Audio-Extreme עולה קומה!

נמר לוי
11-12-2019 18:44

הכותרת היא לא סתם. יש כאן משהו מיוחד הפעם, משהו שעשה לי חשק לעבור לגור במקום הזה. ואת זה, לא כל חנות יכולה להשיג, את זה בדיוק, את הרצון האמיתי לגור בה.

אז קצת על Audio-Extreme

 דני בכור הידוע בכינויו ״דני בכור״ הוא זה שהכניס לישראל את חנות המשומשים הרשמית הראשונה. והוא עשה את זה כמו שצריך. טונות של סחורה שאת הדורות החדשים שלה אפשר לראות רק בקטלוגים. מוצרים נדירים שבעבר עלו כמו דירה נמכרים אצלו כאילו היו מוצרים לעם. טוב, לא בדיוק לעם כולו, אבל לעם האודיופילי? ברור שכן. אי שם בשנת 2014, בתקופה שטרם המציאו את ה״יד שניה״ ומגברי מנורות היו בונים לבד, חשפתי בפניכם את העסק החדש שלו. ואז, הוא כבר היה שנתיים (לדעתי) במשחק. אם תרצו להיזכר הכנסו לכאן. ככה תדעו קצת יותר על דני.

 ״סבלנות - לא קונים בשום חנות״

 זה דני. סבלני בכל הנוגע ברמקולים, מגברים, נגנים ועוד. אפשר להעביר עימו שעות ארוכות בשיחות אודיופילית וטכנוקרטיות על כל רכיב במגבר. מהמשמעות של הפוטנציומטר ועד לפערים בין מנורה זו לעומת אחרת. בתוך השיחה הזו נספיק לשמוע גם 2342 מגברי מנורות מול 1847 מגברים טרנזיסטורים ואם נרצה, יוציא מהמקלחת איזה רמקול אלקטרוסטטי (נגיע לעניין המקלחת - ולא, לא בהיבט הזה).

 הרבה שנים, מאז שאיל פור ז״ל הלך לעולמו, לא ניכנסתי לבית עם כל כך הרבה ציוד. ואם אצל אייל היה הרבה ציוד בבית, פתאום נראה כי איל היה מנימליסטי לעומת מה שמתרחש ברמץ אביב ג׳, במקום החדש של דני בכור. אז יש שם סלון רחב ידיים ובו ניתן לשמוע בערך אין סוף מיזוגים. (קחו אוויר, והרבה! משפט שלם בלי פיסוק!) ״אם זה עם ההוא בשילוב עם השני ואולי ההוא בשילוב הראשון ומיד אחר כך לעבור לרביעי ולדלג על ההוא שלא מתאים למזנון שלנו ולהתפעל מהחמישי שהכי נגע בנו״. שרדתם את זה? ככה בדיוק תרגישו בריאות כשתראו מהי חנות צעצועים אמיתית לאודיופילים.

 התנאים במקום החדש, להבדיל מהישן שהורעו (לא בשליטתו) בגזרת החניה, תמצאו לא מעט ממנה וגם ברמת האקוסטיקה. כוס קפה שחור (או אספרסו) במרפסת מול נוף ירוק לאיזון הנשמה אחרי נסיעה מנס ציונה, ובדרך האיזור הסואן של תל אביב, כאשר בסוף אפשר ממש לחוש כאילו חזרנו לכפר. האווירה במקום החדש היא פשוט מטמטמת ולא רק בזכות נפלאות הנוף הירוק.

Audio-Extreme

 במקלחת, במרפסת השירות, במטבח ובכל מקום!

 ״בוא נמר, אעשה לך סיור״. ככה מבקש דני. ואני אומר בנימוס ״מה כ׳פת לי לראות את החדרים. תן לראות את הציוד שבסלון!״ ושוב מצהיר דני ״בוא בוא, זה החלק הקטן״.
ומשם, החל המסע שמשנה את התפיסה לאיך מרהטים דירה. וזה הולך ככה:

 איפה שיכול להיות חדר ילדים - מערכות מבוססות רמקולים קטנים

 איפה שמתקלחים - טונה וחצי של רמקולים אקלרטרוסטטים, דינמים, שופריים ומה לא. וזה בלי לשים בכיור אפילו רכיב אחד. אבל אמבטיה? שכחו ממנה. ומכיוון שהבית גדול, מה כ׳פת לו לנצל את השטח הזה?

Audio-Extreme

 איפה שעושים כביסה - ניחשתם נכון - עוד חצי טון ציוד אודיו.

Audio-Extreme

 יש גם את המקום שמבשלים בו - מטבח. והוא, מטבח אודיופילי. גם מתחת לשולחן האוכל תמצאו מגברים.

Audio-Extreme

 לא רחוק מהמטבח, בקצה מסדרון, ה-מעבדה של בכור (בכור אחר). נכון, שני בכורים לא יכולים להיות אלא אם הם סיאמים. אבל הם לא, שונים לגמרי. המכנה המשותף הוא ש״בכור״ הוא שם המשפחה של דני ומאידך, שמו הפרטי של… נחשתם נכון - בכור!

Audio-Extreme

Audio-Extreme

Audio-Extreme

  שם, במעבדה של בכור, עוברים המוצרים שמגיעים ל-Audio-Extreme בדיקה מהמומחה הישראלי בכור, ואם חלילה אחד מהמוצרים שלכם חולה, המעבדה הזו תשרת גם אתכם (גם אם המוצר לא נרכש מ- Audio-Extreme)
מאוד קל להתאהב במה שיש שם. מעבר לעובדה שדני יודע ״להוציא סאונד״ הוא גם יודע לעשות את זה בכל טווח מחיר. היתרון המוחלט בכך בחנות המיוחדת של דני הוא מאוד פשוט. היום ומחר תראו שם מוצרים שונים. אבל תמיד, אבל תמיד יהיה של ״מלאי״ של כמה טונות טובים. נגיד את זה אחרת. אני מכיר מעט מאוד יבואני היי אנד עם כמות סחורה כזו. ואם נודה על האמת, המחיר הכולל של מה שמסתובב שם מקביל לשתי חנויות היי אנד מדופלמות.

Audio-Extreme

Audio-Extreme


 הכל עניין של תזמון

 אצל דני ב-Audio-Extreme תוכלו לצאת עם מערכת אודיו היי אנד כמעט בכל מחיר, בכל טופולוגיה שתבחרו כל עוד יש לכם סבלנות שלא לגלוש למלא מוצרים מיוחדים ונדירים שיושבים שם. כי אז, תמצאו את עצמיכם מסתכלים לא על השעה בשעון, אם כי על התאריך. אז במה זה תלוי? מכיוון שמלבד מגנפאן שהוא מייבא בעצמו, יש שם ציוד תלוי עסקאות. למשל, אפשר להגיע לדני ביום ראשון, למצוא מגבר מנורות וקדמגבר של אודיו ריסרצ׳ מסדרת הרפרנס וביום שני הם כבר ימכרו, וכנראה שבשנים הקרובות לא נמצא כאלה משומשים. לכן לתזמון יש משמעות מכרעת.


 וכמו בביקורות שלי גם כאן יש נקודות ציון. אז הנה…

נקודות ציון

 התאמה לתקציב

 תלוי מלאי. ברוב המוחלט של המקרים תוכלו לצאת עם מערכת כשאתם נפרדים מכמה אלפי שקלים או לחלופין, אם תתעקשו ממש, דני יכול לחבר לכם מערכת במחיר של רכב מנהלים חדש. ולא, לא דאצ׳ה…

 אווירה במקום

 בית זה בית. והאווירה שם היא ביתית, אינטימית, נעימה כזו שכמו שכתבתי, יש דחף לעבור לגור שם.

חללים

 לאורך, לרוחב ובחדר שינה ממוצע. האופציות להאזנה שם מתאימות לרוב החובבים. ניתן לשקף שם סלון ממוצע או חדר שינה/משרד.

Audio-Extreme


סיכום

לונה פארק של אודיו. תערוכת יד שניה במקום אחד ובעל בית שיודע ״לעשות סאונד״ מכל דבר. הקטע הוא שגם אם לא הולכים בשביל לקנות, קל מאוד למצוא שם את הסיבה להחליף - ״ראו הוזהרתם״…
שורה תחתונה: לכו לשם, הנאה מובטחת!

לינק לאתר: אודיו אקסטרים

מעבר לתגובות בפורום