סקירה למכשיר החדש: ה-G8s מבית LG

אורי וינגרט
22-07-2019 13:48

ה-LG G8s מושק בישראל במקביל לעולם ומביא איתו מערך צילום מתוחכם וערכת שבבים חזקה. האם הוא עומד בבדיקה שלנו ? מיד נגלה.

 

ברצוני להתייחס בכתבה זו קודם כל לנושא שבעיניי נראה מוזר והוא ברמת הדעה האישית, אך הוא מאוד מפריע לי כל פעם שאני שומע אותו.

עברו 4 דורות מאז מכשירי ה-LG G 4 שגם אותו סקרנו פה בזמנו.

כן, אכן מכשירי ה-G4 סבלו מבעיית בוטלופ, תקלה נוראית ומעצבנת. מאידך לעומת חברות אחרות ידועות הם לא התפוצצו, לא סבלו מבעיות של קליטה מופרעות, אבל כן סבלו מתקלת חומרה שהיבואן בזמנו לא עשה מהלך נכון לדאוג ללקוחות שלו ואף החברה עצמה.

אבל, הגיע הזמן להמשיך הלאה. כמו שהבנו שתקלות קורות והתנהלות מלפני 5 שנים נלמדה וטופלה, הגיע הזמן לחזור לקחת את LG כשחקנית רלוונטית לגמריי בשוק הישראלי.

עכשיו אחרי ששיחררתי את זה (לכותב אגב יש טלפון שהוא לא LG ככה שאין לו רגשות מיוחדים) נתייחס למוצר עצמו.

מכשיר הדגל של חברת LG בישראל מגיע ביחס של 18:9 עם מסך של G-OLED בגודל 6.21 אינץ. מדובר בגודל סביר, עדיין נח לאחיזה יחסית, וברזולוצית FHD 1080X2248. התמונה חיה מאוד בעזרת טכנולוגית Dolby Vision אשר לוקחת תמונות ומשפרת את תחום הדינמי בתמונות, אנימציה ווידאו.

מתחת למכסה נמצא את ערכת השבבים המתקדמת ביותר היום SnapDragon 855 בתוספת 6GB של זכרון ואחסון פנימי של כ 128GB. תוכלו להוסיף גם כרטיס זכרון מסוג micro sd card עד גודל של כ-1TB.

הגוף עצמו עשוי מזכוכית גורילה כרסא 5 מקדימה ו-6 מאחורה, ומסגרת אלומניום המשווה למכשיר מראה יוקרתי מאוד. הטלפון עמיד למים בתקן IP68 ועמיד למכות לפי התקן הצבאי האמריקאי MIL-STD-810G. בשביל להוסיף על כל אלו תקבלו מגן מקורי בערכה. פה עליי לומר שהמגן עצמו מאוד לא מוצלח לטעמי אך ורק כי הוא מגושם יחסית וגורם לטלפון להיות מגושם. בנוסף, מכיוון שקצוותו גבוהים מהמסך, הוא אוסף אבק באופן שלי אישית הפריע.

אבל מבחינת הגנה, הטלפון שלכם דיי מוגן לכל התקפה.

זהו מכשיר שללא ספק יתן לכם את ההרגשה ביד שמדובר במכשיר מאוד איכותי ברמת הבניה שלו והמראה שלו.

קצת שמע: אז המכשיר מגיע עם שני רמקולים, כאשר אחד הוא רמקול תחתון מצד ימין בכל 3 חורים גדולים, וכדי להשלים את תמונת הסטריאו רמקול האוזן מתפקד כרמקול נוסף. אמנם לא התרשמתי שהוא חזק כמו התחתון אבל התמונה מאוד נחמדה סה״כ. הרמקול עצמו נשמע לא רע במוזיקה. הוא חזק ואינו צורם כלל. לבאס גדול אל תצפו. דבר שמאוד הפתיע אותי היה איכות טובה מאוד בשיחות Speaker. כמו כן ישנה אפשרות להגביר אקסטרא את הווליום המקסימלי בשיחת Speaker והאיכות נשמרת. בדקתי, והצד השני לא שומע את עצמו על אף ההגברה המאוד חזקה של הווליום. בנוסף הגברת הווליום לא פוגעת באיכות השמיעה של הצד השני בשיחה. זו מעלה מאוד גדולה של המכשיר הזה לדעתי בעיקר כי היום רבים מאיתנו משתמשים באופציה הזו.

אם באוזניות או בחיבור אנלוגי למערכת חשקתם, תוכלו להנות  מ-dac איכותי התומך ב- 32-bit/192kHz audio, אשר עבר כיוונון ע״י חברת Meridian, מומחית בעולם הדיגיטל והיא חברת היי אנד לכל דבר.

התוצאה באוזניות החוטיות שלי מחברת Focal היו מעולות יחסית למכשיר סלולרי. אמנם ה-V30 שסקרתי בזמנו היה טוב בנקודות אבל בשימוש עם TIDAL ברמת MASTER אני מבטיח לכם הנאה גדולה בלי הצורך לחבר DAC חיצוני.

בבדיקה שעשיתי בחיבור למערכת הרכב שלי לעומת מכשירים אחרים איכות הסאונד גבוהה מאוד. נהנתי מאוד להקשיב לסוגים שונים של מוזיקה דרך ה-G8s מאשר הרבה מכשירים אחרים שבדקתי.

הצלמניה: במכשיר נמצא מערך של 3 מצלמות יחסית גדולות הנמצאות בגב המכשיר באמצע, זאת לעומת הרבה מכשירים שעברו היום לאחת הפינות של המכשיר.

נראה שב-LG החליטו באופן דיי חכם לא להיות חלק ממלחמת המגה פיקסלים ולעומת זאת להשקיע בחיישן איכותי ובאופטיקה איכותית. לכן אנו נמצא מצלמות בעלות 12 ו-13 מגה פיקסל בלבד. מצד שני נמצא שעדשת הטלפוטו של המכשיר, היא בעלת זום אופטי של 2X ולא מסתפקת רק בזום דיגיטלי.

העדשה הרחבה היא בעלת מפתח של 137 מעלות.

LG-G8s

המצלמות של LG  לרוב לא איכזבו אותי ופה מדובר באותו סיפור. תמונות מעולות בכל מצד . באור חלש, בעייתי, אובייקטים שזזים, ועוד. אין מה לעשות, כשמשקיעים באופטיקה עצמה ולא במרדף אחרי כמות פיקסלים מגיעים לתוצאות גבוהות. כשאני רוכש מכשיר פרמיום אני מעוניין בדיוק באופציות הללו, שכאשר אני צריך לצלם תמונה בצורה שארצה לא אצטרך להתאמץ.

LG-G8s

בחלק הקדמי הוצבה מצלמת סלפי איכותית, גם כן בעלת מפתח דיי רחב , חיישן איכותי של 8 מגה פיקסל, חיישן לייזר לפיקוס ועוד. כמו כן מותקן מקדימה חיישן אינפרא אדום ToF.

ה-ToF הוא חיישן אינפרא אדום, אשר בשילוב המצלמה מקדימה מאשר סריקה תלת מימדית של עצמים.

החוויה עצמה משפרת את איכות ויכולת הפתיחה של המכשיר ע"י שימוש בסריקת הפנים. מניסויים שעשיתי עובדת מעולה אפילו בחושך .

LG-G8s

בנוסף הכניסה LG פנימה, חוויה של פתיחת הטלפון באמצעות סריקה של כף היד , ובעצם נימי כף היד. את החוויה הזו אדרג כ-7/10 וזאת מכיוון שהיא דורשת הרבה כיוונון, היא קשה לתפעול, ובמקום שהיא תהיה אוטומטית ונעימה היא מכריחה אותנו להסתכל על המסך.

החוויה השלישית היא שליטה על העברת אפליקציות, כמו נגן המוזיקה וכו', וזאת בעזרת היד.

מבחינתי החוויה הזו פשוט לא עובדת. הצלחתי מעט מאוד פעמים להפעיל אותה וגם כשהיא פועלת היא לא מדוייקת ובעיקר מתסכלת. יש מקום לשיפור, אבל אנו רואים שעדיין אפשר לחדש בסלולרי!

 

סוללת המכשיר: בעלת קיבולת של 3550mA, כמו כן תומכת בטעינה מהירה וטעינה אלחוטית שדיי אכזבה אותי יחסית לטלפונים קודמים של החברה.

הסוללה מגיעה לסוף היום באפיסת כוחות ואני לא משתמש כבד במיוחד. יש מצב שעוד כמה ימי שימוש במכשיר היו מאזנות אותה, אבל בסקירה שלי היא לא עמדה במבחן.

 

לסיכום:

מדובר בחבילה מאוד מעניינת. יש לנו מכשיר יוקרתי, איכותי, שנראה מיליון דולר, בעל יכולות צילום ואודיו מעולות, מסך לא רע בכלל , אבל עם סוללה לא מדהימה ומשקל דיי כבד.

בתוך הערכה נקבל אוזניות in-ear לא רעות בכלל של חברת LG התומכות בחיבור למכשיר בביטול רעשים, ומגן למכשיר.

השוס בסיפור הזה הוא המחיר. וזה תמיד נתון קריטי. במקרה הזה היבואן הישראלי הצליח להגיע למחיר הזול בעולם שעומד על 2,749 ש"ח, ואף שנתיים אחריות!

בחודש הראשון להשקה תקבלו בנוסף זוג אוזניות של SkullCandy מדגם Indy, שהן אוזניות True Wireless שהתגלו כנוחות מאוד ומוצלחות ביותר!

אם כך בבואכם לרכוש מכשיר פרמיום אני מציע לכם לחשוב טוב לפני שאתם פוסחים על ה-LG G8s ThinQ.

 

יבוא ושירות: קבוצת ח.י

 

מעבר לתגובות בפורום