תומר צין: המערכות המענגות ביותר חלק א׳ - מינכן 2019

תומר צין
17-05-2019 14:54

תומר צין מבקר במינכן בגן העדן האודיופילי 2019 High-End ו-2019 hifideluxe תשעת המערכות המומלצות והמענגות ביותר

חלק ראשון

במהלך השנים האחרונות, אנו עדים לגדילה משמעותית במבחר המכשירים השונים על סוגיהם, הוסיפו לכך את החשיפה הנרחבת לה זכו יצרנים מכל העולם באינטרנט - קטנים וגדולים כאחד -  ותקבלו "פאזל גדול" של אפשרויות ושיקולים העומד לרשות חובבי המוזיקה. צרפו לכך את מגוון סוגי המוזיקה השונים, את ההעדפות האישיות של כל מאזין ביחס לעוצמת הצליל בתדירויות השונות, את ההעדפות האישיות ביחס לסוג המוזיקה, את יכולות השמיעה השונות של מאזינים שונים, את הניסיון השונה שכל מאזין מביא איתו, תוכלו להתחיל ולשער עד כמה רווי עולם האודיו במחלוקות ובויכוחים, אודות איכויות של רכיבים במערכות השמע וההבדלים בניהם.

מיותר לציין שאין לנו יומרות להציג כאן אמיתות מוחלטות, כתבנו מה שכתבנו על סמך ניסיון עשיר וידע רב של שנים בתחום וביקור מהנה במשך ארבעה ימים, בתערוכות האודיו השונות במינכן.                                                                                                 

אנחנו פותחים את הסיקור על תשע מערכות מומלצות עבורנו, ארבע מערכות בסכום "צנוע", המהוות יחס טוב בתמורה לכסף. חמש מערכות שכסף לא משחק תפקיד לרוכש אותן, הן מענגות, נשמעות נפלא ומאפשרות להגיע לנירוונה אודיפילית.                                                                                          

כאמור, הכתבה מתמקדת במוצרים המיובאים לארץ או בכאלה שמצאנו בהם עניין מיוחד. העדפנו חברות ומציגים שהשתדלו להשמיע את דיסק/דיסק און קי זהה שהבנו איתנו, ההדגמות שלנו התרכזו במוזיקה אמיתית, לא פוזות, לא צלילים ולא מוזיקה "אודיופילית".   

השנה בקרנו בארבעת הימים בשני התערוכות במינכן 2019, נציין שהיה כמעט בלתי אפשרי להאזין לכל החדרים בצורה נאותה, הן היו פשוט גדולות מדי מכדי לכסות אותן בשלמותן. התנצלותנו הכנה מראש, לאותם יצרנים/יבואנים שאת מוצריהם החמצנו. השנה, מספר הנציגים היה גדול מתמיד וכך גם מבחר הדגמים והנציגים, הנה תשע מערכות השמע שמצאו חן בעינינו.

מקום ראשון

munich high end show 2019

רמקולים AudioNec Evo 1 עם קרוס אקטיב וסאב, מגברי הספק מונו SE845 Jadis , קדם מגבר עם די. אס. פי - Evo Signature וסטרימר של אודיונק. אודיונק הצרפתית בנוי בצורה מודולארית חכמה המאפשרת לשדרוג מ-1 ל-2 Evo, 2 ל-3 וכן הלאה. האלמטים נראים כאלו הם באוויר, מבין שניהם ה-DUOPOLE DS.31 (מיד-טרבל), הוא בי פולארי מיוחד, ללא קופסה ונחתך בקרוס מ-400 הרצים ועד 25,000 הרצים והסאב רגיל יורד מ-400 הרץ ומטה.  

munich high end show 2019

ברוב קטעי המוזיקה להם הקשבנו, הבס היה מדויק ומהודק, מהיר ומוגדר והתקפי במידה נכונה. הצליל והאיזון הטונאלי של האודיונק היו טובים מאוד, צלילי האמצע היו מאוד ברורים ומוגדרים. הגבוהים היו נקיים מאוד, חופשיים ממתכתיות ומצרידות, מלאים אויר וברק. כאשר נוגן הקטע של Here but I’m Gone - Vanessa Fernandez מדיסק ההדגמה, קולה נשמע צלול כבדולח. תמונת הסטריאו ושיחזור כלי נגינה בסביבה אקוסטית, ריאליסטית ומציאותית מאוד. הצליל שבקע מהרמקולים היה נאמן למוזיקה בצורה מעוררת התפעלות, ממש כמו במקור. הצליל של המערכת  במילה אחת מדהים, שילוב של צלילות, ניקיון, פירוט, איזון נכון עם דינאמיות. התמונה בחדר הייתה בדיוק באמצע לטעמנו, היא הייתה דינאמית ומוגדרת, במת הצליל עמוקה ורחבה מאוד אך לא מספיק גבוהה.

מקום שני

munich high end show 2019

רמקוליםStenheim Alumine Five SE , נגן משולב Playback Designs MPS-8, ממיר עם סטרימר Playback Designs MPD-8, מגבר הספק סטריאופוני עדיין לא ידוע הדגם, אבל נראה מגבר עצום וצפוי לעלות 60,000 דולר.

עיצוב המערכת לא השאיר אף אחד אדיש בחדר, המוסיקה הייתה נהדרת ללא ספק. לעיתים מערכת אשר מענגת אותי בחצי שעה הראשונה, נוטה להטריד כאשר שעה חולפות, לא כך עם הרמקולים שלStenheim Alumine Five SE . מגבר ההספק מצליח להביא את השקט המופתי וממלא את כל חלל החדר. שאר הרכיבים משחזרים מוזיקה בצורה מרשימה והצליל שלהם טבעי ומפורט. המערכת לא בולטת בגבוהים ולא מטרידה בגבוהים, הסינרגיה בין הרכיבים כפי שהייתה, הייתה פשוט מדהימה.

munich high end show 2019

קטעים מדיסק ההדגמה היו ממש טובים, Nublado - Sera Una Noche ו-Here but I’m Gone Vanessa Fernandez היו עם במה מעולה, הדמיה טובה, הבאס והדינאמיקה מעולים. השירה של וונסה הייתה טוב מאוד ויוצאת דופן, פשוט איזון מעולה של כל הקריטריונים וצליל מעולה.

מקום שלישי

munich high end show 2019

פיאגה Master Line Source 3, קדם מדבר Primare 35PRE, מגבר הספק Primare A35.2, Primare CD35 והכבלים של in-akustik.

הפיאגה היה אחד מהפתעות התערוכה, הוא נשמע פתוח מאוד ועדין למדי, ללא כל רזון. המערכת מהירה מאוד, הצליל מאופיין באיזון טונאלי, בחוסר צרימה וברק דיגיטאלי, גם בתחום המידרינג' וגם בתחום הגבוהים. נהנינו מהאינטימיות ומהקצב של המוזיקה, הצליל נשאר מדויק לכל אורך ההאזנה, הפרדת הצלילים מצוינת, היא משחזרת הפרטים הקטנים ביותר במוזיקה, בנאמנות גבוהה מאוד.

munich high end show 2019

קולו של Michel Jonasz בשיר Si si si le ciel אינו משוחזר מתוך יחידות רמקולים או מתיבות, אלא מרחפים בחלל, בין מסביב ומאחורי הרמקולים. המערכת מאוזנת ומפורטת מאוד, רצפת הרעש נמוכה מאוד ומתבררת כשילוב מנצח. בפיאגה התמונה בחדר הייתה בדיוק באמצע לטעמנו, במת הצליל הייתה עמוקה מאוד והיא הייתה מספיק דינאמית ומוגדרת. הבאס במערכת מהודק, מפורט וניטראלי קרוב יותר למציאותי מרוב הדברים האחרים ששמעתי.

מקום רביעי

munich high end show 2019

דינאודיו קונפידנס 50, דאק משולב סטימר Moon Evolution 780D v2, קדם מגבר P740,Moon Evolution  ספק כוח S820 ,Moon Evolution מגברי הספק מונו בלוק860A v2  Evolution Moon.

מערכת השמע הציבה סטנדרטים חדשים בטבעיות, בבאס מדויק, בעומק מדהים ובבמת צליל תלת ממדית. הבמה גבוהה והולוגראפיות, הגדרת כלי הנגינה, הזמרים והחלל בניהם מצוינת, תמונת הסטריאו ושיחזור כלי נגינה בסביבה אקוסטית, ריאליסטית ומציאותית מאוד.

munich high end show 2019


במוזיקה קלאסית כמוEl sombrero de tres picos Emnuel De Falla הדינאמיקה מתפרצת וטובה מאוד, המהירות וקצב המוזיקה שוחזרו בנאמנות. הצליל נשאר מדויק לכל אורך האזנה, האיזון הכללי היה מאוד טבעי. למערכת השמע צליל מדהים מבחינות רבות, האיזון הטונאלי של הצליל מצוין וגרם ללא מעט מאזינים להוציא מהפה צלילים לא ברורים. הקונפידנס ניגנו בביטחון, הם אינם צורמים או אגרסיביים ולא צובעים את הצליל, נגנו בנינוחות, ללא עיוות וללא מתח גם בעוצמות גבוהות מאוד.

המערכת שלפנינו היא חוויה לעיניים לא פחות מאשר לאוזניים. במת הצליל העמוקה, אפשרה לרמקולים להעלם כאשר עצמנו את העיניים.

 

מעבר לתגובות בפורום