SAMSUNG מכריזה רישמית בישראל על מכשירי Galaxy Note 10

תומר צין
20-08-2019 09:50

חברת SAMSUNG מכריזה רישמית בישראל על מכשירי Galaxy Note 10', ממחיר 3,699 ש"ח. היום נחשפו בישראל שני המכשירים החדשים מסדרת גלקסי נוט 10, בעלי יכולות מופלאות.

סמסונג חשפה הבוקר בישראל שני מכשירים חדשים מסדרת גלקסי נוט 10, שיכללו לראשונה מערך צילום מחומש (מרובע בנוט 10), תמיכה בטעינה מהירה בהספק של 45 וואט, עט S Pen ובלי חיבור אוזניות: האם כל אלו ישכנעו את בעלי הגלקסי נוט 9 לשדרג לגלקסי נוט 10?

 

NOTE10

 

באירוע שנערך הבוקר (21 באוגוסט) בהרצליה, חשפו אנשי "סמסונג ישראל" את הדגמים החדשים - גלקסי נוט 10, ולראשונה גם אחיו הגדול הנוט 10 פלוס. הם הדגימו את התכונות המרכזיות בעיצוב ובמאפיינים, בעט S Pen הנשלף ובמערך הצילום. שני המכשירים ישמשו ספינת הדגל של סמסונג עד לחשיפת הגלקסי S11, במהלך חודש מרץ 2020. 

 

NOTE10


החל מתאריך 21.10.19 וביבוא רשמי של היבואנית "סאני תקשורת", נמכר הסמסונג גלקסי נוט 10 במחיר התחלתי של 3,699 ₪, עם זיכרון עבודה ראם 8 ג'יגה בייט וזיכרון פנימי 256 ג'יגה בייט. לעומתו, הגלקסי נוט 10 פלוס נמכר במחיר התחלתי של 4,199 ₪, עם זיכרון עבודה ראם 12 ג'יגה בייט וזיכרון פנימי 256 או 512 ג'יגה בייט. 
בדינמיקה סלולר (סלקום), ימכר הסמסונג גלקסי נוט 10 ב-2,999 ש"ח, גרסת הפלוס 3,499 ש"ח, ביבוא רישמי.

 

 

האחריות על מכשירי משפחת הגלקסי נוט 10 תהיה ל-12+12 חודשים, שנת אחריות יצרן מלאה ניתנת על ידי "סמסונג אלקטרוניקס ישראל" ושנת אחריות נוספת מוגבלת, ניתנת על ידי "סאני תקשורת". המכשירים מוצעים לצרכן הישראלי במגוון צבעים: לבן אאורה, שחור אאורה וכסוף פריזמה. בשלב מאוחר יגיעו צבעים נוספים. המכשירים מגיעים בשלל צבעים, לרבות צורה בה צביעת המכשיר מחזירה ומשקפת אור וגורמת לגוונים שלהם להשתנות בהתאם לתאורה.   

כאמור, "סאני תקשורת", חברות הסלולר והמשווקים השונים יקבעו את המחיר סופית במתן תשלומים, תוספת הטבות, מתנות והנחות על מוצרים נלווים. מדובר במחירים מומלצים לצרכן של היבואנית, כך שהם עשויים להשתנות בכמה מאות שקלים ולהיות נמוכים יותר בייבוא מקביל. 

 

NOTE10

 

שני מכשירים - שני גדלים

סדרות מכשירי הדגל של סמסונג לשנת 2019 מונה לא פחות מ-5 דגמים שונים בסדרה: הגלקסי S10/S10 Plus/S10e כמו גם, הגלקסי נוט 10 ונוט 10 פלוס. בשנתיים האחרונות, נהגה היצרנית הקוריאנית להציג כל שנה מכשיר גלקסי נוט אחד ברמה גבוהה, דומה לגלקסי S10 פלוס, למעט S Pen הנשלף. השנה, סמסונג בחרה להציג שני מכשירים במקום מכשיר אחד, דומים מאוד חיצונית. הראשון, נוט 10 הרגיל מכשיר ברמה גבוהה אבל כזה שחסרים בו הרבה מאפיינים מעניינים. השני, הגלקסי נוט 10 פלוס הוא מכשיר פרמיום ומדגיש את ההבדלים בינו ל-S10 פלוס, בכמה תכונות עיקריות. 

עיצוב

אחרי שנתיים ללא שדרוג משמעותי בגזרת העיצוב, הגלקסי נוט 10/10 פלוס מגיעים עם בשורות משמעותיות. שני הדגמים משתמשים במבנה סנדוויץ', מסגרתם עשויה מאלומיניום מבריק, עליה כפתורי ויסות הווליום וכפתור ההדלקה והכיבוי, אשר משמש גם ככפתור Bixby. זכוכית גורילה 6 של חברת קורנינג, נמצאת בחזית ובגב המכשיר עמידה יותר מנפילות מרובות.                                                            

בגלקסי נוט 10/10 פלוס המסכים מעוקלים, השוליים צומצמו באופן משמעותי, גם מהצדים וגם מלמעלה, למעט סנטר קטנטן בחלק התחתון, פינותיהם מרובעות וצורתם מלבנית. כמו כן, סידור המצלמות בצד האחורי השתנה, ב-S10 הוא היה אופקי ב-S10 ועכשיו הוא אנכי. כאמור, סורק טביעות האצבע נשאר מקדימה מתחת למסך, מצלמת הסלפי נמצאת בחריר קטן למעלה, במרכז המסך.

 

NOTE10

 

כאמור, המכשירים יגיעו בשני דגמים: הגלקסי נוט 10 פלוס מציע מסך בגודל של 6.8 אינץ’, ברזולוציית 1440 x 3040 פיקסלים (WQHD) עם 498 פיקסלים לכל אינטש ויחס מסך לגוף של 91%. לעומתו, הנוט 10 הרגיל מגיע עם מסך בגודל 6.3 אינץ’, ברזולוציית 1080 x 2280 פיקסלים (+Full HD), עם 401 פיקסלים לכל אינטש ויחס מסך לגוף של 91%. 

מתחת למכסה המנוע

מתחת למכסה המנוע נמצאת מערכת השבבים האקסינוס 9825 המיועדת לשוק בישראל, המיוצרת בתהליך 7 ננו-מטר ועם המאיץ הגרפי מסוג Mali-G76 MP12. הנוט 10 מגיע עם נפח אחסון פנימי של 256 גיגה בייט, זיכרון עבודה ראם של 8 גיגה בייט ולא תהיה אפשרות הרחבה בכרטיס microSD. לעומתו, הנוט 10 פלוס מגיע עם זיכרון עבודה של 12 גיגה בייט ובשני נפחי אחסון פנימי 256 ו-512 גיגה בייט, עם אפשרות הרחבה בכרטיס microSD, עד לנפח של 1 טרה בייט.  

 

NOTE10

 

מערך עם 5 מצלמות

מערך הצילום השתנה והוא מסודר בצורה אנכית מאחור וכמעט זהה בשני הדגמים. המצלמה הראשית עם חיישן של 12 מגה פיקסל, מגיעה עם עדשה רחבה, f/1.5-2.4 ומייצב תמונה אופטי כפול. מצלמה שנייה עם חיישן נוסף 12 מגה פיקסל ועדשת טלפוטו, זום אופטי X2 ומייצב תמונה אופטי כפול. המצלמה שלישית עם חיישן 16 מגה פיקסל ועדשה רחבה מאוד, אך ללא מייצב אופטי. בדגם הגלקסי נוט 10 פלוס ישנו חיישן רביעי מסוג ToF 3D, הנועד לזיהוי אובייקטים ועומק בתמונה, החיישן מספק את אפקט הטשטוש בסרטוני וידאו. בצד הקדמי של המכשירים מצלמה עם חיישן 10 מגה פיקסל עם עומק שדה, מיקוד אוטומטי, זווית צילום של 80 מעלות וללא מייצב אופטי. מצב הלילה תומך במצלמת הסלפי, אשר נקבל סלפי איכותי גם בתנאי תאורה קשים.
יכולות הוידיאו שודרגו גם הן, וכעת תוכלו לצלם סרטוני וידאו עם אפקט הבוקה המוכר מתמונות הפורטרט. פיצ'ר חדש בשם Zoom-In Mic מאפשר גם בידוד של הקול של האובייקט המצולם וניקוי של רעשי רקע, וגם פיצ’ר ה-Super Steady מגיע למכשירי הנוט 10 החדשים.
אתר הצילום המקצועי של מעבדת DxOmark הצרפתית, נחשב לסמכות המוכרת ביותר בעולם לצילום בסמארטפונים. כל יצרנית מוכרת מעבירה לידיהם את הטלפונים הסלולאריים שלה, עוד לפני ההשקה העולמית. בראש הרשימה כיום, נמצא מכשיר סמסונג גלקסי נוט 10 פלוס G5 עם 113 נקודות, נקודה אחת מעל לוואווי P30 pro ולגלקסי נוט 10 G5, עם 112 נקודות. כאמור, כל המצלמות שקיבלו ניקוד גבוה מציגות יכולות צילום מתקדמות ומרשימות.

 

NOTE10


עט סטיילוס וחיבור למחשב 

המאפיין המזוהה ביותר של סדרת הנוט 10, הוא העט החכם ה-S-Pen המצורף למכשיר. ביכולתו  לזהות מחוות שביצע המשתמש באוויר, כדי להזיז רכיבי ממשק ולבצע פעולות גם בלי לגעת בטלפון. זאת ועוד, סמסונג הדגימה שליטה מרוחקת במצלמת הנוט 10 בעזרת העט, תנועה של העט באוויר מאפשרת לעבור בין מצבי צילום, זום ותכונות נוספות. החברה התייחסה ליכולת זו עבור מי שמטייל לבדו ורוצה להצטלם, מבלי להיעזר באחרים והיא מפחיתה את הרעידות בסרטונים. 

סמסונג שילבה את עט הסטיילוס באפליקציית מציאות רבודה, ניתן לצייר וליצור בעזרתו אלמנטים וירטואליים בסביבה המצולמת ולצייר סטיקר AR מרחף. עט הסטיילוס משתלב גם ביישום עריכת וידאו ובאפליקציות נוספות, אך היכולת השימושית ביותר שלו היא האפשרות להפוך כתב יד לטקסט. החברה הוסיפה יכולות חדשות המאפשרות למשתמשים להציג את חלון ה-DeX במחשב האישי, מק או ווינדוס, כאשר משתמשי Windows 10 מקבלים יכולות נוספות. 

 

NOTE10

 

בלי שקע 3.5 מ"מ לאוזניות 

בגלקסי נוט 10 הסוללה בקיבולת של 3,500 מילי אמפר לשעה ואינה נשלפת, עם תמיכה בטעינה מהירה עד הספק 25 וואט. לעומתו, בנוט 10 פלוס, הסוללה בקיבולת של 4,300 מילי אמפר לשעה ואינה נשלפת, בטעינה מהירה עד 45 וואט. לא מקבלים מטען תומך 45 וואט, אלא 25 וואט. על התענוג הזה תיאלצו לשלם 45 דולר. החברה אומרת, שטעינה של 30 דקות עם מטען ה-45 וואט, יקנה לנוט 10 פלוס חיי סוללה ליום שלם. כמו במכשירי P30 פרו של וואווי, גם מכשירי הנוט 10 תומכים בטעינה אלחוטית הפוכה 9 וואט, כך תוכלו להטעין מכשירים תומכי QI אחרים. 

לראשונה בתולדות סמסונג, הנוט 10 והנוט 10 פלוס יגיעו ללא חיבור אוזניות 3.5 מ"מ סטנדרטי. בכך, סמסונג מיישרת קו עם חברות כמו אפל, וואווי ומתחרות נוספות ונפרדת מהחיבור הוותיק. הסיבה אגב, היא שעתה היא תוכל להגדיל את קיבולת הסוללה בעוד 100 מילי אמפר לשעה ולהוסיף משהו כמו 2 או 3 אחוזי סוללה. בתוך ערכת המכשירים יהיו אוזניות עם חיבור חוטי ו-USB-C.

החברה שילבה בשני המכשירים תמיכה ברשת דור 5, שעדיין לא פעילה בישראל. המכשירים יצויידו זוג רמקולים סטריאופוניים של AKG ואוזניות של AKG התומכות בצליל היקפי Dolby Atmos, חיבור USB-C והם חסינים למים ואבק בתקן IP68. בנוסך לכך, מערכת הפעלה היא אנדרואיד 9.0 פאי, עליהם מולבש הממשק של החברה One UI.  

מידותיו של גלקסי נוט 10 עומדים על: עוביו 7.9 מ"מ, אורכו 151 מ"מ, רוחבו 71.8 מ"מ והוא שוקל 168 גרם בלבד. לעומתו, הגלקסי נוט 10 פלוס: עוביו 7.9 מ"מ, אורכו 162.3 מ"מ, רוחבו 77.2 מ"מ והוא שוקל 196 גרם.

 

NOTE10


לסיכום

מעטים הסמארטפונים הנחשבים אגדתיים המשפיעים בעולם כמו קו גלקסי נוט. במהלך השנים שחלפו מאז ה-Note N7000 המקורי עוד בשנת 2011, סמסונג הציבה את היצרנות האנושית, את הצרכים של הצרכנים, מה שעזר לחברה להגדיר את הקטגוריה של הפבלאט ולהביא חיים חדשים לעט הסטיילוס. באופן טבעי ובעקבות המעריצים הנאמנים, כאלו שסמסונג גאה בהם במיוחד, ונוטה להתהדר בהם בכל השקה חדשה של הגלקסי נוט. 

למרות הכול, סמסונג עדיין היצרנית הראשונה בטבלת חברות המובייל מבחינת משלוחי סמארטפונים ולמרות שהיא עדיין שולטת בפסגה, היקף המשלוחים בעולם שלה התכווץ דרמטית בשנה האחרונה. 

משפחת גלקסי נוט 10 נוחים וקלים לתפעול, מגיעים עם מפרט מרשים וביצועים גבוהים, עם יכולות חדשות בתחום הבינה המלאכותית. מכשירים החדשים כבר אינם מיועדים למשתמש העסקי ולגיימרים, למשתמשים כבדים ומקצוענים, אלא, סמסונג מכוונת את הנוט לכולם.                                                                      

 

 


מעבר לתגובות בפורום