נוצץ ומרשים: Samsung Galaxy 70A

אורי וינגרט
09-07-2019 12:17

לשולחננו הגיע הסמסונג גלקסי A70 לסקירה והתרשמות, זאת כחלק משינוי הכיוון של סמסונג וההחלטה להגדיל את סדרת ה-A ולבטל את סדרת ה-J. הסדרה הנ"ל מיועדת לדור הלייב ומטרתה לספק מכשירים מעולים בתמחור נוח ובעלי האקו סיסטם של סמסונג.

כשסמסונג מחליטה לעשות שינוי כיוון קל, זה קורה בגדול. במקרה הזה בגודל של 6.7" .  

כבר בפתיחת האריזה נרשמת התרשמות כאשר בתוכה מכשיר בעל שולי זהב אדום, גב כתום מטאלי בוהק ושוליים כמעט בלתי נראים. 

המראה של המכשיר נוצץ ובוהק - כאשר לוקחים אותו ליד ההרגשה היא של מכשיר פרמיום לכל דבר.  

המכשיר גדול אך קליל ביותר, 183 גרם סה"כ, גוף מפלסטיק איכותי, ומקדימה זכוכית גורילה בעלת ציפוי מיוחד נגד שריטות אשר מיושם עוד במפעל.  

אין ספק שהיחס של 20:9 מאפשר לנו את האופציה ליהנות ממכשיר גדול ומרשים אך עם זאת נח להחזקה ונשיאה בכיס. 

נתוני הפתיחה של המכשיר מרשימים, 8GB של זכרון פנימי ומעבד 675 של קוואלקום הם המנוע. התקווה היא למולטי טאסקינג קל ומהיר, כמו שדור הלייב אוהב. 

את התמונות והסרטונים נשמור ב128GB של אחסון פנימי ואף נוכל להוסיף עד 1TB של כרטיס זכרון, היה ונרצה.


Samsung Galaxy 70A


מאחור נמצא סט של 3 מצלמות, ראשית של 32MP וצמצם של f/1.7, עדשה אולטרה רחבה של 8MP וצמצם f/2.2 ועדשה נוספת לתמונות שדה רדוד ועומק 5MP וצמצם f/2.2. צילומי וידאו עד איכות 2160p@30fps. 

מקדימה נמצאת מצלמת 32MP בעלת צמצם f/2, אך בלט בחסרונו הפלאש הקדמי. 

רמקול איכותי מונו למטה, שקע אוזניות (שהיום הוא לא דבר טריוויאלי) וחיבור USB C 1.0 מהיר התומך בטעינה מהירה של הסוללה העצומה של 4500mAh שמגיעה עם המכשיר.

מכיוון שהיה לנו קצת זמן, לקחנו את המכשיר לכמה שבועות ואף לחו"ל וזאת על מנת להתרשם ממנו כמה שניתן ולראות איך הוא מתפקד לאורך זמן.

הגדרות, חשבונות ומתחילים. כמו רוב המכשירים היום נוכל לעשות כמעט כל העולה על רוחנו מבחינת הגדרות המכשיר, היכן ובאיזה צבע יהיו כפתורי הניווט, ההתקנה הראשונית וההגדרות מהירות.

הדבר הראשון שאפשר לשים לב הוא שהסוללה לא זזה במכשיר הזה. מוזיקה, סרטונים, מיילים, אפליקציות, אוזניות BT, ומה לא. הסוללה שלו מחזיקה ומחזיקה ומחזיקה. כמו השפן של אנרג'ייזר זה.

נוסיף את האופציה של טעינה מהירה ויש לנו מכשיר שחיפשתי הרבה שנים, כזה שלא צריך להסתכל על מצב הסוללה שלו, בערב מחברים ליתר ביטחון לשקע וזהו. מה שהדהים אותי שיש גם מצב חסכון יותר גבוהה מהרגיל. כלומר, מי שמשתמש כבד ביותר, צופה כל היום בסרטונים, זה ללא ספק טלפון שעליהם לחשוב עליו.

מאחר שיותר אין כפתור בית פיזי במכשיר, החלקה קלה למעלה מלמטה ונגיע למגירת האפליקציות. מכיוון שהכותב משתמש בשנים האחרונות רק במכשירים ללא מגירה, היה לי מוזר לחזור לזה. מה שכן הפריע לי שלא פעם לחצתי בטעות על הכפתור האמצעי והפעלתי את העוזרת האישית של גוגל. למי שאוהב את זה, זה נפלא. מכיוון שאני התרגלתי למשהו אחר זה היה לי מעט זר, אך לאחר שהתרגלתי לא שמתי לב לשינוי הזה. כשחזרתי למכשיר שלי אפילו לכמה רגעים עוד חיפשתי אותה. יש בה נוחות מסויימת שיש פחות אפליקציות בדפים השונים. 

המכשיר מגיע עם מסך AMOLED ביחס 20:9, רזולוציית FHD שלדעתי האישית מספיקה היום לגמריי. אחד המבחנים הוא שימוש בשמש ומבחינתי גם שימוש בשמש עם משקפי שמש. אחרי 3 ימים בשמש של קפריסין אני יכול לומר לכם שהוא עושה את עבודתו נאמנה. מי שרוצה צבעים סופר חדים, מסך חי ובהיר כשצריך ימצא אותו פה. המסך בעל שקערורית קטנה מאוד באמצעו שבה שוכנת מצלמת הסלפי, ומשום כך הוא ממלא את כל המכשיר כמעט, מה שנוצן לנו תצוגה גדולה וברורה . מאוד נהנתי לקרוא ולצפות במסך הזה גם עם פונט רגיל ביותר.


Samsung Galaxy 70A

 

חוויה טובה נוספת במכשיר היא קישוריות הBT שלו. נשמע טריוויאלי לא? אז זהו, שלא. במכשירים רבים נתקלתי לא פעם בחיבוריות BT איטית, מקרטעת, או שסתם לא מתחברת כי לא בא לה היום. 

במכשיר הזה לא נתקלתי בכך לרגע. חיבור לאוזניות, למערכות, הכל הולך, ומהר. אותו הדבר אגב גם ה WIFI, עליה מול רשתות שונות וכו'. כשהחלפתי את הSIM בחו"ל תוך כמה שניות כבר גלשתי. כמובן שיש פה חלק של מערכת ההפעלה של גוגל אשר מגיעה בגרסא מספר 9 שלה.

מצלמת המכשיר מאידך, מבחינתי היתה אכזבה. נכון שמספרים גדולים עושים את זה להרבה אנשים, אבל 32MP לא עשו שום שינוי או שיפור באיכות התמונה שקיבלתי. צילומי יום שהוגדלו מעט חשפו לא מעט מריחות . צילומים באור מלא גם כן.  

על צילום לילה בכלל קשה לדבר. צילום הלילה פשוט לא מספק והחזיר אותי כמה שנים אחורה. תמונות מרוחות, רועשות וכו...  

העדשה הרחבה יוצרת עיוותים לא הגיוניים והדבר הזה פוגע מבחינתי בחוויה .

הפעם סמסונג , לצערי "תפסת מרובה לא תפסת" בנוגע ל 3 המצלמות. אם אלך כמה שנים אחורה אפילו למכשיר כמו ה-V10 של LG בעל מצלמה אחת, הוא הוציא תמונות טובות בהרבה משילוב שלושת המצלמות פה.  

מה שכן תקבלו את כל האופציות שנמצאות בסדרת ה-S, עריכת סלואו מושן, סופר סלואו מושן וגיפים בעריכה מהירה.  

כנראה שהחיסכון במייצב אלקטרוני עושה את שלו ומשהו לא מתכנס בנושא המצלמה.


 Samsung Galaxy 70A

צילום יום בעננות קלה.

 

Samsung Galaxy 70A

צילום באור יום מלא בעדשה רחבה.


דבר נוסף שצרם לי היו לא מעט LAGים. במכשיר עם 8GB זכרון ומעבד איכותי אני לא מצפה לשום לאג. אני אפילו לא משתמש סופר כבד, מצאתי את עצמי כמה וכמה פעמים לא מבין למה המכשיר שלי תקוע באמצע החיים. אני מנחש שאני לא היחיד ובשלב מסויים עדכון גרסא כלשהו יפתור את הבעיה הזו. 

כמו כן שימו מגן מסך! למה ? מתברר שהציפוי שמגיע מהמפעל של סמסונג פשוט לא עושה את זה. לעומת המכשיר הפרטי שלי שעבר סביבות לא פשוטות וכבר מעל שנה שורד ללא שריטה, והוא מכשיר זול בהרבה מהמכשיר הנ"ל, הסמסונג חטף מאוד מהר שתי שריטות בשבועות שונים על המסך הראשי. הפלסטיק מאחורה נשחק מאוד מאוד מהר ואז חייבים לשים מגן.  

המכשיר מגיע עם מגן שקוף מעולה, דק ונח, ועל כך יש לומר לסמסונג כל הכבוד! לא פעם מצאתי מכשירים עם מגנים פשוטים, קשים, שלא עושים את העבודה ובעיקר הופכים מכשיר קליל ונח לבלטה.

פיצ'ר נוסף שעבד פחות טוב לכותב אך הוא אישי לגמריי הוא טביעת אצבע על המסך. סמסונג ייתרו את קורא קריאת האצבע הרגיל והטמיעו אותו במסך. לי אישית הוא לא עבד משהו.  

מאידך זיהוי הפנים עובד פנטסטי! מהיר, נח, באור , בתאורה נמוכה, הצלחה.


Samsung Galaxy 70A

 

צילום לילה בעדשה רגילה.

 Samsung Galaxy 70A

צילום לילה בעדשה רחבה.

 

לסיכום:

אם אתם לא פדנטים בצילום ובעיקר מעלים תמונות לאינסטוש, רוצים מסך גדול, המון זכרון אחסון, סוללה שלא תגמר לכם אף פעם, מראה מפיל לסתות, ואתם גם אוהבים את המערכת של סמסונג אבל לא רוצים להוציא סכום שמתחיל ב-25 או 30 אני ממליץ בלב שלם על המכשיר הנ"ל.  

יש לו בעיות, הוא לא מושלם, אבל מי כן?  

 

תודה לסמסונג וסאני שנתנו לנו את האופציה לסקירה חוויתית ארוכה כזו.


מחיר היבואן הרשמי: 1,749 ש"ח


מעבר לתגובות בפורום