חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה

ממסכי ה-SD של פעם ועד ל- 8K. | מסכים | כתבות | ראשי

ממסכי ה-SD של פעם ועד ל- 8K.

גודל אות: Decrease font Enlarge font
ממסכי ה-SD של פעם ועד ל- 8K. ממסכי ה-SD של פעם ועד ל- 8K.

בעקבות החשיפה של מסכי ה-8k החדשים של סמסונג. לא יכלתי שלא להעלות מאמר שיסביר לכם איפה היינו ולמה נחשפנו עכשיו

כך זה התחיל

כולנו זוכרים את שידורי SD שהוצגו בפורמט 4:3 דרך רשות השידור בשחור לבן ע"ג מסך הטלוויזיה זניט הפופולארי לזמנו, שלאותה תקופה של שנות השבעים ותחילת השמונים נראה כפסגת הטכנולוגיה. אך כמו בכל טכנולוגיה שמגיעה אנחנו זקוקים לשידורי תוכן לצפייה כדי ליהנות מהמוצר שרכשנו, אז נכון שקיבלנו תוכן די חלש ומטושטש דרך האנטנה שהתקנו על הגג עם כבל RF, אך באותה תקופה היינו על גג  העולם. ניצנים ראשונים של מסכי הטלוויזיה הצבעונית מבית סוני, פילפס, טושיבה מץ, גורנדינג ועוד החלו לכבוש את העולם, אך תוכן יאה בישראל לא היה בנמצא, מה שכן הצלחנו לקבל מהצד שידורים פיראטים של כל מיני גורמים שהבינו את הצימאון לתכנים מעניינים יותר. לאותם תכנים פיראטים התווספו במהרה חברות חוקיות בישראל שהחלו לשדר ערוצי תוכן באיכות די ירודה על מסכי סוני פילפס טושיבה מתקדמים יותר, את האמת שבמבט לאחור זה נראה בלתי ניתן לצפייה כיום.

 samsung 8k

באותם זמנים חברות העל ביפן החלו לחשוב על זמינות תוכן, וכיצד ניתן לצופה תוכן אישי. זה קרה כבר בסוף שנות השבעים. שניים ממותגי העל ביפן SONY ו-JVC תכננו לצאת עם מכשיר הנקרא VCR וידיאו מקליט. כאשר כל אחת מהן הציגה פורמט משלה. חברת סוני יצאה עם מכשיר וידיאו עם קלטת הנקראת BETAMAX עם רוחב סליל גדול יותר שאמור היה להציג תוכן באיכות טובה יותר מאשר חברת JVC שהציגה את קלטת ה-VHS עם רוחב סליל קטן יותר שהכיל תוכן באיכות נמוכה יותר, שתי החברות נלחמו על פלח שוק גדול יותר אך ידה של JVC הייתה על העליונה וזאת מכוון שעלות הנגן וקלטות הוידיאו שהציעו היו בעלות זולה יותר. מכשיר הוידיאו המפורסם שרד שנים ארוכות והציג תוכן באיכות ירודה, מכוון שלא הייתה לשום חברה טכנולוגיה איכותית בעלת יכולת הקלטה דיגיטלית, במהלך השנים הציגו חברות סוני פיליפס וטושיבה מסכים מתקדמים יותר ואיכותיים יותר, אך עדין היינו תקועים בפורמט SD, ברזולוציה מוגבלת הנע בין 480-576 קווים, מאידך חברות MCA ופיליפס החלו בפיתוח נגן הלייזר דיסק שכלל תוכן אנלוגי ע"ג צלחת ענק ללא יכולת הקלטה, פורמט הלייזר אומנם צבר תאוצה בשנות השמונים ובתחילת שנות התשעים בישראל אך עקב עלותו היקרה הוא אינו צלח, וחברות העל ביפן החלו לחשוב על חלופה איכותית נוחה וזולה יותר לייצור שתציג איכות תוכן מרשימה יותר בעלות זולה יותר.
אמצע שנות תשעים הוצג לראשונה נגן הדיוידי המפורסם ע"י חברות טושיבה וסוני, אומנם הם הצליחו ליצור נגן המציג תוכן דיגיטלי -576I קווים על דיסק בנפח 4.7GB בקוטר הזהה ל CD עם יכולות מרשימות, הצגת תרגום, ותפריטים, אך עדיין היא לא הביא למהפכה רצינית באיכות התמונה, אך למרות איכות הוידיאו הנמוכה המציג נגן הדיוידי הוא שורד עד ימינו.

המהפכה הגדולה! שידורי HD על מסך רחב

לקראת סוף שנות התשעים מציגה חברת סוני מסך בטכנולוגיית טריניטרון בפורמט 16:9 בטכנולוגיית HD בגדלים של 32. ו-28 אינצ', שראיתי את אותם מסכים לראשונה הם נראו דיי מוזרים וגם חסרי תועלת במיוחד בשידורי הSD- שהוצגו ע"ג בפורמט 4:3 , מסך 32 אינצ' נראה כבדיחה באותם זמנים לעומת מסך בגודל 34 אינצ'. אך דיי מהר הבנתי שאנחנו בדרך לשינוי מהותי באיכות הפורמט, המסכים, והתכנים. בתחילת שנות האלפיים שוק האלקטרוניקה הבידורית החל להציג מצלמות HD בפורמט 16-9 ברזולוציה של 720 פיקסל, וזה היה רק עניין של זמן להצגת מסכי ה-HD הראשונים.

samsung 8k

באמצע שנות האלפיים הגיח פורמט HD Ready ועימו גם המסכים הדקים בטכנולוגית הפלזמה וה-LCD  ברזולוציה של 720-1280, בסריקה פרוגרסיבית, בקצב רענון מסך של 24, 25, 30, 50 או 60 פריימים לשנייה בהתאם לשיטת השידור, הפורמט הזה הביא למעשה את המהפכה הענקית בתחום השידור, ועימו הגיחו שני פורמטים חדשים שהתחרו זה בזה, הראשון, התאגדו החברות מבית טושיבה, נק, אינטל, ומיקרוסופט תחת השם DVD FUROM שהציגו את פורמט ה-HD DVD שהציג כותרים בנפח בין-15-30GB ברזולוציה גבוהה שבסופו של דבר כשל, ומצידו השני הציגה חברת סוני את פורמט הבלוריי המפורסם בנפחים של בין 25-50GB שמלווה אותנו עד ימנו גם בתכני 4K בנפחים גדולים יותר, ההצלחה המסחררת מצד יוצרי התוכנים וחברות המסכים הולידה למעשה את מסכי  האיכות בפורמט 1080p שהציגו תמונה ברורה וחדה כתער, שהובילה את התעשייה לייצר מצלמות, ומקרנים, המתאימים לפורמט החדש, יחד עם זאת החלו חברת הלוויין yes ו-hot להציג תכנים המתאימים לפורמט וכך קיבל הצרכן הבסיסי בישראל את איכות התוכן הטובה ביותר מאז הקמת הטלוויזיה, אך עם האיכות הגיחו גם בעיות, הופעת שידורי HD גרמה לבעיות למופיעים בטלוויזיה שכן ההפרדה הגבוהה של התמונה נתנה לצופים אפשרות להבחין בפרטים קטנים שעד כה לא נחשפו בריהוט, בתפאורה, וגם קמטים קטנים ופגמים בעור נראו בבירור, בעקבות זה חלו שינויים במקצוע האיפור ונדרשה התמחות באיפור HD.

פורמט UHD 4K

ההצלחה של יצרניות המסכים בבניית מסכי 1080 איכותיים הכניסה את התעשייה להציג יותר תכנים בפורמט, דרך שידורי לווין כבלים, וגם דרך הסטרימינג, כמות התכנים האדירה הזאת הגדילה את התיאבון והביקוש אצל צרכנים רבים, הרי קיבלנו מסך דק וגם גדול המציג איכות תוכן שטרם נראתה, אך הכל יחסי, מסכי ה-32 וה-42 אנצ' שהיו המסך המרכזי בסלון הוחלפו במהרה למסכי ה-50-55 ולאחר מכן הגיעו מסכי 60-75 וגם מסכי הפלזמה של פנאסוניק בגדלים של 85-100 אינצ' בטכנולוגית ה-1080 בעלי 2 מליון פיקסלים בלבד. הדרישה למסכים גדולים יצרה בעיה אצל היצרנים הם הבינו במהרה שמסכים גדולים ברזולוציה 1080-1920 יוצרים בעיה הנקראת פיקסליזציה במסך וירידה משמעותית באיכות התוכן. לכן כדי להתגבר על הבעיה ולקבל תמונה איכותית יותר על מסך גדול הגיח פורמט ה-4K UHD שהציג פי ארבע פיקסלים על המסך, משמע שמסכים ברזולוציה של 1080-1920 הציגו 2 מליון פיקסלים וקצת, מסכי ה-4K בעלי רזולוציה של 2160-3840 מציגים למעלה משמונה מליון פיקסלים מהפכה אמיתית, דרישת הצרכנים למסכים גדולים יותר חלחלה היטב אצל יצרניות המסכים וכבר בשנת 2014 הציגו חברות סוני וסמסונג את מסכי ה-4K UHD החדשים בגדלים 65-75-78 אינצ' התומכים בפאנל 10BIT שחלקם גם היו מקוערים.

samsung 8k

החשיפה הזאת למסכים גדולים בעלי יכולת הפרדה טובה יותר משמעותית מהפורמט היוצא ה-1080 הזניקה את חברת סוני יחד עם האולפנים ותעשיית הקולנוע לעבור לפורמט המיועד שהצליח להביא לשינוי דרמתי באיכות התמונה, נכון אהבנו מאוד את תכני ה-1080, אך פורמט ה-4k נראה טוב יותר משמעותית בכל אספקט, יותר צבע, עומק, ועוצמת הארה, ההצלחה האדירה הזאת מצד יצרניות התוכן וחברות המסכים העלו את פורמט הבלוריי המפורסם להיות מעודכן יותר הוא הביא עימו נגנים חדשים משלל החברות המתאימים לפורמט ועימם כותרים בעלי נפחים הנעים עצומים של 100-200GB שלא היו נגישים לכלל הצרכנים, הביקוש לפורמט UHD 4K הוביל את התעשייה לייצר מקרנים, מצלמות, וסמארטפונים התומכים בפורמט ה-UHD 4K, אך מה לגבי תוכן זמין ונגיש, חברת נטפליקס הבינה במהרה את דרישת שוק הצרכנים שעיקר התוכן הנצרך יהיה דרך האינטרנט וכיום מציעה החברה למאות מיליוני לקוחותיה בעולם מגוון עשיר של תכנים בפורמט 4K, אך יחד עם זאת פורמט ה-4K המשיך להתעדכן ולהשתפר באיכות התמונה, מסכי ה-4K UHD הראשונים היו בעלי טכנולוגיית 4K סטנדרטית עם עוצמת הארה די נמוכה שבמהלך השנים המשיך להשתפר והציג נתונים משופרים יותר הכוללים תקנים חדשים ה-HDR ואחריו HDR10 ו-HDR10+, לצד אילו הציגה חברת דולבי פורמט חדיש יותר הנקרא DOLBY VISION שעל פניו אמור להציג איכות תוכן טובה יותר למסכים בעלי עוצמת הארה חזקה יותר משמעותית. כיום פורמט ה-UHD 4K הגיע לבשלות עם מספר עצום של תכנים שאותם ניתן לצרוך דרך ספקי הרשת, חברות הכבלים, תוכן אישי, וגם דרך המדיה פיזית שהיא למעשה האיכותית ביותר.

שנת 2018-2019 המהפכה החדשה - פורמט 8K

samsung 8k

נכון שאנחנו נמצאים כיום במסע של רכישת מסכים חדשים והציוד הנלווה להם בפורמט ה-4K וכל זאת כדי ליהנות מאיכות תמונה ברמה משובחת ככל הניתן. אך מעבר לפינה צצה לה טכנולוגיה חדשה הנקראת 8K, שכבר הוצגה לראשונה בשנת 2016 ע"י חברת LG עם מסך ה-98 אינצ' הראשון בפורמט 8K, ב-2017 הציגה סמסונג את מסך ה-8K הראשון בגודל 98 אינצ', מאידך חשפה חברת סוני את מסך ה-8K הראשון בגדל 85-98 אינצ' הכלל 10.000 אזורי תאורה אחוריים עם עוצמת הארה אדירה המגיעה ל-4000 ניט, נכון שזה נשמע מיותר אך מה עומד מאחורי הרעיון, מדובר במסכים בעל רזולוציה של 7680-4320 משמע פי ארבע מפורמט ה-4K משמע 33.177.600 פיקסלים אשר מצליחים להציג תוכן מפורט יותר ואיכותי יותר גם בשידורי HD ובשידורים דרך הלווין, הרי לזה אנחנו מייחלים לקבל את איכות התמונה הטובה ביותר.

samsung 8k

השבוע השיקה והציגה חברת ״סם ליין״ נציגת סמסונג בישראל את ליין המסכים החדש שברשותה, ועימם שלושה מסכים בטכנולוגית 8K, 65, 75, ו-82 אינצ', נכון לזמננו, את התכנים הללו נוכל לצרוך דרך סרטי הוליווד, אולימפיאדת טוקיו ב-2020, ותוכן שאנחנו ניצור.

samsung 8k

שורה תחתונה

אז התקדמנו ממש. איכות המסכים של היום פשוט מפילה לסתות. היכולת לשקף מציאות, כאילו אנו מביטים דרך החלון בנוף או שלפנינו בני אדם של ממש זה משהו שאי אפשר להישאר אדישים כלפיו. ואל תדאגו, בעוד כמה שנים נעשה כתבה דומה, עם מספר מהפכות דומה כשהרזולוציה העדכנית ביותר תהפוך להיות הסטנדרט בבית של סבתא. אך לאיכות הזו שהגעו אליה היום, אני יכול להתרגל בקלות. אבל בכל זאת, ולמרות זאת, אני ממתין בקוצר רוח לבשורה הבאה. נראה כי היא כבר בפתח ונראה שהשמיים הם הגבול.

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (26 תגובות פורסמו):

avatar
pruym 2019-03-06 06:56:26
נהניתי לקרוא, אני מחכה לטכנולוגיה שאני נכנס לתוך המסך...
avatar
goe1951 2019-03-06 07:01:26
וואלה איציק עשית לי מסע לאורך הסטוריית חיי בצפייה בטלויזיה ושימוש במכשירי וידיאו כולל קלטות ביתא ואת כל מה שכתבת אני חוויתי מילדותי ועד היום ( חוץ כמובן מה 8k ). שאפו ענק על הכתבה המרתקת והנוסטלגית ועשית לי תיאבון ל 8k
avatar
itay123 2019-03-06 09:15:21
מה שבא לי האמת זה מסך TV "ענק" נניח 88 אינץ (מינימום). לא מעניין אותי 8K בקושי 4K יש לי וצופה (יש לי ספרייה של כ 80 כותרי 4K). נטפליקס לקח לי האמת את רוב זמן המסך, המקרן ישאר בעיקר עבור סרטי 3D. (יש לי סביב 400 סרטי 3D בקבצי iso). עד שאחליט אחרת. אין כמו חוויה של מסך גדול. לדעתי משמעותי יותר מעוד רזולוציה. אמנם טרם צפיתי 8K. ולא השוואתי.
avatar
נמר 2019-03-06 10:00:34
מה שבא לי האמת זה מסך TV "ענק" נניח 88 אינץ (מינימום). לא מעניין אותי 8K בקושי 4K יש לי וצופה (יש לי ספרייה של כ 80 כותרי 4K). נטפליקס לקח לי האמת את רוב זמן המסך, המקרן ישאר בעיקר עבור סרטי 3D. (יש לי סביב 400 סרטי 3D בקבצי iso). עד שאחליט אחרת. אין כמו חוויה של מסך גדול. לדעתי משמעותי יותר מעוד רזולוציה. אמנם טרם צפיתי 8K. ולא השוואתי. בעניין הזה אני בהחלט מסכים איתך. אני בעד רזולוציה מקסימלית אבל לא על חשבון הגודל. כלומר, כמוני כמוך. אם אתפשר על משהו אז זה על הרזולוציה ולא על הגודל. ואז הגיע ה-8k שקצת שינה לי את הגישה.
avatar
itay123 2019-03-06 10:04:30
לא שולל 8k. חייב לראות בעיניים שלי עד כמה השינוי דרמטי. אבל גודל תמונה לדעתי עוצר נשימה יותר מרזולציה גבוהה מ 4K/HDR...אבל שוב חייב לראות זאת במו עיניי. מה שכן מסכי ה TV הענקיים זו כבר לא פנטזיה, זו מציאות שניתן לממש בין רגע.
avatar
exupgh12 2019-03-06 10:52:23
תודה על הסקירה איציק. מבחינתי עניין ה 8K בשנים הקרובות שולי, אין מדיה ואין מדיום להעברת השידור, בשביל 2 סרטוני דמו לא רוכשים מכשיר שבאופן כללי עד שיעבור מסגמנט ה early adopters לסגמנט רחב יותר ויקבל תכנים כבר יהיה מיושן.
avatar
איציק ירקוני 2019-03-06 12:08:37
תודה על הסקירה איציק. מבחינתי עניין ה 8K בשנים הקרובות שולי, אין מדיה ואין מדיום להעברת השידור, בשביל 2 סרטוני דמו לא רוכשים מכשיר שבאופן כללי עד שיעבור מסגמנט ה early adopters לסגמנט רחב יותר ויקבל תכנים כבר יהיה מיושן. גיא יצא לי לפגוש לפני כמה שנים את נציג חטיבת הווידאו של סוני אירופה בישראל, למיטב זכרוני זה קרה בהשקת מקרן ה-4K דגם 520. שאלתי אותו לגבי עתיד פורמט ה-4K ה-HDR החדשני והמעודכן יותר שהושק והוצג בואתו ערב, תשובתו היתה, מבחינת סוני העלומי פורמט 4K זו תחנת מעבר לעבר הפורמט האמיתי שנקרא 8K. עכשיו קח את זה לאן שאתה רוצה.
avatar
itay123 2019-03-06 12:33:22
אחרי 8K יהיה מעבר xK ולאחר מכן yK ולאחר מכן zK. אין לי שום בעיה עם זה, להפך...הקדמה בווידאו מטורפת בהחלט. השאלה עד כמה זה דרמטי לעין. צריך לראות ולהשוות. יש סרטים ב 1080p על מסך ה 4k שעדיין נראים מדהים, אותו כותר ב 4K השינויים הם לא דרמטיים, מה שהופך לדרמטי זה HDR/Dolby Vision.
avatar
davni 2019-03-06 12:34:53
כמה הערות 1. פורמט הבטאמקס נכשל בעיקר עקב הסיבוכיות בתחזוקה. הסרט עשה מסלולי עקלתון והסתבך. זה היה ניסיון של סוני לחקות את מכשירי הפרימיום בעלי הסרטים נרחבים ששימשו בעיקר אולפנים. ה vhs היה פשוט והסרט "נדחף ישירות מול הראש. 2. אחד משלבי האבולוציה של מסכים היה פורמט ה 3D שנכשל לגמרי עקב הצורך בשימוש במשקפיים כלשהם וירידה ברזולוציה (חצי מהרזולוציה לכל עין). 3. שלב הופעת מסכים קעורים - לדעתי נכשל.
avatar
exupgh12 2019-03-06 12:56:06
גיא יצא לי לפגוש לפני כמה שנים את נציג חטיבת הווידאו של סוני אירופה בישראל, למיטב זכרוני זה קרה בהשקת מקרן ה-4K דגם 520. שאלתי אותו לגבי עתיד פורמט ה-4K ה-HDR החדשני והמעודכן יותר שהושק והוצג בואתו ערב, תשובתו היתה, מבחינת סוני העלומי פורמט 4K זו תחנת מעבר לעבר הפורמט האמיתי שנקרא 8K. עכשיו קח את זה לאן שאתה רוצה. הכל טוב, אתה רואה בשנתיים הבאות לפחות 100 סרטים ב 8K ומקור שיוכל לנגן את התכנים הללו במחיר שיסחף אחריו את השוק? ולא, אני לא מתכוון לבדיחה של הוט או יס שנקראת 4K כי זה לא.
avatar
itay123 2019-03-06 13:02:24
גם נטפליקס, איכות ה-4K שם, רחוק מלהיות מרשים או איזו אלטרנטיבה לאיכות 1080p איכותית. חפיף עולה לי כולה 10 ש"ח יותר שמידי פעם אראה את הלוגו של Dolby Vision במסך. לפחות להרגשה.
avatar
איציק ירקוני 2019-03-06 13:05:22
אחרי 8K יהיה מעבר xK ולאחר מכן yK ולאחר מכן zK. אין לי שום בעיה עם זה, להפך...הקדמה בווידאו מטורפת בהחלט. השאלה עד כמה זה דרמטי לעין. צריך לראות ולהשוות. יש סרטים ב 1080p על מסך ה 4k שעדיין נראים מדהים, אותו כותר ב 4K השינויים הם לא דרמטיים, מה שהופך לדרמטי זה HDR/Dolby Vision. אין ספק שישנם כיום מסכי 4K סופר איכותיים, הענין דיי פשוט מה התהיה העדפת הלקוח שהתמחור של מסכי 8K יהיה סופר אטרקטיבי, האם הוא יעדיף פורמט מיושן יותר, אני בספק. בנוסף מסכי סמסונג 8K בעלי מעבד תמונה ייחודי עוצמתי Quantum Processor המאפשרים לו לבצע עיבוד הנקרא AI Machine Learning הפועל על בסיס בינה מלאכותית, מייעל את בהירות המסך ובקרת הקול. התמונה שהציג המסך בהשקה בשידורי הערוץ הראשון היו מעבר לכל דמיון.
avatar
איציק ירקוני 2019-03-06 13:13:58
הכל טוב, אתה רואה בשנתיים הבאות לפחות 100 סרטים ב 8K ומקור שיוכל לנגן את התכנים הללו במחיר שיסחף אחריו את השוק? ולא, אני לא מתכוון לבדיחה של הוט או יס שנקראת 4K כי זה לא. גיא. הענין פשוט האם תרכוש כיום מסך 1080, אני בספק. מכוון שמסך ה-4K טוב יותר משמעותית. רמת התמחור של מסכי ה-8K יהיו סופר אטרקטיבים וכדאיים לרכישה שיגרמו לך לעדיף לרכוש אותם ע"פ מסך 4K
avatar
itay123 2019-03-06 13:17:27
כאשר מסכי 8K במחירם יהיו אטרקטיביים יותר לגדלי המסך שאני שואף אליהם ו-ואעמוד לפני רכישת מסך חדש כאשר עומד בפני 8K איכותי בגדלים שאני מחפש במחירים של 4K איכותי בגדלים שרלוונטים עבורי היום...אלך על הטוב ביותר עבורי.
avatar
pruym 2019-03-06 15:50:22
אתה יכול לקרוא ספר, ללכת להצגה/סרט, לראות בבית סרט/ הופעה/ תכנית טלביזיה ברזולוציה כזאת או אחרת, בטכנולוגיה של עוד 20 שנה! בסוף, הנפש צריכה מוזיקה (או שזה רק אצלי ככה?)…
avatar
איציק ירקוני 2019-03-06 15:51:44
אתה יכול לקרוא ספר, ללכת להצגה/סרט, לראות בבית סרט/ הופעה/ תכנית טלביזיה ברזולוציה כזאת או אחרת, בטכנולוגיה של עוד 20 שנה! בסוף, הנפש צריכה מוזיקה (או שזה רק אצלי ככה?)… החוכמה לשלב בין העולמות, לפחות מבחינתי.
avatar
pruym 2019-03-06 15:56:38
החוכמה לשלב בין העולמות, לפחות מבחינתי. אני קורא ספרים (יש שיגידו תולעת), הולך להצגות, מדי פעם סרט בקולנוע קצת טלביזיה בלי חדשות ובסוף תמיד זה המוזיקה...
avatar
יעקב ח 2019-03-06 17:01:31
כתבה מעניינת, שמזכירה נשכחות בתחום הוידאו.. אבל, לטעמי כל זמן שבערוצים השונים ממשיכים להציג תכנים באיכות SD המעבר ל 8k מיותר. חלק ניכר מהתכנים מוצג ב HD או FHD והאמת שזה נראה טוב. התכנים שאני רואה ב 4K הם דלים וגם הם לא דרמטיים ביחס ל FHD.
avatar
exupgh12 2019-03-06 17:04:36
גיא. הענין פשוט האם תרכוש כיום מסך 1080, אני בספק. מכוון שמסך ה-4K טוב יותר משמעותית. רמת התמחור של מסכי ה-8K יהיו סופר אטרקטיבים וכדאיים לרכישה שיגרמו לך לעדיף לרכוש אותם ע"פ מסך 4K ...בדגש על "יהיו", כל עוד אין תכנים או יכולת לשדר תכנים כאלו בבית ומחיר טלוויזיה 8k יקר איני רואה סיבה לרכוש.
avatar
איציק ירקוני 2019-03-06 17:19:25
...בדגש על "יהיו", כל עוד אין תכנים או יכולת לשדר תכנים כאלו בבית ומחיר טלוויזיה 8k יקר איני רואה סיבה לרכוש. דרך אגב.. התמחור של מסכי 8K מבית סמסונג דיי הפתיעו, במיוחד התמחור של מסך 82 אינצ' מסדרה 9
avatar
itay123 2019-03-06 17:29:45
אני דואג לפחות 1 לשבועיים לצאת עם אשתי או חברים לסרט באולם הקולנוע ופעם בחודש בשבת כאשר יש סידור מראש, הולכים ל-הצגה (מנויים) ואחכ מסעדה טובה. כל פעם שיוצא סרט שבנותיי רוצות לצפות באולם הקולנוע (איזה דיסני חדש או מה מתחשמק להן, אני מתייצב והולך ונהנה ומתרגש כמו ילד) בשבת היינו באלאדין, היה ממש נחמד. ספרים לצערי אין לי כבר זמן (הייתי קורא המון! - לפני שהתחתנתי;)). גם כאשר אני מתחיל ספר, נשכב במיטה וישר נרדם מהעייפות והאנרגיות של כל היום. משום מה סדרה טובה או סרט בקטנה מנטפליקס מצליח להשאיר אותי ער. אבל רב זמן המסך (דואג לא יותר מידי) של המשפחה ושלי זה בעיקר נטפליקס, סרטי קולנוע אצלי, אני אוהב לארח ולתת לאחרים להתרגש אצלי, אני בדר"כ יושב בצד ונותן לחבריי ומכריי את ה"מקומות" הכי טובים, אבל מידי פעם, יש חשק באיזה ערב לאחר שהבנות הולכות לישון מוקדם יחסית, יש חשק או לצפות באזו תכנית בטלוויזיה או אשתי ואני צופים באיזה סרט קולנוע עדכני נחמד. מוזיקה לנפש, בדר"כ שישי בבוקר (שם את הבנות בבית הספר, מסיים קניות בסופר מול הבית, זהו זה הזמן של אבא מול המערכת, עד שבנותיי חוזרות מבית הספר) וכל שבת שניה, אשתי לוקחת את הקטנה לטייל והגדולות אצל הסבתא, משמע בית ריק - 50% מוזיקה, 50% סרטי קולנוע (בעוצמות ווליום ש-לטעמי) החיים הם דינאמיים, לכל אחד יש את העדפות שלו, הנוחות שלו ושילוב של החיים הפרטיים שלו עם התחביבים שבוחר.
avatar
genvirt 2019-03-06 18:24:51
לא צריך למהר לרוץ לקנות 8k - מחר תצאה 16k ואני אמתין לסוף שבוע ל 1024k :)
avatar
partner11 2019-03-06 21:56:50
כמה הערות 1. פורמט הבטאמקס נכשל בעיקר עקב הסיבוכיות בתחזוקה. הסרט עשה מסלולי עקלתון והסתבך. זה היה ניסיון של סוני לחקות את מכשירי הפרימיום בעלי הסרטים נרחבים ששימשו בעיקר אולפנים. ה vhs היה פשוט והסרט "נדחף ישירות מול הראש. לפני שנים רבות קראתי כתבה שטענה שהסיבה ש VHS ניצחה בתחרות, מכיוון שכל תעשיית הפורנו השתמשה בה וזה הכתיב לצרכני הפורנו את פורמט הקלטת. לא יודע אם זו אגדה אורבנית אבל טיעון בהחלט מעניין
avatar
gds 2019-04-06 10:38:08
הכל טוב, אתה רואה בשנתיים הבאות לפחות 100 סרטים ב 8K ומקור שיוכל לנגן את התכנים הללו במחיר שיסחף אחריו את השוק? ולא, אני לא מתכוון לבדיחה של הוט או יס שנקראת 4K כי זה לא. אכן איכות השידור של 'הוט' היא בדיחה, בערך בפורים האחרון פירסמתי כאן את ההתכתבויות חסרות התועלת שלי עם הוט, שבעצם עם מי שמדברים שם זה חברת שירות קבלנית, לגבי איכות ירודה של התמונה. מאז נעשה שיפור אבל הרבה תוכן שמוגדר FHD ממש לא כזה ויש לי מסך סוני מצויין, כבילה תוך ביתית שהוחלפה לאיכותית כולל המפצל של הבניין שהחלפתי על חשבוני לכזה שמתאים לדיגיטל ברודבנד. תוך כדי שניסיתי לאתר את ההנהלה של 'הוט' (והצלחתי) נפלתי על עמוד דרושים שלהם והסתבר שהם היו תקופה ממושכת ללא מהנדס שבתחום אחריותו היה לבדוק את איכות התמונה במוצא השידור ולא רק בתשתית שזהו תחומה של המחלקה הקבלנית. גם שאר ספקי התוכן נותנים תמונה שקשה לקבל זאת ראה וקדש היי רז כפי שהם טוענים. דרך אגב מישהו הזכיר בילוי בקולנוע. גם שם קיבינימט רוב האולמות ממזמן לא מקרינים בפילם והכל בהקרנה אחורית דיגיטלית ואז זה כבר תלוי באיכות המקרן, המסך, ואפילו החשמל של אותו אולם ויש גם באלו הרבה חרא. הייתי בכמה אולמות שממש התחשק לי לשרוף את המסך כשאיכות התמונה בסרט חדש נראתה כמו במסך שטוח קדום של MAG. האו.סי.די שלי לא התחיל רק עם ניצני האודיופיליה שלי אלא גם עם איכות התמונה בתקופה שהיו רק שידורי OFF AIR בתחילה ערוץ 1, ירדן וכו' ואח"כ ערוץ 2. זכורני שהייתי זה ש"הכריח" את אבא שלי לקנות את הצבעונית הראשונה שלנו תוצרת פיליפס ושאלו ירדו ברמתן את סוני, לימים הצלחתי ליצור קשר עם מהנדס השידור של ערוץ 1 והייתי מתלונן אצלו על כל מיני בעיות בקליטה, התחבבתי עליו והוא ביקש ממני לדווח לו על בעיות באזור מגורי, מה דעתי על איכות התמונה באופן כללי וגם משוב על האיכות הטכנית של שידורי הרדיו, כמו כן הייתי מנסה אנטנות, מגברים ומיקסרים שונים ששיווקו 'רצון' ו'פנורמה' ותוצרת חוץ תוך סיכון חיי בטיפוס על תורן האנטנות שבגג.
avatar
Yasmart 2019-04-06 16:14:19
אחלה כתבה, איציק, תודה על הסקירה!
avatar
DOCTOR ICE 2019-05-06 19:39:15
הדבר היחיד שבגללו אני שמח שמתחילים לצאת מכשירים כאלה זה רק בגלל שחברות השידור יצטרכו לשדרג תשתיות ולעמוד בקצב זרימת המידע לשנייה , האדיר הזה - וזה כנראה מה שיאיץ את פריסת הסיבים האופטיים במדינה הזו. - וזה מבחינתי הפלוס העיקרי . עבור המשתמש הביתי (TV וגם מקרנים עם מסך עד 100') לא תהיה קפיצה משמעותית באיכות התמונה רק בגלל הרזולוציה ביחס ל-4K HDR. אולי זה יזרז הוצאת תכני HDR בתדירות גבוהה יותר - וזה יהיה הרבה יותר משמעותי מאשר רק הרזולוציה .
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


תגיות
הרשם לעדכוני האתר
Email: