ביקור אצל Topline היבואנית של פוקאל

תומר צין
23-06-2019 11:47

ביקור במתחם החדש של יבואנית Focal, ELECTROCOMPANIET, ESOTERIC ועוד. יצאתי נפעם!

בתחילת השבוע נפגשתי עם אנשי Topline, המייבאת את החברות Focal, ELECTROCOMPANIET, טיאק, ארקאם ואיזוטריק. ״רוני נחשון״, אחד מבעלי החברה, שותף עם משה ביבוא, מכירה והפצה של מספר חברות בתחום הסטריאו לרכב (בניהם פוקאל). אני מכיר את רוני נחשון מעל ל-20 שנה, בתקופה שעוד היה רווק ובעל עסק לסטריאו לרכב בהרצליה, אנוכי הייתי מנהל שיווק בעסק לסטריאו לרכב ואבזרים - כך נסגר המעגל. רוני עובד כיום על אתר אינטרנט חדש לחברה שבקרוב יעלה לאוויר, עדיין יש כאלה שעדיין קוראים לחברה בשמה הישן אלרון. הבעתי בפניו את חיבתי לחברה הצרפתית פוקאל, ומשם עודכנתי שהם מחזיקים את שלושת הסדרות הבכירות.

Topline

אבי בר ציון, שהוא הרוח החיה מאחורי אולם התצוגה ולו ידע רב במערכות אודיו ביתיות, איתו ישבתי ודיברתי בשעתיים וחצי שבקרתי שם. הוא עצמו בנה רמקולים מאלומיניום ואחראי לכמה פרויקטים מרשימים אחרים. אבי בעל הבנה בקרוסאוברים, בדרייברים, בתיבות ועוד. הרגשתי שיש לנו שפה משותפת על נושאים רבים. דברנו על מוצרי פוקאל בישראל, שרוני ואבי מאוד גאים בהם. לדבריהם: “פוקאל היא יצרנית רמקולים צרפתית ותיקה. הרמקולים של פוקאל מצוידים בטכנולוגיות ייחודיות של החברה וחומרי גלם הטובים ביותר, כל זה על מנת, להגיע לשלמות באיכות המוצר הסופי.

לדברי רוני ואבי, בתחילה היה שם החברה JM Lab, שהם ראשי תיבות של המייסד ג’אק מאול, רק לאחר כמה שנים רבות השתנה שם החברה לפוקאל.

רובם המוחלט של מוצרי החברה מיוצרים במפעלי פוקאל בסט אטיין שבצרפת, תוך בקרת איכות קפדנית ביותר. הם מספרים שבעת הקמת החברה היא קבעה שהשקעה במחלקת הפיתוח שלה נמצא בראש סדר העדיפויות ולא תיפסק לעולם ובשום מצב. עם השנים התפתחה החברה ליצור מוצרים נוספים: אזניות, ציוד אולפני, מערכות לרכב ועוד. לאחרונה רכשה פוקאל את החברה הבריטית Naim Audio”" ובכך ביססה את מעמדה בין החברות המובילות בעולם, מרמת כניסה HiF״ ועד ל-Hi-End ברמות הגבוהות ביותר. הרמקולים מאובזרים בטכנולוגיות הטובות ביותר של החברה ומייצרים חתימת צליל מיוחדת לסדרות.    

Toplineרוני נחשון מסיר את כיסוי היחידות

בחדר האזנה עמדו רמקולים פוקאל סטלה אוטופיה evo i, הרמקול השני בגודלו מלמעלה, ונוחים יחסית במימדים ביחס לספינת הדגל ״גראנד אוטופיה״. הסטלה הם רמקולים לאודיופילים בכל רמ"ח איברם. הכוללים קופסה חיצונית עם חיבור לחשמל, המעבירים שדה אלקטרו מגנטי ליחידת הבס, לשליטה טובה יותר (3 מצבים). על כל ה-243 התאמות האפשריות והשיפורים או שינויים בקרוסאובר או בתיבה, בבאס הנמוך ועד הטרבל הגבוה.

 
הרמקולים בנויים בעבודת יד בצרפת, מחירם לזוג בצרפת 100,000 אירו, זה גם המחיר בישראל, בצבע שחור מבריק, עם כל הטכנולוגיות הטובות ביותר שיש לחברה להציע. דעתי האישית, שפוקאל מהממים ביופיים, יש להם מראה ופוזה שאי אפשר להתעלם מהם. 

Topline

הפוקאל רמקולים רצפתיים עם טווח תדרים מלא, 4 אלמנטים ו-3 יציאות עם באס ריפלקס. וופר אלקטרו מגנטי "13 אינץ', 2  x"6.5 מידירינג'ים  וטוויטר בריליום. תחום תדרים מ-22 הרצים ועד 40,000 הרצים, בשינויים של פלוס או מינוס 3 דציבל. הנצילות שלהם גבוהה ועומדת על 94 דציבל בהתנגדות של 8 אום (התנגדות מינימאלית 2.8 אום) מה שאומר שהם צרכים מגבר חזק שיורד ל-3 אום. הסטאלה אוטופיה מתאימים יותר להגברה של 100- 1,000 וואט אר. אם. מס ומחזיקים יפה מאוד חדרים בגודל מינימאלי של 40 מטר מרובע. מידותיהם: 1,558 x 553 x 830 מ"מ ומשקל כל רמקול 170 ק"ג. שאר המערכת כוללת קדם מגבר של החברה הנורווגית אלקטרוקומפנייה EC 4.8, שני מגברי הספק אלקטרוקומנייה נמו בהספק של 600 וואט לערוץ ובעלות של 70,000 ₪ לזוג בישראל, קומפקט דיסק EMC 1 MK3, כאשר דור 4 כבר מוזמן על ידי Topline. לשאלתי האם המערכת לא זולה מידי עבור רמקולים? אבי מסביר שהמערכת של אלקטרוקומפנייט מתאימה לרמקולים כמו כפפה ליד ומפעילה אותם מצוין ללא בעיות. התוצאה הסופית המאופיינת בהרגשת מרחב תלת מימדי ופירוט בצליל.   

Topline

חדר האזנה של החברה הינו כ-20 מטרים מרובעים, אורך 5 מטרים על רוחב 4 מטרים ועל גובה 2.9 מטרים. הקירות והרציפה עשויים בלוק טרומי, עץ, פרקט וגבס. מערכת האודיו נמצאת על המימד הארוך, המרחק בין הרמקולים עומד על כ-2.8 מטרים והמרחק הרמקולים למאזין הינו 2.5 מטרים. על הרצפה מונח שטיח והחדר לא עבר טיפול בחשמל או אקוסטי מינימאלי (יעבור טיפול בקרוב). לפני האזנה למערכת האודיו הורדנו את הגרילים מהרמקולים ושמנו אותם בצד, כיוונו את זווית הרמקולים כלפי נקודת הישיבה.

Topline

יש לי חיבה לרמקולים בתצורת MTM, מעל מידרינג' ומתחת לטוויטר אותו מידרינג', במערך D’Appolito, מכיוון שאז מתאפשרת חלוקה שווה של האנרגיה. העומס המופחת על כל אחד מהרמקולים, מאפשר צליל נקי יותר עם התערבות והשתתפות במוזיקה. פעולתם של שני האלמנטים

יחדיו מאפשרת שבירה טובה יותר של ההחזרים מהסביבה וסביבת האזנה מדויקת יותר. במציאות, במוזיקה קלאסית סופרנו וסולו של אישה, בקטע האגנוס דאי ברקוויאם של וולפגנג אמדאוס מוצרט, נשמע גדול מאוד ומדויק להפליא. אולם, המערכת מרשימה בלי קשר לכמות הדרייברים בכל רמקול ולסוג המוזיקה המושמעת. היא מנגנת נפלא בעוצמה נמוכה ושולטת ביד רמה ברמקולים של פוקאל. מאידך, בעוצמות גבוהות החדר התחיל להדהד ולהתערב במוזיקה. לדעתי, הבעיות הללו יכולות להיפתר בחלקם ולהצטמצם בתוספת אקוסטיקה בחדר. הצליל מאופיין באיזון טונאלי, בחוסר צרימה, גם בתחום המידרינג' וגם בתחום גבוהים. במת הצליל עמוקה, גבוהה ורחבה, קולות אדם בייחוד נשים, מרחפים בחלל בתלת מימדיות, בין, מסביב ומאחורי הרמקולים. רצפת הרעש נמוכה מאוד, הדינאמיקה (מיקרו/ומאקרו) הייתה טובה ותמונת הסטריאו בחדר מעולה. עם זאת, לדעתי הצנועה, המערכת מנצלת כרגע רק 50 אחוז מהיכולת שלה.        

Topline                                                 

לסיכום

אבי מאוד חביב וסמפטי לא רצינו ללכת, השיחה נעמה לכולם, אבל, הייתי צריך ללכת לאירוע של סמסונג בתל אביב. הרמקולים של פוקאל מצוינים אך קטנים מידי על חדר האזנה, שלושה מטר של נדל"ן לכל כיוון היו מטיבים עימם. איך שהזמן טס לו, מבלי לשים לב עברו כמעט שלוש מענגות ביותר, של האזנה למוזיקה איכותית ונעימה. התאהבנו באווירה הביתית והבטחנו לאבי לשוב אליו שוב ולהאזין בכיף, להרבה דיסקים, כאשר המערכת תעבור ברייק - אין. תודה רבה מקרב לב, היה כיף.       

 

לתאום פגישה, בטלפון נייד 054-7979715.

                                                                                                            

מעבר לתגובות בפורום