ביקורת לסמארטפונים החדשים מבית Samsung: ה- Note 10+

אורי_ו
08-09-2019 18:30

סדרת ה-Note מסמלת את השיא הטכנולוגי של החברה בתחום הסלולר בכל תקופה של שחרורי מכשירים. זהו מכשיר הדגל האולטימטיבי של סמסונג, אותו ניתן להשיג בשתי גרסאות, 10 ו- 10+.

בנתוני המכשיר, גדלי המסך הם 6.3" ו 6.8", בהתאמה ול- Note+ יתרון קל באחוז ניצול המסך, כמו כן ה- Note+ בעל רזולוציית 4k.

ערכת השבבים זהה, אך ה- Note+ מגיע עם כ-12GB זיכרון פנימי וגרסאות 256GB ו-512GB של אחסון. בנוסף אופציית הרחבה לכרטיס הזיכרון. מה שנקרא, מקום לא חסר.

ה- Note+ אמור להיות טלפון עבודה שימושי ביותר שכמובן החלק הכי ידוע הוא העט של המכשיר. העט אשר עובד בטכנולוגיית BT, נמצא ספון בתוך המכשיר בצד ימין ומשתחרר בלחיצה קלה. על העט נמצא כפתור אשר עוזר לנו לשלוט מרחוק במצלמה ויכול לעזור לצלם תמונות וסרטונים מרחוק בקלות ונוחות. 

מבחינת תוכנה ומערכת הפעלה אנו מקבלים את האקוסיסטם של סמסונג בתוך אנדרואיד 9 (PIE) , נקבל את העוזרת של סמסונג Bixby והכל תחת מערכת ה- One UI של סמסונג. 

המכשיר מגיע עם מגן מסך אשר מודבק מראש במפעל, מגן סיליקון חיצוני לא רע בכלל, מתאם USB-C<>USB-A לשם העברת נתונים וחיבור של מוצרים שונים וזוג אוזניות של AKG (השייכת כיום לסמסונג) עם חיבור USB-C.

הגוף עצמו מורכב ממסגרת אלומיניום וזכוכית גורילה 6 מקדימה ומאחורה, כאשר המסך קמור לצדדים. המסך עצמו מסוג Dynamic AMOLED ביחס 19:9, מאוד נוח ותומך באופציית ה-Always on של סמסונג.


השוס הוא שאין נוטץ'!

סמסונג הטמיעו את המצלמה הקדמית בתוך המסך עצמו והסנסור הנוסף נמצא תחת כמה פיקסלים של המסך. זהו פתרון מגניב לגמרי ואני יכול לספר שהוא קיבל התרשמות לא קטנה מאנשים סביבי, כולם משתמשי סלולר כבדים. מערך הצילום של הנוט כולל לא פחות מ-3 מצלמות אחוריות וחיישן ToF. סמסונג בחרו (בחוכמה!) במערך לא מרובה פיקסלים, אלא מלא באיכות אופטית של מצלמות נהדרות.

 

סוללה

ה- Note 10+ מגיע עם סוללה של כ- 4300mAh, שבשימוש מוגבר לא תחזיק לכם יום שלם. כלומר תגיעו לאזור ה- 20% בשעות הערב. מה שכן, ישנה תמיכה בטעינה מהירה של עד 45W , הטענה אלחוטית מהירה ואפילו אם תזדקקו המכשיר עצמו יכול להתנהג כמטען אלחוטי. אופציה דיי מעניינת, שגם עובדת ויכולה לפתור בעיה למי שנתקע למשל עם האוזניות האלחוטיות של סמסונג בלי סוללה. למה אלחוטיות דווקא? בהמשך.

 

אבטחה

למכשיר יש מערכת זיהוי פנים שעושה את זיהוי הפנים הראשוני תוך 2 שניות בערך (הכי מהר שפגשתי), חיישן אצבע אשר מוטמע בתוך המסך וכל האופציות הרגילות שאנו מכירים.

הכותב לא ממליץ על חיישן האצבע כי הוא פשוט עובד לא טוב, לוקח המון זמן לתכנת אותו ויותר זמן לפתוח איתו את המכשיר.


השימוש של המכשיר ביום ביום

התיאור הפשוט לעבודה עם ה- Note10+ היא Smooth. אין שום דבר שגרם לי לשניה לחשוב שהמכשיר "מתאמץ", שהנה תכף יהיה פה LAG , שמשהו הולך להיתקע. השקט הזה גורם לי לסמוך על הטלפון באופן מוחלט כולל בטיול לחו"ל. מכיוון שהוא כולל גם הגנה מסוג IP68, בכלל המשתמש לא אמור לחשוש לרגע מכך שלא תהיה לו דרך להיות מחובר לעולם. בסמסונג לא ויתרו גם על ה-NFC ולכן נוכל להשתמש בכך לכל מה שנרצה.


כמות הפיצ'רים שיש במכשיר עצומה! אם נוסיף את הפיצ'רים הקשורים לעט נגלה ששבועיים איתו פשוט לא מספיקים בשביל לעלות על הכל.

המערכת של סמסונג תציע לנו כל הזמן שדרוגים ורעיונות חדשים איך להשתמש במכשיר? להפוך אותו לנגיש יותר במקומות מסויימים, לצלם יותר טוב ועוד.

נוכל לגרור בקלות פאנל צידי עם כל האפליקציות שנרצה. לחיצה על מקש ניקוי הזכרון תעלה לנו את האפליקציות האחרונות שהשתמשנו למעבר מהיר. 


העברת הנתונים מטלפון אחר, במקרה שלי וואווי היתה קלילה ומהירה בעזרת חיבור כבל בין המכשירים ואפשר לעשות את זה גם עם וויפיי אם רק בא לנו.

סאונד
איכות הסאונד מהרמקולים של המכשיר פנומנלית. ישנו הרמקול הראשי מלמטה, למעלה מאפרכסת האוזן ישנו עוד רמקול ואף מעליה ישנו חור שגם עוזר לנושא. אנו מקבלים סאונד סטריאופוני שהוא גם איכותי מאוד יחסית למכשיר סלולרי וגם חזק. 

השתמשתי לא מעט באופציית ה- SAMSUNG FIT למדוד את מרחקי ההליכה שלי והפעילות. אל אף שאני מנחש סטייה מסויימת בספירת הצעדים, מדובר בכלי מאוד נחמד שרץ ברקע ומספק לנו נתונים יום יומיים על הפעילות שלנו.

מי שמחזיק באוזניות אלחוטיות של סמסונג או כל מוצר אלחוטי מסדרת WEAR, יגלה שכל האפליקציות הרלוונטיות כבר נמצאות על המכשיר ולכן החיבוריות מהירה וטובה. שוב, כמו שכתבתי בתחילת הפיסקה - Smooth .

 

ה-עט!

זו הפעם הראשונה שאני משתמש במכשיר עם עט ועליי להודות שמדובר בהמצאה לא נורמלית. במיוחד כשמדובר על העט הזה.

העט מכיל בתוכו רכיב כיווניות ומשדר בעזרת BT למכשיר. הוצאה והכנסה שלו לתוך המכשיר קלים והארגונומיה שלו מעולה. הוא מכיל חוד רך ללחיצה אבל נגלה מהר מאוד שלא חייבים ללחוץ תמיד. בעט ישנו כפתור שעוזר לנו להפעיל את המצלמה מרחוק, מה שיעזור לנו לצילומים מרהיבים יותר ומעניינים יותר.


מעבר בגלריה וריחוף מעל תמונה יתן לנו הצצה של התמונה כולה מה שעוזר כשיש לנו תמונות רחבות או דומות.

גלילה מהירה למעלה או למטה ע"י ריחוף בקצוות.

 

 

Samsung Note 10+


כתיבת Notes מעולם לא היתה קלה יותר, ואפילו אפשרית ללא פתיחת הנעילה של המסך. Crop מהיר בעזרת העט ושמירה/שליחה/הוספה של פרטים נעשית קלה וזריזה, עד כך שאני תוהה האם המכשיר הבא שלי יהיה עם עט.


מעבר בין אפליקציות, שינוי של מצבי צילום, וכתיבה של הודעות בעזרת המקלדת של סמסונג שמזהה כתב בצורה לא רעה בכלל בשביל עברית נעשה בצורה פשוטה.


הטענת הסוללה בעזרת המטען המהיר המסופק תמלא לנו את הסוללה מאזור ה- 20% ל-100% תוך כשעה, ומדובר בסוללה מאוד גדולה! תוכלו לרכוש בתוספת מטען מהיר מאוד של 45W שאינו כלול בערכה.

 

Samsung Note 10+

 

 

Samsung Note 10+

 

 

מה שכן כלול בערכה, הן זוג אוזניות של AKG עם מחבר USB-C. כאן התאכזבתי. זאת מכיוון שהמכשיר מגיע עם DAC איכותי וכדי להשתמש בו אאלץ לרכוש מתאם שלא מגיע עם הערכה. האוזניות עצמן נחמדות, לא יותר. לי הן החליקו לא מעט מהאוזן והעובדה הזו שלא ישבו בצורה טובה גם פגמה ביכולתן ליצר באס.

המחבר עצמו נראה לי אישית מאוד מסורבל ורגיש לעיקומים ושברים, במיוחד שצריך לקחת אותו בכיס. אני ממש לא מצליח להבין למה במכשיר בגודל כזה יש בעיה כ"כ גדולה להוסיף שקע אוזניות.


המכשיר לא קל, מדובר בכמעט 200 גרם של מכשיר ללא כיסוי והוא בולט מעט מרוב הכיסים.


ערכת השבבים שלו, אשר בישראל תגיע עם Exynos 9825 מסדרת ה7mm של סמסונג, פשוט טסה. נוסיף זכרון מהיר ועוד 12GB ממנו, קיבלנו מכונה שמריצה מולטי טאסקינג בלי שום בעיה. ועדיין, הרגשתי שאם סמסונג היו מוותרים על חלק מהתוספות שלהם בתוך המכשיר, הייתי מקבל בוסט בשימוש.

 

 

Samsung Note 10+


העיצוב של המכשיר משגע, ללא ספק. נראה מיליארד דולר, במיוחד הגב הנוצץ שלו! ואם נוסיף את העט בכחול מט, בכלל.

חיבוריות האינטרנט של ה- Note 10+ מעולה, וסמסונג הטמיעו אופציה שבה אנו יכולים לגלוש בחנות האפליקציות של גוגל ושלה גם בעזרת הרשת וגם בעזרת ה WIFI וזאת ע"מ להאיץ את מהירות ההורדה של אפליקציות. 

קליטת הטלפון ואיכות השיחות מעולה, ובמקומות שאני לא רגיל שיש לי קליטה היא כן הופיעה בשימוש במכשיר.

 

 

Samsung Note 10+

 

כן הפריע לי מגן המסך שהודבק בחברה, הוא לא מודבק עד הסוף בעיקולי המסך וזה מורגש לגמריי למי שרגיש לדברים האלו. כדי להמנע מזה חייבים להשתמש במגן למכשיר. 

 בנוסף, אני לא מבין כ"כ את הרעיון של להעביר את הלחצנים לצד שמאל. הגיע הזמן לתת ללקוחות את האופציה להחליט. 


המצלמה של המכשיר מעולה. כמה מעולה ? אני לא הרגשתי חסך מאי שימוש במיררולס שלי. היא מהירה, אפילו מאוד, מציגה מצב PRO נח לשימוש, מצבי צילום שונים של וידאו ושל צילום. איכות צילום הוידאו פנומנלי ואף איכות המיקרופון.

 

Samsung Note 10+

 

Samsung Note 10+

 

שימוש בפילטרים השונים והעריכה של התמונות קלה, מהירה ונוחה. אני אוהב מכשירים שנראה שחשבו עליי כשתככנו חלק.

 


Samsung Note 10+

 

 

Samsung Note 10+

 

גם מצלמת הסלפי היחידה מקדימה מעולה, בעלת שני מצבים של מרחק ונשלטת גם כן בעזרת העט. סלפי רחב מעולם לא היה קל יותר, ומי צריך מקל סלפי?!


 

Samsung Note 10+

לסיכום

מדובר במכשיר דגל לכל דבר, כל החידושים האפשריים בערך קיימים בו.
כן חסרו לי שקע אוזניות ואינפרא אדום.

השמע בשיחות בו נפלא, השימוש מהיר ביותר, סמסונג מעדכנת אותו כל הזמן. השימוש בעט זה אחד הדברים הנוחים ביותר שיש. לקרוא בו בשמש או בחושך קל עקב המסך הענק החד והבהיר שצריך.

הבעיה היחידה שלו מבחינתי, היא המחיר. אני לא מוצא שום סיבה להוציא עליו סכום שלא רחוק ממשכורת מינימום בישראל.

אמנם עקב מלחמת סלקום את סאני אנו מקבלים היום מחיר תחרותי ביותר, עדיין כשאני משווה אותו למכשיר כמו ה LG G8s שסקרנו פה לפני כמה שבועות, שמגיע במחיר של ⅔ מהמחיר הרשמי של ה- Note 10+. אני תוהה בקול רם האם התמחור הזה הגיוני.

אבל, למי שהפרוטה בכיסו והמחיר הזה לא מפחיד אותו, אני בספק שיש מכשיר טוב יותר כרגע בשוק.

 

קצת תמונות נוף להנאתכם:


Samsung_Note_10

 

Samsung_Note_10

 

Samsung_Note_10

 

 

 

 

 

 

 

 

מעבר לתגובות בפורום