הועמד למבחן: SanDisk Extreme Portable SSD

אורי_ו
16-07-2019 15:34

על שולחננו נפל מוצר נחמד מאוד של חברת SanDisk לבדיקה. מדובר במוצר אקסטרימי של החברה המיועד בעיקר למי שמחפש מוצר קשיח ועמיד ביותר בעל קיבולת גבוהה.

המוצר שהגיע אלינו הוא בעל קיבולת של כ-250GB ומגיע עם חיבור USB-C. אליו מצורף כבל קצר ועמיד USB-C ל-USB-C ומתאם ל-USB-A 3.0, למי שלא מחזיק ברשותו מחשב עם חיבור מתאים.

כחלק מהיותו מוצר אקסטרים המיועד לאנשים היוצאים לשטח מובנה, במארז המוצר חור מפלסטיק מאוד עמיד המיועד לחיבור חוט/שאקל לשליפה קלה והקלה על ההתנהלות בשטח.

בנוסף, כיוון שהמטרה היא שימוש בשטח, המוצר מגיע עם עמידות למים בתקן IP55. כלומר, Protected from low pressure water jets from any direction, limited ingress protection. לא לצלילה אבל כן להתזות של מים וגשם. המוצר עמיד לנפילות מגובה של עד 2 מטר, כמובן לא מומלץ להטיח אותו על הרצפה.

קצת הסבר מה זה SSD למי שעוד לא מכיר - בגדול מדובר על כונן קשיח אשר במקום שיהיו בו חלקים נעים ומבוסס מדיה מגנטית פנימית, מדובר בעצם במעגל המכיל צ'יפים בלבד וחלקים פסיבים. הטכנולוגיה הזו נותנת לנו כמה יתרונות כיום - עמידות לטלטול, מכות, משקל קל מאוד, מהירות כתיבה וקריאה גבוהות מאוד יחסית לכוננים המסתובבים ועמידות מידע של הרבה שנים. על אף הדעה הרווחת שמוצרי SSD פחות אמינים ברמת שמירת המידע, ההפך הוא הנכון. דעה זו פשוט אינה מעודכנת נכון להיום (זוכרים את למלא לי גז בפלזמה?).

 

SanDisk  Extreme Portable SSD

 

למוצר עצמו ביצענו בדיקות שונות של מהירות, העברת קבצים וגם תמיכה במערכות שונות.
בדקנו אותו על: MAC OSX , Android, Windows.

החברה מציגה העברה של עד 550MB/s. ובכן, מבחינה של העברה של קבצים שונים אכן המהירות קרובה מאוד למוצהר. כאשר אנו מעבירים הלוך ושוב קובץ אחד מאוד גדול, נצליח בקלות להגיע לאזור ה-500MB/s כאשר אנו מחוברים בחיבור USB-C 3.1.
בבדיקות שביצענו בעזרת CrystalDiskMark 6.0.2 בגדלים שונים של קבצים על מחשב מבוסס Windows בכל חיבור USB3.0 רגיל ובעזרת המתאם, קיבלנו שמהירות הקריאה והכתיבה הרציפות עומדות על אזור ה-430MB/s.
מאידך כאשר אנו עוברים לכתיבה/קריאה רנדומלים אנו מגיעים לאזור ה-170MB/s. כל הקבצים הועברו בין SSD SATA שבמחשב לבין הכונן. המספרים שקיבלנו הגיוניים לגמרי ואף מראים שמדובר במוצר SSD באיכות גבוהה מאוד .

 

SanDisk  Extreme Portable SSD

 

עבודה רציפה של הדיסק לא גורמת לו כמעט להתחמם וזה כנראה גם בזכות ציפוי הגומי שלו, שאם נתייחס אליו הוא מאוד נח וגם נראה מרשים. כשהראתי אותו לכמה אנשים שונים הם מאוד התרשמו ממנו וניכר שהם חשבו שמדובר במוצר מעניין שלא הכירו.

אחד הדברים שהיו מאוד נוחים עקב החיבור שלו, היא ההעברה של כמות מידע גדולה אליו-מהסלולרי וממנו-למחשב, בלי הצורך בכל מני תוכנות ודרייברים שונים. 

המוצר מגיעים בגדלים הנעים בין 250GB עד ל-2TB. הוא קטן, נח, עמיד ואפילו לא כ"כ יקר. אני ממליץ היום לכל מי שחושב לרכוש כונן נייד ללכת אך ורק על מוצרי SSD. אם אתם מטיילים הרבה או פשוט כל הזמן בדרכים קחו את המוצר הזה בחשבון ללא ספק!

הכונן מגיע עם 3 שנות אחריות , תמיכה בתוכנת SanDisk SecureAccess לשם הצפנת המידע על הדיסק, וכמו כן תמיכה דרך תוכנת ניהול SanDisk DashBoard לעדכון קושחה ובדיקת מצב הדיסק מדי פעם.

 


מחיר זאפ ממוצע: באזור ה-400 ש"ח ל-250GB

יבואן: ח.י. אלקטרוניקה

 


מעבר לתגובות בפורום