10/11 - מהדורת החדשות השבועית

אנטון קמינסקי
10-11-2019 11:43

ברוכים הבאים למודורת החדשות השבועית. במהדורה תוכלו למצוא כל מה שחדש בקולנוע, במסך הקטן (סלקום TV ונטפליקס) וסקירות מעניינות מעולם הקולנוע ביתי, שפורסמו השבוע ברחבי הרשת.

 

חדש בקולנוע

השבוע עולה לאקרנים הסרט "דוקטור סליפ", המבוסס על ספרו של סטיבן קינג שמהווה המשך ל"ניצוץ". למרות שאני חובב סטיבן קינג, לא יצא לי לקרוא את הספר. ה"ניצוץ" היה ספר מפחיד ומטריד במיוחד, את הסרט אני חייב לומר שפחות אהבתי. עלילת "דוקטור סליפ" עוקבת אחר דן טוראנס שעדיין סובל מטראומה מארועי הניצוץ. דן פוגש בנערה צעירה שמבקשת ממנו עזרה במאבקה מול מכשפה שרודפת אחרי חיי נצח.

 


"הקרב על מידווי" הוא סרט על הקרב המפורסם במלחמת העולם השנייה בין צבא ארה"ב וצבא יפן. עם לא מעט שחקנים טובים (וודי הארלסון, פטריק ווילסון, לוק אוונס, דניס קוויד, ארון אקהארט) ובבימוי של רולנד אמריך, לטעמי יש סיכוי שמדובר בסרט שיהיה טוב. אם יש ז'אנר שבו הוליווד מצליחה להפיק סרטים טובים בעקביות זה כנראה ז'אנר סרטי המלחמה.

 


בנוסף יש שני סרטים ישראלים אם הקשר מוזיקלי. "אלוהי הפסנתר" מספר את סיפורה של ענת, נגנית פסנתר אובססיבית שלא הצליחה להגיע לרמה הגבוהה ביותר וכעת מוכנה לעשות הכל על מנת שבנה כן יצליח איפה שהיא כשלה.

 


"המחשמלים" מספר על להקה רוק כושלת שהלהיט היחיד שלה היה בשנת 84. כעת נופלת לחיקם הזדמנות לעשות קאמבק מפואר. זהו סרט קומדיה בכיכובם של צביקה נתן, טל פרידמן, שרון אלכסנדר, יגאל עדיקא, אלישע בנאי ועוד הופעות אורח רבות.

 


 

חדש במסך הקטן

סלקום TV

שבוע של תכנים מאוד מעניינים בסלקום. נתחיל בשני סרטי אקשן/מדע בדיוני שעלו השבוע שיש להם הרבה מן המשותף: את שניהם ראיתי בקולנוע, את שניהם מאוד אהבתי, את שניהם רכשתי בבלוריי 4K ושניהם דיי נקטלו ברוב הביקורות.

סרט השבוע הוא קפטן מארוול, ה-origin story של אחת מגיבורות העל החזקות ביותר ביקום של מארוול בכיכובה של ברי לארסון. הסיפור מתרחש בשנות ה-80, קרול דנוורס, נקלעת למלחמה בין שני גזעי חייזרים. לטעמי זהו סרט קומיקס משעשע עם אקשן מעולה ועלילה טובה באופן יחסי. אני מצאתי אותו מאוד מהנה וכיפי ולטעמי מדובר בגיבורה נשית חזקה שבניגוד לוונדר וומן גם לא מרגישה צורך להילחם כשהיא לבושה בחצאית מיני.

 


הסרט השני הוא "ערי טרף", סרט הרפתקאות\מדע בדיוני בהפקת פיטר ג'קסון שמבוסס על ספר באותו שם (Mortal Engines) של הסופר פיליפ ריב מ-2001. הסרט מתרחש בעולם פוסט אפוקלפטי, האנושות ניצלה את הקידמה הטכנולוגית שלה על מנת לייצר נשקים של אנרגיה קינטית ופחות או יותר להשמיד את עצמם. מעט המשאבים שנשארו לא מאפשרים חיים במקום קבוע ולכן האנשים חיים בערי ענק ממונעים. הסרט מגולל את סיפורה של הסטר שאו, נערה מסתורית שרוצה להתנקש בראש גילדת ההיסטוריה של לונדון (העיר הממונעת הענקית) בגילומו של הוגו וויוינג.

 


סרט נוסף שזמין החל מהשבוע הוא "משוכפלים" בכיכובו של קיאנו ריבס. סרט מדע בדיוני שמספר על מדען המנסה להחזיר לחיים את אישתו וביתו שנהרגו בתאונת דרכים.

 


סדרת השבוע בסלקום היא שוב סדרת "היי פרופיל", "חומריו האפלים" (His Dark Materials). זוהי סדרת פנטזיה המבוססת על ספריו של פיליפ פולמן. הסדרה הופקה על ידי BBC ומופצת על ידי HBO. העלילה עוקבת אחר נערה יתומה מיקום מקביל בו מדע, קסם ודת מתקיימים יחדיו, המגלה רשת של חטיפת ילדים. היא יוצאת למסע בין עולמות שונים על מנת לגלות את האמת. מדובר בסדרה מאוד מושקעת (קל לראות את זה מהטריילר) שכוללת גם שחקנים מאוד מוכרים כמו ג'יימס מאקבוי. הטריילר השאיר אצלי תחושה מאוד חזקה של "הארי פוטר", כנראה בגלל הקסמים והנחשים.

 


נטפליקס

בניגוד לסלקום TV, השבוע היה לא קל (בלשון המעטה) ללקט תכנים שיכולים להיות מעניינים בנטפליקס, אנסה בכל זאת.

"האירועים הגדולים של מלחמת העולם השנייה" היא סדרת תעודה שכוללת צילומים רבים להם הוסיפו צבע. הסדרה מתארת את כל הרגעים החשובים במלחמה עם פרשנות של היסטוריונים. מדובר בסדרה מושקעת שאמורה להיות מרתקת ולהציג צילומים כפי שהם לא נראו לפני מהמלחמה.

בנוסף, "כשהשלג ירד" הוא קומדיית נעורים רומנטית, חברויות ואהבות של תלמידי תיכון בשנתם האחרונה בערב חג מולד כשסופת שלגים משתוללת בחוץ.

 


אני חושב שאעצור כאן לפני שזה יהפוך להיות באמת מביך. כנראה שנטפליקס שומרים כוחות ל"האירי", שאמור להגיע בהמשך החודש, אבל באמת שבוע חלש מאוד בנטפליקס לטעמי.

 

לסיום המהדורה, החלק של הקולנוע ביתי: חדשות וסקירות מרחבי הרשת 

נתחיל בסקירת טלוויזיה, וינסנט טאו סוקר את ה-LG OLED E9. זהו מסך אולד מעולה ומתמודד חזק מאוד לתואר המסך היפה ביותר (לפחות כשהוא מותקן על שולחן):

 


בערוץ של CNET, סוקרים קצרה (יותר כמו פרומו) את ה-Nvidia Shield החדש:

 


אתר Ratings מסכם עבורכם את מסכי הגיימינג הטובים ביותר השנה:

 

 

אולי הערוץ הפורה ביותר השבוע הוא הערוץ של Pursuit Perfect System, טרי אליס, הג'ינג'י הבריטי החביב, סקר את תערוכות London HiFi, והביא ממנה הרבה מאוד קטעים מעניינים.

הנה רק כמה מהם:

זמרת הג'ז לין סטנלי מציגה את האהבה שלה ל-mastering tape. היא מסבירה בזמן שהמוזיקה מנגנת על תהליך ההקלטה וכו' בהחלט קטע מרתק וזווית אחרת על החוויה האודיופילית:

 

 

בדיגיטאון לא יצא לי לשמוע את ה-KEF Blade 2, כשהגעתי לחדר שלהם בדיוק הייתה איזו תקלה. אז הנה הם בתערוכה בלונדון:

 

 

מבחנתי האישית החדר הטוב ביותר בדיגיטאון היה של אבי יפה, לא יכולתי להפסיק לשמוע את הרמקול של YG Acoustics. עבורי זה היה הצליל הטבעי והנקי ביותר ששמעתי. אני חושב שביליתי במצטבר כשעה שלמה בחדר כולל פעמיים שיחה עם הנציג של החברה שהגיע במיוחד עבור התערוכה.

אז הנה הגרסה הבריטית לחדר, הפעם מדובר על דגם ה-Sonja עם הגברה של Boulder ופטיפון של SME:

 

 

יש עוד מספר מערכות מרשימות שטרי צילם והעלה, ממליץ לבקר בערוץ.


עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכולם.

 


מעבר לתגובות בפורום