תגיות
תערוכת DigiTown 2019 הסתיימה: תומר צין מדווח | כללי | ראשי

תערוכת DigiTown 2019 הסתיימה: תומר צין מדווח

גודל אות: Decrease font Enlarge font
DigiTown 2019 DigiTown 2019

תערוכת digitown 2019 הסתיימה לא מכבר והציגה תחת קורת גג אחת את מוצריהם של יבואני ויצרני האודיו/וידאו בישראל. מצויד בדיסק דגמה אחד וזוג אוזניים שומעות, בוחר תומר את המערכות הטובות והפחות - קבלו את הזוכים ואת אלה שבוכים

דיעה אישית: תומר צין

בכל שנתיים, בשנה אי-זוגית, בחודש ספטמבר של השנה בחול המועד סוכות, מתקיימת תערוכת האודיו-וידאו-גאדג'טים הגדולה בישראל - DigiTown בחסות האתר Dtown. היבואנים והיצרן (מוראל) הציגו את מוצריהם לקהל הרחב, חברות גדולות לצד חברות קטנות בחברות בוטיק, מוצרים חדשים לצד ישנים, במשך יומיים שלמים המלווים בהנאה צרופה. חלק מהמוצרים שפגשנו שם, נחתו לימי התערוכה בלבד, בניהם רמקולים ומסכי ענק שלא ניתן לפגוש בשום מקום בארץ. 

        

על המקום וחדרי ההדגמה 

תערוכת digitown 2019 נערכה בשני מבנים שונים:

המבנה ראשון - בית המלון, בקומה 3 ובו 18 חדרים בינוניים, כל חדר באורך 6.5 מטרים על 3.7 מטרים, בנוי מבלוקים ובנוסף, חדר מקלחת ושירותים. פרוש הדבר, שהיה למציגים 24 מטרים מרובעים המיועדים להדגמות ותצוגות. רמקולים גדולים בחדרים בבית המלון, עלולים להיות בעיתיים בשל יצירת גלים עומדים בחדר. כלל אצבע: ככל שהרמקול גדול יותר ועם יחידות באס גדולות יותר, הוא יצטרך חדר גדול יותר וכנראה גם מרחק רב יותר מהקירות. אל לנו לשכוח, שרוב סוגי הרמקולים העדיפו מרחק ניכר מהקיר האחורי ומהקירות הצדדיים של החדר.

המבנה השני - בניין מרכז כנסים והאירועים בעל שלוש קומות, בו 13 אולמות ושטחים פתוחים, בהם אפשר להציג רמקולים גדולים בחדרים מתאימים. בהשוואה לעבר, מרכז הכנסים שופץ מהבסיס ועוצב מחדש, הפעם מלבד המעלית שמאפשרת גישה קלה ונוחה לקומות הגבוהות, החללים האקוסטיים שופרו משמעותית, מה שאיפשר הדגמות אודיו ברמה גבוהה. הקפיטריות נמצאו בקומת הכניסה ובקומה ב', חדרי האירועים נקראו מעולם הצומח, בצורה מפתיעה. 

 

DIGITOWN 2019


התערוכה נערכה במרכז הארץ ובסמיכות לכבישי הגישה הראשיים בישראל, במזג אויר חם והפכפך וכמה שברי ענן של גשם. כאמור, היא הסתימה בהצלחה מרובה וכמעט ללא תקלות, פרט לכמה תלונות על איכות הרשת בבית המלון, שטפלו במיידי.

 

קשר אישי עם יבואנים וקצת על אקוסטיקה

כפי שנאמר התערוכה הייתה בשני מבנים שונים, האקוסטיקה בתערוכה בישראל הייתה עדיפה על האקוסטיקה בתערוכה השנתית במינכן, בגלל סיבות שברובן איכות הבניה והמבנה שהוקם מבלוקים, וגם הקירות החוצצים בניהם. אודיופילים רבים באים לפגוש פנים מול פנים, את האנשים שמייבאים את החברות והמוצרים, המכירות והשיווק. אה, ועוד משהו, כמעט כל היבואנים נוכחים בתערוכה וכולם מחויכים, סבלנים ועונים באדיבות לאלפי האודיופילים, שחשו צורך לתאר באוזניהם את העדפותיהם ומערכותיהם. אחדים שבאו להאזין ברצינות, סבלו מצפיפות יתר ומשיחות, מדיבורים ומהפרעות בריכוז, מצילום במצלמות דיגיטלית ובסמארטפונים. בסופו של יום, אי אפשר לרצות את כולם. בניגוד לאמור לעיל, היבואנים דברו על תחום הסטריאו, שנמצא לאורך השנים בירידה מתמדת ויש צורך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש, אם הם רוצים לשרוד בשוק הישראלי הצפוף. 

 

דברים חשובים לפני האזנה

למיקום הישיבה בחדר חשיבות מכרעת בהנאה מהאזנה, מיקום הישיבה האופטימאלי מבחינתנו הוא בקודקוד של משולש דמיוני, בין הרמקולים למאזין - Sweet spot.

 

DIGITOWN 2019

 פטיפון הכי מגניב שיצא לכם לראות MAG LEV AUDIO ML-1


תמיד האזנו בשורה שנייה או שלישית, כדי לשמוע את כל הדרייברים ברמקולים, שם הקולות המשוחזרים על ידי מערכות השמע אידיאלים וקוהרנטיים. כאמור, אם רמקולים הממוקמים רחוק מידי זה מזה, הם יאבדו את היכולת לתת תמונה אמצע משכנעת. יש לנסות ולקרב אותם זה לזה תוך השמעת הקלטה טובה עד שמרגישים שהכלי/הזמר, שאמורים להיות במרכז, אכן נשמעים משם.   

כאשר נוגנו "קטע מחיאות הכף" מדיסק ההדגמה, נשמעו מעט הדהודים בחדרים, שלא רמזו על בעיות אקוסטיקה מיוחדות. היבואנים כמעט כולם, לא הביאו אביזרי אקוסטיקה וחשמל, שיכולים לשפר את הצליל בחדרים. כאמור, לפני כל האזנה, בדקנו בעזרת דיסק הבדיקה של ערוץ שמאל וימין לא הפוכים.

 

המוזיקה שנוגנה

לפני התערוכה, הוכן מראש דיסק הדגמה ודיסק און קי זהה, למקרה שבחדרים ישתמשו רק בסטרימר/מזרים רשת לסטריאו. בחדר אחד שזכה באחד מ-6 המערכות המופלאות, העדפנו להאזין להדגמות מתקליטים שהתרכזו במוזיקה אמיתית ולא בפוזות, לא צלילים ולא מוזיקה "אודיופילית". זאת ועוד, בכל האזנה חיפשנו את הפרטים ואת הדרמה, השקיפות והתלת מימד, המיקומים של הכלים השונים והמרחקים ביניהם, הדינאמיות והצבע של המוזיקה. בסופו של דבר, התוצאות יכולות להיות טובות מאוד, וגם גרועות מאוד. הכל תלוי בשילוב בין הרכיבים, גם זו קלישאה משומשת לעייפה.

התנצלותנו הכנה מראש לאותם יבואנים שאת מוצריהם החמצנו, אתם מוזמים לארח אותנו בחדר ההדגמה שברשותכם. בסופו של יום, מטרה של שיחזור שמע/מוזיקה הוא דיי פשוט, כמובן, שעל טעם ועל ריח אין להתווכח. 

 

DIGITOWN 2019

טלוויזיה של סוני ל-2019 מרשימה ביותר עם מסך "98, רזולציית K8 ורבע מליון ₪

 

יריית הפתיחה

כתבנו על הרמקולים ועל שאר רכיבי מערכת השמע, שמרכיבים כולם בפאזל אחד את הצליל הסופי. למרות האמור לעיל, אין לנו יומרות להציג אמיתות מוחלטות, כתבנו מה שכתבנו על סמך ניסיון עשיר וידע רב של שנים בתחום. השתדלנו להיות חסרי אינטרס אישי, בלתי תלויים ומאוזנים ככול שנוכל. יבואנים אחדים טענו שה"חשמל" יותר טוב ביום השני, מאשר ביום הראשון, לא התווכחנו עימם. חלקם שינו את החדר (הוספת שטיח) או הזיזו ארון מהמערכת המנגנת, או שינו את כבלי הרמקולים, והצליל השתפר פלאים. מסיבה זאת אך לא רק, כולם קבלו הזדמנות שנייה וחזרנו אל כל החדרים פעם נוספת.

הינה סיקור 6 מערכות האודיו המומלצות ו-3 שאנחנו חייבים להזכיר אותם, התייחסות למחירים לאו דווקא מהגבהים לנמוכים, הן מענגות ונשמעו נפלא ומאפשרות להגיע איתן לנירוונה אודויפילית. 

כמה אנשים עשויים להביע מורת רוח על כך, שהתמקדות בפריטי יוקרה יכולה להיות מנוכרת, בייחוד לאלה שמחפשים מערכת שמע במחיר הגון ושפוי. אולם, תערוכת digitown מהווה הזדמנות עבור היבואנים השונים, להראות מה הם יודעים ויכולים לעשות, כאשר אין להם אילוצים עיצובים וכספיים. 

 

DIGITOWN 2019

 

כאמור, מי מהאודיופילים שרוצה רמקולים נורמאליים באלפי שקלים בודדים, יכול לנסוע לחנות הסטריאו הקרובה ביותר לביתו, כדי לראות את מבוקשו.

לסיכום, על הצילומים של התערוכה אחראי סמארטפון וואווי 30 פרו, לדעתנו החיים קצרים מידי למוזיקה משעממת.

 

מקום ראשון - החדר של IL – Audio

רמקולים Acapella Audio Arts דגם Violon MK VI מחברים למגבר הספק Pass Labs דגם 250.8X, מחובר לקדם מגבר Pass Labs דגם XP22. מחובר אליו Ayon דגם CD-35 HF, פטיפון של KRONOS AUDIO דגם SPARTA, עליו מורכבת זרוע Helena באורך 10.5 אינץ' ועליה ראש של Triangle Art הנקרא ZEUS, כבלים שונים של TARA LABS. 

 

DIGITOWN 2019

יגאל לא מוכן לוותר על פסיק בשום דבר, הערנו לו שהמערכת נשמעת יותר טוב בכפר המכביה מאשר בביתו והוא הסכים. היו מערכות שמע בודדות שהתקרבו לשחזור מציאותי, כזו היא המערכת של יגאל. פיזור הצלילים בחדר נפלא עד כדי כך שהמערכת מספקת עדשה נהדרת וניתן להציג דרכה את האלקטרוניקה התומכת במערכת. האיזון הטונאלי והטבעיות של מערכת האודיו קרובים לשלמות, לא מבליטים או מחסירים תדרים, לא צורמים או אגרסיביים, ולא צובעים את הצליל. אודיופילים אחדים, בזמן האזנה טענו שמערכת השמע בחדר מעט מנומנמת, אבל אנחנו לא הסכמנו איתם. המגבר שלט שליטה מוחלטת ברמקולים, המיקומים של הכלים השונים במרחב והמרחקים ביניהם נשמעים מצוין. בקטעי המוזיקה להם הקשבנו, הבס היה מדויק ומהודק, מהיר ומוגדר והתקפי במידה נכונה. צלילי האמצע היו ברורים ומוגדרים, הצלילים הגבוהים מספקים ברק, שקיפות ואוירה למוזיקה. המערכת מסוגלת לנגן בנינוחות וללא מתח בעוצמות גבוהות מאוד, היא מהירה ומאוד ודינאמית, חלקה ושקופה. יחסית למערכות אחרות בתערוכה הצליל הוא אלוהי, במילה אחת – מדהים. יגאל השיג תוצאה שאף אחד לא הצליח להגיע אליה, מערכת השמע עולה בישראל כ-780,000 ₪.

 

מקום שני - החדר של טופליין

רמקולים פוקאל V2 Scala Utopia Evo מחוברים לשני מונובלוקים Esoteric דגם GRANDIOSO  M-1, אליו מחובר לקדם מגבר שני חלקים Esoteric דגם Grandioso C1 מחובר אליו טרנספורט GRANDIOSO P1X, מחובר אילו נגן רשת/dac Esoteric דגם N-05, כל הכבלים מתוצרת Signal Projects.

 

DIGITOWN 2019


המערכת מנגנת נפלא בעוצמה נמוכה ובינונית, שולטת ביד רמה ברמקולים של פוקאל. מגברי ההספק מצליחים להביא את השקט המופתי וממלאים את כל חלל החדר. הצליל מאופיין באיזון טונאלי טוב מאוד, בחוסר צרימה, גם בתחום המידרינג' וגם בתחום הגבוהים. מאידך, בעוצמות גבוהות החדר התחיל להדהד ולהתערב במוזיקה, יש תחושה שהרמקולים נמצאים קרוב מידי לקיר האחורי, דבר הגורם לבאס בקטעים מסוימים לבלוט. הצליל והאיזון הטונאלי בחדר היו טובים מאוד, הצלילים בתחום האמצע מספיק ברורים ומוגדרים, חופשיים ממתכתיות ומצרידות. הגבוהים ברורים, מוגדרים היטב ולא צעקניים בשום צורה ואופן. התמונה בחדר הייתה בדיוק באמצע, במת הצליל הייתה ומוגדרת, דינאמית ועמוקה מאוד. כאשר נוגן הקטע של Here but I’m Gone - Vanessa Fernandez מדיסק ההדגמה, קולה נשמע צלול כבדולח. מערכת השמע מענגת ועולה בישראל כ-699,000 ₪.

 

מקום שלישי - החדר של LUX Sound Vision יבואני Kef ופיוז סטריאו יבואני מיוזיקל פידלטי

רמקולים KEF Blade TWO, מחוברים למגבר משולב Musical Fidelity דגם Nu-Vista 600, מחוברים ל-DAC של Musical Fidelity דגם V90-DAC ונגן תקליטורים פשוט. 

 

DIGITOWN 2019

 

גם במקרה שלפנינו, הרמקולים היו קרובים מידי לקיר האחורי והצליל היה לפעמים עבה בבאס. המערכת מרשימה בלי קשר לכמות הדרייברים בכל רמקול ולסוג המוזיקה המושמעת. היא מנגנת נפלא בעוצמה נמוכה ושולטת ביד רמה ברמקולים של KEF. במת הצליל הייתה עמוקה, גבוהה ורחבה, קולות אדם בייחוד נשים, מרחפים בחלל בתלת ממדיות - בין, מסביב ומאחורי הרמקולים. רצפת הרעש נמוכה מאוד, הדינאמיקה (מיקרו/ומאקרו) הייתה טובה ותמונת הסטריאו בחדר מעולה. 

נהנינו מהאינטימיות ומהקצב של המוזיקה, הצליל נשאר מדויק לכל אורך ההאזנה, האיזון הכללי היה מאוד טבעי והטונליות נכונה. חובב מוזיקה קלאסית וג'אז, ימצא שהצליל טבעי ומאוזן טונאלית ושקוף עם הדמיה טובה מאוד של הכלים והקולות במרחב. מערכת השמע עולה בישראל כ-165,000 ₪.

 

מקום רביעי - החדר של אודיו זיפ - זיו פלרמן 

רמקולים Marten Heritage Bird 2, מחוברים למגבר משולב Constellation Audio דגם INTEGRATED 1.0, מחובר אליו קדם מגבר לפטיפון ASR Audio דגם Mini Basis Exclusive מחובר אליו Nottingham Analogue Dais, זרוע לפטיפון Graham Engineering Phantom supreme II, ראש פטיפון Shelter Harmony MC, כבלים Stealth Audio Cables ו-Jorma Design וארון מערכת Solid-Tech. 

 

DIGITOWN 2019


בחדר של זיו פלרמן מקור שמע היה אנלוגי ולא דיגיטלי, הוא היחיד שלא הסתמכנו על הדיסק, אלא, עד תקליטים של המציג, שעליו אנחנו סומכים. סדרתHeritage Bird 2 מציע את הכוח והבהירות שרק דרייבר העשוי יהלום מסוגל. זיו הצליח להביא לתוצאה מופלאה, בכל רוחב ספקטרום התדרים התחושה הייתה של איזון כמעט מושלם. הצליל בהיר ואורגני, הבאס היה מדויק, מהודק והתקפי במידה נכונה, האמצע מפורט מאוד, הגבוהים צלולים וטבעיים, ללא כל גרעיניות. הדינאמיות הייתה מדהימה, פיזור הסטריאו מדויק ויציב, במת הצליל תלת ממדית, ריאלית וחדה. כאמור, למערכת חסר מעט חמימות אנלוגית, אך, יש לה בשפע שקיפות מדהימה ורזולוציה, מיקוד וריאליזם. הצלילים מרחפים בחלל בתלת-ממדיות בין, מסביב ומאחורי הרמקולים. עשה לנו רושם שהפטפון שלNottingham Analogue Dais על כל חלקיו, משחזר בנאמנות את העליות והירידות בקול באיכות מדהימה, באיזון כמעט מושלם, לא עבה או רזה מידי, ללא כל צרידות ותוספות. מערכת השמע עולה בישראל כ-299,000 ₪.


מקום חמישי - החדר של קודו אודיו

רמקולים TAD ME-1 מחוברים למגבר משולב Vitus RI-101 מחובר ל-Lindemann music book.

 

DIGITOWN 2019


לעיתים, רמקולים אשר מענגים אותנו בעשר דקות הראשונות, נוטים להטריד כאשר חצי שעה חולפת, לא כך עם המערכת של קודו. שילוב ההגברה שלVitus  יחד עם הרמקולים של TAD יוצרת הרמוניה נהדרת. המערכת מאוזנת ומפורטת, מהירה ומעל לכל קיימת תחושה של שליטה ודיוק. הרמקולים מנגנים נפלא בעוצמות בינונית ונמוכות, שולטים ביד רמה במערכת. הבאס מהודק ומפורט, אולי נעדיף מעט יותר באס בכמות. האיזון הכללי מאוד טבעי והטונליות נכונה, היכולת של מערכת השמע לשחזר קולות של זמרים וזמרות פנטסטית, עם יכולת עקיבה נאמנה לשינויים בקול המזמר או הזמרת, הכול באיזון כמעט מושלם, ללא צרידות ותוספות. המוזיקה שקופה וטבעית לחלוטין, מפורטת, הכלים כמעט בגודל הנכון, הכול מוגש בצורה מאוזנת, אין משהו שמשתלט על חשבון האחר. במת הצליל עמוקה ורחבה, אולם לדעתנו לא גבוהה מספיק, קולות אדם מרחפים בחלל בתלת מימד, בין, מסביב ומאחורי הרמקולים. מערכת השמע עולה בישראל כ-134,900 ₪.


מקום השישי - החדר של Beeps

רמקולים Dutch & Dutch 8C, יחידת שליטה בעוצמהRME Babyface Pre , מחשב נייד.

 

DIGITOWN 2019


ה-Dutch & Dutch 8C חברה מהולנדית והיא עבורנו הפתעת התערוכה. ללא שום ספק זו הזוכה בתואר "המערכת הטובה והזולה ביותר בתערוכה". הרמקולים מוגברים, עם רום קורקשין, DSP והגברה לסאבוופרים. מדובר בפלא ויזואלי שניתן לחבר לו יחידת ווליום ומחשב נייד וליהנות מהמוזיקה. מצאנו כי האזנה ל-C8 הוא תענוג צרוף, של מערכת רמקולים קטנה שכמעט מנגנת טווח מלא, בכל חדר בבית. הטווח דינמי רחב הדינאמיות הייתה עוצרת נשימה, או כמו שעם ישראל אומר: "זה הקטן גדול יהיה". פיזור הסטריאו מדויק ויציב, הצליל היה פתוח ואוורירי מאוד, ריאלי וצלול עם במת צליל גדולה. צלילי האמצע והגבוהים אינם צורמים או אגרסיביים ולא צובעים את הצליל בכלל, ההתקפיות של כלי נגינה היא לא פחות ממדהימה. למרות גודלם הפיזי הקטן של הרמקולים, הם נעלמו ולא משכו תשומת לב לעצמם. במת הצליל הייתה אחורית, האיזון הטונאלי טוב מאוד, ה-C8 נשמעים טוב כמו שהם נראים. המדידות נראות מושלם והיו יכולות לבוא מתוך ספר לימוד. מצאנו את מערכת השמע עם התמורה טובה יחסית לכסף ואחד הטובים ביותר בצליל. מערכת השמע עולה בישראל כ-55,000 ₪.


נציין חדרים בולטים את היבואן סאונדקווסט עם ספנדור A7 ומגבר משולב של הגל 390 שנשמע פשוט חלום. מערכת השמע נשמעה מאוזנת, מענגת עשתה מוזיקה כל הזמן. ה-O&B דגם  BeoLab 90 נשמעו לפני שנתיים במינכן מצוין ולא באו לביטוי בתערוכה הנוכחית. אחרון, אהבנו את החדר של חיים סבג ונצטרך לקוות שהוא יזמין אותנו לחדר האזנה שלו. 

 


  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (43 תגובות פורסמו):

avatar
רונן 1970-01-01 02:00:00
אמנם ביקרתי רק ביום הראשון אך עברתי בכל התערוכה ושהיתי 9 שעות רצופות. האכזבה הגדולה שלי הייתה במערכת שמתוארת כאן במקום שני - החדר של טופליין. הפוקלים נהדרים ובעובדה -יש לי בבית דגם דומה שלהם. אך בתערוכה נשמעו צורמניים , מתכתיים ולא נעימים, לצערי.
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
ההתעסקות עם רמקולים רמקולים רמקולים נראית מוזרה. לא זוכר ביקורות שקראתי על מערכות ובתערוכות שמתחילות לתאר מערכות דרך הרמקולים. לגבי מערכות יוקרה, אין ספק שיש להן שוק ויש מי שמשקיעים הון עתק במערכות, גם בין חברי הפורום יש כאלה ואין ספק שבדרך כלל מדובר במערכות טובות. הטיעון שבתערוכה היבואן יכול להציג את הציוד שלו בלי אילוצים הוא נכון, אבל לטעמי הרבה יותר מעניינת בייחוד על רקע האפשרות הבלתי מוגבלת של הצגת הציוד היקר, היכולת להציג ציוד במחיר שפוי שנשמע טוב. דוגמה טובה היא החדר של הגל. העוצמה בתערוכה כזו היא ״המלחמה״ בין היכולת להביא מוסיקה במחיר שפוי לבין הרווח שאפשר לקבל בהשקעה של הון. לשמחתי, בכל התערוכות עד היום כולל אלה שנערכו לפני עשרות שנים, אפשר היה להתרשם שהנאה ממוסיקה אפשר להשיג גם ממערכות שמחירן שפוי ולעיתים גם מערכות ממש לא יקרות עושות בית ספר למערכות סופר יקרות. הראש של מי שהולך להשקיע מיליון שקל במערכת שונה לחלוטין מהראש של מי שהולך להשקיע 20 אלש״ח במערכת ולתאר תערוכה בעיניים שרואות רק מערכות יוקרה זה עשיית עוול גדול לתערוכה עצמה שהייתה מדהימה ומוצלחת ומגיעות לה כל התשבוחות האפשריות בין היתר דווקא בגלל היותה מאוד מגוונת. אריה
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
אריה יש משהו בדבריך. היה "קונטרסט" בוהק ומהדהד בין החדר של גבי לחדר עם טופליין. באחד מהם שמעתי מוזיקה ובשני תחושה "שרימו אותי" (יחס עלות/תוצאה בפועל). כל זאת רק מהנשמע בתערוכה ועל שפיטתה של תוצאה בלבד. יש לי כבוד רב למציגים. היו לי 2 אכזבות עיקריות בנימה האישית ומבחינתי בלבד, פשוט ציפיתי להרבה יותר, קשה לשכנע אותי או "להפיל" אותי. אחת מהן הייתה השילוב של פוקאל עם איזוטריק. תומר, תודה על סקירתך.:שתוי: נהניתי לקרא. חג שמח.
avatar
genvirt 1970-01-01 02:00:00
אחלה כתבה! תומר, ההמשך יבוא? חסרים כאן דברים :)
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
הכתבה הוכיחה לי כמה ההבדל בחווית האזנה בין אנשים שונים יכולה להיות שונה. כמובן שזה מתחבר לאופן שבו מבקר מציין את רשמיו מציוד מסוים והיכולת שלך בתור קורא לדעת מה הרפרנס והטעם בסאונד שלו.
avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
תומר תודה על סקירתך :בעד: הרבה ממה שכתבת אינו מקובל עלי. איש איש ואוזניו :)
avatar
עמית 1970-01-01 02:00:00
אריה,אני,בתור אודיופיל לשעבר,שנגמל ממערכות סופר יקרות,אתה סופר צודק,אודיופילים, רובם קונים עם העיניים,אפשר לקבל תוצאות מעולות עם מערכות עממיות,אבל בישראל,כמו בישראל,למי שיש יותר גדול עדיין קובע.
avatar
zariel 1970-01-01 02:00:00
תודה תומר כתבה מעמיקה ותכליתית, אני כבר הזכרתי בעבר, שחייבים לגייס/לשדל יצרן/יבואן שמתעסק ומשווק, מוצרים לאקוסטיקה,וטיפול בחדרים, שלפי דעתי כל מבקר יחשף אליהם, בתערוכה הבאה, זה לא פחות חשוב,מהחלפת כבילה/רכישת סטרימר, נא להביא את הנושא, לנוגעים בדבר.
avatar
איתי ו. 1970-01-01 02:00:00
תומר שלום, אתה משתמש במונחים "עבורנו", "מצאנו". האם הסקירה משקפת את דעתך או דעתם של אחרים,שאז, כדאי שנדע מיהם.
avatar
ayal30 1970-01-01 02:00:00
חבר שלי שהוא אחד שבין שמע את הפוקל ואמר לי שמע זה חתיכת רמקול עם סאונד חלומי וכל הכבוד לכם על התערוכה :בעד:
avatar
michael123 1970-01-01 02:00:00
לא הייתי בתערוכה, אבל אני די מאמין מה שהרוב דיבר על פוקאל - מאוד קשה להוציא מהם סאונד מלא ובשרני, כיוון שאני שמעתי יותר ממערכת אחת של אוטופיה כולל Scala אני חושב שזאת פחות בעיה של אקוסטיקה אלא הגברה. הרמקולים עצמם הם באמת חלום
avatar
ארז_וחני 1970-01-01 02:00:00
אריה,אני,בתור אודיופיל לשעבר,שנגמל ממערכות סופר יקרות,אתה סופר צודק,אודיופילים, רובם קונים עם העיניים,אפשר לקבל תוצאות מעולות עם מערכות עממיות,אבל בישראל,כמו בישראל,למי שיש יותר גדול עדיין קובע. גודל לא שייך לעניין. אפשר לקבל תוצאות טובות עם מערכות עממיות. לתוצאות מעולות במיוחד צריך ציוד סופר איכותי והקפדה בכל מהלך הסיגנאל. זה כמו להשוות תחושת נהיגה ברכב על מול רכב סטנדרטי... יש סוגים שונים של אנשים ולכן הדבקת תוויות לפי קבוצת מחיר הוא מעשה שגוי. יש שיקנו יגואר מפוארת בשביל לנקר עיניים למרות שרוב הנסיעות הן עד המשרד ובחזרה ויש שיקנו יגואר מפוארת כי הם נהנים מהפינוק שרכב כזה נותן לנהג וזה מה שחשוב להם. ארז
avatar
atmos 1970-01-01 02:00:00
איך אפשר להוציא סאונד טוב מרמקולים כאלה גדולים שעומדים צמוד כל כך לקיר האחורי (אותה בעיה היתה בחדר של הבלייד 2) בחדר עם תקרה נמוכה, מלבני (בו המערכת עומדת בצלע הלא אידאלית) עם אלקטרוניקה שמוצצת ממנו את כל הנשמה של המוזיקה. אגב, הם נשמעו ח*א גם בתערוכה הקודמת (וסורי שאני לא פוליטיקלי קורקט).
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
גודל לא שייך לעניין. אפשר לקבל תוצאות טובות עם מערכות עממיות. לתוצאות מעולות במיוחד צריך ציוד סופר איכותי והקפדה בכל מהלך הסיגנאל. זה כמו להשוות תחושת נהיגה ברכב על מול רכב סטנדרטי... יש סוגים שונים של אנשים ולכן הדבקת תוויות לפי קבוצת מחיר הוא מעשה שגוי. יש שיקנו יגואר מפוארת בשביל לנקר עיניים למרות שרוב הנסיעות הן עד המשרד ובחזרה ויש שיקנו יגואר מפוארת כי הם נהנים מהפינוק שרכב כזה נותן לנהג וזה מה שחשוב להם. ארז לי ספרו יותר מפעם אחת, שיש אנשים אמידים שקונים מערכת בהון עתק בלי בכלל להאזין לה קודם. זו קנייה לפי הגודל ועל אף שמדובר במערכת יקרה, אין קשר בין הרוכש לאודיופיליה. יש אנשים אמידים שקונים מערכות יקרות מאוד על פי כל הכללים של האזנה ובחינה ןהם אודיופילים מהשורה זהים למי שקונה מערכת ב 20,000 ₪. את מי שאני לא מסוגל ״לקטלג״ בראשי הם אלה שקונים רסיבר קולנוע ביתי ב 3,000 ₪. אני לא אזכיר את שם היצרן גם בגלל שהאירוע התרחש לפני כ 10 שנים, מכר שלי ביקש שאעזור לו להתקין בביתו רסיבר כזה, הסאונד היה גרוע. אריה
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
אתה מנהל אנשים בקטלוג? דבר לא פשוט..... אנשים הם בדרך כלל משהו יותר מורכב מחלקי חילוף.
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
אתה מנהל אנשים בקטלוג? דבר לא פשוט..... אנשים הם בדרך כלל משהו יותר מורכב מחלקי חילוף. אנחנו מדברים על רכישת ציוד שמע, לא מעבר לזה. מאחר והנושא הוא אודיופיליה אז הקטלוג שלי מתייחס רק לשאלה מי הוא אודיופיל ומי לא. זה לא רק מערכות קולנוע ביתי זולות שלהערכתי מוציאות צליל עלוב למדי, זה גם למשל תמונות של ציוד יקר שלא מונח על מעמד יעודי, משהו שאני לא מבין. אריה
avatar
michael123 1970-01-01 02:00:00
זה גם למשל תמונות של ציוד יקר שלא מונח על מעמד יעודי, משהו שאני לא מבין. אריה הבעיה היא .. אצלך, כי לרוב המכריע זה דווקא לגמרי ברור וטבעי איפה צריך להיות מונח הציוד :) מעניין אותי מאיפה באה סטיסטיקה על "אנשים אמידים .. שקונים מקטלוג". אגב, בפורום הזה אולי כל אחד קנה רכיב כזה או אחר מקטלוג בלי לשמוע. בטח לא שומעים בבית באקוסטיקה שלך. אנחנו רק מחלקים עצות לאחרים. אבל מי שלא אוהב סאונד, בשביל מה לו לזרוק כסף על מערכת? יש להם חדר קולנוע נגיד, אולי טלויזיה ענקית בסלון. זה משהו שהם רוצים וגם מייצר אולי רושם, בטח אם זאת טלויזיה 100". אבל מערכת סטריאו? לא אשכח איך חבר שלי (בית בהרצליה פיתוח 300 מ"ר.. עכשיו עולה בטח 8-12 מיליון $$) צחק עלי על כבלי חשמל וכמה שילמתי עבורם. כנ"ל היו תגובות בעבודה. מערכת אתה קונה בשבילך, ורצוי לשמור בסוד כמה שילמת עבורה, כי אנשים יגידו שאתה "קו קו" ואל תצפה לתגובה אחת ואפרופו, תקבל תגובות דומות גם על ציוד צילום על שעונים וכו' זה מייצר אולי רושם בחוג מאוד מאוד מצומצם של התחביב
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
אנשים אמידים שקונים ממשווקים, לא מקטלוג. סומכים על היבואן, הוא מתכנן להם את המערכת בבית והם מקבלים הכל מותקן ועובד בלי שבדקו קודם. אריה
avatar
Avner 1970-01-01 02:00:00
באתי לשמוע מוסיקה ולהתרשם לגבי הכסף אין לי מושג ממילא אין לי את הרצון והיכולת לסכומים האלו. למרות שלא מתחבר להורנים הפעם בחדר של IL היה קסם זה החדר ששהיתי בו הכי הרבה זמן גם החדר של הפוקל היה מעולה שני חדרים נוספים שמאוד אהבתי אור אודיו זה החדר השני ששהיתי בו זמן לא מבוטל והחדר הנוסף יסלחו לי היבואנים לא זוכר את השם - החדר שייצג את הסטיינווי והלינגדורף אהה וחדר שהמוסיקה בו הייתה אחרת :) יותר לטעמי גם כאן לא זוכר של איזו חנות ( B&W + CHORD מוניטורים) כמה כסף? מה זה משנה ממילא אין לי סכומים כאלו
avatar
tzachi 1970-01-01 02:00:00
אני רוצא לומר מילה למי שמסוגל לנטרל את מגבלות התצוגה ולהקשיב לציוד , לבחון את אופיו יתרונותיו וחסרונותיו יבין שמדובר במתכונים שונים לאוכל טוב ( ברוב המיקרים ) אני אוהב כל סגנון מוזיקה ובנוסף מתחבר לכל סגנון סאונד ! היתי רוצא שיהיה לי מהכל : אני נהנתי מהמערכת המדויקת הנעימה וההולוגרפית של אודיו זיפ וגם נהנתי ממערכת של הלמפיזטור והרמקול הדני עם יחידות הניר שסיפק סאוד גדול מלא חם .....בס קצת איטי אח תפור על גאז מעושן , אהבתי את השופריים במיוחד את זה מהחדרים במלון לא זוכר שמות הבס היה יותר דינאמי וגרגרני מהרמקול השופרי של IL ושלא תבינו גם אותו אהבתי. אהבתי גם את החדרים הצנועים : הספנדורים וגם את המדפים של פיוז....... בקיצור כמו שאמרתי מתכונים שונים לאוכל טוב ברובו. ונהנתי בטרוף
avatar
tivan 1970-01-01 02:00:00
תודה על הסקירה! אני חושב שזו היתה הכתבה המשמעותית ביותר שקראתי עד כה באתר הזה. היא הבליטה לי כמה שלא כדאי לי לסמוך על חו"ד של סוקר אודיו, ושעלי, כבעלים עתידי של שדרוג, לשמוע המערכות באוזני בלבד, ורק על פי תוצאות אלה לקבל החלטות. אגב, הטלויזיה של סוני שמופיעה כתמונה בכתבה היתה 82 אינטש ולא 98, כפי שנכתב.
avatar
yossie4 1970-01-01 02:00:00
האמת שהתלבטתי אם להעלות את רשמיי על הכתב, ממילא מדובר בחוויה סובייקטיבית, המבוססת על ניסיון, העדפה אישית והיכולת לנטרל רעשים ככל האפשר (בעיות אקוסטיות וכו׳). ושוב אין לצפות שרשימה כזו או אחרת תהווה מדד כלשהוא כי תמיד יהיו כאילו שיחלקו ובצדק. מה שנשמע טוב לאחד, נשמע פחות טוב לאחר. אז בכל זאת, סיכום קצרצר. אז לאחר למעלה מ 5 שעות בתערוכה ביום הראשון, מגיע שאפו לנמר ולכל הצוות הנהדר שהרים תערוכה מאורגנת מקיפה עם כמות מציגים מכובדת. לעניין הדירוג, נכון יותר לדרג להבא את המערכות/חדרים ע״פ קטגוריות מחיר (לדוג עד 50, עד 200 מעל 200 וכו׳). לדרג ע״פ התמורה הטובה (value for money ) וכמובן הטוב ביותר ללא הגבלת סכום (cost no object). ולטעמי האישי הסובייקטיבי , אז לצד הפתעות טובות היו גם הפתעות שחלקן נוגעות להצבה לא אידיאלית , תנאים אקוסטים לקויים, בחירת מוסיקה לא אופטימלית, שילוב לא אופטימלי של רכיבים וכו). מקום ראשון: 1) יגאל לסרי עם האקפלה.. הערה לתומר, הציוד הכיל פונו נהדר של חברת פאס ה xp 27, שמשומה הושמט מהכתבה. חוויה. יש לציין שלצד בחירת קטעי מוסיקה טובה, עוצמת הסאונד הייתה נכונה, לא גבוהה/חזקה 2) זיו פרלמן- תוצאה נהדרת, ומוסיקה משובחת שנוגנה 3) חיים סבג (סוניק בליס) עם הרמקולים האוסטרים החדשים והציוד של למפיזטור 4) אור אודיו - עם רמקולי שופר של horn והגברה של auris 5) ערן פוגל - מג׳קו A3 , דאק ופטיפון נהדר של ברינקמן והגברה של לקסמן. בלטו לטובה עם תוצאה נהדרת 1) החדר של דני בכור עם 2 זוגות המגנפלנרים. 2) פיוז עם רמקולים הרפרנס הן המדפים והן העומדים של q Acoustic והגברה של מיוסיקל פידליטי. 3) גבי (סאונד קוואסט) עם הספנדור וההגל. תוצאה מדהימה בסכום שפוי. 4) החדר של לוני - מוסיקה מאוזנת אכזבה (לפחות מבחינתי ולאו דווקא מהציוד). 1) פוקאל עם איזוטריק - רמקולים נהדרים עם המון פוטנציאל שלא מוצו עם הציוד של איזוטריק. 2) רמקולי הדגל של Elac, תנאי חדר וציוד שמשודך לקויים ולא מתאימים לפוטנציאל של הרמקולים המדהימים 3) kef בלייד . העמדה לקויה , אקוסטיקה ותנאי חדר שבישו את הרמקולים ... חבל 4) החדר של רפי לוהב רמקולים של ונדרסטין עם ציוד נהדר של אסטטיק- רמקולים וציוד נהדר שלא קיבלו ביטוי נאות בתנאי החדר 5) רמקולים של TaD בחדר של קודו לטעמי היו אנמים לרמקול עם המון פוטנציאל 6) החדר של B&O רמקול הדגל - לא בא לידי ביטוי באופן אופטימלי. יש לציין לטובה וההפתעה נעימה את המערכת ״הקטנה״ שהוצגה ע״י דניס עם רמקולים צנועים יותר של B&O. הציוד האישי כלל פטיפון איכותי (מיקרו סייקי + ראש קואטשו) וציוד מנורות של מיכאל. 7) החדר של יפה - ציוד של נאגרה (סופר איכותי ) ששודך לרמקולים של estelon , מבחינתי אכזבה. סאונד אנמי ומשעמם . הבנתי שעם ה YG, היו תוצאות טובות יותר 8) מאסטרו אודיו - ציפיתי להרבה יותר מהאלבדו, מבחינתי אכזבה, בטח בכל הקשור לעלות/תמורה. בלטו בהיעדרם כמציגים וחבל , יגאל סאבו (הרבת, ויויד, אנלוג דומיין, לומין), ואמיר ארמה (סים אודיו, אופרה devore, sme), שיכלו לתרום לגיוון ולחוויה הכוללת ושוב זו דעתי הסובייקטיבית שאין ספק שבתנאי חדר אופטימלים התוצאה הייתה יכולה להיות אחרת .. חג שמח
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
אני רוצא לומר מילה למי שמסוגל לנטרל את מגבלות התצוגה ולהקשיב לציוד , לבחון את אופיו יתרונותיו וחסרונותיו יבין שמדובר במתכונים שונים לאוכל טוב ( ברוב המיקרים ) אני אוהב כל סגנון מוזיקה ובנוסף מתחבר לכל סגנון סאונד ! היתי רוצא שיהיה לי מהכל : אני נהנתי מהמערכת המדויקת הנעימה וההולוגרפית של אודיו זיפ וגם נהנתי ממערכת של הלמפיזטור והרמקול הדני עם יחידות הניר שסיפק סאוד גדול מלא חם .....בס קצת איטי אח תפור על גאז מעושן , אהבתי את השופריים במיוחד את זה מהחדרים במלון לא זוכר שמות הבס היה יותר דינאמי וגרגרני מהרמקול השופרי של IL ושלא תבינו גם אותו אהבתי. אהבתי גם את החדרים הצנועים : הספנדורים וגם את המדפים של פיוז....... בקיצור כמו שאמרתי מתכונים שונים לאוכל טוב ברובו. ונהנתי בטרוף היה הרבה מה לאהוב בתערוכה ואין מתכון אחד מנצח.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
שלום לכולם, תודה רבה לכולכם על הביקורות האוהדות. תומר
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
מערכת אתה קונה בשבילך, ורצוי לשמור בסוד כמה שילמת עבורה, כי אנשים יגידו שאתה "קו קו" ואל תצפה לתגובה אחת ונמשיך להחשב ״קוקואים״ אם נסתיר את מחיר המערכות שלנו. אני הולך בדיוק הפוך. לחשוף ולחשוף את מחירי המערכות שלנו בשביל שיבינו שזה נורמלי.
avatar
ronensud 1970-01-01 02:00:00
אני חושב שזו היתה הכתבה המשמעותית ביותר שקראתי עד כה באתר הזה. היא הבליטה לי כמה שלא כדאי לי לסמוך על חו"ד של סוקר אודיו, ושעלי, כבעלים עתידי של שדרוג, לשמוע המערכות באוזני בלבד, ורק על פי תוצאות אלה לקבל החלטות. תובנה קריטית בדרך לנירוונה אודיופילית.
avatar
מר לין פיאגה 1970-01-01 02:00:00
בשליפה, איזוטריק היה מעפן. רפי לוהב כנ"ל. אצל לסרי היה מעולה אך טיפה אנמי, מה שכן בחדר שלו היה המון כבוד למוזיקה ולשקט הדרוש להאזנה, בחדרים אחרים לעיתים היתה שכונה כשגם מציגים מדברים ומפריעים להאזנה. הנאגרה והגנצ'רובסקי נשמעו טוב בקטעים מסויימים אבל לא תוצאה שמשקפת את המחיר. ממוצרי גבי נהנתי יותר בעבר. החדר עם הBW היה משמים, לא שאני מצפה מהאנגלים האלה למשהו מעניין... סטיינווי מאד הרשים, מערכת מאד מעניינת של 150000 שקל הכוללת מקור+הגברה+שני מדפיים פיצים ושני סאבים, נמכר כיחידה אחת. הקטנים של B&O היו גם לא רעים כלל בקטע ג'ז ששמעתי מפטיפון. רמקול זול יחסית ומוגבר. מההולנדים אני כנראה היחיד שלא עף, אמרתי להם שזה נשמע נורא, היו חביבים, החליפו מוזיקה אךחח ללא הועיל. בכלל מוזיקה היא בעייה בתערוכות, חבל. לאחדים היו איזה עשרה קטעים בלבד, נשמע הזוי ביחס לשפע שיש בעולמנו. אצל ניסן שמעתי את המדפיים, לא רע אבל לא מפיל, למרות שחבר סבר אחרת... אצל שחורי גם לא הסתפקתי באיכות וזה עם הרמקולים הגדולים אני סבור. אצל דני בכור עם שני הזוגות והחתול היה לא רע בכלל, בעיקר אחרי שהמלצתי לו על שיר של בוב דילן שהיה אצלו במחשב והוא די שכח ממנו - אפשר גם להשמיע מוזיקה מוזיקה אבל צריך לבחור את הקטע שמוקלט טוב ויש כאלה לא רק לדייר סטרייטס וסטיבי ריי ווהן. גם ההורנים-הורן היו בהחלט נחמדים ובחדר היה שלל ציוד - תאווה לעיניים, גם התאורה שם הוסיפה רבות לאווירה. תודה לנמר וליאור:מלאך: ולמציגים, בעקר לבנצי עם פטיפוני העל מעץ באובב משובח שניגנו מוזיקה שמיימית.:)
avatar
arix 1970-01-01 02:00:00
תודה תומר על הסקירה... לצערי החמצתי את התערוכה עקב נסיעה לחו"ל... נחכה עוד שנתיים :(
avatar
gayle 1970-01-01 02:00:00
תודה לצוות dtown על ארגון התערוכה הזו, בהחלט לא מובן מאליו וכיף גדול להיות באירוע כזה בארצנו לאחר ביקורים רבים בתערוכות מקבילות בניכר. שאפו! תמיד הזוי בעיני המסקנות שמגיעים אליהן בעקבות האזנה של כמה דקות בתנאי תערוכה. ״פוקאל מטאלי ורזה״, ״איזוטריק אנליטי״, ״B&W אנגלים משמימים״, ״אסלטון חופר״, ״KEF Blade נוראי״, ״TAD וויטוס אנמים״ ועוד בסגנון. מי שעוד לא הבין שהדבר החשוב ביותר להפקת סאונד טוב הוא אקוסטיקה, עדיף שיחליף תחביב עוד היום. הדבר היחיד שכן אפשר להתרשם ממנו בתערוכות הוא, במידה וכן נהנתם ואהבתם את הסאונד בחדר מסויים, כנראה שהאקוסטיקה והמערכת ״הסתדרו״ והרכיבים עבדו בסינרגיה. אני בטוח שכמעט כל שילוב בתערוכה בתנאים אופטימליים יכול להשמע מצויין ואפילו מדהים. קחו זאת בחשבון. אני אכלתי את הכובע לא פעם ולא פעמיים מדעות קדומות על ציוד כזה או אחר ששמעתי בתנאים לא תנאים (ע״ע תערוכה). חג שמח!
avatar
רונן 1970-01-01 02:00:00
תודה לצוות dtown על ארגון התערוכה הזו, בהחלט לא מובן מאליו וכיף גדול להיות באירוע כזה בארצנו לאחר ביקורים רבים בתערוכות מקבילות בניכר. שאפו! תמיד הזוי בעיני המסקנות שמגיעים אליהן בעקבות האזנה של כמה דקות בתנאי תערוכה. ״פוקאל מטאלי ורזה״, ״איזוטריק אנליטי״, ״B&W אנגלים משמימים״, ״אסלטון חופר״, ״KEF Blade נוראי״, ״TAD וויטוס אנמים״ ועוד בסגנון. מי שעוד לא הבין שהדבר החשוב ביותר להפקת סאונד טוב הוא אקוסטיקה, עדיף שיחליף תחביב עוד היום. הדבר היחיד שכן אפשר להתרשם ממנו בתערוכות הוא, במידה וכן נהנתם ואהבתם את הסאונד בחדר מסויים, כנראה שהאקוסטיקה והמערכת ״הסתדרו״ והרכיבים עבדו בסינרגיה. אני בטוח שכמעט כל שילוב בתערוכה בתנאים אופטימליים יכול להשמע מצויין ואפילו מדהים. קחו זאת בחשבון. אני אכלתי את הכובע לא פעם ולא פעמיים מדעות קדומות על ציוד כזה או אחר ששמעתי בתנאים לא תנאים (ע״ע תערוכה). חג שמח! צודק ! אבל ... קח בחשבון שלפחות חדרי המלון היו זהים מבחינת גודל ומבנה ולכן בעיקרון קל להשוות בין המערכות ... בגודל חדרים כאלו דווקא התרשמתי מרמקולים יותר קטנים כגון ה kanto ( עלות 1800 שח בלבד לזוג אקטיבי )
avatar
TakeOne 1970-01-01 02:00:00
היה הרבה ציוד מצוין שפשוט לא הודגם נכון. בעיה של מציגים ולא של ציוד. פוקאל הוא רמקול מצוין ואיזוטריק מייצרים אלקטרוניקה מצויינת. גם הקף הגדול הוא רמקול משובח מהשורה הראשונה, והאלק שחובר למקור של ימאהה או משהו דומה, הוא ללא ספק רמקול מצוין עם פוטנציאל גבוה. אבל הם הוצגו בצורה לא מקצועית, על סף השרלטנית ולכן, למרות שחזרתי לחדרים האלה כמה פעמים, תמיד יצאתי מאוכזב. להציב סט יקר בצורה כמעט אקראית בחדר ולהפציץ בווליום, זו חוכמה מאוד קטנה והתוצאה היא קקופוניה, ובטח פספוס גדול של פוטנציאל גדול. תארו לכם שיגאל לסרי היה משלב בסט שהציב בחדר הגדול שלו זוג מדפיים של טריאנגל, או אם גבי עמרם היה מציג בחדר הקטן את ה D9.2 של ספנדור ופותח פול ווליום במגבר של הגל. לראשון היינו באים בטענות על רמקול חלש ואנמי שהלך לאיבוד בחדר, לשני היינו באים בטענות על בס מהדהד ומערכת עם פוטנציאל שעשתה כאב ראש. אבל יגאל וגבי מקצוענים ומבינים דבר או שניים בבניית חדר, וזה בא לידי ביטוי בסט שהתאימו לחדר ובחווית ההאזנה, שקיבלה שבחים כמעט מכל האורחים. זיו פרלמן הקפיד על הצבה מדוקדקת של המרטן'ס המצוינים, ניקה את החדר מציוד מיותר, הקפיד על מרחק ישיבה נכון, שמר על ווליום סביר, והסאונד היה בהתאם - מהנה, משוחרר, מפורט ודינמי.
avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
היה הרבה ציוד מצוין שפשוט לא הודגם נכון. בעיה של מציגים ולא של ציוד. פוקאל הוא רמקול מצוין ואיזוטריק מייצרים אלקטרוניקה מצויינת. גם הקף הגדול הוא רמקול משובח מהשורה הראשונה, והאלק שחובר למקור של ימאהה או משהו דומה, הוא ללא ספק רמקול מצוין עם פוטנציאל גבוה. אבל הם הוצגו בצורה לא מקצועית, על סף השרלטנית ולכן, למרות שחזרתי לחדרים האלה כמה פעמים, תמיד יצאתי מאוכזב. להציב סט יקר בצורה כמעט אקראית בחדר ולהפציץ בווליום, זו חוכמה מאוד קטנה והתוצאה היא קקופוניה, ובטח פספוס גדול של פוטנציאל גדול. תארו לכם שיגאל לסרי היה משלב בסט שהציב בחדר הגדול שלו זוג מדפיים של טריאנגל, או אם גבי עמרם היה מציג בחדר הקטן את ה D9.2 של ספנדור ופותח פול ווליום במגבר של הגל. לראשון היינו באים בטענות על רמקול חלש ואנמי שהלך לאיבוד בחדר, לשני היינו באים בטענות על בס מהדהד ומערכת עם פוטנציאל שעשתה כאב ראש. אבל יגאל וגבי מקצוענים ומבינים דבר או שניים בבניית חדר, וזה בא לידי ביטוי בסט שהתאימו לחדר ובחווית ההאזנה, שקיבלה שבחים כמעט מכל האורחים. זיו פרלמן הקפיד על הצבה מדוקדקת של המרטן'ס המצוינים, ניקה את החדר מציוד מיותר, הקפיד על מרחק ישיבה נכון, שמר על ווליום סביר, והסאונד היה בהתאם - מהנה, משוחרר, מפורט ודינמי. נאה דרשת :בעד:
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
אני חושב שהיבואנים היו יכולים להקפיד יותר בתצוגות שלהם. להעמיס בפחות רמקולים, לשחרר יותר את החלל, להביא רכיבים אקוסטים ולשפר משמעותית את התוצאה. חלק מהיבואנים לא הקפידו והביאו מעמד ראוי למערכת והשתמשו בשולחנות ששסופקו על ידי המלון, חלק מיקמו יותר מידי רמקולים בבמה הקדמית. אני בטוח שהם יודעים שזה ״לא נכון״ להציג ככה ובכל זאת החליטו לעשות זאת. וההקפדה הזו היא דבר חשוב מאוד. במיוחד שמדובר בהצגת תכלית של היכולות שלהם. להבא שימו לב לפרטים הקטנים.
avatar
olimpya cosmos 1970-01-01 02:00:00
הייתי בתערוכה הכתבה מלמדת שיש הבדל עצום בין אנשים,(אודיופילים), כול אחד שומע משהו אחר. אני קורא את הכתבה של תומר ושואל את עצמי אני והוא היינו באותה תערוכה( -: ? ברור לי שזה נובע מפרספקטיבה וטעם אישי אין כאן מקום לקטול אף אחד ולכן לא אתייחס לאף חדר באופן ספציפי, מה גם שהיה חדר אחד שלא הייתי של זיו, ועוד 2 חדרים שהייתי כמה דקות שהיה קשה לחוות דעה, נתחיל בכבוד והערכה לכול המציגים בתערוכה לא פשוט להוציא סאונד בחדרים כאלה שלא דומים לחדרים שלכם בבית או בעסק, לא בגודל ולא באקוסטיקה ובטריקים הקטנים שכול אחד ואחד עושה בחדר שלו, עם הזמן שלומדים את החדר כול פיפס משנה את התוצאה , כאן יש לך יומיים וזהו בום טראח ונגמר אין לך יותר מדי זמן לשחק עם התוצאה, אני לא התלהבתי מאף חדר, שום מערכת לא עשתה לי את זה, כן שמעתי סטריאו כייפי ונעימי לא מה שציפיתי ממערכות במספרים גדולים בכול קנה מידה! נעדרו מהתערוכה הרבה דברים: במה תלת מימד צלילות טקסטורות בקולות אנושיים באק ראונד מיקרו פרטים חפירה פנימה זכוכית מגדלת לתוך הפרטים קצת חוצפה בסאונד דעיכת צלילים וכלים סאונד מתנדנד סאוד חי בועט שמרגש קריספיות וגוון צליל חם הייתי באחד החדרים במשך שעתיים שמעתי תקליטים , דיסקים , וממיר ובחנתי את התוצאה התקליט היה מאוד שקט עם נוכחות ודרמה תוצאת סטריאו נחמדה, לא תצוגת פטיפון מרהיבה, ציפיתי לבעיטה בתחת, קיבלתי דיגדוגים נעימים בלבד נעדרת עומק תלת מימד ופוקוס סאונד מאוד מונוטוני שיותר דומה לדיגיטל לא מוצלח, לא הצלחתי להבין מה שם לא עבד אני חייב לומר שהיו לצידי אודיופילים שאמרו ואוווו איזה יופי מהמם, ממש נפלו מהכסא ולא הבנתי מה לא הבנתי, יצאתי עשיתי סיבוב נכנסתי שוב ונפל לי האסימון פרספקטיבה ניסיון ולא לעשות כבוד או חשבון למחיר ששומעים פשוט לשמוע תוצאה לא לשמוע מחיר! הממיר הפתיע מאוד סאונד קליל ואוורירי פחות נוכחות ודרמה מהתקליט. שניהם מאוד שקטים. דיסק אני לא רוצה להתייחס. כול הכבוד לנמר והצוות המקצועי על התערוכה הפקה מקסימה. רונן.
avatar
nir8e 1970-01-01 02:00:00
למי שמסוגל לנטרל את מגבלות התצוגה ולהקשיב לציוד , לבחון את אופיו יתרונותיו וחסרונותיו יבין שמדובר במתכונים שונים לאוכל טוב ( ברוב המיקרים ) :בעד: החדר עם הASCENDO היה מאוד מעניין. הייתה שם איזה תופעת סאונד מיוחדת. במה עמוקה במיוחד, כאילו שאין לה גבולות ואווירה מוזיקלית שגרמה לי להישאר ולחכות לקטע הבא. [ATTACH]46045[/ATTACH]
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
תומר שלום, אתה משתמש במונחים "עבורנו", "מצאנו". האם הסקירה משקפת את דעתך או דעתם של אחרים,שאז, כדאי שנדע מיהם. הכתבה משקפת את דעתו של הכותב בלבד. דעתו אינה הדיעה הרשמית של אתר dtown. כלומר: כל כתב הוא אדם עם דיעה אישית. בדיוק כמו שאני כותב כתבה ןהיא לא בהכרח משקפת את דעתו של תומר למשל. במקרה הזה, תומרצין כתב מאמר שעלה לעמוד הראשי, במידה ויש עוד מי שמעוניין לכתוב מאמר לעמוד הראשי על כל נושא, מוזמן לתאם איתנו.
avatar
aviv007 1970-01-01 02:00:00
בשליפה, איזוטריק היה מעפן. רפי לוהב כנ"ל. מדהים כמה שהתחום הזה סובייקטיבי! מבחינתי, המערכת של רפי הייתה מהבודדות שפשוט עשתה מוזיקה - תענוג של מערכת וממש מוזר שכמעט ואינה מוזכרת על ידי חברים נוספים כאן. בנוסף, אהבתי את המערכת של יגאל שהיא רמה מעל כולם (איך לא?!) ושומעים את זה מהשניה הראשונה, את המערכת של זיו וגם של עופר שחורי עם הרמקולים הקרמיים. תודה רבה לנמר ולשאר האחראים על התערוכה - כן ירבו!
avatar
gabiw 1970-01-01 02:00:00
אכן, תחביב סובייקטיבי להפליא. קריאת הביקורת והשוואתה להתרשמות האישית שלי הובילו אותי למסקנה הבלתי נמנעת של להתעלם לחלוטין מתיאורים אמורפיים של כתבי אודיו, ולהקפיד לסמוך אך ורק על האוזניים שלי. ככלל, התערוכה היתה מוצלחת בהרבה מהקודמת, וגם הרבה פחות צפופה, וניכר כי לא מעט לקחים הופקו ויושמו. כדאי היה לדאוג לשלט טוב יותר, וגם לידע את המבקרים כבר בעמדת הכניסה על חדרי ההדגמה בקומה השלישית, כי לולא הייתי שואל ספציפית הייתי עלול לחשוב שכל התערוכה מתמצה בחלל של השנה שעברה; אני בטוח שהיו מבקרים שפיספסו חלק מהתערוכה רק כי לא יידעו אותם. לגבי הרשמים הסובייקטיביים שלי: פוקאל והאזוטריק היו אכזבת התערוכה עבורי; הם נשמעו פשוט רע בחלל, במיוחד עם בחירת החומרים ההזויה (טראנסים בווליום מוגזם); בומיים, רחוקים מלהיות מאוזנים או מהנים לשמיעה. החדר של יגאל היה אולי היחיד שבו נתנו כבוד למוזיקה והקפידו על שקט ודלת סגורה (עם כל הכבוד, באנו לשמוע מוזיקה ולא אנשים מלהגים בקולי קולות עם היבואנים וקצת מוזיקה ברקע); גם הצליל שם היה נהדר. החדר של גבי היה מעולה בעיני, לא מתאמץ מדי, בחירות נכונות וסאונד כיפי ומרגש באופן כללי, ה-VFM הכי טוב של התערוכה, בפער ניכר. אצל לוני האסנדו (ולא "אסקנדו") נשמע מעולה, מאוד התחברתי (לצליל, פחות לבחירות המוזיקליות), גם המחיר שפוי ביחס לתמורה. אצל דני בכור, המגנפן 1.7 נשמעו נפלא, למרות החוסר בבאס ולמרות שזה היה חדר רועש בצורה מוגזמת שעשה בעיקר חשק לברוח ממנו מהר; אנשים מדברים בקולי קולות, הדלת פתוחה קבוע, היה פשוט לא נעים לשהות בחדר וחבל. יש לי חשד לא מבוסס שהמגי'ז יעייפו את האוזניים אחרי האזנה ממושכת, אבל לא נשארתי בחדר מספיק זמן כדי לוודא. ה-YG בחדר של אבי יפה היו מאוד מרשימים, אין לי מושג איך הנאגרה עובד כי הוא נכנס לפרוטקשן באמצע ואורי נאלץ לאלתר מגבר חלופי. החדר של זיו היה צפוף מדי באנשים, אבל בהחלט נשמע מעניין מרחוק. ההקפדה על הפרטים ניכרה מאוד; אולי ויסות של האנשים בכניסה היה מאפשר ליותר אנשים להינות גם מהתוצאה. הסטיינוויי הקטנטנים עם הסאבים היו מדהימים כי חשבתי שמדובר ברמקול צעצוע במחיר סמלי שמפיק את התוצאות האלה (כמו הנעים הקטנים בתערוכה הקודמת), רק כדי לגלות את תג המחיר שעמד על 150,000. צר לי, בכסף הזה אני בונה 3 מערכות טובות יותר ועוד נשאר עם עודף לסופשבוע מפנק באירופה. שאפו לנמר ולשאר הצוות שהרימו יופי של ארוע, זה בדיוק מה שהשוק שלנו צריך - להיחשף לעוד יבואנים, ציוד, מוזיקה ושותפים לתחביב.
avatar
עומר קרני 1970-01-01 02:00:00
תומר צין, ההולנדיות מודות לך מקרב לב על המילים החמות.
avatar
nivim 1970-01-01 02:00:00
החדר של טופליין היה נשמע ממש רע בדקות הבודדות שהייתי שם .
avatar
nivim 1970-01-01 02:00:00
החדר של IL-AUDIO נשמע חלום :כל-הכבוד:
avatar
אורחכתום 1970-01-01 02:00:00
בשליפה, אצל דני בכור עם שני הזוגות והחתול היה לא רע בכלל, בעיקר אחרי שהמלצתי לו על שיר של בוב דילן שהיה אצלו במחשב והוא די שכח ממנו - אפשר גם להשמיע מוזיקה מוזיקה אבל צריך לבחור את הקטע שמוקלט טוב ויש כאלה לא רק לדייר סטרייטס וסטיבי ריי ווהן. .:) זה היה שיר של דילן בהופעה חיה?
avatar
קודו אודיו 1970-01-01 02:00:00
[ATTACH=full]46333[/ATTACH] [ATTACH=full]46334[/ATTACH] תודה תומר צין ,נהנתי לקרא (ורד) תודה לצוות האתר,נמר,ליאור וליאור על ההפקה המושקעת,תודה לכתבים,תודה לכרמי על הצילומים ותודה לכם,לקוחות,חברים ומבקרים שבקרתם בחדר של קודו. לתיאום הדגמה,פרטים ומבצעים מוזמנים לבקר בחנות בשד' יהודית 19 ת"א. רועי _________________ קודו אודיו 054-663-4500 שד' יהודית 19 תל אביב (בתיאום מראש) [url=http://www.kodoaudio.co.il]www.kodoaudio.co.il Kodo Audio - Facebook
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il