sandisk מובילה את שוק ה- Disc On Key

אורי וינגרט
24-09-2019 10:12

כחלק מהמאמץ לחדש בתחום הזכרונות הניידים, חברת sandisk ממשיכה להוביל את השוק בגרסאות חדישות ומשופרות של ה- Disc On Key המפורסם שלה.

 

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה בגודל המידע והקבצים. לכולנו טלפונים המסוגלים לצלם סרטונים בין FHD ל- 4K, סרטים בבית גדלו לאזור העשרות GB, ואף התמונות שאנו מצלמים בחיישנים מרובי פיקסלים גדלו.

אל אף שעולם הענן התפתח מאוד, עדיין ישנם לא מעט דברים שנרצה להעביר במהירות וקלות בין מחשבים, או סתם להגיע לחברים ולהריץ סרט באיכות מקסימלית בערב שישי.

לכאן נכנס ה- SanDisk Extreme Go USB 3.1 Flash Drive.

מדובר ב- (Disc On Key (DOK בגודל בינוני +, בעל בניה מעולה. כבר שתפתחו אותו תרגישו שרכשתם מוצר פרמיום. על אף שלא שולבו חומרים אחרים מאשר פלסטיק בכיסוי, רמת הגימור גבוהה מאוד ונעימה למגע.

אחד הדברים ששונים בקניה של מוצר מסדרות הפרמיום של החברות השונות בתחום ה- DOK היא איכות הצ'יפ הפנימי. כמו בכל מוצר יש איכות שונה של רכיב האחסון הפנימי וכאשר אני רוצה להיות בטוח שיש לי מוצר שיחזיק שנים ולא יקרוס לי בדיוק ברגע שאני צריך אותו, אלו סוג המוצרים שאני לוקח.

 

Disc On Key


ה- Extreme Go תומך בתקן USB 3.1 דור 1 והחברה מכריזה על מהירויות קריאה וכתיבה של עד 200MB/s ועד כ- 150 MB/s. התקן עצמו אמור לתמוך עד 500MB/s, אבל כמובן הכל תלוי בהחסן עצמו.

בדיקות המהירות שערכתי התבססו על שני מחשבים, אחד הפרטי שלי שהוא דסקטופ מבוסס ווינדוס עם מחבר USB 3 רגיל.

בנוסף, לפטופ מסוג MacBook Pro מדגם חדיש בעל חיבור התומך ב- USB 3.1. 

במקרה של המק החדיש קיבלתי את המהירויות המוכרזות ע"י היצרן ללא בעיה, כמובן עד לרגע שהוא התחמם מידיי. במקרה של ה-PC המעט מיושן שלי הגעתי לאזור ה- 80% מהמהירות המוצהרת. כמו בכל מוצר מהסוג העברה של קבצים מרובים מאוד תעשה לאט יותר מאשר קובץ אחד גדול.

מה שכן בלט הוא היכולת לעבוד בצורה מקבילית בנוחות, DOK פשוטים מאוד לא מצליחים לטפל במספר פעולות במקביל בצורה טובה ולא פעם גיליתי מחשבים שנתקעו מכך. במקרה הנ"ל לא הרגשתי שום בעיה.

שני דברים הפריעו לי במוצר: אחד מצופה והוא החום בהעברות מידע בכמות ומהירות גבוהה. לא מדדתי את החום אליו הוא הגיע אבל גוף הפלסטיק היה חם ביותר ועל סף הלא לגעת. מחבר המתכת המתחבר למחשב רתח לגמריי.

הדבר השני הוא יתרון וחסרון, המוצר מגיע עם כפתור קפיצי אשר מכניס ומוציא את מחבר ה- USB פנימה והחוצה. היתרון הגדול - פחות נזק למחבר עצמו כשהוא בפנים ונוחות נשיאה.

מהצד השני, כאשר אנו נתקלים בשקע פחות קל להכנסה נצטרך להחזיק את הכפתור דיי חזק על מנת להכניס את ה- DOK מבלי שהוא יקפוץ פנימה חזרה.

מאידך, לא נתקלתי לשניה בבעיה בחיבור ותאימות בשום מחשב שניסיתי, וניסיתי כמה בתחום הזה.

מוצרים פשוטים יותר סובלים מבעיות כאלו מניסיון אישי רב, וזה היתרון של מוצר פרמיום כזה.

 

Disc On Key

 

לסיכום

מדובר במוצר איכותי מאוד, שעומד בהצהרות שלו.

כשאנו רוצים מוצר מסוג DOK שאנו יכולים להיות בטוחים מאוד שהוא לא יכשל בשניה שאנו צריכים אותו , שנוכל לקחת בתיק או בכיס ללא חשש שהוא יהרס לנו וגם בנוסף מספק ביצועים גבוהים מאוד, הייתי ממליץ על רכישה של ה- SanDisk Extreme Go USB 3.1 Flash Drive.

המוצר נמכר בממוצע בכ- 110 ש"ח ברשתות השונות לנפח של 64GB וכ- 170 ש"ח לנפח של 128GB.

 


מעבר לתגובות בפורום