ערב השקה ב-Top Audio!

אנטון קמינסקי
16-01-2020 14:54

בערב יום רביעי, ה-15 לינואר, הגעתי למשרדים המפוארים של היבואן Top Audio בהרצליה לערב השקה מיוחד!

 

היבואן Top Audio השיק קו של מוצרי ה-Formation של יצרנית האודיו Bowers & Wilkins, ובנוסף השקה של סדרת מגברי Michi של חברת Rotel.


מיד עם הכניסה הוצג כל קו המוצרים של סדרת ה-Formation:

Top Audio

 

ההשקעה בפן העיצובי תופסת את העיין מיד. כל אחד מהמוצרים בסדרה הוא בעל עיצוב יוקרתי ומיוחד. ה-Bar, הסאונד-בר של הסדרה, הוא ממש לא סתם עוד רמקול מלבני ששמים מתחת לטלוויזיה, ולטעמי מדובר בסאונד-בר יפיפה. כנ"ל לגבי ה-Bass, הסאב-וופר של הסדרה וגם ה-Wedge וה-Due.

נוגנה מוזיקה דווקא דרך ה-Bar (הסאונד בר של הסדרה) בחיזוק ה-Bass (הסאב-וופר של הסדרה). למרות המיקום, שהיה רחוק מאידיאלי וכמות האנשים, עדיין היה קל מאוד להבחין, שמדובר בסאונד נפלא של חברה שיודעת איך לעשות רמקולים.

 

Top Audio

Top Audio

יחידת ה-Bass, סאב בעל שני אלמנטים.

 

Top Audio

ה-Due, ספינת הדגל של הסדרה, רמקולי סטריאו משובחים עם סטנדים תואמים.

 

Top Audio

בחדר צדדי, הם הוצגו גם בלבן.

בחדר הסמוך לחדר הכניסה, יחד עם בר משקאות היה את הסטנד הבא:

Top Audio

הממ... מעניין מה מסתתר מאחורי שקיות הבד השחורות הללו.

לאחר שלקחתי הפסקה קצרה ליהנות מהמבורגר שהוגש, חזרתי לחדר ושקיות הבד כבר הוסרו.

Top Audio

 

המגברים היפיפיים התגלו במלוא עוצמתם! מה אני אגיד לכם, הם פשוט צועקים איכות בנייה והיי-אנד. הבעיה היחידה? הפאנל הקדמי שלהם כל כך משתקף שזה היה אתגר בלתי אפשרי לצלם אותם כמו שצריך.

הנה כמה מהניסיונות שלי:

Top Audio

Top Audio

 

לפחות בצד האחורי אתגר הצילום פשוט בהרבה:

Top Audio

Top Audio

Top Audio

לכבוד האירוע הגיע נציג מחברת Bowers & Wilkins, רוברטו רומאנו, מנהל ה-export של החברה. יצא לי לתפוס אותו לשיחה מאוד מעניינת של כמה דקות. שאלתי אותו על השינויים בחברה מאז הרכישה בידי EVA Automation ב-2014. החברה הייתה מהחברות השמרניות יותר בשוק והרכישה הזו דחפה את החברה לקדמת החדשנות ולמוצרים כמו קו ה-Formation. רוברטו אמר לי שהחברה לא זונחת את ייצור הרמקולים הסטנדרטיים ורק לאחרונה הוקם אגף חדש ומודרני במפעל הדגל באנגליה. סדרת 800 של Bowers & Wilkins היא הסדרה היחידה שמיוצרת באנגליה והם מוכרים כל מה שהם מייצרים. נתון מאוד מרשים שרוברטו חלק איתי (והזכיר שוב במצגת בהמשך הערב) הוא שחברת Bowers & Wilkins היא בעלת נתח שוק מטורף של 50% בקרב מכירות רמקולי היי-אנד.

מכאן התכנסנו למצגת קצרה שהועברה על ידי רפאל בולרו - מנהל המכירות, ויוסי גול - מנכ"ל טופ אודיו, וחלק על ידי רוברטו.

Top Audio

המותגים של טופ אודיו.

 

Top Audio

רוברטו שיתף קצת נתונים על Bowers & Wilkins.

 

Top Audio

שיתוף הפעולה של Bowers & Wilkins עם מסכי הדגל של פיליפס שמגיעים עם סאונד-בר מתוצרתם.


מכאן יוסי גול, מנכ"ל החברה, לקח את המושכות והציג את כל הנתונים על קו המוצרים בסדרת ה-Formation:

Top Audio

 

ה-Wedge הוא רמקול מרשים מאוד שמורכב משני וופרים וטוויטרים שמפזרים את הסאונד בזווית של 120 מעלות ובנוסף סאבוופר באמצע. הרמקול הודגם מעט באחד החדרים ונשמע מאוד מרשים. למי שמחפש פתרון קומפקטי ולא מעוניין בזוג רמקולים, זה בהחלט פתרון שיכול להתאים.

Top Audio

 

התמונות ממש לא עושות חסד ל-Bar, הוא הדהים אותי בעיצוב שלו, לטעמי מדובר באחד הסאונד-ברים היפים בשוק. הגישה של Bowers & Wilkins לסאונד בר שונה מעט מרוב המתחרים, ל-Bar אין כניסת HDMI אלא כניסה אופטית בלבד. כלומר הוא לא ממתג וידיאו ובנוסף לא תומך בפורמטי הסאונד המתקדמים, שיכולים להיות מועברים רק על גבי HDMI. זהו הדור הראשון של הסדרה ולי יש תחושה חזקה שבדור הבא הם ישנו את זה.

Top Audio

 

ה-Bass הוא סאבוופר שמורכב משתי יחידות גב אל גב, מההדגמה הוא נשמע מהיר ומפורט.

Top Audio

 

ה-Duo, הם מוצר הדגל של הסדרה, כשמעבר למחיר הלא זול גם הסטנדים מהווים תוספת מחיר לא מבוטלת. חשוב לדעת שהרמקולים מגיעים עם אפס כניסות ולמעשה תומכים בהזרמה בלבד.

Top Audio

 

אז מה עושים אם כן יש מקור שרוצים לחבר לרמקולים? בשביל זה בדיוק קיים המוצר האחרון בסדרה, ה-Audio. תפקידו של ה-Audio הוא למעשה להמיר אודיו "חוטי" לאל-חוטי, ניתן לחבר אליו מקור כגון פטיפון או נגן תקליטורים והוא ישלח בצורה אלחוטית את הסאונד לרמקולים (למשל ל-Due). בנוסף הוא יכול גם לעשות את התהליך ההפוך ולהפוך אודיו אלחוטי לחוטי, כלומר לשמש כסטרימר ולהוציא את הסאונד למגבר שלכם.

מה צפוי בעתיד ה-Formation?

Top Audio

 

המחיר של המוצרים בסדרה הוא לא זול, ולכן חשוב להתעכב על מספר יתרונות של הסדרה. מדובר במוצרי היי-אנד, שמשלבים עיצוב מרשים ולייף סטייל יחד עם טכנולוגיה מתקדמת של תקשורת אלחוטית. כל מוצר בסדרת ה-Formation מכיל 6 רכיבי תקשורת אלחוטית, כשכל אחד מהם אחראי על משימה אחרת. בכך Bowers & Wilkins מבטיחים קישוריות מסונכרנת ויציבה ללא עיכובים, ברמה גבוהה בהרבה מהמתחרים. לבסוף כמובן שגם הניסיון העשיר של החברה בתכנון רמקולים, בא לידי ביטוי באיכות הסאונד הגבוהה של כל המוצרים בסדרה. 

לסיום יוסי גול, מנכ"ל החברה, הסביר על סדרת מגברי ה-Michi

Top Audio

קצת היסטוריה על סדרת Michi של רוטל.

 

Top Audio

Top Audio

נתוני ה-Pre-Amp.

 

Top Audio

Top Audio

נתוני מגבר הסטריאו.

 

Top Audio

נתוני המונו בלוקים.

לא זכינו להדגמה של המגברים, אבל אין ספק שמדובר ביצירות מופת עם נתונים פסיכיים לחלוטין.


לסיכום

היה ערב מהנה מאוד אצל טופ אודיו. המוצרים שהושקו מאוד מעניינים. עניין הרמקולים האקטיביים לא תפס חזק בארץ עדיין, אבל זו מגמה בעולם שלא מפסיקים לדבר עליה. במקום לרכוש רמקולים ולהתאים להם מגבר, למה לא לקנות רמקולים עם מגבר שמתאים להם ונמצא כבר בפנים, בכך לחסוך מקום וחיבורים ולקבל תוצאה הרבה יותר אסתטית וחדשנית. כשרוב המקורות היום הם הזרמה דיגיטלית, אז גם אין צורך בשום מקור לניגון. שימו רמקול אחד או שניים, חברו אותם לחשמל, תזרימו אליהם מוזיקה מהטלפון שלכם וסיימתם.

כמובן שעבור החובבים עדיין יש מקום למערכות חוטיות עם רמקולים פאסיביים והגברה בריאה. עבור אותם חובבים, מגברי רוטל החדשים מסדרת Michi, הם בהחלט אופציה מעניינת. כך שבין אם אתם חובבי העיצוב המודרני המינימליסטי או שאתם יותר בקטע של מגברי ענק שמחוברים לרמקולי היי אנד, היה משהו מתאים עוברכם בערב הזה.

 


מעבר לתגובות בפורום