אוזניות Meze Audio Empyrean + מגבר אוזניות iFi audio Pro iDSD במבחן!

נמר
30-06-2019 02:22

מערכת אודיו אישית מרשימה במיוחד, הכוללת אוזניות ומגבר אוזניות משולב נגן רשת. נמר לוי בחן, התאהב וכתב. הכנסו וקראו

״אודיו אישי״: ככה החלטתי לקרוא לקטגוריה הזו ואני מקווה שיטמע. ולא, זו אינה המצאה שלי. ישנו מונח שנקרא ״פרסונל אודיו״ - פשוט עשיתי גיור למונח, קבלתי אישור מהרבנות והנה, מונח יהודי כשר חדש לפניכם. אז מערכת אישית היא אולי הכלי המושלם למי שאין בידו אפשרות כלכלית לקנות מערכת היי אנד או למי שאין לו חלל שניתן להכניס לתוכו מערכת סטריאו בכלל. תמיד, אבל תמיד תגיעו לתוצאות טובות יותר בתקציבים נמוכים אך לזה גם לא מעט ויתורים. אוזניות זה אנוכי - רק אחד נהנה, אוזניות זה ניתוק מהסביבה ואוזניות טובות, זה ניתוק מוחלט מהעולם.

 אוזניות Meze Audio Empyrean + מגבר אוזניות iFi audio Pro iDSD במבחן!

iFi audio Pro iDSD- ממיר DAC, סטרימר ומגבר אוזניות

iFi audio Pro iDSD

מגבר אוזניות משולב סטרימר וממיר במימדים צנועים. למגבר ממיר בעל 4 ליבות מבית Burr Brown ורזולוציה מקסימלית העומדת על 768kHz ב- PCM ובנוסף תמיכה ב-DSD1024.
למגבר שני מעגלי הגברה עצמאים. מעגל הגברה מנורתי ומעגל טרנזיסטורי. בנוסף, סטרימר Wi-Fi עם DLNA אלחוטי, AirPlay וחיבור רשת בלנגינה ברזולוציה גבוהה, כולל תמיכה ב- MQA.

iFi audio Pro iDSD

למגבר אופציה הנקראת +3D+ / XBass לתוספת של באס והגדלת במה שבה לא תעזו להשתמש במידה והקטע שלכם זה טבעיות, נטרליות ודיוק. אני למשל, במקום היצרן הזה, הייתי מסיר את האופציה הזו מרשימת הפיצ׳רים בדגם הבא.

iFi audio Pro iDSD

Meze Audio Empyrean - אוזניות קשת פתוחות

Meze Audio Empyrean

אוזניה בטופולוגיה פתוחה, זה אומר שהיא מנגנת גם לתוך האוזן וגם לסביבה. לכן, אם אתם עובדים במשרד שבו יש עוד אנשים, תזכרו שמה שאתם שומעים, הם שומעים גם כן, אמנם שומעים חלש מאוד, אבל שומעים הכל. לאוזניה טופולוגיה מיוחדת ויחודית שרק הם משתמשים בה (זה הקטע ביחודיות). זה אומר שהאוזניה הזו היא פלאנר מגנטית עם דרייבר איזומגנטי של Rinaro. ולמי שלא יודע, ואבוי לכם אם אני מחדש לכם, Rinaro זו יצרניות המגנטים הפלאנרים לאוזניות המוכרת ואולי גם הטובה ביותר בעולם.

Meze Audio Empyrean

האוזניות מגיעות בתוך קייס פלסטיק מזוודה מרשים שתפקידו הוא כפול. התפקיד הראשון הוא לשמור על האוזניה שלא תנזק בשום מצב, התפקיד השני הוא לעשות עליכם את כל הפוזה שבמחיר ששילמתם לא תקבלו רק את האוזניה, תקבלו גם את כל הפוזה מסביב. האוזניה מגיעה עם שתי רפידות המתחברות לאוזניה בעזרת מגנט, אחת עשויה גומי והשניה עשויה קטיפה. אני העדפתי את זו העשויה קטיפה - היא פשוט נעימה בטירוף. בסאונד, לא חשתי בהבדלים כאלה ששוה להזכיר אותם.

Meze Audio Empyrean

 היצרן מדווח על נתון TDH) Total harmonic Distortion) נמוך מ- 0.1% בכל טווח התדרים שזה מבחינתי נתון מטריד. מדוע? משום שהנתון הזה הוא לא תלוי רק בביצועי האוזניה אם כי גם בביצועי המגבר. לכן, הנתון הזה הופך ללא מעניין בעליל. מה שכן מעניין זו העכבה שלה שעומדת על 31.6 אוהם שאין נגן בפלנטה שלא יסתדר איתה ומשקל, למרות המימדים שלה, עומד על 430 גרם. אם תראו את המימדים שלה, תבינו כמה היא קלה.


מה יהיה? לא נשמע?

 עם הסט הזה חייתי במשך חודש וקצת. החוויה בהחלט יוצאת דופן. לא היה סגנון מוסיקלי אחד שדילגתי עליו. ואפתח במוסיקה קלאסית. במהלך החודש שמעתי אין ספור יצירות, חלקן מאתגרות בהיבט של הדינמיקה וההפרדה בין הכלים וחלקן האחר מאתגרות בהיבט של האינטימיות והניואנסים שבכלי נגינה או שירת נשים. אני יכול לדווח על כמה יתרונות וחסרון אחד. היתרונות הן בביצועים והחסרון הוא, כן, תאמינו או לא, גם כן בביצועים - מיד נסדר לכם את הקלבסה בעניין הזה.

 ביצירות מורכבות, המבוצעות על ידי תזמורת סימפונית מלאה, תגלו יכולת הפרדה מעולה בין הכלים, תגלו גם יכולת מרשימה מאוד בהצגת הפרופורציות בין הכלים שונים ותגלו רמת פרטים כזו, שלא יהיה אפילו צליל אחד שיחמוק מלהגיע אליכם.
תגלו תוקפנות והחלטיות בקטעי מוסיקה מתפרצים לצד אינטמיות ו״רילקס״ בשטיחים של כינורות וויולות מעודנו ורומנטיות. ההפרדה המעולה תאפשר לכם לנחש ואפילו לנחש נכון כמה כלי נגינה בערך מסתובבים על הבמה. ואם כבר בבמה עסקינן, תחשפו לבמה ענקית, הולוגרפית מאוד, שאינה נגמרת במיקום האוזניות הפיזי שבצידי הגולגולת אם כי זוג רמקולים מקדימה הממוקמים כמה מטרים טובים זה מזה ומנקודת ההאזנה שלכם.

iFi audio Pro iDSD

 במוסיקת רוק אנרגטית כזו, אלימה הדורשת שילוב של עוצמה גבוהה ותחושה של פארק רחב ידיים כאשר המאזין ממוקם במרכזו, הסט הזה בהחלט מקבל ציון מצטיין. זה מכמה סיבות: היכולת הדינמית של הסט שמציג לנו גיטרה חשמלית, גיטרה בס ותופים, האיזון הטונאלי שמסדר את כולם במיקס נכון בניהם ביחס לנקודת ההאזנה ומהירות, המאפשרת לאוזניה להתאושש ולהכין את עצמה למכת תוף רגל נוספת בשילוב שאר הכלים.
השירה נשמעת מעולה. לא חשתי בשום מצב בויתור על כלי אחד לטובת השירה על מנת שיעמוד באתגר, ובגדול, זו יחד עם כמה בודדות, נכנסו לקטגורית האוזניות הדינמיות ביותר שאפשר למצוא בשוק.

Meze Audio Empyrean

 אז מדובר באחת מהאוזניות הכי דינמיות ששמעתי? בהחלט! זה מתבטא גם בשיחזור אחד מכלי הנגינה היותר מאתגרים לשיחזור - הפסנתר. כן, אולי הכלי עם הצליל הממכר ביותר במוסיקה, אחד מהקשים והמורכבים להקלטה ושיחזור, נשמע דרך הסט הזה פשוט מהמם. הצליל מלא, מדויק, טבעי, בגודל נכון וכמובן, טונות של פרטים ומידע מוסיקלי. כלי נשיפה כמו סקסופון נשמעים מעולה דרכו. לא היה מאפיין אחד שלא נחשף ולא היה פרט אחד שהצליח לחמוק מהסט הזה. המהירות והמיקרו דינמיות סידרו לי יופי של ״גלים״ בנשיפה לתוך הכלי, אותו נידנוד בצליל שמלמד אותי כמה הריאות של הנשפן בריאות (אפשר לוותר על צילום ריאות - נגנו לרופא). מצאתי קונטרבס מדויק, ברור, מוגדר ומאוזן להפליא.

חיבור לסמארטפון - מצליח בהנעה, נכשל בהנאה!

האוזניה הזו אמנם לא ממש מיועדת לסיבוב בעיר. לא, לא משום שהיא לא נוחה, היא נוחה - מאוד! אם כי משום שהיא, מה לעשות, ענקית(!) וזה עלול לסדר לכם דמות של מוזר העיר. וכן, סיבוב אחד כזה יספיק בהחלט על מנת שידבק לכם התואר הציבורי הלא ממש נחשק הזה.

Meze Audio Empyrean

 אבל בכל זאת, הסמארטפון הוא אולי הנגן הגרוע ביותר שקיים מבחינת היכולת שלו לדחוף אוזניות היי-אנד מהקליבר הזה. מדוע? משום שברוב המוחלט של המקרים הן דורשות הספקים כאלה שהטלפון הנייד שלכם פשוט אינו יכול לספק. במקרה הזה, האוזניה הזו כל כך נצילה, שמכל הטלפונים שבדקתי איתה לא היה אפילו אחד שלא הניע אותה היטב ברמה הטכנית גרידא. אבל אם בסאונד עסקינן, אזכיר לכם כמה היא שקופה ונטרלית. אי לכך, היא תחשוף לא רק את היכולת של הנייד שלכם להניע אותה (והוא יניע, כן?) אם כי גם את איכות המגבר הפנימי שלו. האייפונים למשל, אותם דגמים שעוד היתה להם כניסת אוזניות, נשמעו פשוט הכי טוב. היתר, סדרו לנו צליל שנע בין בסדר גמור לגמור. בשורה התחתונה, כל נייד יניע אבל לא כל אחד מהם ירגיע. תחזרו מהר למגבר אוזניות יעודי איכותי, הן יודו לכם, אתם תודו לי, ונעשה יחד ערב הוקרה ליצרן האוזניות, ליצרן המגבר וכמובן, גם אני בתמונה כאן כממליץ.


Meze Audio Empyrean

סטנד יעודי למגבר

כן. כמו כל גישה אודיופילית ה-iFi audio Pro iDSD הוא הכי אודיופילי שיש. זה אומר שמבחינתם ניתן להתפשר ולהניח אותו על שולחן המחשב אבל אם תרצו ללכת לקצה, לסחוט ממנו מקסימום ביצועים ועל הדרך גם יראה פשוט מהמם, תניחו אותו על הסטנד היעודי. iFi audio Pro iRack.

iFi audio Pro iDSD

 כמה הוא משפיע? יותר ממה שתוכלו לשער. המבחן הזה, אחרי שבחנתי אותו על שולחן המחשב בחדר העבודה שלי, נעשה כולו, בלי יוצא מהכלל, כשהוא יושב עליו. זה אומר שהכל, אבל הכל משתפר. אווריריות, מהירות, מיקרו דינמיקה, פרטים וכמובן, כבר אמרנו - הלוק. ואם יבואו חכמולוגים ויגידו לי שהכל זה פסיכואקוסטיקה אגלה להם שעצמתי עיניים והגעתי לאותה מסקנה כשזוגתי שתחיה (באמת שתחיה - לגדל ילדים לבד לא יאפשר לי את התענוגות הללו) עשתה לי מבחן עיוור. ההבדלים ברורים במיוחד ביציאת המנורות וקצת דורשים ריכוז ביציאה הטרנזיסטורית.

iFi audio Pro iDSD

מנורות או טרנזיסטור?

למגבר שתי יציאות נפרדות עצמאיות. מנורתית וטרנזיסטורית. הפערים בניהם משמעותיים וכך גם מסקנותי. במנורות תמצאו צליל רך יותר, מעודן יותר, עגלגל ונעים יותר (זה לא מאפיין את כל מגברי המנורות) אך תפסידו מהירות, שליטה והפרדה בקטעים מורכבים. בטרנזיסטור תקבלו יכולות פנומינליות בכל הנוגע לשליטה, מהירות, פרטים ודיוק. אני העדפתי את היציאה הטרנזיסטורית מסיבה אחת משמעותית - שתי היציאות טבעיות מאוד, עם יתרון לטרנזיסטור. מבולבלים? מנורות אמור להיות הכי טבעי? אז זהו שלא. הישום חשוב יותר מהטופולוגיה. וכאן, וזה ברור מאוד, היתרן הזה עושה את זה פשוט יותר טוב ביציאה הטרנזיסטורית.

התאמת המגבר לאוזניות

iFi audio Pro iDSD

אם נפריד את הסט כבר דיווחנו על העובדה שהאוזניות הללו נעות עם כל מגבר (כולל סמארטפונים) אבל ידרשו רמה מאוד גבוהה בכל הנוגע לאיכות המגבר. לעומת זאת, המגבר הזה ה-Pro iDSD בשילוב הסטנד היעודי Pro iRack מאפשרים לכם להניע כל אוזניה שרק תרצו. השתמשתי במספר אוזניות קשות להנעה לצורך המבחן. זה אומר שה-Beyerdynamic T1 עם נצילות מפחידה של 600 אוהם וה-Kennerton Vali עם נצילות נוחה של 32 אוהם כיכבו כאן. כמובן שה-Meze Audio Empyrean טובה מה-Kennerton Vali שהיא בעצמה טובה מה-Beyerdynamic T1 המעולה, אבל הסיפור הפשוט הוא שהמגבר הזה פשוט סחט משלושת האוזניות הללו ביצועים כאלה שלא היה ניתן שלא להתפעל ממנו.

סיכום

זו עוד אחת מהפעמים שאני פשוט נמס למשמע אזני. אני מאוד אוהב אוזניות, משתמש ״כבד״ במוצר הזה. הסט הספציפי הזה מפיל. האם הוא הטוב ביותר ששמעתי בחיי? לא, שמעתי סטים טובים מזה. אבל השילוב הזה של נוחות, מחיר, ביצועים ועיצוב. לכל זה נוסיף נצילות כזו שמאפשרת לכל נגן (כולל הסמארטפון) שיש לכם להניע אותה בקלות יתרה. כל היתרונות הללו, הן משהו שאין לו אח ורע.

 Meze Audio Empyrean

נכנס לרזולוציה גבוהה יותר, נגלה שהסט הזה הוא מהמדויקים שיש, המאוזנים שיש, הדינמים והטבעיים שנתקלתי בהם. נמצא שניתן להרכיב אותן על הראש שעות, אבל ממש שעות! מבלי שאזכור שהן על ראשי כלל וכלל.
אבל כמו כל מערכת טובה, גם המערכת האישית הזו שקופה במיוחד. זה אומר שהקלטות שהן אינן לפחות טובות מאוד ישמעו ככאלה שהן רק טובות. ורק טובות, עבור הלקוחות הפוטנציאלים של סטים כאלה, הן משהו שמה לעשות, עלול ממש לפגוע בחוויה. במילים פשוטות, סלחנות לא תמצאו פה. להיפך - אתם עלולים לוותר על לא מעט יצירות טובות שמגרעות ההקלטה יכולים בהחלט להשפיע על ההנאה. וזה אגב, זהו אחד המאפיינים הבולטים בכל הנוגע למוצרי איכות שקופים וניטרלים.

 בגדול, עד סוף המבחן הזה, לא מצאתי אפילו חסרון אחד לסט הזה. ולא, הוא לא זול וכן, חיפשתי חסרונות כאלה שלפחות יעשו את הביקורת פיקנטית יותר. מצטער שאיכזבתי, זה פשוט טוב מידי.
 

שורה תחתונה: זה סט אדיר, שווה כל שקל שתשימו עליו.

מחירים:

 אוזניות Meze Audio Empyrean - 13,900 ש״ח

מגבר אוזניות iFi audio Pro iDSD - 11,900 ש״ח 

סטנד מגבר iFi audio Pro iRack - 1390 ש״ח
 

אחריות ושירות: שלוש שנים ע"י היבואן, צור סחר

מעבר לתגובות בפורום