כונן חיצוני מתקדם - Western Digital

אורי וינגרט
12-02-2020 15:07

חברת WD הינה חברת כונני האחסון הגדולה בעולם ומוצריה מכוונים לכל פלחי השוק. המוצרים מהסדרת WD Black מושקים כרגע ברשת BUG וכוללים מספר דגמים שונים.

 

אחד מהפלחים הללו שקיבל יחסית מעט יחס הוא שוק הגיימינג וצרכני אחסון נייד בכמות גבוהה וביצועים גבוהים.

עד היום הבחירה היתה בין כוננים מכנים איטיים וזולים, לבין SSD יקרים מאוד.

כונני ה- SSD על אף מהירותם ועמידותם הגבוהה, פשוט עדיין יקרים מאוד בתמחור טרה בייט - דולר. מאידך, כולנו נתקלנו בכוננים המכנים שעובדים לאט מאוד וגם בכל מכה קטנה גומרים את חייהם עם כל המידע שלנו. בתווך הזה נכנסת WD עם מוצרי ה- WD Black שלה.

מאז ומתמיד סדרת ה- Black של החברה היתה מוצרי האקסטרים למשתמשים הפרטיים, אך ראינו אותה רק בכוננים פנימיים. 

עכשיו החליטה החברה להשתמש במותג הפרמיום שלה לשוק הפרטי ולהסתער על שוק הגיימיניג הצומח ועל משתמשי קצה, שכבר לא מסתפקים במוצרים פשוטים. עידן הדאטה ללא ספק פה.

 

על שולחננו נחת ה P10 מסדרת WD_BLACK בעל נפח של 4TB ומראה קשוח

נתחיל במראה, מדובר במוצר שמשדר איכות וזאת אנו רואים כבר לפי גוף המארז השחור העשוי בחלקו הגדול ממתכת ובעל חיבור USB3.1 GEN1 אשר אינו בולט בשום צורה, אלא להפך, נמצא כחצי סנטימטר פנימה משאר הגוף. דבר זה מגן מאוד על החיבר שלרוב הוא נקודת כשל קשה בכוננים ניידים. נורת לד לבנה שאינה בוהקת מסמנת לנו את מצבי העבודה השונים של הכונן. אין פה התעסקות עם צבעים שונים, וריצודים מהירים - פה אנו מתעסקים בסולידי ואיכותי. רגליות גומי בחלק התחתון יציבו את הכונן בצורה יציבה על משטחים שונים. בדיסקים קשיחים מכנים, יציבות היא דבר חשוב ובמיוחד כשהם מהירים מאוד כמו המוצר הנ"ל.

בפנים נוכל למצוא דיסק 2.5 אינץ', אך לא מהסדרות שאנו מכירים בלפטופים. אלא בגודל של דיסקים קשיחים בשרתים. אלו דיסקים עמידים יותר אשר מאפשרים גם סיבוב מהיר, מעגל מודפס איכותי ובניה איכותית. 

הדיסק הנ"ל תואם לכל מערכות ההפעלה המודרניות 

Playstation™ 4 Pro or PS4 with system software version 4.50 or higher

Xbox One™

Windows® 8.1, 10

macOS 10.11+

ומניסיון של הכותב גם עם לינוקס.

Western Digital


אחד הדברים שברורים מאוד מהר, היא מהירות הגישה אל המידע. בדיסקים חיצוניים מכניים רגילים תמיד נתקלתי בזמן גישה ארוך יחסית למידע וסנכרון איטי עם המחשבים השונים. במקרה הנ"ל זמן הגישה הוא מהיר ביותר, אמנם לא כמו של SSD אך עדיין יחסית מהיר מאוד. הדבר הזה חשוב גם בעולם המשחקים בו הגישה למידע חשובה לשם התגובה המהירה במשחקים.

נכון, מי שמחפש מוצרי קצה ילך על SSD אך לא כולם מחפשים זאת. 

 מבחינת מהירות הקריאה והכתיבה מכריזה WD על מהירויות של כ 130MB/s לקריאה וכתיבה, שהן לרוב המהירויות הגבוהות ביותר לדיסקים קשיחים מכניים שאינם מכילים כמויות זכרון נדיף עצומות. המהירויות כאשר הדיסק נקי וחדש ולא מפוצץ במידע מגיעות לכך, אך כאשר אנו מתחילים למלא אותו הן יורדות לאזור ה 100MB/s. עדיין מדובר בזמני גישה גבוהים וטובים לחיבור מסוג זה.

כמובן שלכל מחשב יש את היכולות שלו, את סוגי החיבור שלו, ולכן כאשר אנו רואים שאין בעיה להעביר גם במהירויות מקסימליות אנו יודעים שהיכולת שם.

אחד הדברים שלא נתקלתי בהם הוא ירידה ושינוי במהירות בזמן כתיבות וקריאות ארוכות של קבצים מרובים, לרוב זו בעיה אשר דיסקים רבים ופשוטים או בעלי בקרים לא מוצלחים סובלים ממנה. במקרה הנ"ל אין בעיה, ואף לא תרגישו כלל את הבעיה של חימום דיסק, משהו שפגשתי במשך שנים רבות במקרה של שימוש ארוך וכבד.

Western Digital

 

לסיכום

נוכל לומר שבמקרה של מחשבי DESKTOP עדיין ההמלצה היא ללכת על דיסקים פנימיים. תקבלו ביצועים טובים יותר ומחיר פר GB טוב יותר. אבל אם אתם כמו הרוב הגדול היום של האנשים שיש להם לפטופ או שמעוניינים להרחיב את האחסון של תחנות המשחק שלהם, מדובר במוצר פרמיום משתלם וטוב.

הבניה שלו נפלאה והוא עמיד ואיכותי, ואף נח לנשיאה במקרה הצורך.


המוצרים מהסדרה מושקים כרגע ברשת BUG וכוללים מספר דגמים שונים. 

מחירו של הכונן אותו סקרנו: 799 ש"ח, מגיע עם 3 שנות אחריות.


מעבר לתגובות בפורום