סקירה: Bluesound Node 2i review

ניב נמר
05-12-2019 08:36

האולר השוויצרי (קנדי) של עולם הדיגיטל - גם סטרימר, גם תמיכה בבלוטוס דו כיווני, airplay 2 ,mqa, כניסה אנלוגית, dac. נשמע טוב מדי? ספויילר - הצליח להם.

 

Bluesound היא חברה קנדית, חלק מקונצרן NAD ו-PSB, אשר מתמחה במתן פתרונות אודיו דיגיטליים לבתים חכמים. המוצרים שלהם יכולים לשמש כיחידות עצמאיות או לתפקד כחלק ממערך גדול יותר - נניח, מקרן קול בסלון, רמקול קטן בחדר שניה, מגבר משולב סטרימר בחדר האזנה ונגן נוסף במטבח. כל אלו נשלטים על ידי אפליקציה יעודית אשר מאפשרת שליטה מלאה בכל אחד מהמוצרים. כיום, כדי להאזין למקור דיגיטלי לא מעט מהמשתמשים משתמשים בשירות סטרימינג - לרוב Tidal המנוגן דרך מחשב יעודי, שמחובר ל-DAC, הנשלט דרך אפליקציית צד שלישית כך שיש ״לתחזק״ גם את האפליקציה וגם את התוכנה במחשב (נניח עדכונים, הגדרות ועוד).

לאחר חיפוש ברשת אחר פתרון נח יותר, נתקלנו בלא מעט פורומים בהמלצות על Node 2i של חברת Bluesound שגם קיבל ביקורות טובות בכל מקום בו נסקר מקצועית. ה-Node 2i הוא סטרימר קטן מימדים (גודל של phono stage ממוצע) המשולב DAC התומך בכל שירות סטרימינג אפשרי, כולל תמיכה בתקן MQA לאיכות מאסטר, וכולל ממיר 32Bit-192KHz.

החלטנו לקחת את המושכות לידיים ולבדוק בעצמנו במה מדובר, האם הוא סתם גימיק מפוצץ בפיצ׳רים או שיש דברים בגו.

 

Node 2i

 

תפעול

קיבלנו לידינו את מכשיר Node 2i וחיברנו: כבל לחשמל ואינטרקונקט למגבר (אין יציאת XLR) וזהו. ל-Node יש אופציה לחיבור DAC חיצוני ושימוש כסטרימר בלבד, אך אנו רוצים לבדוק את המוצר כפתרון שלם עם כל מה שהוא יכול לספק. את תהליך ההגדרה מבצעים דרך אפליקציה יעודית (תומכת אייפון ואנדרואיד) התומכת בכל המכשירים של החברה ונקראת BluOS. תהליך ההגדרה היה פשוט, נח ומהיר ולמרות שיש קצת באגים (iOS) ומקום לשיפור, האפליקציה עושה את העבודה ואפילו רצה ומחיה מכשירים די ישנים - לאלו שיש להם איזה סמארטפון או טאבלט ישן זרוק במגירה. סה״כ האפליקציה די נחה לשימוש וקלה לתפעול השותף (חיפוש, נגינה, ווליום, העברת קטע, החלפה בין מקורות וכו׳). אחת הפונקציות המגניבות ש- Bluesound הגדילו ראש לעשות, היא שליטה דרך שלט IR רגיל. פשוט בוחרים דרך האפליקציה את הפונקציה שרוצים ללמד ולוחצים על הכפתור בשלט וזהו - יש לכם שליטה ״אנלוגית״, פונקציה שימושית ביותר לכפתורים הבד״כ מיותרים בשלט המגבר. בנוסף , ניתן לחבר אליו alexa או apple homepod כדי לשלוט עליו בעזרת siri או alexa.

 

Node 2i

התחברות זריזה לTidal ויש לנו מוסיקה, המון מוסיקה.

 

צליל

עוד לפני שנוגן תו הייתה צפייה גבוהה מאוד מה-Node, זאת לאור הביקורות המעולות שהוא קיבל ברחבי תבל, ואיך אומרים? כגודל הצפייה גודל האכזבה? אז זהו - שלא.

התחלנו רך עם Seal - Kiss from a rose, קטע מדהים, דינאמי, מלא כל טוב שלא סתם זכה בגראמי. ה- Node הציב רף מאוד גבוה כשהתמודד איתו באופן מדהים ולא פספס אף כלי מתוך עשרות כלי הנגינה המנגנים בקטע הזה. הוא הציג דינאמיות מרשימה, במה רחבה ומיקום מדוייק של כלי הנגינה.

המשכנו משם אל סגנונות נוספים ״על כל הסקאלה״ והופתענו מאוד מהיכולת של הקטנצ׳יק להעביר את המסר - אני יודע לנגן.

בין אם זה ההפרדה המצויינת של פרדי והיכולת לשמוע את נקישות פדל הססטיין של הפסנתר באופן כה ברור ומורגש ב- Love of my life של להקת Queen, האווריריות הנעימה של האלבום המדהים The way up של האומן הוירטואוז Pat Metheny שנפתח במצילת רייד מפוקסת וצלולה וגיטרות מהפנטות (באמת), או הקטע All I Need של להקת Radiohead מתוך האלבום In Rainbows בו הסינטיסייזר אשר מנגן את תפקיד הבס היה מאוד ברור והדוק ללא שום מריחה האופיינית לקטע הזה במערכות שהן לא מערכות קצה.

ה- node הראה יכולות מרשימות לכל אורך מבחן ההאזנה בחלק מהקטעים הוא כל כך הפתיע שהחלטתי להקשיב לכל האלבום שוב, וזו בדיוק המטרה של ציוד טוב - לגרום לך להישאב לתוך המוסיקה, לגלות עולמות חדשים ולהקשיב למשהו מוכר באוזן קצת אחרת.

 

Node 2i

 

בלוטוס ואוזניות

הנגן מאפשר בלוטוס דו כיווני, משמע: ניתן להתחבר אליו כמקור אך הוא גם יכול לשדר כמקור - נניח לאוזניות בלוטוס, וזאת הוא עושה בתקן aptX HD הנחשב לאיכותי מהסטנדרט. לאחר חיפוש קצר באינטרנט איך לחבר אוזניות לנגן (לא שיא האינטואיטיבי באפליקציה) חיברתי את ה- Sony WH1000MX3 שלי והתחלתי להנות. ההנאה הייתה די מיידית, ישר הורגש שה- node שעושה כאן עבודה טובה, הרבה יותר טובה מסתם אייפון או אנדרואיד שמחוברים לאוזניות. העובדה שהשליטה יכולה להתבצע גם משלט IR או מהאוזניות עצמן ממש הקלה על השימוש. למי שמחפש נוחות הקשבה או אופציה ל״זמן עבודה״ זה הפתרון בשבילו - האלחוטיות היא פיצ׳ר מאוד נח, נכון, הוא בא על חשבון איכות, אבל איכות השמע עדיין טובה ולא פחות חשוב - מהנה.

 

חיבורים אנלוגים

לנגן יש כניסה אנלוגית אליה ניתן לחבר נגנים שונים, נניח cd או פטיפון (דרך phono stage כמובן) ולהזרים אותם לסטרימרים/נקודות קצה נוספים בסדרה או דרך בלוטוס.

 

לסיכום

ה- node פשוט לא מפסיק להפתיע, החל מ-DAC מצוין, תמיכה בבלוטוס aptX HD, רשימת פיצ׳רים מטורפת ואיכויות סוניות מעל רמת המחיר.

אז כן… אם אני ממש אחפש חסרונות אני חושב שהאפליקציה היא החולשה של המוצר, אך זה משהו שולי ופתיר מצידם (בתקווה) ביחס למה שמקבלים בתמורה.  

 

Node 2i

 

שירותי סטרימינג נתמכים

שירותי רדיו חינמיים

TuneIn Radio, iHeartRadio, Calm Radio, Radio Paradise, Slacker Radio

שירותים בתשלום

Spotify, Amazon Music, TIDAL, Deezer , Qobuz, HighResAudio (VAULT Required), Murfie Napster, KKBox, Bugs, Taihe Music ZONE, SoundMachine

 

 

מחיר: 2,890 ש"ח, פיוז סטריאו

 


מעבר לתגובות בפורום