חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

תומר צין: המערכות המענגות ביותר חלק ב׳ - מינכן 2019 | אודיו וקולנוע ביתי | כתבות | ראשי

תומר צין: המערכות המענגות ביותר חלק ב׳ - מינכן 2019

גודל אות: Decrease font Enlarge font
munich high end show 2019 munich high end show 2019

תומר צין מבקר במינכן בגן העדן האודיופילי 2019 High-End ו-2019 hifideluxe תשעת המערכות המומלצות והמענגות ביותר

בחלק השני בכתבה תומר צין, כתבינו במינכן, בוחר את ארבע מערכות השמע הטובות ביותר כאשר באופן מיוחד שתיים מהן במקום הראשון. המערכות שנבחרו הן עבור מי שכסף לא משחק עניין ותפקיד עבורו, הן החלום הרטוב עבור רובינו. כל אחת ממערכות השמע צריכה חדר גדול כדאי "לנשום" ולהישמע במיטבה.

מימד הגובה, הרוחב והעומק בבמת הצליל התלת ממדית, נמצא כאן במלוא הדרו ומאפשרות להגיע לנירוונה אודיפילית. בצורה מפתיעה, מופיעים ברשימה גם רמקולי ריבון, שופרים, אלקטרוסטטים וגם מסורתיים. חשוב לציין שאין לנו עדיפות לטכנולוגיה או טופולוגיה ספציפית.

למיקום הישיבה בחדר חשיבות מכרעת בהנאה מהאזנה, כמעט תמיד בשורה השנייה או השלישית כדי להאזין לכל הדרייברים ברמקולים, שם הקולות המשוחזרים על ידי המערכות אידיאלים וקוהרנטיים. אין לנו יומרות להציג כאן אמיתות מוחלטות, כתבנו מה שכתבנו על סמך ניסיון עשיר וידע רב של שנים בתחום. כאמור, התערוכה במינכן 2019 הייתה גדולה מכדי לכסות אותה בשלמותה וכמעט בלתי אפשרי להאזין לכל החדרים בצורה נאותה. התנצלותנו הכנה מראש מאותם יבואנים שאת מוצריהם החמצנו. הנה ארבעה המערכות הטובות ביותר לטעמינו שנבחרו מביקור מהנה ומענג במשך ארבעה ימים בתערוכות האודיו במינכן.

מקום ראשון 

munich high end show 2019

רמקולי ריבון CARAVAGGIO full AlsyVox אליהם מחוברים זוג מגברים משולבים דואל מונו Mono Dna, אליהם מחובר קומפקט דיסק אומגה אודיו The Stream, כבלים ומעמד. המתכנן האיטלקי של החברה AlsyVox הספרדית העונה לשם דניאל כהן (לא יהודי), כיבד אותנו בשמפניה וגבינות ולא הסכים להדגים בדיסק צרוב. חיפוש מהיר שלנו בין הדיסקים של המארח, הניב שלושה דיסקים שאנחנו חולקים יחדיו. ה-CARAVAGGIO full הם הגדולים בסדרת הרמקולים של חברת הבוטיק AlsyVox. הם מורכבים משתי יחידות סאבוופרים פלאנריות ושתי יחידות מיד-טוויטר-סופר טוויטר פלאנריות, סה"כ 4 יחידות. הנצילות שלהם 95 די. בי, התנגדות נומינלית 4 אום, במחיר לזוג של 275,000 אירו.

munich high end show 2019

מערכת השמע לא השאירה אף אחד אדיש בחדר, האיזון הטונאלי והטבעיות שלהם קרובים לשלמות, הם אינם מבליטים או מחסירים תדרים, למרות שחבר שאת דעתו אנחנו מכבדים, התעקש על מעט עודף בבאס. הם אינם צורמים או אגרסיביים ולא צובעים את הצליל, רצפת רעש הנמוכה מספקת את הבסיס לתעוזה הקולית של המערכת. הדינמיות שלה מצריכה להיות נוכח במקום כדי להאמין, גם אז זה דורש משהו בהסתגלות הנפשית, להבין עד כמה רחבה ותלת ממדית במת הצליל. הדינאמיקה (מיקרו/ומאקרו) טובה מאוד ותמונת הסטריאו בחדר טובה. ההדמיה טובה מאוד של המיקומים של הכלים השונים והמרחקים ביניהם. ההרגשה שקירות מנגנים, יכולת הרמקולים לשאוב אותך לתוך המוזיקה, מגרשת כל תחושת ערפל אלקטרונית או זיגוג, זהו הישג מרשים ויחיד. זאת חוויה מוזיקלית והיא החלום האמיתי, תכנון גאוני - המגנפאן של האנשים העשירים.

מקום ראשון נוסף

munich high end show 2019

רמקולי אקפלה אדיו ארט APOLLON אליהם מחוברים זוג מונו בלוקים מנורות וקדם מגבר חדשים של אקפלה אודיו ארט (טרם באתר), אליהם מחוברים פטפון וקומפקט דיסק של חברות אחרות. רמקולי השופר העצומים מדגם APOLLON בעלי 3 יציאות ותיבה אטומה, הם דגם ביניים של החברה הגרמנית. בכל רמקול משולבים טוויטר ion, מידרינג' שופרי, 2 סאבוופרים "10, 4 וופרים "10 רגילים. נצילותם 96 די. בי והם לא דורשים מגבר חזק להפעלה, במחיר לזוג של 170,000 אירו. את היום השני הקדשנו לתערוכת היי-פיי דלוקס ונפגשנו אקראית עם 2 השותפים לחברה, בחדר בו הם מציגים את ה-APOLLON, של אקפלה אודיו ארט. האחד יותר "גרמני" והשני דובר אנגלית רהוטה, הוא סיפר שבעברם הם שיווקו דיסקים יפניים בגרמניה וחיפש את מה שיש לי בדיסק ההדגמה, אך ללא הועיל.

munich high end show 2019

האקפלה אודיו ארט נראים אלגנטיים בשחור ובלבן מבריקים, מעוררים התפעלות בכל אספקט בו תבחנו אותם. יש משהו בגודל הצליל במערכת השמע, שגורם לנו להרגיש שמעצב הרמקולים עשה הרבה דברים קטנים, מתוחכמים ונכונים. מערכת השמע הציבה סטנדרטים חדשים בטבעיות, בדינאמיות מתפרצת ובבס מדויק, בעומק מדהים ובבמת צליל תלת ממדית. אחד מהמאפיינים יוצאי הדופן של האקפלה אודיו ארט הוא טווח דינאמי רחב, שיוצר אשליה של מוזיקה חיה. הצלילים הגבוהים נמצאים בכל מידתם והם מספקים ברק, שקיפות ואוירה למוזיקה. נהנינו מהאינטימיות ומהקצב של המוזיקה, הצליל נשאר מדויק לכל אורך ההאזנה, האיזון הכללי היה מאוד טבעי והטונליות נכונה. חובב מוזיקה קלאסית וג'אז, ימצא שהצליל טבעי ומאוזן טונאלית ושקוף עם הדמיה טובה מאוד של הכלים והקולות במרחב. יחסית לרמקולים גדולים אחרים בתערוכה, הם כמעט נעלמו לחלוטין בחדר, הצליל הוא אלוהי במילה אחת, מדהים!

מקום שני

munich high end show 2019

רמקולים Marten Mingus Orchestra, אליהם מחוברים מגברי מונובלוק CH Precision M1.1, אליהם מחובר קדם מגבר L1 CH Precision, אליהם מחובר טרנספורט CH Precision D1, DAC CH Precision קדם מגבר לפטיפון P1 CH Precision, פטפון SAT XD1, מקור כוח Stromtank 2500 ואקוסטיקה בחדר.

 לרמקולים של מרטן 4 יציאות, בקדמת כל רמקול 4 x "8 מסנדוויץ' אלומיניום, "7 מקרמיקה, "2 טוויטר יהלום, "0.75 טוויטר יהלום, מאחורה 4 x "10 פסיביים מסנדוויץ' אלומיניום. נצילותם 89 די. בי וההתנגדות 6 אום (3 אום מינימום), דורשים מגבר חזק להפעלה, במחיר לזוג של 185,000 אירו.

munich high end show 2019

תכשיט הכתר של סדרת Mingus Orchestra מציע את הכוח והבהירות שרק דרייברים העשויים יהלומים יכולים. המרטן בהירים ואורגניים, מן הצלילים הראשונים של הקלטה של ​​ Michel Jonasz קול הזמר היה יוצא דופן, אבל עם הרבה פריחה ואוויר מסביב ומאחורי הזמר, הרבה הרמוניות עשירות של סינטיסייזר, בתוך צליל עמוק של באס. המדגים הצליח להביא לתוצאה מופלאה, בכל רוחב ספקטרום התדרים התחושה הייתה של איזון כמעט מושלם. הבס מהיר ומוגדר, האמצע מפורט מאוד, הגבוהים צלולים וטבעיים, ללא כל גרעיניות. הדינאמיות הייתה מדהימה, פיזור הסטריאו מדויק ויציב, במת הצליל תלת ממדית, ריאלית וחדה. כאמור, למערכת חסר מעט חמימות אנלוגית, אך, יש לה בשפע שקיפות מדהימה ורזולוציה, מיקוד וריאליזם. הצלילים מרחפים בחלל בתלת-ממדיות בין, מסביב ומאחורי הרמקולים. אחת מחמש המערכות הטובות ביותר לה האזנו השנה בתערוכה.

מקום שלישי

munich high end show 2019

רמקולים Gobel High End Divin Noblesse, אליהם מחובר מגבר הספק Engstrom Eric, אל מגבר ההספק קדם מגבר Engstrom Monnica, אליהם דאקWadax  Atlantis DAC, טרנספורט Wadax Atlantis, סרבר Wadax Atlantis, פטיפון Kronos Pro, זרוע Kronos Black Beauty, ספק כוח Kronos SCPS, קדם מגבר לפטיפון Kronos  Reference, ראש Zyx Unuverse כל הכבלים מתוצרת High End Gobel.

לרמקולים של Gobel 3 יציאות, בקדמת כל רמקול 2 x "12 לבאס, 2 x "8 למידרינג' ו-AMT טוויטר מאלומיניום. נצילותם 95 די. בי וההתנגדות 4 אום (3.8 אום מינימום), במחיר לזוג של 195,000 אירו. 

ה-Gobel High End Divin Noblesse הוא האח הקטן של הבכיר בסדרה, שעולה במחיר כמעט כפול ממנו. לרמקולים בעלי מראה גרמני מובהק, בצבע שחור ועם זוויות חדות, שחייבים לחלוק את דעתנו לאסתטיקה שלו: חלק ימצא אותו אטרקטיבי, אבל אחרים יחשבו שיהיה מפחיד להסתכל עליהם. היינו אומרים שאם דרת' ואדר היה צריך לבחור, אלה היו הרמקולים.

munich high end show 2019

הבס היה מדויק, מהודק והתקפי במידה נכונה. צליל האמצע טבעי וצלול רוב הזמן, הגבוהים מפורטים ופתוחים והדינאמיקה הייתה טובה מאוד, למרות מעט מתכתיות בצליל. אחד מהמאפיינים יוצאי הדופן של ה- Gobel High End היה טווח דינאמי רחב מאוד, תמונת הסטריאו ושיחזור כלי נגינה בסביבה אקוסטית, ריאליסטית ומציאותית מאוד. בהאזנה למוזיקה קלאסית בה מנגנת תזמורת שלמה מרובת כלים, מערכת הסטריאו מתמודדת בצורה נהדרת וישנה תחושה שהמערכת מבקשת עוד עוצמה ואינה מתעייפת. עשה לנו רושם שהפטפון של Kronos Pro על כול חלקיו, משחזר בנאמנות את העליות והירידות בקול באיכות מדהימה, באיזון כמעט מושלם, לא עבה או רזה מידי, ללא כל צרידות ותוספות.

מקום רביעי

munich high end show 2019

רמקולים אלקטרוסטים מרטין לוגן Neolith, מחוברים אליהם זוג מגברי הספק פאס לאבס 600.8X, אליהם מחובר קדם מגבר פאס לאבס 22, אליו מחובר קדם מגבר לפטפון פאס לאבס 17, אליו מחובר פטפון VPI 40th, דאקDA2 EMM Reference Stereo D/A , טרספורטEMM TX2 Reference Transport , סטרימר Aurender W20 וכבלים של MIT. הרמקולים הרצפתיים של מרטין לוגן 3 יציאות, בקדמת כל רמקול וופר "12, מאחורה סאבוופר "15 לבאס הנמוך עד 60 הרצים, מ-400 הרץ מנגנת יחידה אלקטרוסטטית. נצילותם 90 די. בי וההתנגדות 4 אום, דורשים מגבר חזק להפעלה, במחיר לזוג של 80,000 אירו.

 munich high end show 2019
                                                                                                                        
המערכת נשמעת מצוין, הבס מהיר ומוגדר, ללא שמץ של הדהוד. האמצע טהור ומפורט, הגבוהים טבעיים וצלולים, ללא כל גרעיניות. הדינאמיות הייתה עוצרת נשימה, פיזור הסטריאו מדויק ויציב. הצליל היה פתוח ואוורירי, ריאלי וצלול עם במת צליל ענקית, דינאמיות מתפרצת דומים לזה של הופעה חיה. הם אינם צורמים או אגרסיביים ולא צובעים את הצליל בכלל, ההתקפיות של כלי נגינה היא לא פחות ממדהימה. למרות גודלם הפיזי של הרמקולים, הם נעלמו ולא משכו תשומת לב לעצמם. במת הצליל הייתה אחורית, האיזון הטונאלי טוב מאוד, ה- Neolithנשמעים טוב כמו שהם נראים. מצאנו את מערכת השמע עם התמורה טובה יחסית לכסף ואחד הטובים ביותר בצליל.

סיכום
 

כמה אנשים עשויים להתלונן על כך שהתמקדות בפריטי יוקרה יכול להיות מנוכרת, בייחוד לאלה שמחפשים מערכת שמע במחיר הגון ושפוי. אולם, תערוכת מינכן היא הזדמנות עבור היצרנים השונים, להראות מה הם יודעים ויכולים לעשות, כאשר הם לא צריכים להתעכב באילוצים עיצובים פשוטים של רמקולים. כאמור, מי שרוצה לראות רמקולים נורמאליים באלפי שקלים, יכול לנסוע לחנות הסטריאו הקרובה ביותר לביתו, כדי לראות את בחירתו.

 

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (23 תגובות פורסמו):

avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
[CENTER][MEDIA=youtube]VbhkIc_1Pf8[/MEDIA] [/CENTER] תודה רבה ל-Jana.
avatar
ni-ro 1970-01-01 02:00:00
אחלה סקירה תומר
avatar
genvirt 1970-01-01 02:00:00
אכן, הכול היה נשמע פנטסטי, כסף כאן לא משחקים תפקיד, אך לא הייתי אומר שבחלק א' של השכירה מחירים זניחים:) ובכל לא ראיתי הרבה דברים במחירים שמסובבים עם פנים לחובב אודיו מין השורה, הכול ללבל עליון :(
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
[CENTER][ATTACH=full]44183[/ATTACH] [/CENTER] תודה רבה :).
avatar
hornless 1970-01-01 02:00:00
תודה תומר!
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה תומר!
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
[CENTER][ATTACH=full]44185[/ATTACH] [/CENTER] כולם מורידים נעליים במכונית הספורט בוגאטי שירון של חברת הדרייברים הגרמנית אקיוטון.
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
תומר, תודה על חלק א' ו ב' של הסיקור.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
:).
avatar
מר לין פיאגה 1970-01-01 02:00:00
שמעתי שויויד היו הכי טובים... לא יכול לחשוף את המקור:מאזין:
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
באמת רמקול מצוין. אני שמעתי שטידל היו הכי טובים (לא יכול לחשוף את המקור) ודקה אחרי זה שמעתי ש-mbl היו הכי טובים (לא יכול לחשוף את המקור) ועזוב, בתכלס אמרו לי שמרטן היו הכי טובים (לא יכול לחשוף את המקור) ופרואק בכלל, היו הכי טובים (לא יכול לחשוף את המקור) אז תודה לערן, רן, דודי, וזיו. כמו שהבטחתי, הכל נישאר ביננו. ;)
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
שמעתי שויויד היו הכי טובים... לא יכול לחשוף את המקור:מאזין: ויויד מחוברים ל MSB שמשודך לבל קנטו עם זנזטי באמצע. WHO COULD ASL FOR ANY THING MORE? :מאזין::ישן:
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
שמחתי לפגוש השנה את דודי אלגזי, אלון ליפשיץ, יגאל לסרי, ערן - אודיופריק, זיו - אודיו זיפ, גבי עמרם, עופר שחורי, ארי מ-Music & Design, קודו אודיו ויאיר תמם. לא פגשתי מעולם את אמיר ארמה, ברוך גליסקו, אור אודיו וחיים סבג. לא פגשתי השנה את דני בכור, אקורד אודיו, שמי משיח, אילן תמיר ואמנון סאונד.
avatar
שוני 1970-01-01 02:00:00
למי שיש כסף ונכנס לבוגאטי מורידים לו את הנעליים. מי שאין לו כסף מורידים לו את התחתונים. את המכונית הזו קונים שאם היא רוצה להיכנס , היא צריכה להוריד הכל.
avatar
zariel 1970-01-01 02:00:00
אששששש.... של מערכות היייייי,,,אנדדדדדדד, רק לשטוף את העיניים, להרטיב את השפתיים, ולחלום לחלום ולחלום... לו הייתי הבן של רוטשילד, ולכל מי שחווה את החיזיון, ושמע ,והעביר לנו לו במעט, תודה גדולה.
avatar
ליאור 1970-01-01 02:00:00
למי שיש כסף ונכנס לבוגאטי מורידים לו את הנעליים. מי שאין לו כסף מורידים לו את התחתונים. את המכונית הזו קונים שאם היא רוצה להיכנס , היא צריכה להוריד הכל. כנראה שאת המכונית הזו קונים מי שלא מוצאים מי שתוריד עבורם אפילו צעיף (בחינם. לשלם עבור זה, לא נחשב). וזו בוגטי שירון (הדגם העדכני) ולא ויירון.
avatar
מר לין פיאגה 1970-01-01 02:00:00
רן אפרופו סבו, מה עם MBL ופליניוס? מילא פליניוס רחוקים אבל MBL תמיד כיכבו
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
האמת היא שמרגיש כאילו הם מדגימים את אותה מערכת 200 שנה. למרות שיש להם לא מעט חידושים בממירים, היו אמורים להוציא סטרימר חדש (לא יודע אם יצא כבר) הם עדיין לא החליפו או שידרגו את רמקולי הדגל וההגברה שלהם. אולי אין לאן לשדרג, אבל בכל זאת, כבר יודעים שזה מעולה, ויודעים את זה כבר עשור לפחות באותה תצוגה בדיוק.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
אפרופו סבו, מה עם MBL ופליניוס? מילא פליניוס רחוקים אבל MBL תמיד כיכבו ה-MBL תמיד כיכבו אצלנו בקום הראשון או השני: [url=http://www.dtown.co.il/articles/3860.html][url]http://www.dtown.co.il/articles/3860.html אבל השנה משהו שם לא ניגן כמו שצריך, אולי העוצמה. מאידך, האזנה לחלק מסוויטת צ'לו של באך שנוגנה בשידור חי ולאחר מכן הושמעה ההקלטה שנוגנה דרך X-Treme, הייתה הוכחה חיה לדייקנותם. המערכת שחזרה מוזיקה בצורה מרשימה, הצליל שלה מתוק, טבעי ומפורט.
avatar
מר לין פיאגה 1970-01-01 02:00:00
ה-MBL תמיד כיכבו אצלנו בקום הראשון או השני: [url=http://www.dtown.co.il/articles/3860.html][url]http://www.dtown.co.il/articles/3860.html אכן תמיד הם כיכבו, אין לי טענות, סתם מפרגן לסבו :), יגאל, אודיו ומנדי. חוויה מעניינת שיתפת, אני זוכר שבעבר המערכת שלהם לא הפילתני כמו את כל השאר גם המוזיקה היתה קצת מעצבנת, סחתיין על האוומץ לכתוב משהו נגדם:אצבע מורמתצריך אומץ. וסחתיין שנתנו בבאך ולא רק פטרישיה ברבר. [MEDIA=youtube]NHqk0T0TrKw[/MEDIA]
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
[ATTACH=full]44220[/ATTACH] [CENTER][ATTACH=full]44219[/ATTACH] [/CENTER] החדר של קונדו אודיו נוט יפן ו-Kaiser acoustics הגרמנית, היה מהמשובחים בצליל, אנשי החברה היו שם (מצטער שלא דיברתי איתם...) למרות שהייתי פעמיים בחדר, הנה מה שהם הכינו לנו לרגל 40 שנה להיווסדה: [CENTER][MEDIA=youtube]02mldXCp3eU[/MEDIA] [/CENTER] תיבת נגינה.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
שמחתי לפגוש השנה את דודי אלגזי, אלון ליפשיץ, יגאל לסרי, ערן - אודיופריק, זיו - אודיו זיפ, גבי עמרם, עופר שחורי, ארי מ-Music & Design, קודו אודיו ויאיר תמם. לא פגשתי מעולם את אמיר ארמה, ברוך גליסקו, אור אודיו וחיים סבג. לא פגשתי השנה את דני בכור, אקורד אודיו, שמי משיח, אילן תמיר ואמנון סאונד. תפגוש את כולם בדיגיטאון 2019.;)
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
תבטיח לי גם את Kaiser acoustics הגרמנית ;)...
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: