הועמד למבחן: מסך SONY KD-65AG9

איציק ירקוני
23-10-2019 10:37

היום בסקירה נפגוש את מסך הדגל מסדרת האולד החדשה מבית סוני המשויך לחטיבת מסכי המאסטר של החברה, הכוללים ביניהם גם את מסכי הליד היוקרתיים בגדלי (85-98 אינצ') מדגמי ZG9.

הסדרה החדשה הינה דור רביעי במסכי האולד של החברה והיא מביאה עימה בשורות חדשות כמעט בכל הנגזרות. היא כוללת שלושה גדלים (55-65) להם מתווסף דגם חדש בגודל 77 אינצ' שמחליף את מסך האולד ה-A1 הוותיק. הדגם החדיש מציג שינויים במבנהו הפיזי של המסך, הוא נתמך על רגלת מרכזית צמודת משטח, לעומת הדגם מהשנה שעברה ה-AF9 שנשנען על רגל אחורית רחבה וגדולה כשהוא מוצב על המזנון. הדגם החדש ממשיך להתהדר במעבד X1 ULTIMATE המצוין, ובטכנולוגיית האודיו המרשימה והייחודית - Acoustic Surface שמעלה אותה כיתה באיכות ההגברה והשמע. גם בדגם הנ"ל הדובדבן שבקצפת הוא פאנל המסך שמקבל תפקיד נוסף, הוא משמש גם כרמקול פאסיבי שמיועד לשמש כתחליף ראוי לרמקול הסנטר במערכת רב ערוצי. הטכנולוגיה היצירתית והמוצלחת הזאת יוצרת מגוון פתרונות ואפשרויות בתחום האודיו למרבית הסלונים בישראל ובעולם.


SONY

 

מי אנחנו SONY

סוני הוא תאגיד יפני בינלאומי המתמחה בעיקרו בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי בידור, בדגש על תחום האלקטרוניקה הביתית והמקצועית. בנוסף, לחברה מגוון שירותים פיננסיים. 

סוני נוסדה בשנת 1946 תחת השם "Tokyo Tsushin Kogyo" ב-1958. עם התבססות החברה החליטו מייסדי החברה "מוריטה" "ואיבוקה", להפוך אותה לחברה בינלאומית ולשנות את שמה ל-SONY. ב-1960 ייסדה החברה את התאגיד האמריקאי שלה. 

סוני היא חברה עם סממן לחדשנות טכנולוגית, היא נחשבת עד היום לחלוצה ומובילה בשלל תחומים, כשרשמה על שמה פיתוח מוצרים טכנולוגים מתקדמים רבים כגון: הרדיו טרנזיסטור הראשון בעולם, נגן קלטות, שפופרת המסך לטלוויזיות "טריניטרון" ובהמשכו מסך ה-CRT השטוח הראשון בעולם, הווקמן הראשון, מצלמת וידאו 8 מ"מ ו-HI8 ווידיאו BETAMAX דיסקמן, הקומפקט דיסק הראשון, המיני דיסק, SACD, מצלמת HD ומיני DV MEMORY STICK ,DVD (בשיתוף עם חברות נוספות) פלייסטיישן 1.2.3.4, PS PSP' VITA BLU-RAY, פורמט בלוריי, מסכי 4K Bravia ועוד. 

לצד המצאות אלו החברה עוסקת בפיתוח תחום הצילום החובבני והמקצועי, בקו מוצריה מצלמות סטילס ומצלמות ווידיאו מקצועיות לאולפנים בפורמט 4K, ביניהם גם מצלמת VENICE FULL-FRAME 6K. סוני ממשיכה בפיתוח פורמט ה-8 K כאשר הציגה את מסך ה-8K  הראשון בעולם בגודל 85 אינץ’, הכוללים 10.000 אזורי תאורה אחוריים. בתחילת 2019 הציגה החברה את מסך ה-8K בגודל 98 אינצ'

בנוסף בבעלות החברה אולפני הקלטות ומספר חברות בידור, כמו חברת התקליטים CBS ואולפני ההסרטה של "קולומביה" ו"טרייסטאר", אולפני MGM וספריית הסרטים הענקית שלהם. 

 

עיצוב ומראה

המבנה הפיזי ועיצובו של מסך הטלוויזיה הזה שונה מהותית מקודמו, דגם ה-AF9, שהיה נשען על רגלו אחורית בזווית הטיה אחורנית. המבנה הפיזי ועיצובו של המסך החדש הנסקר, ה-AG9, מהמם בכל זווית שבחנתי אותו. במבט ראשוני לחזית המסך ניתן לראות שהמסך מותקן ע"ג בסיס דקיק מעוצב שמקרב אותו מילימטרים ספורים לקו המזנון, היצירתיות הזו מובילה במצבים מסוימים לתחושה שהמסך מוצב על המזנון ללא רגלית. כשמסתכלים מקרוב רואים שפאנל המסך הדקיק כלל ללא מסגרת, מה שנותן תחושה של ריחוף באוויר וכל זאת בזכות העובדה שטכנולוגיית ה-OLED לא דורשת מערכת תאורה חיצונית מאחורי פאנל הפיקסלים להבדיל מטלוויזיות LED ו-LCD, מה שמאפשר לייצר אותה דק דק. למרות שהיא דקיקה היא גם משתמשת בטכנולוגיה ייחודית Acoustic Surface בפאנל המסך המשמש כרמקול למסך, והגב נראה כמו פלטה יוקרתית. כל זה נכון בעיקר לצידי המסך בעוד כמעט מחצית מהמסך הופך עבה יותר ובו ממוקמים מעבדי המסך אשר במרכזו ממוקמת יחידות הסאבוופר, ומארג החיבורים שמאורגן ומסודר בצורה מרוכזת ואסתטית, באשר ללוגו יצרן המסך הוא נמצא בתחתית המסך בפינה השמאלית. להצבת המסך והתקנתו ישנן שני אופציות, האחת מעמד שולחני והשנייה כהתקנה על הקיר, בכל אחת מהאופציות שתבחרו המסך יראה יוקרתי ואלגנטי.


SONY

SONY

SONY

SONY

 

 

כבר לא צריך כבר רמקולים מבחוץ

כשסקרתי את מסך האולד מדגם AF8 התרשמתי מאוד מטכנולוגית Acoustic Surface החדשנית, פרי פיתוחה של החברה. סוני בחרה בשיטה ייחודית זו להפקת סאונד מהמסך הנקראת Acoustic Surface, להבדיל מרמקולים רגילים בהן עושות שימוש חברות אחרות. פאנל OLED עשוי פלטה אחת ללא שכבות נפרדות או מנגנון תאורה אחורי כמו ב-LED ו-LCD, אך למרות הפאנל הדקיק במסכי האולד סוני בחרה להשתמש בו כמשטח אקוסטי להפקת צלילים. סוני שתלה בתוך הפאנל יחידות אודיו קטנות שמרעידות אותו ויוצרות את הצליל, מדובר בויברציות זעירות אותן ניתן לחוש כשנוגעים במסך, אך הן לא גדולות מדי על מנת להרעיד את התמונה עצמה. ההצלחה הטכנולוגית הזאת הציגה איכויות משובחות יותר בדגם הדגל של החברה מהשנה שעברה ה-AF9 שכללה אזורים נרחבים יותר ע"ג המסך, המשודכת להגברה דיגיטלית משודרגת ועוצמתית פרי פיתוח החברה מסוג S-MASTER  שפותחה במעבדות סוני עוד בתחילת המילניום, כאשר עוצמת הגברה הכוללת במסך 60 WATT RMS. בגב המסך ישנם 2 יחידות סאב וופרים שטוחים שבאים לעזור בכל מה שנוגע לצלילים הנמוכים ומעבה את הצליל. הדגם החדיש הנסקר, ה-AG9, עלה עוד כיתה באיכות הסאונד שמניב המסך כשהוא כולל יחידת אודיו ענקית ע"ג המסך.

ואיך זה נשמע בפועל? סופר מרשים! איכות השמע הבוקעת מהמסך אינה מביישת סאונד בר ברמת כניסה ויותר, שומעים בבירור את הדיבור האנושי שמן הסתם מהווה חלק מרכזי בשידורים. והמוזיקה נשמעת מדהים – גם בווליום נמוך. אם רוצים עוד יותר בס, יציאת האוזניות במסך יכולה לשמש גם כיציאה לסאב וופר חיצוני. ולמה זה כל כך מרשים אותי, מכוון שהוא כולל תכונה נוספת בעלת תפקיד מרשים במיוחד, המאפשרת להשמיש את פאנל המסך כרמקול סנטר.

רמקול הסנטר במערכת שמע רב ערוצי מהווה מכשול דיי רציני ובעייתי ביצירת חזית נקייה ואסטטית במרבית הסלונים. סוני הבינה את הבעייתיות בהצבת רמקול סנטר והחליטה להעלות את מסך הדגל AG9 כמה כיתות בתחום האודיו, היא הצליחה להשמיש את פאנל המסך שיתפקד כמקשה אחת כרמקול סנטר לכל דבר, כן רבותי, פאנל המסך הנסקר הופך לרמקול פאסיבי כאשר מחברים אותו ליציאת הסנטר ברסיבר. הרעיון המבריק מבית סוני מסיר כאב ראש גדול מפני מעצבי פנים ומשתמשים רבים שהיו בדילמה די גדולה היכן ימקמו את רמקול הסנטר (רמקול שקוע, סטאליטי, או קופסתי) בסלון המעוצב שברשותם. ואיך זה נשמע בפועל? מרשים ומפתיע בכל אספקט! פאנל המסך מצליח להתמודד היטב עם עוצמת שמע גבוהה, איכות השמע הבוקעת מהמסך מרשימה ביותר, הטכנולוגיה הזו ממשיכה להוות תחליף לרמקול שקוע או קופסתי בינוני, אך למרות היכולת המרשימה שמציג המסך בתחום האודיו, הוא אינו מיועד להוות תחליף לרמקול סנטר גדול ויקר במיוחד.

 

 

חיבורים 

3 שקעי USB

4 כניסות HDMI בתקן HDCP 2.3 

1 מחבר קומפוזיט

1 חיבור אינטרנט

חיבור RF אנטנה

2 חיבורי אנטנת לווין IF

AC 1 שקע 

1 שקע אודיו אנלוגי 

CAM SLOT 1

Optical 1 

1 שקע מיני פלג אוזניות

 

SONY

 

שלט רחוק חדיש ואיכותי

השלט החדש של המסך מגיע בטכנולוגיית בלוטות' והוא הרבה מעבר לשלטים הרגילים שאנחנו מכירים מסוני וממותגים אחרים. חלקו העליון עשוי מאלומיניום מוזהב-מוברש המשדר איכות, כאשר לוגו המותג מובלט בחלקו התחתון. חלקו האחורי עשוי מחומר פלסטי מחוספס שאינו גורם לתחושת החלקה מהיד, הוא דק נח וארגונומי. לחיצה על מתג הווליום תזניק במהרה את עוצמת השמע במסך, הוא מגיב היטב במהירות ובדיוק מכל מקום ומכל זווית.

 

SONY

 

חכמה עם אנדרואיד TV תפריטים ו-GUI חדשים

הדגם החדש AG9 עושה שימוש באנדרואיד TV בגרסת 8.0 המרשימה, עם נפח אחסון פנימי של 16GB וזיכרון RAM בנפח 2.5 ג'יגה. גם כאן, אפשר להוריד אפליקציות מהחנות של גוגל (זוהי חנות של אפליקציות מותאמות לטלוויזיה ולאו דווקא זו המוכרת מהסמארטפונים). ה-AG9 מגיע עם תפריט חדיש ונוח יותר לשימוש מהדגם היוצא, הוא כולל מקלדת בעברית, תמיכה ב-Alexa וממשק מתורגם לעברית כמובן (ע״י גוגל), עם תוספות של סוני כגון מדריך מפורט למשתמש, גם הוא מוצג בשפת הקודש. אפליקציית נטפליקס מגיעה בגרסה ייחודית למסכי סוני עם יכולת כיול אוטומטית, היא עובדת מצוין, באופן חלק וללא גמגומים. מומלץ לעדכן את אפליקציית נטפליקס לגרסה האחרונה ולעדכן לגרסה אחרונה גם את שאר האפליקציות המובנות ואתם די מסודרים להתחלה. לזאת נוסיף את אפליקציית סלקום TV שעובדת מצוין עם מעבר חלק וללא גמגומים בין תפריטי התכנים השונים.

 

SONY

SONY

 

התמונה חברים, איך התמונה?

דגם ה-AG9 מגיע עם מעבד התמונה הנקרא X1 Ultimate, שנחשב גם כיום למעבד התמונה העוצמתי והחדשני ביותר לזמננו. המעבד מבוסס על רעיון .bject-based Super Resolution. Object-based HDR remaster. Super Bit Mapping 4K HDR Dual database processing Dynamic Contrast Enhancer. Precision colour mapping.    

המעבד מצליח לזהות מאות אובייקטים שונים ע"ג המסך בזכות עיבוד נתונים כפול שמעצים את הקונטרסטיות, היכולות הללו מצליחות לשכפל יותר עומק עם טקסטורה וריאליסטיות בתמונה בכל אזור בתמונה בזמן נתון. המעבד מציג יכולת עילאית לאזן את שלל האובייקטים בבהירות בפירוט ובצבע גם בקטעים חשוכים במיוחד, יחד עם זאת הוא אחראי למניעת צריבה במסך מזהה מצב של תמונה סטטית ומשנה את הפיקסלים כדי למנוע צריבה. כיול התמונה במסך נעשה במצב תמונה קולנוע מקצועי, במצב הזה אפקט ה-HDR די מרשים, הבהירות המקסימאלית ב-AG9 שומרת על עוצמה מצוינת, עם דיוק צבע משובח ביותר. השחור כמובן מדהים כיאה למסך אולד מבית סוני, המסך מצליח לייצר פירוט מרשים במיוחד בחלקי התמונה הכהים בגוונים קרובים לשחור. 

למסך טכנולוגיה ייחודית בפאנל הנקראת TRILUMNOS 4K HDR LIVE COLOR, שמצטיינת בהפקת צבעים אדומים, ירוקים וכחולים ובכך מגדילה את מרחב הצבע לתקן DCI-P3 מתוך ארבע כניסות ה-HDMI של הטלוויזיה, כולם תומכים בעומק צבע מלא באיכות 4K 60p ובכדי להשמיש את הכניסות יש להיכנס לתפריט המסך בקטגורית "צג" ולסמן את האפשרות המתאימה לתמיכה מלאה בכל תקני הצבעים. בתפריט מרחב הצבע אפשר לבחור את הטווח הסטנדרטי sRGB/BT709, או את BT-2020 HDR10 HLG, או את  DCI-P3 - שהוא התקן החדיש לטלוויזיות HDR K4 עם כיסוי של כ-98% מהתקן. יש גם תמיכה בתקן דולבי וויז'ין ותמיכה בפורמט IMAX Enhanced. ציפוי המסך הקדמי מציע יכולת התמודדות טובה מאוד עם השתקפויות אור בחדר, אחרי הכל הדור החדש בהיר יותר ולכן צריך גם לשמור על עצמו יותר. מסך ה-OLED אינו מציע עוצמת הארה חזקה במיוחד, אך משמעותית טובה יותר ממסכי הפלזמה האיכותיים שהכרנו. ההתמודדות שלה עם תנאי אור סביבתי חזקים והשתקפויות הגיעה כבר לרמה מוצלחת בדור הנוכחי.

אשר לתכני SD הנעלמים ממרקע הטלוויזיה, עדין קהלים רבים מגלים התעניינות רבה בתכני SD וזאת למרות שכיום מרבית הערוצים משודרים באיכות HD. ערוץ 20 משדר את שלל שידוריו באיכות SD די ירודה, יכולותיו של המסך להתמודד עם תכני הערוץ הרשימו אותי לטובה, בתמונה המוצגת ניתן לראות את דמותו של המנחה דידי הררי מוצגת בצורה די מרשימה, בתמונה השנייה המוצגת מערוץ כאן 11 ב-HD מציג המסך תמונה צבעונית קונטרסטית חדה ומדויקת להפליא.

 

SONY

SONY

 

 

פורמט בלוריי p1080

נכון שמדובר במסך 4k משובח במיוחד אך חשוב היה לי לבחון אותו גם בתכני 1080p, שהם עדין דיי נפוצים. בחרתי בסרט "מטריקס רילודד" השני בטרילוגיה, בסצנת הבריחה של "טריניטי". בפתיח הסרט שמסתיים בסופו במעופה של "טריניטי" מחלון המגדל, המסך חושף את המבנים ואת שדרת הרחוב המצולמת ממעל בצורה מוארת ברורה ומדויקת להפליא וזאת למרות שמדובר בקטע די חשוך. במהלך הסקירה בחנתי עוד עשרות סצנות די מאתגרות בפורמט 1080p, בכולם המסך הציג יכולות עיבוד מרשימות במיוחד. 

 

SONY

 

תכנים בפורמט 4K HDR

הגדרות HDR בברירת המחדל קובעות עמעום מקומי על ערך גבוה, כמו גם מגביר ניגודיות. הניגודיות הטבעית הזו יוצרת אפקט של עומק בתמונה ותחושת תלת מימד גם בתכני דו מימד, כמו למשל בסרט "אני אגדה" ישנו משחק אור של חדירת קרני שמש החושפים חלק מהתמונה ניתן לראות שעוצמת ההארה של המסך מצליחה להגביר את משחקי האור והצל ובכך מציגה חשיפה טובה יותר של פרטים. כך גם בארבעת הסצנות הבאות, נתמקד ביתרון ה-HDR גם בתכנים חשוכים.

נתחיל בסרט "האביר האפל", בו הציג המסך תמונה מוארת, מדויקת וברורה, כאשר חליפת איש העטלף השחורה נחשפת על כל גווניה השחורים. בסצנה השניה באיש העטלף, המסך מציג חשיפה די מרשימה לכל אורך הרחוב כאשר בקצה הרחוב נחשף בנין הרב קומות בצורה מרשימה.

נמשיך בחשיפה לפרטים: בחרתי בסרט "לוסי" איכות התמונה פנטסטית לכל אורך כל הסרט, בתמונה בצילום תקריב מוצגים פניה של השחקנית "סקרלט ג'והנסון". עיבוד התמונה המרשים של המסך חושף כל פרט בפניה של "לוסי", המסך מציג תמונה קונטרסטית חדה מדויקת בצבעים עשירים וריאליסטים במיוחד. לקינוח התמקדתי בסרט בלייד ראנר 2049, שנחשב בעיני לרפרנס בכל פרמטר. הצבע הירוק מהווה מכשול במרבית המסכים, כאשר מרביתם מתקשים להציג מגוון של גוונים ירוקים בעיקר במקומות סבוכים. כאן בסצנת היער המדומה אנחנו רואים שהצבע הירוק שולט במרחב, עיבוד הצבע והתמונה שמציג ה-AG9 מעורר השתאות ייתר, הצבע הירוק מוצג במגוון עשיר במיוחד, חדירת קרני האור חושפים את דמותה של הנערה באופן מרשים במיוחד.

 

SONY

SONY

SONY

SONY

SONY

תכנים בפורמט DOLBY VISION 

המסכים של סוני תומכים בפורמט דולבי וויז'ין.

בחרתי בשני סרטים - הראשון "אפוקליפסה עכשיו" משנת 1976 שחלקים ממנו צולמו במצלמת 35 מ"מ וחלקים נוספים במצלמת 16 מ"מ. והסרט השני "אקוומן" מ-2018, שחלקים ממנו צולמו במצלמת 70 מ"מ. נתחיל "באפוקליפסה עכשיו" - אחד הסרטים האהובים עלי! צפיתי בו עשרות פעמים בכל פורמט ומהדורה אפשרית שהוצגו, מקלטת ה-VHS הדי וי די, ועד לכותר הבלוריי המושבח. אני יכול לספר לכם שברגע שהוכרז שהסרט יושק במהדורת 4K חדשה לא יכולתי להתאפק והייתי בין הראשונים שרכש את הכותר בפורמט DOLBY VISION המצוין במהדורה מורחבת הכוללת 6 כותרים.

איכות התמונה לכל אורך הסרט פנטסטית, מוארת, צבעונית ומדויקת. אחד המרשימים בפורמט דולבי ווז'יין . התמקדתי בקטע דיי צבעוני ומרשים בסצנה, כאשר במרכז התמונה עומד "לוטנט קולונל קילגור" מפקד יחידת "פרשי האוויר", שמסביבו עומדים לוחמי היחידה, הלבושים במדים שונים ובצבעים מגוונים. ברקע ניתן לראות את מסוק היואי המפורסם "בל 205", לצידו טנק שיורק אש מהתותח, ועוד שלל אירועים דרמטיים המתחוללים באזור. למרות שפורמט דולובי וויז'ין זקוק לעוצמת הארה גבוהה, המסך מציג תמונה קונטרסטית ועשירה בצבעים, מעבד האולטימייט העוצמתי של המסך מצליח לרדת לפרטי פרטים, הוא חושף באופן מעורר השתאות על כובעו של "לוטנט קולונל קילגור" את סמלי היחידה ודרגותיו המוזהבים.  

הסרט "אקוומן" החדש צולם בחלקיו במצלמת 70 מ"מ. התמקדתי בסצנות צבעוניות ודיי ססגונית אשר צולמו בסיציליה איטליה, המסך מציג לכל אורך הסרט עושר מרהיב של צבעים עם עוצמת אור נכונה ומדויקת. בתמונה הראשונה התמקדתי בתצלום פנייה של השחקנית "אמבר הרד" המגלמת את "מירה", המסך חושף בצורה פנומנאלית את כל פרטי פניה, על כל גוניהם באופן ברור ומרשים במיוחד, גוון עיניה הירוק ושערה האדמוני נצפה במרקם צבעים עשירים וריאליסטים במיוחד. בסצנה השניה מוצגים פניו השחקן "ג'ייסון מומואה", גם כאן המסך חושף בצורה פנומנאלית את כל פרטי פניו על כל גוניהם באופן ברור ומרשים במיוחד.

 

SONY

SONY

SONY

 

 

איכות תמונה בנטפליקס + Netflix's Calibrated Mode

בשנה החולפת סוני השיקה שני מסכי דגל בסדרת המאסטר: מסך האולד AF9 ומסך הליד ZF9, כאשר שניהם כללו את מעבד התמונה העוצמתי ביותר של החברה הנקרא X1 Ultimate. הדגם החדש הנסקר - AG9, מתהדר גם הוא במעבד העוצמתי. יכולותיו המרשימות של המעבד אפשרו לשלב במסך יכולת כיול אוטומטית ששולבו בספריית הסרטים של נטפליקס. אז מה בדיוק עושה מצב כיול אוטומטי? מצב כיול של Netflix מבטיח תמונות מושלמות בטלוויזיות החדשות של סוני הכוללות את מעבד X1 Ultimate וזאת כדי לאפשר לצופה לקבל את איכות התמונה הטובה ביותר. חברת התוכן שואפת לכוונן את הטלוויזיה שלך להגדרות האידיאליות עבור קטלוג התוכן שלה עם מצב מכויל משלה ראוי לציין שניתן לכבות מערכת כיול זו ולעבור למצב כיול אישי.

ומה לגבי איכות התמונה שמציג המסך דרך אפליקציית נטפליקס? גם בסקירה הזאת בחרתי בסדרה נרקוס עונה 3 בפורמט 4K בסצנה צבעונית ומוארת כאשר הצבע הירוק שולט במרחב, והדגש הוא אכן על הצבע הירוק שמהווה בעיה למסכים רבים שאת רובם סקרתי. בסצנת מעוף המסוק מעל מחנה האימונים בג'ונגלים של קולומביה אנחנו רואים שהצבע הירוק שולט במרחב, עיבוד הצבע והתמונה שמציג מסך מעורר השתאות ייתר בעיבוד הצבע הירוק המוצג במגוון עשיר. המסך מציג תמונה מפורטת קונטרסטית רוויה בצבעי פסטל עשירים במיוחד.

 

SONY

 

לגיימרים שבינינו

בסקירות הקודמת של מסכי האולד החמרתי עם המסכים בהתמודדות באזורים חשוכים, כך גם הפעם בסקירה בחנו את המסך שוב בחיבור לקונסולה משחק SONY PS4 PRO בפורמט 4K, בדיוק עם אותו משחק Tomb Raider: Definitive Edition, בסצנת היער הלא מוארת, ניתן לראות שהמסך מתקשה לחשוף פרטים בקטעים חשוכים במיוחד, מורגש שעוצמת ההארה של המסך אינה מספקת ומתקשה להתמודד בקטעים חשוכים במיוחד, בסצנת היער ניתן לראות שהדמות המרכזית במשחק (לארה קרופט) אינה נחשפת באופן מספיק ברור, במשחקים נוספים שנבחנו באזורים מוארים המסך הציג חשיפה מרשימה עם רווית צבעים עשירה במיוחד עם זמן תגובה מרשים במיוחד בהתמודדות בסצנות מהירות. 

 

SONY

 

לסיכום

מסך אולד הנסקר הוא דור רביעי שמציגה חברת סוני, הוא משויך לחטיבת מסכי ה-MASTER של החברה, הדגם החדש מביא עימו שלל חידושים ושיפורים כמעט בכל הנגזרות שהיו נקודות חולשה בדגם היוצא. הדגם החדש,ה-AG9, מציג גם שחקן חדש בגודל 77 אינצ', שלט חדיש ואיכותי בטכנולוגיית בלוטות, מערכת תפריטים חדשה נוחה ומגוונת הכוללת GUI מרשים במיוחד. הוא מגיע בעיצוב חדשני ומרשים בכל זווית שמסתכלים עליו. ה-AG9 מציג תמונה קונטרסטית להפליא עם שחור מושלם רווי בגוונים עם עומק פירוט ודיוק וצבעוניות מרהיבה, עם זמן תגובה מרשים וזווית הצפייה רחבה. ה-AG9 מגיע עם מערכת שמע ייחודית מרשימה במיוחד הנקראת Acoustic Surface, המאפשרת לפאנל המסך לתפקד גם כרמקול סנטר פאסיבי במערכת שמע רב ערוצי. ואם נחזור לסעיף התמונה, נגלה תמיכה בתקנים משלל הפורמטים כמו Active HDR – HDR ,Dolby Vision, HDR10, HLG ו- IMAX Enhanced בטווח צבעים מורחב, בתאימות של 98% לתקן DCI-P3.  לזה נוסיף את הנדסת הצבע המרשימה שהטלוויזיה מפיקה בנוסח צבעים קולנועי יותר, מה זה אומר בפועל? שהמסך מציג צבעים עשירים במיוחד עם יכולת ההפרדה מרשימה בזכות מעבד תמונה עוצמתי X1 Ultimate, המציג תמונה חדה, צבעונית, מדויקת ורכה לעין מבלי לאבד את הטבעיות שאמורה להיות לה. מסך ה-OLED בדגם שנסקר חפה מבעיות שמלוות את קטגוריית טלוויזיות ה-LED LCD, אין בה זליגות אור בלתי רצויות, שינויי עוצמת תאורה פתאומיים או עננות בחלקי המסך, השחור מושלם ובדור הנוכחי של ה-OLED גם הלבן בוהק דיו. אין כאן גם בעיות של מגבלת זוויות צפייה מהצד. זה נכון שעוצמת ההארה של המסך עדיין לא מספקת לשידורי Dolby Vision HDR10 בתקן המלא, וגם התמודדות המסך עם תנאי אור סביבתי חזקים וההתמודדות עם השתקפויות מגלה חסרון, אך חוץ מזה לא מצאתי שום מגרעה בשביל להתלונן עליו. בכל המקורות שבהם צפיתי נראה שמסך ה-OLED סלחן יותר לפגמים בשידור מאשר מרבית טלוויזיות ה-LED LCD. במובנים רבים בתקופה שמסך שהה אצלי הוא הזכיר לי את מסך הפלזמה שאהבתי, אם זה בטבעיות התמונה, באחידות התאורה, זוויות הצפייה הרחבות, השחור והניגודיות, זמן התגובה ועוד.  לטעמי ה-AG9 הוא מחליף טבעי של הפלזמה, אבל עכשיו כבר עם עוצמת הארה טובה יותר משמעותית ועם שלל תוספות חדישות מודרניות ועדכניות, עם תמיכה ב-4K HDR ו-dolby vision ובתקני צבע חדישים HDR10, HLG ו-IMAX Enhanced. לזה נוסיף מערכת שמע ייחודית עוצמתית מרשימה במיוחד, שלט חדיש ומשובח, מערכת תפריטים חדישה מהירה ומגוונת, ומערכת הפעלה מתקדמת אנדרואיד TV בגרסה 8.0 חדשה וזריזה, הכוללת מבחר אפליקציות מרשים. 

 

שורה תחתונה: יצירת מופת

היבואן הרשמי סוני ישפאר 3 שנים אחריות מלאה

 

מחירי הדגמים 

גודל 77 אינצ' מחיר 36.900 ₪ 

גודל 65 אינצ' מחיר 17.880 ₪ 

גודל 55 אינצ' מחיר 12.990 ₪ 

 

מקורות וידאו

נגן 4k אופו 203

נגן 4k סוני X-800

קונסולת משחק סוני PS4 PRO

אפליקציית נטפליקס

ממיר YES HD

 


מעבר לתגובות בפורום