מה חדש: מהדורת החדשות השבועית

אנטון קמינסקי
27-10-2019 09:34

ברוכים הבאים למהדורת החדשות השבועית. במהדורה תוכלו למצוא כל מה שחדש בקולנוע, במסך הקטן (סלקום TV ונטפליקס) וסקירות מעניינות מעולם הקולנוע ביתי, שפורסמו השבוע ברחבי הרשת.

 

חדש בקולנוע

ניראה לי שניתן לכנות את השבוע בקולנוע כשבוע האיכות, כל הסרטים החדשים נופלים לקטגוריה הזו. זהו בהחלט שינוי מרענן.
נתחיל מ"סקין", סרטו זוכה האוסקר גיא נתיב בכיכובו של ג'יימי בל. הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי של בריאן ווידנר. בריאן היה חלק מכנופיית גלוחי ראש בצעירותו וקעקע על כל גופו קעקועים גזעניים. בעזרת אישתו ופעיל אפרו אמרקאי הוא החליט לזנוח את אורך חייו מלא האלימות והשנאה ולפתוח דף חדש. לשם כך הוא עבר תהליך כואב מאוד של הסרת הקעקועים מגופו.

 

 

סרט נוסף שמבוסס על סיפור אמיתי הוא: "הסיפור של טראוטמן". ברט טראוטמן, שבויי בידי הצבא הבריטי במחנה ליד מנצ'סטר, בסיום מלחמת העולם השנייה, מתגלה ככדורגלן מוכשר והוא הסיכוי היחיד להציל את קבוצת הכדורגל המקומית. 

 

 

הסרט "המלחמה על הכוח", מגולל את סיפור המאבק הידוע לשמצה על הזכות לספק חשמל בין תומס אדיסון, בגילומו של בנדיקט קאמברבאץ', לבין ג'ורג' ווסטינגהאוס (מייקל שאנון) המגובה על ידי ניקולה טסלה. הקרב בין גישת הזרם הישיר וזרם החליפין.

 


סרט מוזיקלי ישראלי חדש הוא: "כאן ועכשיו". הסרט מתאר קבוצת מהגרים מברית המועצות, שמתגוררים בשכונת עוני באשדוד. הם יוצרים יחד הרכב ראפ ומתכוננים תוך כדי קשיי היומיום לאודישן גורלי. הסרט מנסה להביא את הזווית של העלייה הרוסית, נושא שלא זכה להרבה התייחסות תרבותית.

 


ולסיום שבוע האיכות הזה, סרט רומנטי צרפתי בשם "שנות חיינו היפות". בנו של נהג מרוצים לשעבר מאחד את אביו עם אהובתו הנושנה בניסיון להביא לסגירת מעגל של סיפור אהבתם.

 


 

חדש במסך הקטן

סלקום TV

סרט השבוע בסלקום הוא "רוחות קרות". מותחן פשע בכיכובם של ג'רמי ריינר ואליזבת' אולסן. חוקרת FBI נעזרת בצייד מקומי על מנת לחקור רצח מסתורי של נערה בשמורת טבע מושלגת בארה"ב.

 


סדרת השבוע היא "השומרים" (Watchmen) מבית HBO (הפרק הראשון זמין). "השומרים" מבוסס על קומיקס מאוד מצליח (שעובד גם לסרט ממש לא רע בשנת 2009) ומתאר מציאות אלטרנטיבית שמתרחשת בזמן המלחמה הקרה בשנות ה-80, ובה גיבורי על במסכות נחשבים לפורעי חוק.

מדובר באחת הסדרות עם הכי הרבה הייפ ויהיה מאוד מעניין לראות אם HBO יצליחו להפוך את "השומרים" למשחקי הכס הבאה.

 

 

נטפליקס

ביום שישי יעלו בנטפליקס מספר תכנים חדשים.

העונה השנייה של שיטת קומינסקי, בכיכובם של מייקל דאגלס ואלן ארקין. קומדיה נפלאה על חיי הוליווד של בני הגיל השלישי. סנדי קומינסקי הוא שחקן כושל וגרוש שמנסה להתחיל מחדש. נורמן הוא מנהלו של סנדי (ומאוד מצליח בניגוד אליו) שאיבד את אשתו האהובה לסרטן.

 


מאוד אהבתי את העונה הראשונה (לסקירה המלאה) ואחרי צפייה בטריילר, אני חושב שרוב הסיכויים שגם העונה השנייה תהיי מוצלחת.


הסרט "מוטי וולקנברוך מתעורר לחיים" הוא קומדיה יהודית על בחור חרדי שמתאהב בגויה. ניראה מאוד מצחיק בטריילר:

 

 

"האחים" היא דרמת מתח ברזילאית, במסגרתה עורכת דין ישרה עומדת בפני בעיה מוסרית כשהמשטרה מאלצת אותה להלשין על אחיה העומד בראש כנופיית פשע. הסדרה מתרחשת בשנות ה-90 בברזיל.

 

 

לסיום, משהו שבאמת לא חשבתי שיקרה. התוכנית "דברים מוזרים" גורמת לקאמבק של תוכנית מתיחות כמו פעם. גייטן מאטראזו הידוע בתור דסטין מ"דברים מוזרים" מותח אנשים שחושבים שהם מגיעים לעבודה כלשהי בסדרה החדשה "מי מפחד ממתיחות". עם כמה שחיבבתי אותו בסדרה, סדרה של מתיחות היא ז'אנר שקשה לי להאמין שאפשר להוציא ממנו עדיין משהו... אבל אולי זה רק אני.

 


לסיום המהדורה, החלק של הקולנוע ביתי: חדשות וסקירות מרחבי הרשת 

אתר Ratings המעולה רכש וסקר 35 מסכים ב-2019! בסרטון הבא הם בוחרים את המסכים הטובים ביותר לטעמם (הבחירות הן לפי קבוצות מחיר וחלק מהמסכים אינם זמינים בארץ):

 

 

ג'ין דה-לאסלה מאתר אודיוהוליקס (אולי המלכים של הגישה הטכנית לאודיו) העלה סרטון בו הוא מדבר על המשמעות של העכבה של הרמקולים, מה בעצם ההבדל בין רמקולים שהם 4 אוהם ואלו שהם 8 אוהם?

 


וינסנט טאו סקר את מסך ה-OLED של פיליפס מדגם 804:

 

 

בערוץ של Audio Advice (מדובר בחנות ולא אתר סקירות) מציגים מבט ראשון לפטיפון החדש של ריגה ה-Planar 10:

 

 

ולסיום AVForums העלו סקירה מאוד מקיפה (הכוללת גם השוואות למספר מתחרים) של מסך הדגל של פנסוניק ה-GZ2000:

 

 

 

עד כאן להפעם, סופ"ש נפלא לכולם.

 


מעבר לתגובות בפורום