmat Modine הניו-יורקית:

 

בלדת רוק נפלאה של Gurf Morlix:

 

לסיום עוד גרסת כיסוי. אחד השירים הכי מאוסים עלי הוא I put a spell on you, אבל השבוע הכרתי גרסת כיסוי שדווקא ממש עשתה לי את זה:

 

לינק לרשימה המלאה של השירים שעשו לי את השבוע ב-Spotify


לסיום המהדורה, החלק של הקולנוע ביתי: חדשות וסקירות מרחבי הרשת

ערוץ Ratings העלו סרטון השוואה בין ה-LG SM9970 vs Samsung Q900R, שני מסכי דגל של דגמי 2019, שניהם 8K - היכנסו

 וינסנט טאו מערוץ HDTVTest, בודק את המוניטור המקצועי של אפל מול המוניטור של סוני שמשמש אולפנים מקצועיים (על מנת לבחון את הטענה של אפל שהמוניטור שלהם הוא המוניטור המקצועי הטוב בעולם) - היכנסו

לסיום, למרות שמוצרי ה-All In One, אני מתכוון, מגבר, סטרימר ורמקולים בקופסה אחת, לא ממש פופולריים בארץ, ניראה שבעולם זה דיי תופס. ערוץ Audio Advice (חנות מסחרית), מציג אולי את היפה שבהם מבית McIntosh - היכנסו


עד כאן להפעם, סופ"ש נפלא לכולם!

מעבר לתגובות בפורום