Morel Högtalare - רמקול BT

לירן שינדר
23-01-2020 11:09

במהלך השנים האחרונות התעצם וגדל לו שוק הרמקולים האלחוטיים בקצב מרשים במיוחד, חברת Morel הצליחו לייצר רמקול שלא דומה לשום דבר ששמעתי בתחום ה- BT, העונה לשם Högtalare.

 

סקירה קצרה על Morel

חברת Morel נוסדה בשנת 1975 על ידי מאיר מרדכי, כחלק מחלום ומאהבתו למוסיקה, ודרך כך החליט ליצור רמקולים שיהפכו את הקסם של המוסיקה ויביאו את המאזין לשמוע את הסאונד בצורה הטובה והטבעית ביותר.

המסע שלו לאורך חייו הצליח לבנות סוגים שונים של רמקולים ולרכוש ידע ונסיון שהובילו את החברה לסטנדרטים גבוהים ולהפקת איכות צליל מעולה ללא פשרות.

במהלך השנים הצליחה Morel לפתח מוניטין מעורר קנאה לחדשנות טכנולוגית ומצויינות עיצובית, מוצרי החברה ומערכות הסאונד נמכרים בשוק העולמי ביותר מ- 55 מדינות ברחבי העולם וזכו בפרסים שונים בתערוכות ובתחרויות בינלאומיות.

Morel הצליחה מהר מאוד להשיג התלהבות רבה בשווקי האודיו המקצועיים בעולם והביקוש לרמקולים הלך וגדל. מאז החברה לא עצרה והמשיכה להתפתח ולגדול עוד ועוד עם דגמי רמקולים איכותיים ויפים.

כיום הרמקולים מיוצאים כמעט בכל מקום, מאירופה ועד למזרח הרחוק, עם לא מעט ביקורות HiFi מהמגזינים הנחשבים ביותר בתחום.

 

מתחילים!

בניה /עיצוב/איכות

במהלך השנים האחרונות התעצם וגדל לו שוק הרמקולים האלחוטיים בקצב מרשים במיוחד. שוק שמכניס לא מעט כסף ליצרניות, מה שגורם להן לנסות כל הזמן להמציא את עצמן מחדש.

הרמקול שאני סוקר היום הוא בהחלט משהו לא סטנדרטי, למעשה הוא משהו שקשה לי להגדיר כרמקול.

חברת Morel הצליחו לייצר רמקול שלא דומה לשום דבר ששמעתי בתחום ה- BT, העונה לשם Högtalare. וכאן אני מבטיח לכם זה לא עוד רמקול BT טיפוסי זה יותר מזה.

Morel השתמשו בטכניקות וברכיבים יוצאי דופן, החל מהארגז - שכאן צריך להבין, הרמקול נבנה במידות התואמות לכוורות של IKEA כדי לתת פתרון מושלם ולשלב את הרמקול בתוך ארונית ולהיות משולב בנוף העיצובי של הסלון, מבלי לפגוע בעיצוב שלו. הגימור שניתן לבחור מבין ארבעת האופציות הוא למעשה הצבע של הגריל בלבד שמגיע בכחול, שחור, בורדו ולבן.

Morel רצו להעביר את ההנאה של האזנה למוסיקה בצורה הכי טובה שניתן עם במה תלת מימדית, סאונד ממוקד ויציב, דינאמי ומפורט. כדי להשיג את כל זה כל הרכיבים שבהם השתשמשה החברה, עברו בדיקות קפדניות ונבחרו בזהירות רבה, איכות הצליל הדינמית בעלת הרזולוציה הגבוהה תגרום לך לשכוח שאתה מקשיב לרמקול BT בודד.

 

MOREL

 

האזנה

Mahler: Symphony No. 1

נתחיל עם אלבום של Mahler Symphony No. 1 ששמעתי פעמים כה רבות, וכאודיופילים לפעמים קורה שמשתמשים בביטוי "גיליתי את ספרית המוזיקה שלי מחדש". אני מודה שזה לא קורה לי הרבה (אם בכלל), אבל מידי פעם, מוצר מסוים מוציא משהו שונה מאלבום שאתה אוהב, ואני מכיר ומוקיר את ההתרגשות הזאת. מה ש"עשה לי את זה" הפעם, לא היה מהסוג של ה-"וואו איזה יופי שומעים את זה", אלא פשוט דגשים מינוריים בסאונד שגרמו לי להאזין מעט בצורה אחרת.

הסמפוניה הראשונה של מלר היא יצירה לא פשוטה, היא מתחילה עם כלי נשיפה שונים ברוגע ובנעימות שמייצר אצל המאזין סוג של שלווה ורוגע מה שלא מכין אותו לחלק השני שבו נכנסים הכינורות ושלל רב של כלי נגינה והחוויה הולכת ומעצימה. הבאס נעים וכמובן ששומעים הכל, לא חסר דבר, ואפשר לשמוע איך הפרזנטציה נכונה עם עומק וחום שנשמע והורגש היטב ומילא את החדר.

ל-Hogtalare לא חסר באס ובמיוחד באלבומים כמו זה, מאוד מוחשי ומאוד ”ממלא“, אני חושב שרובנו מחפשים משהו כזה, והרמקול הזה ממש יודע איך לתת בדיוק את מה שצריך - לא יותר מידי ולא פחות מידי.

 

("GERRY MULLIGAN ("JERU

האלבום הזה מתחיל בצורה מאוד רגועה עם קול הסקסופון של ג׳רי, ומצטרפת אליו נגינת פסנתר שנשמעת כל כך טבעית, שלרגע נדמה שאם עוצמים את העיניים ניתן להרגיש אותו בחלל החדר. ה- Hogtalare של Morel במקרה הזה, הצליחו להשאיר אותי ללא מילים.

שתי התכונות שבלטו לי בעיקר, מתפצלות באופן שוויוני בין שני הכלים המככבים. הסקסופון מילא את החדר, ונתן הרגשה שאתה שומע את הכלים עד סוף הטווח שלהם, והצליל נשמע חלק ללא צרימה או תחושה של שובע.

אבל למרות איכות הסאונד הטובה, וזה שסה״כ אני די אוהב את הכיוון היותר ג׳אז קלאסי שלו, אני לא מאלו שממש משתגעים על האלבום. מה שכן, הוא יעזור לי בסקירה הפעם, משום שדרך Hogtalare הוא פשוט נשמע נפלא. וגם קשה להתעלם מהתוצאה שמתקבלת.

האלבום כאמור מוקלט די טוב, ואני מאמין שישמע כך כמעט על כל רמקול טוב. אך זה לא אומר שלא נשמע הבדלים בין מהרמקולים השונים, ההפך, נוכל לשמוע מה כל רמקול יודע לעשות אקסטרה. במקרה של Hogtalare, הייתי אומר שמדובר ברמקול שדיי מצליח להפתיע אותי, ככל שמאזינים לו יותר וככל שהזמן עובר אני מתרשם יותר ויותר.

 

MOREL

 

Inger Marie Gundersen Make This Moment -But Beautiful

ברשותכם אני רוצה לקנח בווקאל נשי, שהפתיע אותי שדווקא כזה קשה לי למצוא באלבום הזה, כמו בהרבה אלבומים מבוססי ווקאל להם האזנתי - Hogtalare העניק חוויה מאוד אנושית. זה מתבטא גם בהפגנת הניואנסים של הקול, העדינות, הטקסטורה, גודל הצליל הפיזי והמוזיקליות, וגם הכלים האקוסטיים קיבלו טיפול דומה. אהבתי במיוחד את חמימות הפסנתר, אבל גם התופים היו בעלי משקל מצוין, הקשות מהירות (יחסית) על כלי ההקשה ויופי של שילוב.

מה שמאוד בא לידי ביטוי על הסט הזה, היו הצלילים המרובים בתחום הגבוה, בעיקר מהמצילות. משממש שמעו אותן, והן יצאו מאוד למרחב. גם כאן הבמה היתה גדולה במיוחד, גם החצוצרה נשמעה גדולה מאוד, באופן כללי Hogtalare נגן בצורה שהביאה לי נחת והנאה.

אופי הצליל עצמו, אם לא הזכרתי זאת עד עכשיו, הוא על הצד היותר גבוה של הניטראלי. לא פשוט לייצר רמקול כזה שישמור על סאונד ברמת רפרנס לכל אורך הטווח הטונאלי, אבל Hogtalare בהחלט מצליחים לעשות וזאת עם יחידה בודדת. יש לו מיד פשוט חלומי ותחום גבוה שמשלים את התמונה בצורה טובה מאוד.

הבאס התגלה כמדוייק מאוד, מהיר כשצריך, ומלא טקסטורה וגוונים כאשר קיימים במקור. הוא בעל נפח של רמקול גדול אבל לא משתלט ומאוזן להפליא, אך כן מפתיע לטובה יחסית לגודל הרמקול, בטח בסלון כמו שלי.

 

לסיכום

בטח שכבר שהסקתם מההקדמה, מסשן ההאזנה ומהטון הכללי בו כתבתי את הסקירה, שמאוד נהנתי לבחון ולהאזין ל- Hogtalare. וזה נכון, ה- Hogtalare הצליח לקלוע לטעמי בשני תחומים עקריים. הראשון בגזרת הפרזנטציה - דמויות בעלות גודל ריאלי, קלות משקל וזריזות, הסאונד שעוטף אותך, אין כאן במה עצומה, אבל הבמה שישנה נקיה ומסודרת, עליה מתקיימת הופעה חושית וחווייתית בכל המימדים וגודל הצליל של כלי או קול בודד נשמע טוב יותר מקודמו, מה שתורם המון לריאליסטיות מבחינתי.

בשיחתי עם אורן מרדכי מנכ״ל חברת Morel, הוא הסביר לי שהרעיון לתכנן רמקול שמותאם לארוניות של איקאה, הוא רעיון חכם. איקאה מוכרת בין 50 ל-69 מליון ארוניות בשנה ואין שום פתרון אקוסטי שמשתלב בצורה מושלמת כמו ה- Hogtalare .

ה- Hogtalare הוא הרמקול ה- BT היחיד שיכול לשלב בין גרילים בצבעים שונים וניתן לרכוש את הגרילים בנפרד. בעתיד מתכננים ב- Morel להציע אופציות של גרילים מעוצבים בצבעים שונים. העיצוב דיי מגניב, קווים גיאומטרים ישרים ומודרנים, והוא לא כל כך מוחצן. התוספת של השילוב שלו בתוך רהיט עושה לו טוב וגם מדגישה את הבאס וממלאה את הסאונד יותר טוב.

נראה שהגענו לסוף הסקירה, היא הוכיחה לי שוב, ניתן להנות ממוסיקה ולא צריך להשתגע יותר מידי. הסוד הוא לא לנסות לשמוע את הרמקולים בעזרת המוסיקה, אלה לשמוע את המוסיקה בעזרת הרמקולים.

 

״רמקול אלחוטי חדשני, עם צליל נאמנות גבוהה, עיצוב נהדר ותג מחיר סביר להפליא.“

 

MOREL

 

מפרט טכני

ה- Högtalare מצויד בשני טוויטרים כיפה רכים של 1 אינץ' שנבחרו עבור הצליל החלק והמפורט שלהם. כל טוויטר מנגן ערוץ אחד (שמאל או ימין), ויוצר חווית סטריאו אמיתית עם סאונד רחב ומלא, בנוסף ישנו וופר מגנט כפול ״6 וכל זה מונע ע״י שלושה מגברים ייעודיים שהראשי למיד באס 50 וואט ועוד 2 מגברים 15 וואט לערוץ עבור הטוויטרים, כל זה עטוף ב- DSP שנבנה בהתאמה אישית והם מסודרים ספציפית להשגת הרזולוציה המקסימאלית. Hogtalare מסוגלת לשחזר תדרים בין 36Hz ל- 20kHz.

בפאנל האחורי,אפשר למצוא כניסת AUX ושקע חשמל USB, כך שניתן לחבר פטיפון או מכשיר שמע Chromecast, ולהפוך אותו לרמקול WiFi. ותמיכת ה- TWS Bluetooth שלה מאפשרת גם להתאים באופן אלחוטי שתי יחידות Högtalare ליצירת מערכת סטריאו מלאה. בחלק הקידמי ניתן למצוא את כפתורי ההפעלה של הרמקול שנשקפים דרך הגריל  והופך את  העיצוב של הרמקול למעניין.

 

אתר הייצרן הרשמי

אתר המכירת האון ליין של המוצר 


מחיר צרכן בישראל: 1,290 ש״ח 

 

תודה רבה לאורן מרדכי מנכ״ל Morel ישראל וליוסי לב מנהל המכירות של החברה.

מעבר לתגובות בפורום