OLED - זריקת עידוד בדמות ארגון NEDO

ליאור קורן
13-07-2008 07:01

ארגון יפני בשם NEDO לוקח על עצמו את קידום הדור הבא של מסכי טלוויזיה בטכנולוגיית OLED.

 

ארגון NEDO – ראשי תיבות של New Energy and Industrial Technology Development Organization החליט כי הגיע הזמן לקדם טכנולוגיית מסכים חדשה, מתקדמת וחסכונית אשר תחליף את המסכים הקיימים.

החברות אליהן פנה הארגון הינן סוני, טושיבה, שארפ, היטאצ'י ועוד שבע חברות יפניות, כולל המכון היפני הלאומי לטכנולוגיות ומדע תעשייתי.

כל הגופים הנ"ל הביעו נכונות והסכימו להשתתף בפרוייקט המחקר של NEDO.

הטכנולוגיה שנבחרה לקידום היא OLED, מדובר בטכנולוגיה החדשה היחידה שהצליחה להגיע לכלל מימוש מסחרי, למרות שמדובר כרגע רק בדגם יחיד שמיוצר בייצור סדרתי - זהו דגם XEL-1 של סוני (נמכר במחיר 2,500$ עבור מסך בגודל 11").

גם פנסוניק וטושיבה (שזנחה פיתוח טכנולוגיה מקבילה בשם SED) הודיעו על התקדמות טכנולוגית בתחום זה (הכפלת אורך חיי מסכי OLED קיימים), אך יצור המוני מהווה מטרה רחוקה למימוש.

הפרוייקט מיועד להמשך חמש שנים (2008-2012) והערכת התקציב הראשונית עומדת על 700 מיליון ין (כ- 6.53 מיליון דולר).

מטרות המחקר הינן להגיע אל טכנולוגיה שתהיה חסכונית באנרגיה – פאנל מסך ברזולוציית 1920X1080p בעל צריכת חשמל של 40 וואט בלבד (כעשירית ממסכים קיימים).

הפרוייקט יתמקד בעיקר על יעול פס יצור הפאנלים, היות ומדובר על טכנולוגיה שכוללת פילם אורגני (השכבה הבסיסית של הפאנל) אשר הינו רגיש לייצור בהשוואה לפאנלי פלזמה ו-LCD קיימים.

מעבר לתגובות בפורום