XG-9505: הדגם החדש מבית SONY - מסך 85''

איציק ירקוני
11-07-2019 14:13

היום בסקירה נפגוש מסך "גדול" וחדיש מבית סוני יפן בפורמט 4K. הדגם XG-9505, הינו דגם חדש בסדרת המסכים שמציגה החברה שמביא עימו שלל שיפורים וחידושים בכל הנגזרות!

לפני שנתחיל בסקירה נעשה קצת סדר בדגמים: בשנה החולפת חשפה סוני את מסך הדגל מסדרת הלד מאסטר היוקרתי הנקרא 9ZF, מתחתיו הושק דגם XF-9005 האיכותי שהוצג בגדלים של 85-55 אינצ' בארה"ב, ובאירופה בגדלים של 75-55 אינצ', אך ללא מסך 85 אינצ' בסדרת 9005 אשר חסרונו אכזב מגזרים שלמים באירופה.

לאחר פניות רבות מהציבור בעולם, סוני העולמית חישבה מסלול מחדש להכנסת דגם חדש בליין המסכים שלה, שימוקם בין סדרה 9005 לבין סדרת ה-ZF9 ויכלול כמובן מסך בגודל 85 אינצ'.

מקבלי ההחלטות בחברה הבינו את הביקוש והצימאון בשוק האירופאי למסכים גדולים ואיכותיים וביניהם 85 אינצ'.

אז אכן זה קרה, השנה השיקה החברה סדרת מסכים חדשה הממוקמת מעל סדרת ה-XF-9005 המשובחת. הדגם הנסקר KD-85XG9505 מגיע בגדלים 55-85 אינצ' ומביא עימו בשורה חדשה לקהלים רבים החושקים במסך פרימיום משובח בתג מחיר הוגן.

המסך החדש משלב בתוכו איכויות ורכיבים מסדרת הדגל המאסטר היוקרתית ה-ZF9.

קבלת ההחלטה מצד סוני להוסיף סדרה חדשה לליין הדגמים שברשותה הובילה לשינויים וחידושים מתבקשים בנקודות החולשה של הדגמים היוצאים, הסדרה החדשה מגיעה עם בשורות חדשות - החל מממשק חדיש נח וידידותי, GUI משובח, מערכת הפעלה מהירה ונוחה, ושלט חדש ומרשים העובד בטכנולוגיית בלוטות'. ראוי לציין שהשינויים הללו הגיעו לאחר אינספור פנויות מקהלים שונים ברחבי העולם, אז למרות הכל ישנה אוזן קשבת בסוני יפן.

לצד אלו, מציג המסך חידושים ושיפורים רבים, ביניהם תאורה אחורית בטכנולוגיית Local Dimming, מעבד תמונה עוצמתי הנקרא -X1 Ultimate, פאנל VA משובח הכולל זווית צפייה רחבה בטכנולוגיית ייחודית - פרי פיתוח החברה הנקראת X WIDE ANGLE התומכת רק במסכי 75-85 אינצ' בסדרה, ושיפורים וחידושים נוספים שעליהם ארחיב בהמשך הסקירה.

אז לאחר הפתיח הדיי ארוך והמרנין הזה, נצא לדרך ונראה מהם יכולותיו האמיתיות של המסך הענק והחדיש מבית סוני - דגם 85XG-9505.

 

SONY XG-9505

 

 

מי אנחנו SONY

סוני הוא תאגיד יפני בינלאומי המתמחה בעיקרו בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי בידור, בדגש על תחום האלקטרוניקה הביתית והמקצועית. בנוסף, לחברה מגוון שירותים פיננסיים. 

סוני נוסדה בשנת 1946 תחת השם "Tokyo Tsushin Kogyo" ב-1958. עם התבססות החברה החליטו מייסדי החברה "מוריטה" "ואיבוקה", שחברתם תהיה בינלאומית והוחלט לשנות את שמה ל-SONY ו-1960 ייסדה החברה את התאגיד האמריקאי שלה. 

סוני היא חברה עם סממן לחדשנות טכנולוגית, היא נחשבת עד היום לחלוצה ומובילה בשלל תחומים כשרשמה על שמה פיתוח מוצרים טכנולוגים מתקדמים רבים, כמו הרדיו טרנזיסטור הראשון בעולם, נגן קלטות, שפופרת המסך לטלוויזיות "טריניטרון" ובהמשכו מסך ה-CRT השטוח הראשון בעולם, הווקמן הראשון, מצלמת וידאו 8 מ"מ ו-HI8 ווידיאו BETAMAX דיסקמן, הקומפקט דיסק הראשון, המיני דיסק, SACD, מצלמת HD ומיני DV MEMORY STICK ,DVD (בשיתוף עם חברות נוספות) פלייסטיישן 1.2.3.4, PS PSP' VITA BLU-RAY, פורמט בלוריי, מסכי 4K Bravia ועוד. 

לצד המצאות אילו החברה עוסקת בפיתוח תחום הצילום החובבני והמקצועי, בקו מוצריה מצלמות סטילס ומצלמות ווידיאו מקצועיות לאולפנים בפורמט 4K, ביניהם גם מצלמת VENICE FULL-FRAME 6K.

סוני ממשיכה בפיתוח פורמט ה-8K ולאחרונה הציגה את מסך ה-8K  הראשון בעולם בגודל 85 אינץ’, הכולל 10.000 אזורי תאורה אחוריים.

בנוסף בבעלות החברה אולפני הקלטות ומספר חברות בידור, כמו חברת התקליטים CBS ואולפני ההסרטה של "קולומביה" ו"טרייסטאר", אולפני MGM וספריית הסרטים הענקית שלהם. 

 

עיצוב ומראה

המבנה הפיזי ועיצובו של מסך הטלוויזיה הזה דומים למדי לדגם XF9005, מראהו של מסך ה-85XG-9505 משדר איכות יוקרה ועוצמה, וזאת בזכות מסגרת מסך רחבה יותר המגיעה בגימור מתכתי כהה מוברש יוקרתי, כאשר בחלקו התחתון ממוקם לוגו המותג ונורית חיווי בגוון תכלכל הניתנת לשינויי תפקודי פקודות המסך. בתחתית המסך מוצמד פס ניקל דקיק. למסך שתי אפשרויות התקנה: צמוד קיר והצבה ע"ג המזנון.

ה-XG-9505 מגיע עם זוג רגליות גדולות ברמת גימור אלומיניום מוברשת יוקרתי הפונות בזווית אלכסונית כלפי חוץ, המראה המאיים הזה משלב איכות יוקרה ועוצמה.  

 

SONY XG-9505

 

SONY XG-9505

 

מערכת אודיו

מסך ה-KD-85XG9505 הינו בעל תאורה אחורית, מה שמטבע הדברים אינו מאפשר לקבל דופן דקה. המבנה הזה מאפשר ליצור תיבת תהודה די משובחת, הרמקולים במסך עושים את העבודה, מפתיעים לטובה ומספקים בס מוחשי אשר מוסיף דרמטיות לכל סרט אקשן או קטע מוזיקה. בזכות השיפור ברכיבי האודיו, גם בנגזרת זו סוני מציגה שיפור, הדגם החדש מגיע עם יחידת אודיו חדישה ומרשימה הנקראת Acoustic Multi-Audio המטפלת גם בתדרים הגבוהים. היחידה הזו ממוקמת בחלקו העליון האחורי של המסך כאשר הפתחים מופנים לצידיו. מערכת האודיו החדישה מציגה תחושה של סאונד אוורירי שאינו בוקע רק מתחתית המסך כפי שהכרנו, אלא מכל אזורי המסך בתחושה של סאונד תלת מימדי. הרמקולים עשו עבודה טובה מאוד בסרטים ומעבירים בצורה משכנעת את המוזיקה כמו גם את הקולות, האפקטים ורעמי הפיצוצים.

 

SONY XG-9505

 

שלט רחוק חדיש ואיכותי

השלט החדש של המסך מגיע בטכנולוגיית בלוטות' והוא הרבה מעבר לשלטים הרגילים שאנחנו מכירים מסוני וממותגים אחרים. 

חלקו העליון עשוי מאלומיניום מוזהב-מוברש המשדר איכות, כאשר לוגו המותג מובלט בחלקו התחתון. חלקו האחורי עשוי מחומר פלסטי מחוספס שאינו גורם לתחושת החלקה מהיד, הוא דק נח וארגונומי. לחיצה על מתג הווליום תזניק במהרה את עוצמת השמע במסך, הוא מגיב היטב, במהירות ובדיוק מכל מקום ומכל זווית. 

 

SONY XG-9505

 

 

חכמה עם אנדרואיד TVתפריטים ו-GUI חדשים

ה-XG-9505 עושה שימוש באנדרואיד TV בגרסת 8.0 המרשימה, עם נפח אחסון פנימי של 16GB וזיכרון RAM בנפח 2.5 גיגה. גם כאן, אפשר להוריד אפליקציות מהחנות של גוגל (זוהי חנות של אפליקציות מותאמות לטלוויזיה ולאו דווקא זו המוכרת מהסמארטפונים). 

ה-XG-9505 מגיע עם תפריט חדיש ונוח יותר לשימוש ומקלדת בעברית, תמיכה ב-Alexa וממשק מתורגם לעברית כמובן (ע״י גוגל), עם תוספות של סוני כגון מדריך מפורט למשתמש, גם הוא מוצג בשפת הקודש. 

אפליקציית נטפליקס מגיעה בגרסה ייחודית למסכי סוני עם יכולת כיול אוטומטית, היא עובדת מצוין, באופן חלק וללא גמגומים. מומלץ לעדכן את אפליקציית נטפליקס לגרסה האחרונה ולעדכן לגרסה אחרונה גם את שאר האפליקציות המובנות ואתם די מסודרים להתחלה. 

אפליקציית סלקום TV עובדת מצוין עם מעבר חלק וללא גמגומים בין תפריטי התכנים השונים.

 

SONY XG-9505

SONY XG-9505

 

חיבורים

3 שקעי USB

4 כניסות HDMI בתקן HDCP 2.3 

1.מחבר קומפוזית

1.חיבור אינטרנט

 חיבור RF אנטנה

2 חיבורי אנטנת לווין IF

AC 1 שקע 

1 שקע אודיו אנלוגי 

CAM SLOT 1

Optical 1 

1 שקע מיני פלג אוזניות

 

התמונה חברים, איך התמונה?

מסך ה-XG-9505 מגיע עם מעבד התמונה הנקרא X1 Ultimate  המשולב בדגמי הדגל של החברה, הוא נחשב כיום למעבד התמונה העוצמתי והחדשני ביותר לזמננו ומבוסס על רעיון Object-based Super Resolution. Object-based HDR remaster. Super Bit Mapping 4K HDR Dual database processing. Dynamic Contrast Enhancer. Precision colour mapping 

המעבד מצליח לזהות מאות אובייקטים שונים ע"ג המסך בזכות עיבוד נתונים כפול שמעצים את הקונטרסטיות. היכולות הללו מצליחות לייצר יותר עומק עם טקסטורה וריאליסטיות בתמונה בכל אזור בתמונה בזמן נתון. המעבד מציג יכולת עילאית לאזן את שלל האובייקטים בבהירות, בפירוט ובצבע גם בקטעים חשוכים במיוחד. 

חובבי ספורט ישמחו לדעת כי זו טלוויזיה עם עיבוד תנועה מרשים, עם יכולת אפסקייל מרשימה במיוחד.

המסך החדיש מבית סוני דגם XG9505 מציג השנה שיפור בכל סעיף שקשור לאיכות התמונה: עד קו מסכי הלד בעלי פאנל VA סבלו מזווית צפייה דיי מצומצמת.

הטכנולוגיה החדשנית מבית סוני הנקראת X WIDE ANGLE תאפשר צפייה בזווית רחבה, הבשורה הזו מביאה עימה יכולת התקנת המסך בחללים בעלי זווית צפייה רחבה.

הדגם החדש מגיע עם פאנל מבריק, הוא מציג איכות שחור משובחת ולבן בוהק, עם רווית צבעים איכותית, עשירה וריאליסטית. הפאנל החדיש כולל ציפויים איכותיים המטפלים היטב בהחזרי אור, במקרה שלי גם שפתחתי את הוויטרינה האחורית המסך הצליח להציג תמונה קונטרסטית וצבעונית כמו בחדר חשוך וזאת בזכות עוצמת ההארה חזקה. 

כיול התמונה במסך נעשה במצב תמונת קולנוע מקצועי, במצב הזה אפקט ה-HDR די מרשים, הבהירות המקסימאלית ב-XG-9505 שומרת על עוצמת הארה דיי מרשימה, באזור ה-1200 "ניטס" עם דיוק צבע משובחת ביותר. 

איכות השחור פנטסטית כיאה למסכי סוני הכוללים תאורה אחורית מתקדמת, המסך מצליח לייצר פירוט מרשים במיוחד בחלקי התמונה הכהים בגוונים קרובים לשחור. 

למסך טכנולוגיה ייחודית בפאנל TRILUMNOS 4K HDR LIVE COLOR המצטיינת בהפקת צבעים אדומים, ירוקים וכחולים ובכך מגדילה את מרחב הצבע לתקן DCI-P3. מתוך ארבע כניסות HDMI של הטלוויזיה כולם תומכים בעומק צבע מלא באיכות 4K 60p.

הדגם הנסקר אינו מצריך יותר כניסה לנבכי התפריט בכדי להשמיש את הכניסות, בתפריט מרחב הצבע אפשר לבחור את הטווח הסטנדרטי  RGB/BT709 או את BT-2020, HDR10 HLG או את  DCI-P3 שהוא התקן החדיש לטלוויזיות  4K HDR,  עם כיסוי של כ-98% מהתקן. תמיכה במרחב הצבע Adobe RGB המיועד לתמונות, ויש גם תמיכה בתקן דולבי וויז'ין ותמיכה בפורמט IMAX Enhanced.

לצד שיפורים ויכולות אלו מתהדר המסך בממשק חדש ונח לתפעול - מערכת אנדרואיד גרסה 8.0, ותפריט הגדרות מהירות הנפתח בתחתית המסך המאפשר שינוי בהגדרות המסך גם בשעת צפייה, לדוגמה: שינוי בעוצמת הברייטנס, ועוד שלל יכולות שליטה מהירות הטמונות במסך.

 

איכות תמונה בשידורי SD \ HD

באשר לתכני SD הנעלמים ממרקע הטלוויזיה, קהלים רבים עדיין מגלים התעניינות רבה בתכנים אלו, וזאת למרות שכיום מרבית הערוצים משודרים באיכות HD.

מהדורת החדשות בערוץ 20 משדרת באיכות SD די ירודה וחשוב היה לי לבחון את יכולותיו של המסך הענק ברמת תוכן זו. 

יכולותיו של המסך להתמודד עם תוכן הערוץ די הרשימו אותי לטובה, בתמונה ניתן לראות את דמותו של המנחה בועז גולן מוצגת בצורה די מרשימה וברורה עם הפרדה ראויה בין הז'קט לחולצה.

בשידורי יס בתכני HD מציג המסך תמונה מבריקה ומוארת, בשילוב עיבוד צבעים מרשים ביותר.

בתמונה השנייה המוצגת מערוץ 12 ניתן לראות את שופטי התוכנית מאסטר שף באיכות משובחת רווית צבעים שמציג המסך בשילוב עוצמת הארה איכותית המספקת תמונה קונטרסטית ועשירה.

בתמונה השלישית בתקריב פנים של השף אייל שני ניתן לראות את רמת הפירוט המשובחת שמציג המסך, גם בתמונת התקריב של צלחת הטעימות המסך מציג רווית צבעים ריאליסטית משולבת בקונטרסטיות והפרדה משובחת. 

כך גם בתמונה הנוספת מערוץ כאן 11, ניתן לראות את דמותו של המרואיין בצורה ברורה, חדה ומדויקת במרקם צבעים עשיר.

 

SONY XG-9505

SONY XG-9505

SONY XG-9505

SONY XG-9505

SONY XG-9505


 

איכות תמונה בנטפליקס +Netflix's Calibrated Mode

בשנה החולפת סוני השיקה שני מסכי דגל בסדרת המאסטר: מסך האולד AF9 ומסך הליד ZF9.

שניהם כללו את מעבד התמונה העוצמתי ביותר של החברה הנקרא X1 Ultimate .

הדגם הנסקר XG-9505, זכה גם הוא להתהדר במעבד העוצמתי, יכולותיו העוצמתית של המעבד אפשרו לשלב במסך יכולת כיול אוטומטית ששולב בספריית הסרטים של נטפליקס.

אז מה בדיוק עושה מצב כיול אוטומטי? מצב כיול של Netflix מבטיח תמונות מושלמות בטלוויזיות החדשות של סוני, הכוללות את מעבד X1 Ultimate וזאת כדי לאפשר לצופה לקבל את איכות התמונה הטובה ביותר.

חברת התוכן שואפת לכוונן את הטלוויזיה שלך להגדרות האידיאליות עבור קטלוג התוכן שלה עם מצב מכויל משלה. 

ראוי לציין שניתן לכבות מערכת כיול זו ולעבור למצב כיול אישי. 

ומה לגבי איכות התמונה שמציג המסך דרך אפליקציית נטפליקס? בחרתי בסדרה נרקוס עונה 3 בפורמט 4K בסצנה צבעונית ומוארת בה נראה מנהל האבטחה של קרטל קאלי "סאלגדו", מגיע לביתה של גברת "סלזאר" כדי לקחת ממנה את נכדה. בסצנה ניתן לראות את עוצמת האור ניתזת על פניה של גברת "סלזאר", בשאר חלקי התמונה המסך מציג תמונה קונטרסטית, צבעונית, חדה, מוארת ועשירה בצבעים ריאליסטים.

 

SONY XG-9505

 

תכנים בפורמט בלוריי 1080p

הצבע הירוק מהווה מכשול במרבית המסכים, מרביתם מתקשים להציג מגוון עשיר של גוונים ירוקים בעיקר במקומות סבוכים.

כאן, בסצנה בסדרה נרקוס עונה ראשונה רואים שהצבע הירוק שולט במרחב, מסביב מטעי בננות וג'ונגלים סבוכים של קולומביה, עיבוד הצבע והתמונה שמציג ה-XG-9505  מעורר השתאות יתר. הצבע הירוק מוצג במגוון עשיר וריאליסטי במיוחד , קרני האור חודרים חושפים שלל פריטים במרחב.

מעבד האולטימיט העוצמתי במסך מציג יכולות פנומנאליות, במיוחד שמדובר ביכולות אפסקייל. בחרתי בסרט בפורמט בלוריי 1080 הסרט "אבדון" בכיכובו של טום קרוז, יכולת העיבוד שמציג המסך היא סופר מרשימה, ניתן לראות את עוצמת האור החודרת אשר חושפת את פניו של קרוז על כל פרטיו וגווניו באיכות מרשימה במיוחד.

התמונה שמציג המסך מבלבלת ונותנת תחושה שמדובר בקובץ בפורמט 4K, כנ"ל בסרטי אנימציה בפורמט 1080 מציג המסך תמונה חדה צבעונית ברורה ומדויקת, ניתן לראות זאת בסצנה בסרט "צעצוע של סיפור 3".

 

SONY XG-9505

SONY XG-9505

SONY XG-9505

 

תכנים בפורמט 4K HDR 

הגדרות HDR בברירת המחדל קובעות עמעום מקומי על ערך גבוה, כמו גם מגביר ניגודיות. הניגודיות הטבעית הזו יוצרת אפקט של עומק בתמונה ותחושת תלת מימד גם בתכני דו מימד, כמו למשל בסרט "האיש שנולד מחדש" - בסצנת הציד בנהר של האב ובנו, משחקי הצללים, נצנוצי האור במים וההשתקפויות במים הזורמים בין גזעי העצים יוצרים עומק מוחשי לעין. ניתן לראות שעוצמת ההארה החזקה של המסך מצליחה להגביר את משחקי האור והצל ובכך מציגה חשיפה טובה יותר של פרטים. כך למשל גם בסרט "אני אגדה", בסצנת המעבר מקטע מוצל לחשיפת קרני אור, מעבד התמונה העוצמתי המשולב בעוצמת הארה חזקה מציג תמונה מדויקת ברורה ומוארת בכל פרטי התמונה.

בשלושת הסצנות הבאות נתמקד ביתרון של עוצמת הארה חזקה בתכנים חשוכים.

נתחיל בסרט "האביר האפל", בו הציג המסך תמונה מוארת מדויקת וברורה וחליפת איש העטלף השחורה נחשפת על כל גווניה השחורים. כך גם בסרט "הל בוי 2", ניתן לראות את קרני האור חודרות דרך הפיר וחושפות את פניו הנוטפים זיעה בצורה ברורה ודיי מרשימה. כך גם בקטע המרדף הלילי בפתיח הסרט "ג'ון וויק 2", מציג תמונה המצלמת את כל רחובות העיר המוארים. עוצמות ההארה של המסך דיי מרשימים, הם חושפים את כל רחובות העיר בצורה ברורה ומרשימה.

 

SONY XG-9505

SONY XG-9505

SONY XG-9505

SONY XG-9505

 

תכנים בפורמט DOLBY VISION 

המסכים של חברת סוני תומכים בפורמט דולבי וויז'ין האיכותי.

בחרתי בשני סרטים - הראשון "מטריקס" משנת 99 של מהמאה הקודמת שצולם במצלמת 35 מ"מ, והשני "אקוומן" מ-2018, נתחיל "במטריקס". 

איכות התמונה לכל אורך הסרט פנטסטית: מוארת ומדויקת, אחד המרשימים בפורמט 4K. התמקדתי בקטע דיי חשוך בסצנה די מאתגרת, שלושת הסוכנים מגיעים לזירה כדי ללכוד את "טריניטי", ברקע ניתן לראות תאורת רחוב חלשה, עוצמת ההארה החזקה שמציג המסך מצליחה לחשוף את תווי פניו של הסוכן "סמית" בצורה מרשימה במיוחד. 

הסרט "אקוומן" החדש צולם בחלקיו במצלמת 70 מ"מ. התמקדתי בסצנה צבעונית ודיי ססגונית אשר צולמה בסיציליה איטליה, המסך מציג לכל אורך הסרט עושר מרהיב של צבעים עם עוצמת אור נכונה ומדויקת. בתמונה הראשונה התמקדתי בתצלום פנייה של השחקנית "אמבר הרד" המגלמת את "מירה", המסך חושף בצורה פנומנאלית את כל פרטי פניה, על כל גווניהם באופן ברור ומרשים במיוחד. גוון עיניה הירוק ושערה האדמוני נצפה במרקם צבעים עשירים וריאליסטים במיוחד. בסצנה השנייה ניתן לראות את השחקן "ג'ייסון מומואה" והשחקנית "אמבר הרד" כשהם מצולמים במרכז השוק העתיק בסיציליה בעושר גווניו הצבעונים, המסך מציג תמונה מוארת צבעונית קונטרסטית ומדויקת להפליא עם רווית צבעים עשירה וריאליסטית במיוחד.

 

SONY XG-9505

SONY XG-9505

SONY XG-9505

SONY XG-9505

 

לגיימרים שבינינו

בסקירות הקודמות החמרתי עם מסכי האולד של אל ג'י וסוני בכל הקשור לעוצמת ההארה בהתמודדות באזורים חשוכים. בסקירה בחנו את מסך הלד בחיבור לקונסולה משחק SONY PS4 PRO בפורמט 4K, בדיוק עם אותו משחק Tomb Raider: Definitive Edition בסצנת היער הלא מוארת. 

מסך הלד החדיש דגם XG-9505 עומד על עוצמת הארה של 1200 ניטים, לאחר תפעול ממושך במשחקי PS4 ניתן היה לראות שהמסך מצליח לחשוף פרטים בקטעים חשוכים במיוחד. בסצנת היער שבתמונה ניתן גם לראות שהדמות המרכזית במשחק (לארה קרופט) נחשפת באופן ברור, וניתן לראות שהיא דיי מוארת ותווי פנייה מוצגים באופן מרשים. במשחקים נוספים שנבחנו באזורים מוארים המסך הציג תמונה קונטרסטית וצבעונית להפליא עם חשיפה מרשימה במיוחד עם רווית צבעים עשירה ומרשימה במיוחד, עם זמן תגובה מרשים בסצנות מהירות.

 

SONY XG-9505

 

סיכום

מסך הסוני דגםXG85-9505 הוא מסך לד גדול ומשובח במיוחד הכולל תאורה אחורית משובחת בטכנולוגיית Local Dimming.

הדגם החדש מציג שיפורים בכל הנגזרות. הוא מגיע עם פאנל VA מבריק בטכנולוגייתX WIDE ANGLE חדיש המאפשר זווית צפייה רחבה, ומעבד תמונה עוצמתי דגם  X1 Ultimate, המציג תמונה חדה ומדויקת וקונטרסטית להפליא עם שחור מצוין, הרווי בגוונים עם עומק פירוט ודיוק וצבעוניות מרהיבה, עם עוצמת הארה חזקה, עם זמן התגובה די מרשים. ה-XG9505 מגיע עם מערכת שמע חדשה ומרשימה הנקראת Acoustic Multi-Audio, מערכת תפריטים ו-GUI חדשה ונוחה ומערכת הפעלה אנדרואיד גרסה 8.0 חדשה וזריזה, הכוללת מבחר אפליקציות מרשים ביניהם אפליקציית נטפליקס משובחת הכוללת כיול אוטומטי, לשלל התכונות המרשימות הללו נחשף שלט חדיש איכותי ומרשים הפועל בטכנולוגית בלוטות.

ואם נחזור לסעיף התמונה, נגלה תמיכה בתקנים משלל הפורמטים כמו Active HDR – HDR ,Dolby  Vision, HDR10, HLGו- IMAX Enhanced בטווח צבעים מורחב, בתאימות של 98% אחוז לתקן DCI-P3. 

לזה נוסיף את הנדסת הצבע המרשימה שהטלוויזיה מפיקה בנוסח צבעים קולנועי יותר. 

מה זה אומר בפועל? שהמסך מציג צבעים עשירים במיוחד עם יכולת הפרדה מרשימה בזכות מעבד תמונה עוצמתי X1 Ultimate אשר מציג תמונה חדה צבעונית, מדויקת ורכה לעין מבלי לאבד את הטבעיות שאמורה להיות לה. 

מסך הלד שנסקר חף מבעיות שמלוות את קטגוריית טלוויזיות LED LCD, אין בה זליגות אור בלתי רצויות, או עננות בחלקי המסך. בכל המקורות שבהם צפיתי, נראה שמסך החדש סלחן יותר לפגמים בשידור מאשר מרבית טלוויזיות ה-LED LCD שפגשתי במובנים רבים. בתקופה שהמסך שהה אצלי הוא הזכיר לי את אופיו של מסך האולד מבית סוני, אם זה במרקם הצבעים בטבעיות התמונה, זוויות צפייה רחבה, שחור איכותי וניגודיות מרשימה זמן התגובה ועוד. 

לטעמי מסך ה-XG9505 הוא מסך לד עם תכונות דומות למסך אולד מבית סוני בתוספת עוצמת הארה חזקה יותר משמעותית הנחוצה לאיכות התכנים בפורמטי 4k HDR ודולבי וויז'ין.

 

 

שורת המחץ

ראיתי ובחנתי המון מסכים איכותיים בחיי, אך המסך הזה הוא מסך הלד הטוב ביותר שפגשתי, פשוט שונה מכולם! רכשתי אותו לעצמי!

 

מחירים אחריות ושרות

מחיר 24990 ש"ח לדגם 85XG9505 

מחיר 17990 ש"ח לדגם 75XG9505  

מחיר 10990 ש"ח לדגם 65XG9505 

מחיר 7990 ש"ח לדגם 55XG9505  

אחריות ושרות: היבואן הרשמי ישפאר 3 שנים אחריות מלאה

 

רשימת ציוד

נגן אופו UDP-203 

אפליקציית נטפליקס

קונסולת משחק סוני PS4 PRO

ממיר יס HD

מעבר לתגובות בפורום