סקירה: LINDEMANN LIMETREE BRIDGE

אפי סדובניק
13-08-2019 09:53

בשבועות האחרונים נחת בחדרי מוצר מעניין מאוד בתחום הדיגיטלי. לאחר בחינה מדוקדקת של מספר שבועות הגעתי למסקנות נחרצות לגביו שאפרט בסוף הסקירה.

מי היא חברת לינדמן?
חברת היי אנד מעולה וממובילות השוק הדיגיטלי בגרמניה, ה- SACD היה הראשון מסוגו בשוק. היא לקחה את כל הידע המקצועי המצטבר ובניגוד למגמה בשוק ההיי אנד של מחירים מאוד גבוהים, שינתה מיקוד שוק למוצרים ברמת מחיר סבירה ואטרקטיבית לכל חובב מוסיקה.

מהו בעצם הלינדמן ברידג' (LINDEMANN BRIDGE)?
המכשיר בא לענות על צורכי השוק הדוהר לכיוון הדיגיטלי ובא להתחרות במבול מכשירים עם וללא DAC. כפי שכבר ראיתם בוודאי בפרסומם היבואן (רועי קודו אודיו), מדובר בשני מכשירים, כאשר אחד מהם כולל DAC.

 

LINDEMANN LIMETREE BRIDGE


ניתן להתרשם מדף המוצר באתר היצרן

הדגם הנסקר כאן הוא הברידג' כאמור ותפקידו להעביר ולהמיר את הקבצים מהרשת אל DAC קיים. ה- DAC שברשותי הוא 2 AYON CD שאני מאוהב בו ואין שום כוונה להחליפו בעתיד הקרוב.
הברידג' תומך למעשה בסוגי קבצים רבים, עד DSD256
כפי שניתן לראות בנתוני היצרן:
Supported codecs: WAV, FLAC, AIFF, ALAC, MP3, AAC, Ogg Vorbis, WMA, DSD
UPnP and DLNA support
PCM resolution: 44.1 kHz up to 384 kHz, 24 bit (WLAN up to 192 kHz)
DSD resolution: DSD 64 up to DSD 256 (WLAN up to DSD 128)
Gapless playback
Streaming services: TIDAL, Qobuz, Deezer, HighResAudio, Spotify

מדובר במכשיר קטן מידות, כפי שתוכלו לראות בתמונות הוא קטן יותר ממחשב הנוק שמשמש אותי כמחשב אודיו עם תוכנת טידל. כעיקרון, אני לא משתמש בקבצים מקומיים אלא רק בטידל. אך לצורך הסקירה הורדתי גם את תוכנת ROON על מנת לבדוק כיצד היא משתלבת עם הברידג'.

LINDEMANN LIMETREE BRIDGE

המכשיר בנוי טוב עם גימור איכותי, משקל נמוך מאוד וכפי שראיתם קל למקם אותו בכל מקום פנוי. הפעלתו פשוטה ביותר בעזרת מתג בודד.
חיבור המכשיר למערכת קל ומהיר מאוד.  הורדת האפליקציה הייעודית של לינדמן והפעלתה, זיהו מיידית את המכשיר ברשת ולאחר הגדרה קצרה יצאתי לדרך. ניתן להוריד את האפליקציה לכל מכשיר עם מערכות הפעלה שונות כגון אייפד וטאבלטים הפועלים עם IOS , ANDROID. כך נראית התוכנה על מכשיר נייד:

LINDEMANN LIMETREE BRIDGE

מטרת הבדיקה מעבר לשמיעת הברידג' הוא לבחון אותו מול מחשב האודיו שלי שמתוגבר עם תוכנת ‏‏Fidelizer Pro 8.4.
חלק נכבד מהסקירה ביצעתי השוואה ראש בראש מול הנוק שלי, שמחובר דרך HIFACE2 עם כבל דיגיטלי של VOVOX ל AYON. השמעתי מספר רב של שירים במשך שבוע שלם והרצתי אותם ללא הפסקה, בין שני המתחרים לסרוגין. במהלך הבדיקה הכרתי כבר כל תו וטון בשירים המושמעים, עד אובדן הכרה.
חילקתי את השירים לקבוצות המחולקות: רוק, קלאסי, קולות אדם, כלים אקוסטיים וכמובן איך אפשר בלי - ג'אז.

תהליך הבדיקה:

Ana Moura - Best Of by Ana Moura

LINDEMANN LIMETREE BRIDGE

אני פשוט מאוהב בה !!!  
למי שלא מכיר, מדובר בזמרת מוכשרת מאוד ששיתפה פעולה גם עם עידן רייכל. מדובר במוסיקת פאדו פורטוגזית, המאופיינת בכלים אקוסטיים יחודיים כגון: גיטרה פורטוגזית עם מיד באס מדהים ועשיר. לזמרת קול עבה ומעט צרוד וקולה נשמע ברור ומפוקס, צליל הגיטרה מדהים בכל קנה מידה. פשוט נפלא.

Jaco Pastorius by Jaco Pastorius
LINDEMANN LIMETREE BRIDGE

מי לא מכיר את ג'אקו (חוץ מחגי החמוד שמזכיר אותו בלי סוף). השיר KURU מאופיין בכלים רבים, הפסנתר נשמע מצוין והתופים נשמעים בדיוק כמו שצריך להישמע תוף. אין קקפוניה וכל כלי נשמע במקומו עם פוקוס, הפרדה ממש מצוינת. גיטרת הבאס של פסטוריוס מלהיבה, אין מריחה במיד באס, הוא מהודק ומהיר מאוד. הברידג' בהחלט מעביר את הקטע בצורה מצוינת. הרבה יותר טוב מאשר ה- NUC שלי.
Tamarear by Milton Nascimento, Dudu Lima Trio

LINDEMANN LIMETREE BRIDGE

קטע שאני אוהב במיוחד של מילטון היוצר הברזילאי יחד עם דודו לימה טריו, מאוד מומלץ. מוקלט באיכות גבוהה מאוד וגיטרת הבאס נשמעת פשוט מדהים. תווים קצרים וחזקים. בהמשך מצטרפים כלים נוספים: פסנתר תופים וקולות אדם. אין הרבה מה לומר חוץ מ-נפלא! הברידג' גורם להפרדה מצוינת בין הקולות והכלים השונים.
The Razors Edge – ACDC

LINDEMANN LIMETREE BRIDGE

קצת רוק! אין כמו ACDC כדי להתעורר. הקטע thunderstruck מתחיל עם גיטרה מייללת ועובר לאחר מכן לרוק עוצמתי.  קול הזמר במרכז הבמה מדויק ועוצמתי וברקע גיטרת הבאס נותנת קצב מדהים. אני מסוגל לשמוע את הזמר, את הגיטרה המייללת ואת הבאס העוצמתי מבלי שהם מפריעים אחד לשני, בהחלט מרשים.

jascha heifetz
Bruch: Violin Concerto No. 1 in G Minor; Mozart: Violin Concerto No. 4; Violin Concerto No. 5

LINDEMANN LIMETREE BRIDGE

אני מאוד אוהב את התקליט הזה. שמעתי מספר גרסאות, אך בזמן האחרון אני מרבה לשמוע את זה. אני לא יכול לומר שאני מהמבינים במוסיקה קלאסית, אבל בהחלט הקטעים בתקליט מרשימים. אני אוהב במיוחד את הקטע השלישי, בו הכינור של יאשה מתפרץ וכל התזמורת מאחוריו. הכינור נשמע עוצמתי מאוד וכאשר התזמורת נכנסת יש הפרדה נהדרת בין הכלים. החדר מתמלא במוסיקה עוצמתית וניתן לדמיין שאני בהופעה ולא בחדר קטנטן.

סיכום ומסקנות:
שמעתי קטעים רבים מאוד שלא ניתן לפרט כאן ובחרתי מספר מצומצם שאני אוהב במיוחד.
בכל זמן הבדיקה, לא נתקלתי בבעיות מיוחדות. המכשיר ניגן ללא הפסקה וללא תקיעות, זמן התגובה להפעלה ועצירת השירים מהיר מאוד. מדובר במוצר איכותי שלדעתי האישית מתאים לכל כיס בתחום שגובה השקעות רבות. האינטגרציה עם ROON מצוינת, כאשר ה- CORE הותקן על ה- NUC וההפעלה נשלטה דרך טאבלט או דרך ה- NUC עצמו.
יתרונו הגדול של הברידג' הוא בכך שהוא מבטל את הצורך במחשב אודיו. חלק נכבד מהאודיופילים לא יודע ולא מעונין להתעסק עם הרכבת מחשב מתוחכם, עם תוכנות ואפליקציות שליטה. עקב כך שהוא סיפק הנאה ואיכות גבוהה יותר ממחשב ה- NUC שברשותי (שמחובר עם ספק לינארי), מדובר בהשקעה קטנה יותר, איכותית יותר וללא ספק מאוד נוחה לתפעול. מדליקים, שומעים ו-זהו! 
מי שמחפש מוצר הנותן פתרון מצוין במחיר שפוי, ויש לו DAC טוב עם כניסה דיגטלית, חייב לבחון את המכשיר הזה! למעשה, אני החלטתי שהוא לא יוצא מביתי ורכשתי אותו.

יתרונות:
הסאונד מאופיין בבאס עמוק, קצר ומדויק.
מיד צלול ואוורירי
יש אויר בין הכלים, הפרדה מצוינת ורקע שחור לעומת ה NUC.
יש פוקוס על כל כלי וכלי ואין ערבוב בין הכלים.
קטן ובנוי טוב מאוד
הפעלה קלה ומהירה

חסרונות:
תכנת השליטה דרך הנייד מתנתקת לפעמים (זה לא קורה בטאבלט)
נדרשים טאבלטים מתקדמים יחסית עם דרישות מינימום של ANDROID 6  או IOS  10. 
היצרן מספק לברידג' ספק לינארי תואם (נמכר בנפרד).  ללא ספק שידוך זה יעלה את יכולות הברידג' בצורה משמעותית כפי שהתגלה שידוך ספק לינארי למחשבי אודיו ובמקרה שלי ל NUC.
מחיר הברידג' כפי שנמסר מהיבואן: 3,590 ש"ח

ציוד בדיקה:
DeVORE FIDELITY – Gibbon 88
LINE MAGNETIC 216
AYON CD2
Origin live resolution turntable & illustrious arm
Ds audio ds 002
AUDIO NUC
Hdplex power supply

מעבר לתגובות בפורום