ביקורת דיסק 4K של רמבו 2

Anton
25-07-2019 10:31

רמבו 2 הוא אולי סרט ה-Guilty pleasure האולטימטיבי בשבילי. אז נכון לא מדובר ביצירת מופת קולנועית, אבל אין הרבה סרטים שמעוררים בי רגשות נוסטלגיים כמו הסרט הזה. בזיכרון הילדות שלי, רמבו 2 הוא סרט אקשן מלהיב ויוצא דופן ותמיד ייזכר עבורי ככזה.

 

 

על הסרט

רמבו 2, הוא סרט מ-1985 והוא ממשיך את רמבו (שבאנגלית נקרא First Blood) מ-1982. הסרט הראשון תיאר את רמבו, חייל מעוטר ממלחמת ווייטנאם שחוזר הביתה ולא מצליח למצוא את מקומו בארה"ב שאחרי המלחמה. בהמשך הוא מסתבך עם השריף המקומי, מה שמוביל לעימות ובסופו רמבו נכלא.

בתחילת רמבו 2, המפקד הקודם של רמבו מציע לו שחרור מהכלא תמורת משימה סודית למציאת שבויי מלחמה אמריקאים שעדיין נמצאים בידי הווייטנאמיים ושהמדינה לא מכירה בקיומם. בעוד הסרט הראשון כלל המון דרמה, רמבו 2 הוא בעיקר סרט אקשן. אבל העלילה בהחלט עדיין קיימת שם, המדינה הייתה מעדיפה שרמבו לא ימצא כלום ובכך היא תוכל להרגיע את דעת הקהל, מה שחשוב להם יותר מאשר באמת להציל את החיילים שלהם. אומנם המשפט הזה מסכם בערך את כל העלילה מאחורי הסרט, אבל ביחס לרמת העלילה של סרטי אקשן באותם השנים, זה בהחלט לא רע.

 

RAMBO

 

היום יש פחות ופחות סרטי אקשן מהסוג הזה של אדם אחד מול צבא שלם, דעת הקהל כבר לא ממש סובלת חוסר היגיון כזה. האקשן באמת משולל היגיון לחלוטין, אולי הדוגמא הבולטת ביותר לכך היא כמות החיצים האינסופית של רמבו במהלך הקרב, למרות שמראים אותו בבירור נוחת עם נדל שכולל מספר מועט של חיצים בלבד.

ועם כל הדברים הללו, עדיין ממש נהניתי לצפות בסרט ולא קלקלתי לעצמי את זיכרון הילדות.

הציון האובייקטיבי לסרט הוא כנראה 6.5/10, אבל הציון שלי הוא 8/10 (זה בדיוק המשמעות של סרט Guilty pleasure).

 

איכות התמונה

כשמייצרים גרסה חדשה לסרט ישן בדרך כלל יש שני כיוונים שניתן לבחור בהם, לעשות המרה עדינה של שיפור הרזולוציה והקונטרסט ולהשאיר את הסרט עם המראה המקורי כולל הרעשים וגווני הצבע המקוריים, או ממש לשפר את הסרט על ידי ניקוי הרעשים, הרחבת פלטת הצבעים וכו'.

לא משנה באיזה אפשרות בוחרים, יהיו אנשים שיעדיפו את זה אחרת ויהיו לא מרוצים.

בסרט הזה בהחלט בחרו באפשרות הראשונה, הסרט מלא ב-grain וממש הרגיש כמו שזכרתי אותו. זה עוד יותר תרם להרגשה הנוסטלגית שלי לגבי הסרט. כמובן שה-upscale     עשוי מעולה, התמונה מפורטת מאוד. אפקט ה-HDR     (בסרט הזה מדובר ב-HDR 10     הרגיל) גם הוא עדין מאוד, ומותח את הקונטרסט של הסרט בצורה מספקת אבל בלי לבלוט מידי. היו מספר קטעים שבהם יש שמש מסנוורת, ה-HDR     בקטעים האלה לא היו מרשמים במיוחד.

 

RAMBO


רמת הפירוט בקטעים החשוכים הרבים בסרט הייתה טובה אם כי רחוקה מהסטנדרט כיום וניתן היה לצפות למשהו מרשים יותר בעיבוד הסרט לגרסת     4K HDR    .

 

RAMBO


החלק המאכזב ביותר עבורי היה צילומי הג'ונגלים, בדרך כלל אלו הצילומים שהכי קל להראות את יכולות ה-HDR     בהם, אבל בסרט הזה פלטת הצבעים מאוד אנמית וגם הג'ונגלים ממש לא נראו כמשהו מיוחד.

 

RAMBO


לסיכום איכות התמונה כאן נשארת מאוד נאמנה למקור ובהחלט יש בזה את הקסם שלו, אבל אני חושב שניתן היה להוציא קצת יותר פירוט בקטעים החשוכים ולהוסיף מעט צבע לצילומי הג'ונגלים.

הציון שלי: 7.5/10

 

RAMBO


איכות הסאונד

פס הקול בסרט הוא DTS HD Master Audio 5.1    , לא קיבלנו המרה לאחד מפורמטי האודיו החדשים (לא Atmos      ולא DTS-X    ). פס הקול כמו איכות התמונה הוא מאוד נוסטלגי עבורי. חלק גדול מהסרט מלווה במנגינות ברקע, הן נשמעו מפורטות. הדיבור היה נקי ומפורט עם Clarity     גבוה.

החלק המאכזב בפס הקול הוא האפקטים, גם היריות וגם הפיצוצים הרבים כמעט ולא השתמשו בסאב, מה שהפתיע אותי לרעה.

בסך הכל מדובר בפס קול שמלווה את הסרט בצורה טובה, אבל מאוד מאכזב בדינמיות שלו.

הציון שלי: 6.5/10 

 

התוספות

שוב התוספות הן בדיסק הבלוריי, מקווה שההרגל המגונה הזה יפסק, זה ממש מרגיז להחליף דיסק רק בשביל לראות את התוספות.

אז מה יש לנו מבחינת התוספות? יש קטע ראיונות שדן במורשת של הסרט והרקע התרבותי שמתוכו הוא צמח. היה משעשע לשמוע שהנשיא רייגן ציטט את הסרט. היה מעניין לשמוע על האווירה של ארה"ב באותם השנים, העובדה שגורלם של המון חיילים ממלחמת וייטנאם באמת נותר לא ידוע. ישנם ראיונות עם הבמאי, שמספר על הקשיים בצילומים (שבכלל נעשו במקסיקו) ועם הקאסט.

היה מעניין ללמוד שאת התסריט המקורי כתב ג'יימס קמרון, אבל כנראה שנעשו דיי הרבה שינויים לתסריט הסופי.

יש לא מעט קטעים בתוספות שהם קצרים מאוד ובאיכות תמונה ירודה. כמו-כן יש כמה קטעי ראיונות שממש חוזרים על עצמם. יש איזה סיפור מקסים על נער חולה סרטן שממש אהב את רמבו הראשון, אז סטאלון הטיס אותו לצילומים של רמבו 2 ובילה איתו.

בסך הכל, התוספות מעניינות אבל לא מסודרות ולרוב באיכות תמונה גרועה.

הציון שלי 7/10

 

RAMBOשימו לב לרמז לטרליגיה העתידית המופלאה

 

הערה אחרונה לפני הסיכום, בדרך כלל אני צופה בסרטים עם כתוביות באנגלית, כי לא תמיד אני מצליח לקלוט את כל המילים. הרבה מהסרטים באים עם כתוביות באנגלית עבור כבדי שמיעה ואז יש שם כל מיני תיאורי אפקטים מעט מעצבנים. עם כתוביות כאלה אין לי בעיה, אבל הכתוביות בסרט הזה, לא מעט פעמים, שונות ממה שנאמר, או שמשתמשים במילים נרדפות או ניסוח מעט שונה, אותי זה ממש הרגיז ולטעמי זה מאוד לא מקצועי.

 

לסיכום

מדובר בסרט אקשן שאומנם עומד מאחוריו סיפור עם פוטנציאל, אבל התוצאה דיי גסה וסתמית. יחד עם זאת מדובר בסרט נוסטלגי מאוד עבורי, כזה שאני מתקשה להבין למה אני כל כך נהנה לצפות בו, אבל לא יכול להתכחש לכך.

מבחינת איכות התמונה, ההמרה של הסרט ל-    4K   נעשתה עם דגש על שמירת האותנטיות של הסרט המקורי, ולי אישית היה חסר קצת צבע בעיקר בסצנות הג'ונגל. הסאונד היה מאוד נוסטלגי, אבל חסר דינאמיות.

 

 

 

מעבר לתגובות בפורום