RoboMaster S1: הרובוט הלימודי הראשון של DJI

dtown
26-11-2019 08:42

מהפכת הרובוטיקה הלימודית מגיעה לישראל! יבואנית מותגי הטכנולוגיה "Benda" מביאה לישראל קטגוריית משחק חדשה בתחום הרובוטיקה: RoboMaster S1 - הרובוט הלימודי הראשון של DJI, זמין כעת בישראל.

 

יבואנית מותגי הטכנולוגיה Benda משנה את כללי המשחק בתחום הרובוטיקה בישראל ומציגה קטגוריית משחק חדשה, המגולמת ב-RoboMaster S1 מוצר מהפכני חדש של DJI, המובילה העולמית ברחפנים אזרחיים וטכנולוגיית הדמיה אווירית ועתה חלוצה בתחום הרובוטיקה. החל מה-14 בנובמבר 2019 יהיה הרובוט הקרקעי הראשון של החברה, ה-RoboMaster S1, זמין לרכישה בישראל.

ה-S1 מוגדר כרובוט לימודי שאמור לסייע בהרחבת האופקים בתחומי התכנות, מתמטיקה, פיזיקה, ואפילו במיומנויות של מוטוריקה עדינההמוצר אינו מגיע מוכן לשימוש אלא מאתגר את משתמשיו מהרגע הראשון: עשרות חלקים, ברגים ומודולים וחוברת הוראות מפורטת, משמשים כמשחק המקדים המהווה את הדור הבא של משחקי הלגו 

המשחק מיועד בראש וראשונה עבור מתכנתים צעירים או חדשים לחלוטין הכולל מדריך אינטראקטיבי להיכרות עם עולם התכנות, שיאפשר ללמוד את הבסיס ולהתפתח משם על ידי השלמת משימות שונות. בעזרת פונקציות שונות שניתן לתכנת בבלוקים או לשלוף מהמאגר הקיים, הרובוט יודע לנסוע במסלול שציירתם לו פיזית על הרצפה, או לזהות יותר מ-44 סימנים ויזואליים שונים, לעקוב אחרי בני אדם בנסיעה, להגיב למחוות כמו מחיאת כף ועוד. אם אתם רוצים לקחת את ה-S1 לשלב הבא, תוכלו לתכנת לו פחות או יותר כל מה שתרצו עם Python או Scratch. 

פול גלנד סמנכל שיווק בנדא מגנטיק: "הרובומאסטר מדגיש בבירור את העליונות הטכנולוגית של חברת DJI על פני מתחרים בעולם, ומדגיש את החזון של החברה להקנות יכולות אלה לכלל הצרכנים של המותג בארץ ובעולם. בנדא תמשיך להקדים את שאר מדינות אירופה ולהביא לצרכן הישראלי את המוצרים הנחשקים ביותר במעמד השקתם העולמית"

"DJI מונעת על ידי מהנדסים נלהבים בעלי רצון מתמיד לפרוץ את גבולות הטכנולוגיה", אמר פרנק וונג, מייסד ומנכ"ל DJI. "התשוקה היא חיונית, אך חשובה גם ההזדמנות ללמוד ולעסוק בטכנולוגיה בגיל מוקדם. פיתחנו את ה-RoboMaster S1 במחשבה על הדור הבא של יזמים שיהפוך את תחום הרובוטיקה והתכנות לא רק לזמין יותר, אלא גם לחוויה מהנה ואקדמית."

לאחר שסיימתם להרכיב את הטנק שלכם, אתם מוכנים למלחמת הרובוטים המלהיבה ביותר שחוויתם. באמצעות אפליקציה ייעודית, תוכלו לשלוט בטנק ולהתחיל בקרב הרובוטים הביתי שלכם: קרן אינפרה אדומה, למשחקי AR או לקרבות מול רובומאסטרס אחרים ולצידו חימוש פיזי של כדורי ג'ל.  הטנק חמוש ב-6 חיישנים שיודעים לזהות מתי הוא נפגע מאש של טנקים אחרים בין אם היא וירטואלית או חיה. הרובוט מצויד במצלמה וגימבל שני צירים של DJI, כך שתוכלו לצלם סרטונים חלקים או לראות את כל המתרחש בעיניי הרובוט באפליקציה בלי רעידות מעיקות 

ה-S1 נבנה כדי להציג בפני המשתמשים את ההנאה והאפשרויות שבטכנולוגיה הרובוטית מנועים עוצמתיים ללא מברשות, שלדה שיכולה לנוע לכל הכיוונים, גימבל ברמת דיוק גבוהה ומצבים אינטראקטיביים לתכנות, משחק ותחרות מול חברים במצבי קרב רביי משתתפים.


עיצוב מתקדם, בטוח ואינטואיטיבי

ה-S1, קיצור של "Step 1", הוא רובוט מתקדם ביותר שנועד להעניק למשתמשים חדשים כניסה חלקה לעולם ה-AI, הנדסה ורובוטיקה. בשימוש בבקרות פשוטות, אפליקציית RoboMaster ייעודית, תפריטים קלים לניווט ומגוון רחב של הדרכות, ה-S1 נגיש למתחילים תוך שהוא מציע תכונות מתקדמות למשתמשים שכבר מנוסים ב-AI, הנדסה ורובוטיקה.

ה-S1 מצויד ב-31 חיישנים למיפוי העולם שסביבו, לרבות שישה המותקנים על השריון החכם שלו אשר משמשים לזיהוי פגיעות. מעל למסגרת S1 העמידה מותקנת FPV מצלמת (first-person view – מבט בגוף ראשון) אשר מעבירה שידור חי ויציב מה-S1 לאפליקציית RoboMaster. הוא מגיע גם עם גימבל מכני מיוחד עם Blaster     הכולל אינפרה אדום ו-gel bead שאינם רעילים אשר מגביל באופן אוטומטי את קצב וזווית השיגור כדי להבטיח בטיחות. ה-S1   הוא מודולארי עם חלקי DJI   וכולל גם שישה (Pulse Width Modulation (PWM ופורט בקרה Sbus  אחד כדי שמשתמשים מתקדמים יוכלו להשתמש בחומרת צד ג'.

בנובמבר יושגו מספר תכונות חדשות. ניתן להשתמש ב-S1 כבאינטרקום להעברת קליפי קול מאפליקציית RoboMaster לרובוט. תכונה שימושית זו תציע קליפים מוקלטים באפליקציה ותתמוך בקליפים ביבוא מקומי עד 30 שניות. בשילוב עם פונקציית החזר קולי, יכול ה-Robomaster S1 להפוך לאינטרקום בינכם ובין חבריכם. התוספת של פורטי Sbus מאפשר תמיכה מכמה שלטים צד ג' ביחד עם לוח פיתוח. לוח הפיתוח מאפשר ללקוחות להוסיף קודים וחלקים נוספים ל-S1 בהתאמה אישית ולהשתמש בשפות קוד נוספות כגון C/C++.

בשימוש במצלמת ה-FPV וטכנולוגית ראיית מכונה, ה-S1 יכול לזהות חפצים שונים באופן אוטומטי, לזהות ולהגיב לצלילים ולקלוט אותות מיחידות S1 אחרות. יחידת העיבוד המרכזי העוצמתית וכבל CAN-bus באיכות תעשייתית מאפשרים לו לעבד כמויות גדולות של נתונים, תוך שמירה על אות שידור יציב גם בעת ביצוע מספר מטלות. ביחד עם המנוע נטול המברשת הייעודי שלו, ל-S1 ארבעה גלגלי Mecanum, הנפוצים בעיקר ברובוטים תחרותיים, כאל אחד עם 12 רולרים המאפשרים תנועה רב כיוונית ושליטה מדויקת בעת התפעול.

 

ROBOMASTER S1


חוו וחקרו טכנולוגיה מתקדמת

ה-S1 מצויד בטכנולוגיית ראיית מכונה מתקדמת המאפשרת למשתמשים לצבור ניסיון עם אפליקציות מציאותיות. ה-S1 יכול לבצע שש פעולות זיהוי חכמות, לרבות:

1. Line Follow: יצרו מסלול מהנה ואינטראקטיבי ומפו את השביל הרצוי ל-S1. תכנתו את ה-Line Follow באמצעות אפליקציית RoboMaster וה-S1 יעקוב באופן אוטומטי אחרי הקו.

2. Vision Marker Recognition: ה-S1 יכול לזהות עד 44 Vision Markers, בינהם מספרים, אותיות וסמלים מיוחדים להרחבת הפוטנציאל בכתיבת קוד, קרבות והדרכה.

3. Follow Mode: כתכונה מובנית באפליקציית RoboMaster, ה-S1 יכול לזהות ולעקוב אחרי אדם שנבחר בשדה הראייה של ה-S1.

4. Clap Recognition: ניתן לתכנת מודולה מובנית לזיהוי מחיאת כף ב-S1 להשגת תגובות ייחודיות על פי איכות המחיאה.

5. Gesture Recognition: ניתן לתכנת את ה-S1 לזיהוי מגוון תנועות ידיים בדומה למספר רחפני DJI.

6. S1 Recognition: ה-S1 יכול לזהות יחידות S1 אחרות ולבצע תנועות ייחודיות בהתאם לתכנות שלו.


משתמשים המעוניינים בפונקציות יותר מתקדמות יכולים לכתוב קוד ב-Scratch 3.0 או Python כדי לתכנת פונקציות S1 ייחודיות להם, החל מאופן התנועה שלו ועד לשיפור היעילות ומקסום המומנט בארבעת הגלגלים. משתמשים יכולים אפילו לכתוב תוכניות משלהם ולהוסיף אותם ככישורים מותאמים בהם ניתן להשתמש במהלך המשחק להשגת יתרון נוסף, כגון "Hit and Turn Back" בו ה-S1 מסתובב ומבצע תקיפת נגד לאחר שנפגע מאחור. תכונה חדשה נוספת היא תכנות מוסיקלי עם קוד Scratch. למודולת תכנות Scratch נוספו 36 תווים מוסיקליים המאפשרים למשתמשים להלחין מוסיקה מקורית ולאפשר לרובוט לנגן אותה.

בנוסף, בשימוש במצלמת ה-FPV המתקדמת וטכנולוגיית ראיית המכונה, S1 יכול לבצע נהיגה אוטונומית. בעיצוב מסלול קווי בקלטת הכלולה במוצר, ה-S1 יעקוב אחר המסלול ואף ירשום תמרורים מדומים באמצעות ה-vision markers.

ה-S1 מעודד משתמשים להמשיך ללמוד ולפרוץ את גבולות היצירתיות שלהם. למשתמשים תהיה גישה ל-“Road to Mastery” המובנה באפליקציית RoboMaster, סדרת קורסים סוחפת ומבוססת פרויקט ללימוד שפות תכנות לבעלי S1. בנוסף, “RoboAcademy” מציע קליפים לימודיים ומדריכי תכנות להצגת נושא הרובוטיקה וכתיבת הקוד. DJI תמשיך ליצור תכנים נוספים שיוספו לתוכנית הלימודים "Road to Mastery" ו-“RoboAcademy” וכן בלוקים חדשים ל-Scratch 3.0. משתמשים יוכלו לעקוב אחר ההתפתחות ב-“MasterBoard” בו נרשמים המרחקים שכוסו, הזמן שהושקע בתכנות, מספר השיעורים שנלמדו, מספר השורות המריצות את הקוד והניקוד הגבוה ביותר בתרגולים.


מצבים אינטראקטיביים ומהנים

בהשראת הרובוטים הסטנדרטיים שהוצגו בתחרות RoboMaster Robotics הבינלאומי של DJI, ה-S1 מציג מספר מצבי תחרות מהנים ואינטראקטיביים. מצבי SOLO כוללים Target Practice ו-Target Race, בהם המשתמשים נדרשים לסרוק vision markers שהוגדרו מראש. מצבי Multiplayer Battle כוללים את Race, Free-for-All ואת מצב ה-Conquest החדש ביותר. במצב Race, משתמשים מתחרים בעזרת ה-S1 לסריקת ה-vision markers הממוספרים בסדר הנכון והשחקן שמשלים את המסלול בזמן הקצר ביותר הוא הזוכה. במצב Free-for-All, השחקנים נלחמים בעזרת gel beads או אלומות אינפרה אדום. כדי להוסיף לריגוש, מצב הלחימה מרובה השחקנים מגיע עם ארבעה Mystery Bonuses בהם יכולים המשתמשים להשתמש נגד היריבים שלהם: סחרחורת (Dizziness), שיבוש אלקטרומגנטי (Electromagnetic Interference), מהירות מוגברת (Extreme Speed) והיכולת להיות בלתי מנוצח (Invincibility). ב-Conquest Mode, השחקנים מחולקים לשתי קבוצות, לכל אחת מבצר משלה, ועליהם לנסות לנצח על ידי כיבוש והחזקת המבצר של הקבוצה היריבה.


מוצרים לימודיים

DJI השקיעה בחינוך לרובוטיקה מאז 2013 עם השקת תחרות RoboMaster. השקת ה-RoboMaster S1 מציינת את הצעד הראשון של DJI בתחום לימודי הרובוטיקה אשר נתמכים בקורסים, חומרים לימודיים, אירועים וחומרה. DJI תמשיך לשתף פעולה עם בתי ספר, מועדוני רובוטיקה, ארגונים ואחרים להגדלת הנוכחות שלה בתחום.

 

אודות חברת Benda

Benda היא הנציגה הרשמית בישראל של מותגים בינלאומיים מובילים, Western-Digital, TP-link, SanDisk, ' RAZER, XBOX, Logitech, Viosonic, Dahua , ועוד...

בנדא הינה גם היבואנית והמשווקת הרשמית של DJI העולמית. בנדא מייצגת את המותג מעל ל 5 שנים והביאה את הפריסה והחשיפה של המותג להיקפים מרשימים ביותר בישראל וביחס לעולם כולו. אחת ממטרותיה של יבואנית מותגי הטכנולוגיה Benda היא להנגיש את יכולות הטכנולוגיה של המותג לכלל הצרכנים בישראל.

התקשורת ההדוקה של היבואן עם המותג מקנה אדפטציות והתאמות לשוק הישראלי במהירות העובדה המאפשרת לצרכן הישראלי ליהנות ממוצרים חדשים מבין הראשונים בעולם.

 לאחרונה פתחה בנדא חנות רשמית של DJI בהרצליה ומשיקה בימים הקרובים גם את הביטוח של המותג תחת השם DJI CARE. כמו כן מאפשרת החברה השכרת ציוד צילום ורחפנים לקהל הרחב.

 

אודות DJI

DJI היא מובילה עולמית בפיתוח וייצור רחפנים אזרחיים וטכנולוגיית הדמיה אווירית לשימוש אישי ומקצועי. DJI הוקמה ומנוהלת על ידי אנשים בעלי תשוקה למסוקים בשלט רחוק ומומחים לטכנולוגיית בקרת טיסה וייצוב מצלמות. החברה שואפת להפוך את הציוד ופלטפורמות הצילום וההסרטה אוויריים ליותר נגישים, אמינים וקלים יותר לשימוש עבור יוצרים ופורצי דרך ברחבי העולם. הפעילות העולמית של DJI כוללת את יבשות אמריקה, אירופה ואסיה והמוצרים והפתרונות החדשניים שלה נבחרו על ידי לקוחות ביותר מ-100 מדינות ליישום האפליקציות בצילום סרטים, בנייה, בדיקות, תגובת חירום, חקלאות, שימור ותעשיות רבות אחרות.

 

ה-RoboMaster S1 יהיה זמין לרכישה ב-store.dji.com ובחנויות הדגל. למידע נוסף על אודות כל התכונות והיכולות ב-RoboMaster S1, בקרו כאן

 

RoboMaster S1 DJI - מחיר 2499 ₪. ניתן להשיג בחנות DJI הרצליה פיתוח ואצל המשווקים המורשים של בנדא, היבואנית הרשמית של DJI בישראל

  

 

 

 

מעבר לתגובות בפורום