מגבר משולב BLUENOTE S1 - קלאסיקה רומנטית

נמר לוי
22-07-2008 01:08

ה- BLUENOTE הינו מגבר שמגיע מאיטליה ונראה בהתאם, מרגיש בבית במוסיקת ג'אז אינטימית, קלאסית נעימה ובכלל, עושה טוב בלב, כל עוד לא מבקשים ממנו להשמיע צרחות רוק כבד.

ככל שאני מסתכל עליו יותר אני מבין כמה הוא יפה:
איטליה תמיד ידעה לעשות מוצרים שנראים מצוין,  רוב המוצרים שהגיעו משם לביתי לצורך סקירה גם נשמעו מצוין בנוסף למראה הנפלא, גם איכות הבניה הייתה מעולה.
לגבי איכות הבניה והמראה המכשיר עובר.
הסאונד? אותו נבדוק מיד.

מדובר במכשיר כבד המספק 40 וואט בקלאס A טהור לאורך כל הדרך. קידמת המגבר בגימור שחור מבריק מחמיא, בחלקו הקדמי שני גלגלים בצדדיו השמאלי לבורר הכניסות והימני הוא בורר העוצמה. בחלקו האחורי כניסת חשמל (קומקום) וכניסות RCA לחמישה מכשירים שונים פרט לפטיפון (ניתן להוסיף Phono Stage פנימי), בנוסף, ישנן שתי יציאות הגברה מוזהבות איכותיות.
איכות הבניה מדהימה ללא פשרות.



כיוון שמדובר במגבר יחסית חלש החלטתי לחבר אליו זוג רמקולים אחד ממוצע שהינו על גבול הקל להנעה ובנוסף, לאתגר אותו ולשדך אליו רמקול אחד קשה להנעה.

הרמקול הראשי שבחרתי לבחון איתו הוא טריאנגל אנטל מהסדרה החדשה, הוא הקל להנעה לעומת ארום קנטוס הרמוני ששימש אותי גם על מנת שאוכל להבין כיצד יתמודד מגבר זה עם רמקול קשה מעל הממוצע.

התחלה קלאסית

נתחיל עם משהו קלאסי קליל –  תקליט LP של קולומביה.
 VIVALDI – THE COMPLETE FLUTE DONCERTOS. JEAN – PIERRE RAMPAL
או בקיצור קונצרטו לחליל. מדובר ביצירה שמחה ועליזה ומלאת אנרגיה. כלי הקשת נשמעים מפורטים והפרדת הכלים טובה מאוד. החליל ממורכז ונשמע חמים ונעים לאוזן, ניתן לשמוע את נשיפות פיו של הנגן בבירור.

אני ממשיך עם הפטיפון והפעם תחרות גיטרות מוכרת שנערכה באחד מלילות יום שישי בסאן פרנסיסקו בהשתתפותם של פאקו דלוצ'יה, ג'ון מקלפלין ואל די מיולה במהדורה מוגבלת 180 גרם.
ההופעה מתחילה ואני יושב בנקודת ההאזנה, מתענג על גיטרות מעט שמנות ועגלגלות יחד עם צליל מפורט ודינמי במיוחד, הבמה עמוקה, רחבה וגבוהה למדי.



רגע של נחת

אופי המגבר רגוע מאוד. הוא אינו מציק באוזן גם בקטעים בהם מגברים שונים הצליחו לצרוח עלי, יש לציין כי הרמקול המשודך לו פתוח ו"בהיר" באופיו והמגבר הזה פשוט יושב עליו בול.

נמשיך במשהו תוקפני יותר, זהו תקליטור אלקטרוני שמלווה אותי כקטע רפרנס לבדיקת דינמיקה, מהירות ושליטה.
VENETION SNARES הוא שמו וכפי שטענתי בעבר מדובר ביוצר שאינו יציב בנפשו אי לכך האזנה ליצירותיו היא באחריותכם בלבד.

את הקטע פותחת נגינת סינתיסייזרים, ברקע מצטרפת מצילה דיגיטלית במהירות שיא של 155 BPM. מהיר אבל נסבל. מכות תוף הרגל ביצירות מסוג נשמעות מבולגנות ולכן מהירות מאוד ולא נותנות מנוח למגבר, במקרה הזה המגבר די נכשל, הוא לא מספיק מהיר ולא מספיק שולט, מורגש כי סגנון המוסיקה הזה מפחיד אותו, זה מתבטא בחוסר מהירות, חוסר דינמיקה שגורם לפרטים להעלם מהיצירה.
בתחום האלקטרוני המגבר לא מצטייר כמוצלח במיוחד.

הנחתי את הסינטיסייזר בצד ותפסתי גיטרה חשמלית עם אפקט דיסטורשן אלים במיוחד. תאטרון החלומות או בלעז DREAM THEATER מתוך התקליט SCENES FROM A MEMORY   (תקליטור) שהוא בעיני הטוב ביותר שלהם. בהתחלה מנחה אותך הסולן להרגע ואחר כך אתה מבין שמטרתו היא רחוקה מלהרגיע.

השיר הראשון הוא קולו המרגיע והשני הוא שיר ערש שקט ונשמע מעולה במגבר הזה. מיקרו דינמיקה מרשימה, צליל מלטף וקטיפתי ממש נעים. עד כאן הכל בסדר אבל זה רק עד כאן. גיטרות חשמליות מצטרפות יחד עם מתופף שמשתמש בדאבל בייס דראם בהתלהבות, המגבר לעומת זאת אינו ממש מתלהב מזה. שוב אני מרגיש שחסרה דינמיקה, חסרה מהירות והבמה הפכה מענקית בקטעים אקוסטים לקטנה במוסיקה בה הכלים מחוברים לחשמל. משהו במוסיקה תובענית לא הולך עם המגבר הזה. אני לא חושב שיש בעיה ל-40 וואט קלאס A להניע את הרמקול הזה לכן אני טוען שזהו אופי המגבר.


אווירה ביתית עם בוסה נובה
 
LUIZ BONFA בשירי BOSSA NOVA מרגיעים (תקליטור).  אני מיד מבין כי זהו המגרש הביתי של ה- Bluenote S1,  המיד חלק ומלא, הבס חזר לשליטה מלאה והמגבר פשוט צועק "איזה כיף לי".
 
היתרונות שלו מתבטאים במוסיקה אקוסטית קלילה, קולו של הסולן לואיז נישמע מלטף ומגיע ממרכז הבמה,  הצליל טבעי, מפורט ומלא אנרגיה, הבס עמוק ומדויק למדי למרות שישנה תחושה של עיגול פינות בנמוכים אבל גם לעגל פינות צריך לדעת. הוא יודע לעשות זאת באופן שרק מגביר את החוויה.

חשבתי רבות אם לבחון אותו על רמקול קשה, הגעתי למסקנה שזה כדאי ואף רצוי.
למרות שהוא קלאס A  שאמור לזרוק את כל הכח שלו בכל רגע מתפרץ אל הרמקול אך כאן הוא כצפוי הוא נשמע פחות במיטבו, אני ממליץ לשדך אותו לרמקול נציל בעל עכבה יציבה ככל האפשר אחרת תפספסו את הקסם שבו. ויש בו המון.

כיאה למגבר קלאס A הוא מתחמם כמו שצריך, בהתחלה הוא אינו נשמע במיטבו קצת מתכתי, קצת איטי וחלוש, אך תנו לו חצי שעת מוסיקה ומיד תחושו כי הוא מוכן להנעים את זמנכם במוסיקה המתאימה לו.



סיכום

לאחר שעות האזנה רבות, הגעתי למסקנה כי מדובר במגבר מצוין ואולי אחד המשולבים הטובים שנתקלתי בהם - כל עוד הוא במגרש שלו.
המגרש הביתי כולל מוסיקת ג'אז רגועה, כמו גם קלאסית קלילה ואפילו רוק עדין.
ה- S1 מהווה מגבר איכותי עם צליל משגע ומנורתי, בתחום המיד הוא מצוין, הבס עמוק אך מעגל פינות – באופן אשר התחברתי אליו.
החסרונות כוללים דינמיקה ומהירות, כאשר מרגיזים אותו עם מוסיקה שהוא לא אוהב הוא מרגיז בחזרה עם צליל פחות מוצלח. למחפשי הכח והצליל ה"אכזרי" הוא לא יתאים, אך לחובבי הג'אז ובעלי הרמקולים הנצילים ויציבים הוא יהווה פיתרון מצוין.

מחיר: 5,900 ₪
ניתן להוסיף מודול Phono Stage MC-MM

קישור: נתוני המגבר באתר יצרן

אחריות: Livesound
מעבר לתגובות בפורום