נוקיה בשיתוף פעולה מהפכני עם וורנר מוזיקה

dtown
06-07-2008 03:10

צניחה במכירות דיסקי מוזיקה גורמת לתעשיית המוזיקה למצוא דרכים חדשות לשימור הרווחים, דרך אינטרנט וסלולר.

חברת המחקר eMarker צופה כי עד שנת 2011, צריכת מוזיקה דרך אינטרנט וסלולר תעלה על רכישת דיסקים (או מדיה פיזית אחרת), כבר בשנת 2009 היא תתפוס 40% אחוזי ממכירות תוכן מוסיקלי.

מדיה פיזית כוללת תקליטורים (CD), תקליטים (LP), הופעות מוזיקה על גבי DVD ומיני דיסק והיא  מוחלפת בהדרגה בקבצים דיגיטליים המוזרמים דרך סלולר או אינטרנט.

מדיה מוסיקלית הינו תחום בו יורדות המכירות בשנים האחרונות, השוק כולו צפוי להצטמצם מרמה של 31.8 מיליארד דולר בשנת 2006 ל- 26.2 מיליארד בשנת 2011.

מכירות מוזיקה במדיה פיזית עמדו על 28.9 מיליארד דולר בשנת 2006 וירדו ב-8 מיליארד דולר לרמה של 20.8 מיליארד בשנת 2008.

מנגד, צריכת מוזיקה דרך אינטרנט וסלולר מהווה אמנם מגמה חדשה למדי בשוק הצרכני אך היא הולכת ותופסת נתח גדול יותר בהשוואה למכירות דיסקים.

חנות המוזיקה המקוונת iTunes חגגה באפריל השנה יום הולדת חמש עם 70% ממכירות מוזיקה מקוונת ויותר מ- 4 מיליארד שירים והיא צפויה להשאר שחקן מרכזי מאוד במכירות דרך האינטרנט בעולם.

נוקיה משנה הרגלי צריכת מוסיקה

ההצלחה של אפל, זכתה לתגובה מפתיעה בשבוע שעבר: יצרנית הסלולר המובילה - נוקיה חתמה על הסכם עם הלייבל הגדול בעולם:  וורנר ( Warner Music Group ) המאפשר לראשונה לספק מוזיקה דרך שירות מקוון "Comes With Music" וחנות המוזיקה של נוקיה.
זו החתימה השלישית של נוקיה עם חברת מוזיקה, זאת לאחר חתימת הסכמים עם אולפני יוניברסל וסוני, מוקדם יותר השנה.

להבדיל משיטת התמחור של אפל, בה החיוב נעשה על פי שיר בודד, נוקטת נוקיה צעד נועז, בו כל טלפון מתוצרתה אשר כולל נגן מוזיקה שתואם לשירות, יוכל להנות מהורדה בלתי מוגבלת של שירים למשך 12 חודשים!

ללא ספק, מדובר בצעד נועז אשר מחייב את החברה להתחייבות כספית אל מול חברות המוזיקה ומצד שני מהווה גורם משיכה לאינספור לקוחות פוטנציאלים (רק בשנה האחרונה מכרה נוקיה 146 מיליון טלפונים עם נגן מוזיקה).

בעקבות שינויים אלו, צפויים הסכמים ושיתופי פעולה נוספים בין חברות מוזיקה, יצרניות סלולר וספקי תוכן מקוון על מנת להקדים ולתפוס את המגמה המשתנה.
מעבר לתגובות בפורום