מערכת רמקולים חדשים מוגברים לשטח שדה קרוב: Sony Hi-Res SA-Z1

תומר צין
11-09-2019 13:00

תערוכת IFA לא תהיה IFA ללא שלל הכרזות על מוצרים מאת סוני. מוצר מעניין במיוחד תפס את עינינו בסדרת הסיגנצ'ר: ה-Sony SA-Z1.

מערכת רמקולים מוגברים שולחניים, שתגיע באביב 2020, במחיר של 6,500 ליש"ט. הרמקולים מיועדים לשימוש עם נגן מוזיקה דיגיטלית יעודי, עם נגן מוזיקה מהמחשב הנייד או מהמחשב האישי שלך ובחיבור ל-Walkman או ל-Xperia.

הרמקולים השולחניים SA-Z1 עושים שימוש בטכנולוגיית שטח שדה קרוב (Near Field), נועדו לשמיעה מטווח קרוב יחסית של מטר וכך לנטרל באופן משמעותי את האקוסטיקה של החדר. מכיוון שמוניטורים כאלה נמצאים קרוב אלינו, ניתן להאזין בעוצמה נמוכה יותר וכך לקבל פחות החזרים מהקירות ועוד שלל תופעות לוואי אקוסטיות לא רצויות. מטרתם של ה- SA-Z1 לייצר במת צליל גדולה ועוטפת, גם בגבולות החלל שבו האקוסטיקה יכולה להיות הדוקה.  

 

 


הוופרים בשני התיבות מהאלומיניום מסודרים במערך קואקסיאלי (אחד מול השני), ליצירת יישור ותזמון אופטימאלי, של גלי הקול - בשליטת האלגוריתם ומעבד ה-FPGA הייחודי של סוני - שילוב טוב יותר של היחידות. על כל וופר בנוי גשר ובו 3 טוויטרים, הטוויטר ראשי ושני טוויטרים מסייעים קטנים יותר. הטוויטר הראשי הגדול והמאוזן בכיפה, מבטיח ריאליזם מצוין בתדר גבוה, ואילו הטווטרים המסייעים הקטנים יותר, מרחיבים את התגובה מחוץ לציר, ומספקים גוונים הרמוניים בתדר גבוה עד 100 קילוהרץ לריאליזם אקוסטי עם שמע ברזולוציה גבוהה. הרמקולים המופעלים על ידי אותם מעגלי מגבר היברידיים של DA מהאוזניות שלSony A-ZH1ES Signature, ששואפים להפחית את העיוות באמצעות GaN חדש.


אתר היצרן

 


מעבר לתגובות בפורום