רמקולים במבחן - דאלי IKON 6 מדנמרק

נמר לוי
18-07-2008 09:18

ה- DALI IKON 6 מהווה רמקול וורסטילי אשר מסוגל להתמודד עם מגוון סגנונות מוסיקה. זהו רמקול רצפתי ששומר על המסורת מדנמרק.

מבנה וגימור

הוא גבוה ומרשים במראהו, משקלו מוכיח כי גם בעץ לא חסכו, מבט על הגימור והחיבורים מלמד אותי כי ישנה תשומת לב רבה לפרטים.

בחלקו העליון - קדמי נמצאים שני טוויטרים, האחד מסוג ריבון (פלאנרי) והשני דינמי. הפלאנרי אחראי על תדרי "סופר טוויטר" והדינמי שיושב מתחתיו אחראי על הצלילים הגבוהים כמקובל.
למטה יותר, נמצאת יחידת מיד 6.5 אינטש העשויה מסיבי עץ ומתחתיה יחידת הבס בקוטר זהה העשויה גם היא מעץ. מתחת לשתי היחידות נימצא הפורט.

אחורי הרמקול חושפים את ארבעת הטרמינלים ומתחתיהן הוכחה כי הוא מיוצר בדנמרק ואף חתימת מבקר האיכות הספציפי שבדק את הרמקול מתנוססת במקום.



סידרת אייקון נמצאת מעל סדרת ההתחלה - Concept,  מעליה ניתן למצוא את ה- Helicon ואז את ה- Euphonia שמהווה את הסידרה היקרה. אך גם שם עדיין לא נמצא הדגל, ה- מגה ליין הינו הדגל שמתנוסס לגובה תורן של כמעט 2 מטרים לא צנועי יחידות.  את הרמקולים של דאלי ניתן לזהות מיד בזכות היחידות המיוחדות הסגלגלות שלהן העשויות סיבי עץ מה שאמור להפיק צליל טבעי לחלוטין.

תנאי הבדיקה


הבדיקה נעשית כמובן על שני סוגים של הגברות.

מגבר הספק -AUDIO ANALOGUE Maestro duecento
קדם מגבר – DENSEN B-200
מגבר משולב - UNICO Secondo
מקור דיגיטלי – ORIGINAL CD 2008 MK2

    
הכבלים בשתי המערכות הם :
כבל רמקול - XLO-SIGNATURE 2
כבלי אינטרקונקט  - ACOUSTIC ZEN WOW
כבלי חשמל - XINDAK

החדר בגודל 4.5 על 4 והמערכת נמצאת בצלע הרחבה של החדר.
בחדר קיים טיפול אקוסטי הכולל שני דיפיוזרים הממוקמים בקיר מאחורי הרמקולים, ממול הרמקולים טיפול אקוסטי נוסף הכולל לוח אקוסטי עשוי שילוב של מלמין צמר זכוכית ועץ. כל פינות החדר מכוסות במשולשים שתפקידם לבטל לכידה של תדרים בפינות.

האזנה

SOSA אוורירית

MERCEDES SOSA  מתחילה בקטע מספר 3, גיטרה בגודל טבעי, אצבעות הנגן מרקדות על המיתרים והצליל מפורט וחד. הסולן פוצח בשירה והרמקול אינו קיים בחדר, נעלם כלא היה עם במה מדהימה.
קולה של  SOSA  מצטרף ואפקט הסנטר ברור וחד כתער,  אופי הצליל פתוח מפורט ומאוזן במיוחד
מה שמפתיע ברמקול הוא עצם התחושה שאין לו תיבה, הוא מנגן רמקול נטו. לא נרשמו הדהודים או ויברציות מהתיבה. זה מדגים את איכות הבניה של הרמקול.
אופי הצליל טבעי וריאליסטי, המיד מעט שטוח אך לא מצטייר כחסר משקל.

אנרגיה באלקטרוני

VENETION SNARES הגדול מגיע עם סינטיסייזר גרוב בוקס ומחשב חזק ומחפש את הפשלות שמאחורי הבניה,  האם יעמוד האודיופיל בפני גל המוסיקה התובעני ביותר שאני מכיר?

התשובה היא בוודאי שהצליח ואף בגדול. הרמקול הזה מהיר ודינמי באופן מרשים בהחלט. הקטע בנוי ממכות בס מהירות במיוחד ובנוסף שלל שטיחי סינטי בשלל תדרים וצלילים גבוהים מהירים וחדים, ברוב הרמקולים שהאזנתי היה את אפקט הפחד, כאן הוא פשוט נשאר אדיש למוסיקה ושולף את התווים החוצה כמו מים.
מה שהיה מעט מוזר באופיו הוא אופי הבמה שלו, הוא חסר מעט בגובה במה אך עומק הבמה מרשים במיוחד.

קצת על הטוויטר – זהו קטע מלא גבוהים, הטוויטר באייקון מצליח ליצר משקל, מהירות ואגרסיביות מרשימה אך יחד עם זאת אינו מגלה בהירות יתר ושומר על איזון טונאלי. הטוויטר מפורט מאוד ורגוע יחסית.

MICHAEL NYMAN, קלאסי קליל

מתוך הסרט "הפסנתר", זהו תקליטור מעניין ובלתי צפוי.
כאן למשל צליל הפסנתר נשמע טבעי אך חסרה התיבה של הפסנתר, אפשר להגיד שהייתי רוצה מעט יותר חמימות ומעט יותר צבע. אפשר להגיד שהוא מעט יבש בתחום הזה. מאחורי הפסנתר ניתן לשמוע את שכבות המוסיקה שנשמעים היטב, הרמקול מאוד מאוזן ומאוד הרמוני. הבמה לעומת זאת עמוקה ורחבה אך נקודת ההאזנה חדה מידי, זהו רמקול למאזין אחד – קצת הצידה והבמה נעלמת, אבל כאשר הראש ממוקם במקום הנכון הבמה מצוינת.


קצת על הבס – הבס של האייקון 6 מהיר מאוד והדוק באופן מפתיע, זה טוב לקונטרבסים, רע לתוף רגל. בתוף רגל רצוי שיהיה קצת יותר משוחרר, קצת יותר עמוק.
 
 
מוסיקה ווקלית - Villa-Lobos: Bachianas Brasileiras

כאן אני מצפה לפרדת צליל מושלמת ככל הניתן, במוסיקה הכוללת מספר רב של זמרים וזמרות, כלים רבים ודינמיקה.

האייקון 6 מתגלה כדינמי ומפורט. הוא מצליח ליצור נוכחות טובה בחלל החדר אך אינו מצליח להפריד את הכלים מהלהקה כראוי, מי שיבחין בזה הוא אחד שמכיר את היצירה באופן אבסולוטי. ישנו קטע בו הזמרות שרות והזמרים הם שנותנים את הרקע, במקרה הזה הרמקול אינו מצליח להוציא את הזמרים מאחור באופן חד משמעי, כאילו הם מאחור מידי מה שפוגע מאוד בפרטי היצירה.

קצת על המיד – בווקלית לדוגמה הייתה הרגשה של יבשושיות מסוימת אם כי לא קריטית, הייתי מעדיף עוד קצת חמימות באמצע, אולי אפילו קצת צבעוניות.

הכינו את האקדחים

Gangsta's Paradise של זמר הראפ ארטיס לאון אייבי ג'וניור או שמו המסחרי COOLIO  משנות ה-90 מתוך הסרט "סיכון מחושב".
זהו קטע ראפ קשוח שמחזיר  אותי לתקופת ילדותי, אותה תקופה שהייתי צעיר ויפה – היום אני רק יפה. כאן הקטע נפתח עם תוף רגל עמוק, יחד איתו גיטרה בס שממשיכה את ההרמוניה של תוף הרגל (מה שנותן עומק נוסף) הרמקול יורד נמוך ומצליח לספק רזולוציה טובה למדי בנמוכים אך עוד עומק יעשה עימו חסד ויביא את תוף הרגל לשלמות, יחידת המיד תוקפנית מספיק על מנת לתת את מכות הסנאר במהירות ובעוצמה הנכונה, הרמקול מצליח להניע אותי, להחזיר אותי אחורה לאותו יום במועדון תל אביבי מסיבתי ורב עוצמה. כל הכבוד.

שילוב בניחוח איטלקי

חזרתי על אותם קטעים בשילוב מגבר משולב - UNICO Secondo
היוניקו הוסיף חמימות אך במידה מסויימת על חשבון מהירות ודינמיקה, אני רואה את השילוב הזה כברירת מחדל מצוינת מפני שעדיין ניגן מצוין, הסקונדו אינו חזק כמו המאסטרו ולא הצליח לסחוט ממנו את המיץ בסגנון האלקטרוני אך בהחלט עשה עימו חסד ונתן לו צבע שונה בתחום האמצע, בנוסף יחידת הבס הייתה מעט יותר רפויה אך זה התאים לאופיו של הרמקול.
ניתן ללמוד מכך שגם מגבר משולב של 100 וואט יניע את הרמקול ללא קושי, הוא מאוד נציל ונוח לשלב לו הגברה. דבר נוסף שיש לשים עליו דגש והוא לשדך לו הגברה חמימה (לא מידי) מהסיבה הפשוטה שקיימת אצלו נטיה קלה לבהירות אך כזו שניתנת לשליטה. היוניקו בשילוב הזה היה פשוט נהדר.



סיכום מקצועי ואישי

ראשית זהו רמקול מצויין ומתחרה ראוי בשוק לחבריו למחיר ולמיצוב, דאלי בהחלט יודעים לעשות רמקולים ועושים אותם טוב, אני מכיר דגמים גבוהים שלהם שנשמעו מצוין לטעמי וזה (האייקון) שומר על הגחלת. איכות הבניה מעולה ואיכותית, כייף להביט בו והוא מבחינתי רהיט יפיפה בבית.

יש לי מעט הערות שהן סוג של טעמי האישי, הרמקול הזה מנגן "נכון" ואינו מנסה ליצור חוויה מוסיקלית, הוא עושה את מה שצריך לעשות ומצליח לשדר כמעט כל סיגנון מוסיקה, הוא מדהים באלקטרוני ומלא אנרגיה, הוא מעט יבשושי בפסנתר אך לא באופן נורא ואפילו לא קרוב. מגברים הייברידים יכולים להוציא ממנו יופי של צליל ואף לחמם אותו מעט. בגדול זהו רמקול שאינו מפונק, אינו דורש יותר מידי, ידידותי לחדרים והכי חשוב תמורה מעולה לכסף.

מחיר: 8,590 ש"ח
 
אחריות: 5 שנים, היבואן ACCORD
 
מעבר לתגובות בפורום