30/1 - מהדורת החדשות השבועית

אנטון קמינסקי
30-01-2020 14:37

ברוכים הבאים למהדורת החדשות השבועית, עם כל מה שאפשר לראות בקולנוע ובמסך הקטן, המלצות מוזיקה וחדשות מעולם הקולנוע הביתי.


מה לראות?

כאן תמצאו את כל מה שחדש בקולנוע ובמסך הקטן.

קולנוע

לא פחות משבעה סרטים חדשים עולים בסופ"ש לקולנוע! נתחיל מ"הארייט: הדרך לחופש". הסרט מבוסס על סיפורה האמיתי של הארייט טאבמן. הארייט היא אישה שחורה שברחה מעבדות בשנות ה-50 והפכה למשחררת עבדים מצליחה, תחת הזהות הסודית, "מוזס".

הטריילר לטעמי ממש מרגש ועושה חשק לראות את הסרט.

הסרט "אהבה עמוקה" בכיכובם של ג'יימס מאקבוי ואליסה ויקאנדר (שגילמה את לארה קרופט ברימייק האחרון), מתאר שתי דמויות שנמצאות ברגע של בדידות. ג'יימס מור נחטף על ידי ארגון ג'יהאד בסומליה, ולעומתו דניאל היא צוללנית שמתכוננת לצלילה במים הקפואים של גרינלנד (אלוהים יודע למה). שניהם מבלים את רגעי הבדידות שלהם בזכרונות על המפגש הראשון בינהם, בו הם התאהבו.


לחובבי האימה, "גרטל & הנזל", מתאר אח ואחות שנכנסים ליער בחיפוש אחר מזון ומוצאים שם משהו אחר לגמרי. רק לפני כמה ימים קראתי לבת שלי את הסיפור, כך שלא יודע מה איתכם, אבל אני שבע לגמרי מהנזל וגרטל.

 

"הפרידה" הוא דרמה קומית המתארת משפחה שפזורה בין סין וארה"ב. כשהסבתא של המשפחה מאובחנת במחלה סופנית, המשפחה מסתירה את זה ממנה ומחליטה לקיים חתונה פיקטיבית על מנת לאחד את כל המשפחה לפני מותה של הסבתא. הסרט מדבר הרבה על פערי התרבות בין סין וארה"ב, ולפי הטריילר נראה שמדובר בסרט מצחיק ונוגע ללב.

 

"עלובי החיים" הוא זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן 2019 ונציג צרפת לטקס האוסקר. זהו סרט הביכורים של לאדג' לי הצרפתי. לא מדובר בעוד עיבוד לספרו של ויקטור הוגו, אבל גם כאן הסיפור מתאר את היחס בין שלטונות החוק והאזרחים החיים בשולי החברה בצרפת. סטפן מצטרף ליחידה מיוחדת במשטרת פריז ויחד עם צמד שוטרים וותיקים מוצב באחת השכונות הקשות בעיר. עד מהרה הוא מוצא את עצמו באמצע מאבק בין האזרחים הזועמים לכוחות המשטרה הנובע ממתח של שנים.

 

"מרדף קטלני" שוב מחזיר את סילבסטר סטלון לסרט אקשן. שוד של 20 מיליון דולר לא הולך כמתוכנן והכסף נעלם. מקדונלד, השודד היחיד שיודע היכן הכסף, נפגע בראשו ואושפז בבית חולים פסיכיאטרי. שבע שנים אחרי מאושפז חדש, שמגיע לבית חולים מנסה לגרום לקמדונלד להיזכר. בצד של השני של החוק, חוקר המשטרה סייקס (סטאלון), גם לא ויתר על פיצוח הפרשה הבלתי פתורה.

 

נסיים בסרט הישראלי, "המתים של יפו", סרטו של רם לוי. זוג תושבי יפו מסתירים בביתם שלושה ילדים שברחו מהגדה המערבית, לאחר שאמם מתה ואביהם במאסר עולם. במקביל במאי בריטי מצלם ביפו סרט שמספר את סיפור הוריו בימי המנדט הבריטי.

 

סלקום TV

שני סרטים חדשים ושני סרטים קלאסיים זמינים כעת לצפייה בסלקום.

"עם הגב לקיר", מותחן פשע בכיכובם של מל גיבסון ווינס ווהן, המתאר שני שוטרים שמושעים מתפקידם ומחליטים לצלול עמוק אל עולם הפשע על מנת להבטיח את עתידם הכלכלי של משפחתיהם.

 

"אלאדין", הוא גרסת הלייב אקשן לסרט הקלאסי של דיסני. גיא רי'צי ביים וויל סמית' מככב בתפקיד הג'יני. הרבה בדיחות רצו ברשת על המראה המוזר משהו של סמית', אבל כשזה הגיע לקופות, הסרט היה להצלחה מסחררת.

 

"ד"ר ז'יוואגו" – קלאסיקה קולנועית משנת 1965, בכיכובו של עומר שאריף. דוקטור יורי ז'יווגו מתאהב בסטודנטית לרפואה, הנשואה לפעיל פוליטי בימי המהפכה ברוסיה של תחילת המאה ה-19.

 

"ראיון עם ערפד" מ-1994, הינו סרט ערפדים שיצא בתקופה שלא היו מיליון סדרות וסרטים בנושא. אז אני זוכר שהוא ממש היכה גלים בזמנו. בסרט מככבים טום קרוז ובראד פיט, והוא מתאר בעל אחוזה צעיר שמפגש עם ערפד מפתה, הפך אותו לייצור ליילי בעצמו.


נטפליקס

עבור חובבי הדוקו מוזיקה, ביום שישי יעלה סרט תיעודי על אחת מכוכבות הפופ הגדולות בעולם, טיילור סוויפט. הסרט נקרא "טיילור סוויפט: מיס אמריקנה". אני לא נמנה על חובבי המוזיקה שלה, אבל פעם אחרונה שראיתי סרט דוקו על כוכבת פופ זה היה על ליידי גאגה, והוא היה ממש מעולה.

 

"יהלום לא מלוטש" הוא סרט חדש של אדם סנדלר שיעלה בשישי. בצורה מפתיעה, לא מדובר בקומדיה אלא מותתחן פשע. אדם סנדלר מגלם תכשיטן מניו-יורק שמתסבך בחובות לטיפוסים מפוקפקים וכעת נאלץ לסכן הכל על מנת להישאר בחיים.

 

 

לחובבי דוקו הטבע, "חיי לילה" היא סדרת טבע חדשה שחושפת בעזרת טכנולוגיה מתקדמת מה הולך בחיי הלילה של הטבע. נשמע כמו מתכון בטוח לוויזואליות מרהיבה בטח לבעלי מסכי ה-OLED.

 

בנוסף שתי סדרות בינלאומיות: "ירח שחור" היא סדרת פנטזיה תקופתית שמגיעה מאיטליה. במאה ה-17, נערה שהיא נצר למשפחה של מכשפות נאלצת לברוח מפני רודפי מכשפות שכוללים בין השאר את אביו של החבר שלה.

ולסיום, ביום שישי תעלה העונה השנייה של "דיאבלרו" המקסיקנית. מדובר על סדרה שמשלבת בין אופרת סבון מקסיקנית ל"מגרש השדים". זה זול וטיפשי בדיוק כמו שזה נשמע, אבל אני אישית ממש נהניתי מהעונה הראשונה ולגמרי מחכה לראות את העונה השנייה.


מה לשמוע?

כאן תמצאו המלצות לשירים חדשים ושירים מכל התקופות שעשו לי את השבוע.

השבוע הרשימה ארוכה במיוחד, ממליץ לכם לשמוע את הרשימה המלאה. בכל מקרה הנה טעימה ממה שתוכלו למצוא שם.

בשבוע שעבר בחרתי לשיר השבוע בלדה פופית משהו, אז על מנת להחזיר לעצמי את המוניטין שלי, השבוע אני בוחר בשיר רוק. לא סתם שיר רוק, אלא שיר של להקה בריטית שמציינת 50 שנות פעילות! מדובר בלהקת Wishbone Ash:

 

הנה עוד כמה שירים חדשים שאני ממליץ לשים לב אליהם:

שיר חדש לגיטריסט הפלמנקו הקנדי, ג'סי קוק:

 

אומנית הסול והפולק המכונה Ayo, עם שיר חדש בשם Rest Assured:

 

בחלק של השירים הלא חדשים ברשימה, נתחיל, מהפסנתרן יווני Vassilis Tsabropoulos:

 

נמשיך לקטע מטורף של אסף אבידן:

 

לקינוח, אחד הזמרים הכי מרגשים בסצנה, מייקל קיוואנוקה:

 

לרשימה המלאה של השירים שעשו לי את השבוע ב-Spotify

מזכיר לכם שאם אתם משתמשים בשירות הזרמה אחר ואתם רוצים לשמוע את הרשימה, אתם יכולים להמיר אותה בעזרת השירות של TuneMyMusic


לסיום המהדורה, החלק של הקולנוע ביתי: חדשות וסקירות מרחבי הרשת 

נתחיל מפיל הינטון מ-AVForums, שביקר באמסטרדם במסיבת ההשקה של המסכים החדשים של פיליפס - היכנסו

 בערוץ SpareChange, מבצעים פתיחת מוצר למקרן של JVC מדגם NX7 - היכנסו

נסיים ב-Youthman, בסרטון שהוא כולו אהבה לרמקולי קליפש. במשך השנים היו לו לא פחות מ-50 זוגות של רמקולי קליפש - היכנסו

 

עד כאן להפעם, סופ"ש נפלא לכולם!

מעבר לתגובות בפורום