מבחן סאב: Power Sound Audio S3010

איציק ירקוני
04-11-2019 14:31

היום בסקירה נזכה לערוך הכרות ראשונה עם המותג האמריקאי האיכותי Power Sound Audio, המתמחה בבנייה ויצור סאבים ורמקולים איכותיים בתחום השמע הרב ערוצי שזוכה להערכה רבה בארה"ב, וחובבים רבים בתחום האודיו הרב ערוצי בארצנו ייחלו להגעתו לארץ הקודש.

 

חברת האודיו Power Sound Audio מתמחה בתחום הסאבים ורמקולים מקצועיים לקולנוע ביתי בארה"ב. כסקירת בכורה בישראל למותג Power Sound Audio בחרתי בדגם שיתאים למרבית הסלונים בישראל - דגם S3010, שהינו סאבוופר בעל תיבה מאסיבית סגורה, בעלת זוג וופרים אקטיביים של 15 אינצ', כאשר כל יחידת וופר ממוקמת בצידי התיבה. היחידות הללו משודכות להגברה דיגיטלית איכותית ועוצמתית מתוצרת ICE POWER המניבה (1920W RMS (4300W PEAK.

 

Power Sound Audio S3010

 

מי אנחנו Power Sound Audio?

PSA הינה חברה אמריקאית מקורית, המעצבת ומפתחת ומרכיבה רמקולים וסאב וופרים באיכות גבוהה לקולנוע ביתי בארה"ב על כל מרכיביה עד לרמת הבורג. היא מציגה באסופת הסאבים שלה מגוון רחב של דגמים בעלי תיבה סגורה ופתוחה, החל מיחידות 15 אינצ', 18 אינצ' בודדות, כפולות, וגם בעלות 4 אלמנטים ודאבל 21 אינצ'. לצד אלו נמצא גם את חטיבת הרמקולים שמציגה החברה כאשר כולם בעלי אלמנטים בריאים של 10 אינצ'. החברה ממוקמת בלב ליבה של אמריקה ובסיסה בעיר קטנה במערב התיכון בשם Mineral Ridge אוהיו. הבעלים, Tom Vodhanel עוסק בתחום למעלה מעשרים שנה, בתכנון ובעיצוב מוצרים ידועים ברחבי העולם. כאשר המטרה המרכזית היא להציע מוצרים מקצועיים מובילים, העולים על הציפיות במחירים נוחים.

 

Power Sound Audio S3010

 

עיצוב נקי ומרשים

ה-S3010 מבית Power Sound Audio מיוצר בארה"ב על כל רכיביו מרמת הבורג הוא בעל מראה ומבנה מלבני, גובה 57.15 ס"מ, רוחב 60.96 ס"מ, עומק 45.72 ס"מ ומשקל 50 ק"ג. הסאב מגיע ברמת גימור SATIN BLACK TEXTURE צביעה מרשימה במיוחד (הגרילים שחורים). בנוסף ניתן לקבל את הסאב בחמישה גימורים נוספים (בתוספת תשלום). 

 

Power Sound Audio S3010

 

 

ה-S3010 בעל זוג וופרים של 15 אינצ' אקטיביים, המשודכים להגברה דיגיטלית עוצמתית תוצרת ICE POWER המניבה (1920W RMS (4300W PEAK, כאשר תחום היענות התדרים: 

Frequency Response 17Hz-200Hz +/-3dB

In-Room Extension 7Hz-11Hz

 

בלוח ההגברה של הסאב נמצא מתג הפעלה בשלושה מצבים: ON/AUTO ו-OFF .12V בורר GAIN, בורר DELAY, בורר CROSSOVER ובורר ROOM SIZE ייחודי שמאפשר להגיע לרמת דיוק בהתאם לגודל החלל, זוג מחברי טריגר 3.5 מ"מ 12v' זוג מחבר XLR, זוג מחברי RCA, ושקע מתח חשמל אוניברסאלי 100-240v. ה-S3010 הוא מסוג המוצרים המכיל רכיבים סופר איכותיים, מה שמטבע הדברים מציג מוצר הבנוי לעליא ולעילא.

 

Power Sound Audio S3010

 

 

מבחן בשמע רב ערוצי

ה-S3010 הוא בעל זוג וופרים 15 אינצ' אקטיביים והוא שומר על מימדים סבירים. כבר במבט ראשון הוא משדר כוח וחוסן. הוא פשוט חזק ועוצמתי והוא מצליח למלא את חלל האזנה שברשותי בקלות, אני מאמין שיתאים את עצמו גם לחללים גדולים יותר משמעותית. ה-3010 יוצר חווית קולנוע ביתית מרשימה ביותר עם צליל של באס מהיר ומפורט, הוא עתיר אנרגיה, מהיר, דינאמי ומדויק.

אז כהרגלי נתחיל בקטע הפתיחה של "קוונטום של נחמה", הסרט ה-22 בסדרת ג׳יימס בונד, אשר מדגים לנו מצבור של אלמנטים מאתגרים: מנועים של מכוניות עצבניות, יריות, התנגשויות, פיצוצים חריקת צמיגים כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה היוצרת אווירת ״מלחמה״ שמרביתם מתנקזים בסופו של דבר לסאב. נתמקד גם בצליל הירי שמגיח מכל עבר מרמקול הסנטר, מהקדמיים והאחוריים, אבל את עיקר מימד האימפקט תקבלו מהסאב שהרשים אותי במיוחד לכל אורך הקטע. אני יכול לספר לכם שאינני נמנה עם חסדי הסאבים הסגורים, אך הסאב הזה נטע בי תחושה סופר חיובית לעומת הסאבים הסגורים שעברו תחתי עד היום בשמע רב ערוצי. ולמה אני מכוון? ה- S3010 אינו יוצר אפקט "בומי" כשלא לצורך, הוא פשוט נמצא בחלל האזנה כל הזמן, ההגברה המשובחת הטמונה בו בעלת הספק של 1920 וואט RMS מציגה יכולת שליטה מרשימה, במיוחד על זוג יחידות הוופרים. ה- S3010 הוא מסוג הסאבים הנותנים תחושה שפשוט מלווה אותך לכל אורך הסרט בצורה נכונה עם עוצמה, פירוט ודיוק. ואיך זה בא לידי ביטוי? תפקידו של הסאב אינו מיועד רק לבעוט בכם בכל ירייה וירייה, אלא להיות זמין ומוכן כדי להכיל בדיוק ובזמן עוד אלמנטים המתרחשים באותו פרק זמן, ללא סרחים המלווים בתדרים עמומים לאחר מכן. ומכאן נמשיך לסרט "מקס פיין", בסצנה סופר אנרגטית ועוצמתית בה מגיח השטן בתנופה ובעוצמה כשהוא נעצר על רגליו על שמשת הבניין בעוצמה. אני יכול לספר לכם שצפיתי בקטע הזה מאות פעמים, אך מעולם לא הרגשתי את עוצמת החבטה הזו כה עוצמתית, הדוקה ומדויקת כפי שהציג ה-S3010. במילה אחת מושלם!!

במעבר חד, נעבור לפורמט דולבי אטמוס בסטאפ מלא בתצורה של 7.1.4 ערוצים בסרט דיי מאתגר לבחינת מערכת שמע רב ערוצי. הסרט "מקס הזועם" העתיר אנרגיה ודינאמיקה, המלווים במצבור של אלמנטים מאתגרים שרק סאב ראוי יכול להכיל אותם. הסאב הזה המשיך להפתיע אותי כל פעם מחדש! הוא פשוט חזק, עוצמתי, מדויק ומפורט, לא נכנע לשום סצנה בפס הקול האנרגטי המוצג בסרט. הוא היה נוכח מכיל חזק, מפורט ומדויק, אך מה שהופך אותו לכל כך טוב זו העובדה שהבס שלו כל כך נכון, שיכולות האימפקט שלו העלו בי חיוך כל פעם מחדש. אז כן, ה-S3010 יבעט בכם בכורסא כשצריך כמו סאבים של 15 אינצ' ומעלה מאווררים, אבל שמדברים על מכלול ביצועים נטו, הוא ברמה אחרת לגמרי. הוא שם בכיס הרבה סאבים גדולים ויקרים ממנו. ה-S3010 אינו בא כדי להציג רק כמות גדולה של באסים, זה לא שם המשחק, אלא להציג דיוק עם איכות צליל פנומנאלית שעדין לא קיבלתי מסאב אחר.

 

Power Sound Audio S3010

 

מוסיקה

לגבי שילוב סאבוופר במוסיקה דו ערוצית, אני נוטה לאלה הטוענים שסאבים סגורים מתאימים יותר למוסיקה מאשר סאבים פתוחים בעלי פורט, שברובם מתאימים יותר לקולנוע רב ערוצי, אך עדין זה לא אומר שסאב סגור לא יתפקד טוב בשמע רב ערוצי, ה-S3010 מסוג הסאבים שמנגנים תווים של ממש במוסיקה דו ערוצית, ה-3010S שודך לרסיבר אינטגרה בשילוב עם רמקולי החזית שלי כאשר הוא מוצב ביניהם, רמקולי החזית שלי בעלי אלמנטים כפולים של 10 אינצ' בכל רמקול, שילובו של הסאב ה- 3010S הורגש והוסיף מילוי נוסף בו הרמקולים שלי נופלים, שילוב הסאב לא רק העשיר את הבמה, פשוט סידר אותה טוב יותר בכך שהוא בסופו של דבר משפיע על התחום הגבוהה, וזאת מכוון שהוא משנה את התחום הטונאלי, התחושות הללו המשיכו ללוות אותי גם בדיסק המצוין של אריק טרפאז Quartet Bending new corners המשלב בקטעיו מיטב כלי נגינה ביניהם פסנתר, וקונטרבאס, וכלים נוספים, הסאב הזה המשיך להרשים אותי בביצועיו במיוחד כשהצליח לשחזר קונטרבאס באופן טבעי, מדויק עם איזון נכון. זוג יחידות ה-15 אינצ' האקטיביות הללו סופר מהירות ומדויקות , איכות התיבה המשובחת מאפשרת להם לנגן באופן מרשים ביותר, אך כדי לקבל תוצאות מרשימות כאלה לא זוקפים רק בזכות התיבה ויחידות הוופרים, אלא גם בזכות יחידת ההגברה הדיגיטלית אימתנית ששולטת ביחידות הללו בצורה פנטסטית, תזוזה מהירה, ועצירה מוחלטת, ושוב יציאה מהירה ועצירה מוחלטת, את ה-S3010 הייתי מגדיר כסאב חזק, וסופר ממושמע, ומוסיקלי מאוד, כך שגם בתחום הזה הוא סופר מרשים.

 

Power Sound Audio S3010

 

הופעות בשמע רב ערוצי

שמע רב ערוצי דומה למוסיקה, כך גם בהופעה חיה נדרשים ביצועים זהים לאותם יכולות שהפגין ה- S3010 בשמע דו ערוצי. הוא אמור להיות מהיר, מדויק, מפורט וטבעי. במהלך חיי צפיתי בעשרות הופעות ששולבו עם שלל סוגי סאבים, גם כאן ה-PSA S3010 נטע בי תחושה טבעית יותר עם באס מלא, מדויק ונכון יותר, במרקם עדין ואמיתי. ה-S3010 השתלב מצוין עם רמקולים גדולים בהופעות, הוא משדר כוח, דיוק וטבעיות. חשתי זאת בעשרות קטעים, ובמיוחד בקטע הפתיחה של להקת פוליס "The Police: Certifiable - Live In Buenos Aires".

 

Power Sound Audio S3010

 

נקודות ציון

העמדה

מדובר בסאב בתיבה סגורה שבנויה היטב, את הסאב המצוין הזה ניתן למקם כמעט בכל מקום, אך מה שלא הייתי ממליץ הוא למקם אותו מאחורי ספת הישיבה כשהוא חנוק. 

שיכוך

הסאב מגיע עם רגליות שיכוך מקוריות העשויות מגומי משובח, מה שמאפשר להציב אותו על משטחי ריצפה או פרקט.

 

לסיכום

היום בסקירה הכרנו את המותג האמריקאי Power Sound Audio, כשהנבחן הינו הסאבוופר מדגם S3010. אספר לכם שאינני נמנה עם חובבי הסאבים הסגורים כשמדובר בשמע רב ערוצי, במהלך חיי יצא לי לפגוש ולבחון אין ספור דגמי סאבים סגורים ברמות שונות מהזולים ליקרים ביותר. הדגם הנסקר S3010, הינו סאב סגור בעל זוג אלמנטים בקוטר של 15 אינצ' אקטיביים מהטובים ביותר שיצא לי לפגוש ולבחון, ולא בגלל רמת התמחור שלו. הסאב הזה מכיל את שלל התכונות שאנחנו מצפים לקבל מסאבוופר, הוא מהיר, חזק, דינאמי, מדויק ומפורט ברמה פסיכוטית! איכות ההגברה והבניה שלו היא לעילא ולעילא. הוא מסוג המוצרים שריגשו אותי כל פעם מחדש בכל קובץ שהתנגן, אם ברב ערוצי או בדו ערוצי. במיוחד השתלב היטב עם רמקולי החזית הבריאים שלי בעלי אלמנטים כפולים של 10 אינצ' בכל רמקול. ה-S3010 הוא מסוג המוצרים שפגעו בול בכל מטרה וכל פעם מחדש העלו חיוך על פניי. בכל הנוגע לקולנוע והופעות ברב ערוצי הכל ברור, סאב הוא הכרחי וזה לא משנה אם יש לך רמקולים ענקיים שיורדים הכי נמוך. תפקידו של הסאב הוא החשוב ביותר, זה משום שהוא לא משתתף רק בפיצוצים אם כי בכל החגיגה. כשהוא לא נמצא בסביבה תחושת הקולנוע יורדת, מבחינתי הסאב הוא רכיב חשוב ביותר במערכת קולנוע. הסאב הזה הצליח לשכנע אותי לכתוב עליו בהתלהבות, בזכות המוסיקליות שלו ובזכות יכולת ההתמזגות הנכונה שלו, כדי להשלים תדרים חסרים בצורה נכונה ומדויקת. הוא בין הבודדים שעברו דרכי שפשוט הצליח להשתלב בצורה כל כך מגובשת ונכונה גם בשמע רב ערוצי, וגם במוסיקה דו ערוצית בשידוך לרמקולים גדולים ובריאים, זאת בזכות ההנדסה כולה שהושקעה בו. הוא בנוי מדהים, הוא עוצמתי, מהיר כברק, מאוזן ומפורט באופן מרשים ביותר. זוג יחידות ה-15 אינצ' האקטיביות החזקות שלו יצליחו לנער את הסלון שלכם בקולנוע באופן מרשים במיוחד, בזכות הדיוק וההתאמה המושלמת בין היחידות למגבר, מה שקשה יהיה למצוא בסאבים אחרים.

 

שורה תחתונה: מרשים ביותר, בשמע רב ערוצי, ובדו ערוצי.

מחיר: 10.750 ₪ 

 

אחריות ושירות

5 שנות אחריות מלאה, AUDIO SENSE.

 

רכיבי המערכת

אמצעי תצוגה SONY KD-85XG9505

רסיבר INTEGRA DRX R1.1

מגבר McIntosh MA8000

נגן OPPO UDP-203

רמקולי חזית KLIPSCH RF-7MKIII

רמקול סנטר KLIPSCH RP-450C

רמקולי סראונד KLIPSCH RP-502S

רמקולי סראונד אחורי KLIPSCH RB-81MKII

רמקולי אטמוס KLIPSCH RP-500SA

סאבוופר POWER SOUND AUDIO S3010

 


מעבר לתגובות בפורום