סוני A7R IV – מלכת הפיקסלים החדשה

ליאור קורן
18-07-2019 17:47

המצלמה החדשה של סוני בסדרת ה-R מציגה שיא חדש בקטגוריה של 61 מגה פיקסל, דגם ה- A7R 4 מציע גם שיפורים בגוף ומערכת הפוקוס.

סוני היא יצרנית הגדולה בעולם של חיישנים למצלמות והיא מדגימה שוב את יכולתה עם השקת ה- A7R IV שמכילה חיישן Full Frame עם 61 מליון פיקסלים. וגם אם תצלמו במצב קרופ (x1.5) אליו אפשר לעבור בלחיצת כפתור, עדיין תקבלו כמות נכבדה של 26 מגה פיקסל בתמונה.

ואם זה לא מספיק לכם, אז מצב High Resolution (דורש שימוש בחצובה) לצילום תמונות נוף סטטי או עצמים בהם נדרשת אבחנה גבוהה במיוחד, מחבר 16 תמונות לקבלת תמונה ברזולוציה סופית של 240 מליון פיקסלים...

סוני A7R IV

למרות הרזולוציה הגבוהה ביותר בתחום ה- Pro Consumer ומצלמות Full Frame, ה- A7R IV מאפשרת לצלם עד 10 תמונות בשנייה עם פוקוס אוטומטי מלא. החיישן מציע גם את הטווח הדינמי הגדול בקטגוריה עם 15 סטופים.

מערכת הפוקוס קיבלה את מנגנון העקיבה המשוכלל אותו ראינו בדגם הספורט A9 והוא עוקב כעת ביעילות אחר עיניים או ראש של בני אדם וגם חיות (כלבים וחתולים). המנגנון הזה פועל גם בעת צילום וידאו. יש ל- A7R IV 567 נקודות פוקוס מסוג פאזה (לעומת 399 בדגם הקודם).

סוני A7R IV

סוני בצעה שיפורים בגוף המצלמה, עם הגדלת הגריפ לאחיזה נוחה יותר, הגדלת לחצני השליטה מאחור – כולל הג'וסטיק לבחירת נקודות הפוקוס, הזזת גלגלת השליטה האחורית לצד העליון במצלמה והוספת מנגנון נעילה לגלגלת פיצוי החשיפה למניעת הסטה בלתי רצויה שלה. עינית ה-OLED קפצה ברזולוציה ל- 5.76 מליון נקודות. גם גוף המצלמה חוזק והוא קיבל עמידות משופרת בתנאי מזג אוויר – רטיבות ואבק. שני הסלוטים של כרטיסי הזיכרון מקבלים כעת כרטיסי זיכרון מסוג SD בתקן UHS II המהיר (בדגם A7R III רק אחד מהסלוטים פועל בתקן זה). מנגנון ייצוב הרעידות של החיישן שופר גם הוא ולטענת החברה, מספק כעת ייצוב ברמה של 5.5 סטופים.

סוני A7R IV

בתחום הוידאו, שמרה המצלמה החדשה על מפרט דומה לזה של קודמתה, עם צילום ברזולוציית 4K עד לקצב פריימים מקסימלי של 30p. מערכת העקיבה בווידאו שופרה. את החידושים בנושא הזה (כמו 4K 60p או 8K?) שומרת כנראה החברה לדגם A7S III (יקרא אולי A7S IV?) שיחשף כנראה במהלך החודשים הבאים. מחיר המצלמה עומד על 4,000 אירו באירופה. סוני השיקה גם רמקול חדש שיתחבר לראש המצלמה ויעביר אותו דיגיטלי נקי מהפרעות.

יבואנית סוני הרשמית – ישפאר עדכנה כי המצלמה החדשה תגיע לישראל בחודש הבא – אוגוסט.

מעבר לתגובות בפורום