לשבור את הקרח 2 – Frozen II

אנטון קמינסקי
24-11-2019 08:54

בכתבה הזו אסקור בקצרה את הסרט החדש והמצופה מבית דיסני "לשבור את הקרח 2" ובנוסף ארצה להעלות לדיון סוגייה שמאוד מפריעה לי. סוגייה שקשורה לא רק לסרט הזה, אלא לסרטים\סדרות מדובבים בכלל.

 

ב-2013 הגיע אלינו "לשבור את הקרח" (Frozen) הראשון. סיפור על אלזה, נסיכה בעלת כח להקפיא הכל - שהיא ניסתה לשמור בסוד, ואחותה אנה, שרק רצתה להתקרב אליה ולא הבינה למה אלזה כל כך "קרה" אליה. מה שייחד את הסרט היו השירים. "לשבור את הקרח" הוא למעשה מחזמר עם המון שירים קליטים וחמודים ביותר. אין הרבה סרטי אנימציה שהם מחזמר, בעיניי זה דורש אומץ והרבה יכולת לעשות מחזמר שגם יצליח לחדור אל הילדים.

 

Frozen 2

 

מאז אותה הצלחה, כמובן שמיד דובר על מתי יגיע "לשבור את הקרח 2". במיוחד כשמודבר בקהל ילדים לרוב האולפנים אוהבים להכות על הברזל בעודו הוא חם. עם "לשבור את הקרח", דיסני חיכו לא פחות מ-6 שנים על מנת להוציא את ההמשך, כנראה שחיכו לעלילה והשירים הנכונים. בעיניי זה דיי ראוי להערכה.


תקציר העלילה

לאחר אירועי הסרט הראשון, שלווה נחתה על ממלכת ארנדל. אלזה, אנה, כריסטוף, סוון ואולף, חיים יחדיו ומעבירים את זמנם בטיפול בממלכה ומשחקי חברה. אך אלזה שומעת קול סודי שקורא לה. הקול הולך ומתחזק עד שהיא לא יכולה להתעלם ממנו יותר. וכך החבורה העליזה יוצאת למצוא את מקור הקול בתוך יער שכלוא בתוך ערפל, שם הם יגלו את מקור כוחה של אלזה וינסו להציל את ארנדל שוב.


Frozen 2

ויזואליות צבעונית ומרשימה מאוד.

לטעמי העלילה בסרט הייתה בסך הכל סבירה, אם כי הרבה פחות מקורית מהסרט הראשון. היה שם חלק שנלקח ישירות מהאלמנט החמישי והיה מאוד משעשע. עם כמות הסיפורים שמדברים על למצוא את האמת על העבר המשפחתי, יש תחושה שחצי מהתסריטים בהוליווד נכתבו על ידי צופית גרנט.

 

Frozen 2

האחראים לפן הקומי, אולף וסוון.

החלקים הטובים בסרט הן הוויזואליות הצבעונית והיפיפייה שלו וכמובן המוזיקה. ממש נהניתי מהמוזיקה, ברור שיש בה מלא קיטצ'יות ותאטרליות אבל זה לגמרי צפוי ולא פגם בהנאה. את האתנחתא הקומית מספקים אולף וסוון האייל. ועל תקן היצור החדש והחמוד, שאת הבובות שלו נצטרך לקנות לילדים שלנו, הלטאה הקטנה שהיא גם רוח האש.

 

Frozen 2

הכינו את הארנקים, כך נראה הצעצוע שיהיה כנראה הנחשק ביותר בחודשים הקרובים.

בסך הכל, הסרט מושקע מאוד, חיובי, מוזיקלי, דרמטי, תיאטרלי, קיטצ'י, מעט מצחיק, או במילים האחרות כל מה שמצופה מסרט המשך ללהיט ההיסטרי מלפני 6 שנים.


הציון שלי: 8/10.

 

Frozen 2

 

וכעת הסיבה שבגללה החלטתי לכתוב את הכתבה הזו. ובכן הילדים של כולנו נהנים מלהיטי האנימציה (ולא רק) הגדולים ביותר ומסדרות הילדים המושקעות ביותר אך ורק בזכות הדיבוב שנעשה להם. כוכבי הוליווד הגדולים ביותר מקבלים סכומי עתק לדובב את דמויות האנימציה, ואילו המדובבים בארץ צריכים לשחזר את העבודה שלהם, כולל התאמה של תנועת שפתיים וכל הקולות שהדמויות עושות. בסרט כמו "לשבור את הקרח" יש גם את יכולת השירה הבאמת מרשימה שנדרשת מהמדובבים. הילדים שלי ראו לא מעט סרטים מדובבים בשנים האחרונות וגם סדרות, וכמעט בכולן הדיבוב היה ללא רבב. 

אז מי הם אותם מדובבים מעולים, שבזכותם ילדינו יכולים להנות מהתכנים הטובים והמושקעים ביותר? אז זהו, שהם עלומי שם. בדקתי בדף הסרט בשלושת רשתות הקולנוע הגדולות, נכנסתי לדף הויקיפדיה בעברית של הסרט ו... כלום, נאדה, אפס, אין שום אזכור. בדף הויקי של הסרט הראשון כן יש רשימה של המדובבים בעברית, כך שאולי מישהו ירים את הכפפה ויעדכן את שמותיהם גם עבור הסרט השני. 

אם אתם שואלים אותי, העניין הוא לחלוטין לא הוגן! מגיע למדובבים הרבה יותר קרדיט על מה שהם עושים, בטח בסרט בסדר גודל כזה.

 


מעבר לתגובות בפורום