ביקורת: קדם מגבר וינסנט מדגם SA-TR

נמר לוי
27-06-2008 07:00

קדם מגבר מנורתי Vincent SA-T1: מעוצב יפייפה, בעל צליל חמים, תמונת סטריאו ממוצעת ובקרי טון ובס, עליהם יש לנמר הרבה מה לומר.

תפקידו של קדם המגבר במערכת הסטריאו הוא מרכזי בהחלט, הוא זה שיקבע את גוון הצליל באופן המשמעותי ביותר במערכת. היום נבחן קדם מגבר של חברת VINCENT מדגם SA-T1.

יצרנית זו מייצרת אלקטרוניקה ורמקולים בסין עם פיקוח איכות גרמני, מחירי המוצרים נעים בין כמה אלפי שקלים לדגמים הבסיסיים ועד מקסימום של 20K לדגמי העל של החברה.

ה-SA-T11 הוא קדם מגבר יפיפה בעל גוף שחור ובקידמתו עשוי מאלומיניום מוברש, במרכזו - בתוך חלון ראווה עגול נמצאת המנורה מסוג 12AX7 וביציאה מנורת 12AU7  שנמצאת שם על מנת ליצור התנגדות נמוכה ביציאה.
בצידי חלון המנורה נמצאים בוררי העוצמה, הכניסות ולחלק המעניין וה"פחות אודיופילי" ומעורר הויכוח: בוררי כמות הבס והגבוהים. בחלקו התחתון - הקדמי נמצאים כפתור ההדלקה ובשורה בין גלגלי הבוררים נימצאים כפתורי נוספים כגון: TONE  שתפקידו לעקוף את בוררי כמות הבס והגבוהים (אפשרות לאודיופילים) או להשתמש בהם רחמנן ליצלן.
בנוסף, נמצא לחצן LOUD – אשר תפקידו הינו לנפח את הצליל באופן שירשים מאוד את הרמקול המדפי הקטן אך ינפח עד כדי דמעות רמקול ריצפתי גדול יחידות, לחצן ה- Mute חותם את השורה.

בחבילה מקבלים גם שלט העטוף בקופסת קרטון העשוי מאלומיניום מוברש. הנדסת האנוש טובה מאוד עם שליטה על העוצמה, כניסות שונות, הבהרת תאורת המכשיר וכפתור ה- Mute שמשמש על מנת לשמוע את רצון האישה.



בחלקו האחורי נמצא שלל כניסות ויציאות בתצורת RCA מצופה זהוב איכותי, ביניהן 6 כניסות, יציאת REC ושתי יציאות למגברים (ניתן לחברן במקביל).

איכות הבניה מצוינת, המשקל קל יחסית, הקווים נקיים והלוק מרשים במיוחד.

האזנה

מחברים לחשמל והמכשיר מתעורר לחיים ומתהדר בתאורה כתומה מרהיבה, הקטע הראשון הוא  Corcovado של אחד האמנים האהובים עלי Antonio Carlos Jobim. הרוך שבקולו תמיד לוקח אותי אל מחוזות רגועים.
פותחים בקולה של הסולנית עם הקול המתוק, הגבוהים מגלים חריפות, אני מיד נבהל מהתוצאה וניגש לקדם המגבר שמחייך אלי חיוך אכזרי ומספר לי כי בוררי התדר במצב פועל וכפתור בורר הגבוהים נמצא בשעה 2 בצהריים. מיד מיישר גם את כפתור כמות הגבוהים ולוחץ על כפתור ה-TONE, מבטל את התערבות העוינת בצליל.

הצליל הרבה יותר טוב בלעדי ה"משפרים" והמוסיקה החלה לנגן על אמת ברכות מסוימת המתאימה למנורות. הפסנתר מאחור נשמע מעט רזה אך נישמע טבעי לחלוטין. הסקסופון מצטרף ונישמע היטב ובגודל הנכון, התופים והגיטרה מאחור רגועים (אולי מידי) וניתן למקם את הכלים במרחב הבמה. קולו של ג'ובים הרגוע מצטרף מהמרכז עם נטיה ימינה, אני מכיר את הקטע היטב עם קדם המגבר האישי שממרכז אותו באופן מוחלט, במקרה הזה הפרדת הסטריאו אינה ממש מושלמת.



סנטנה מנענע

ממשיכים עם Santana בלהיט שנענע הרבה ישבנים במועדונים בזכות זה שארח את הראפר  Wyclef

בלהיט השחרחר לטיני רוקיסטי Maria ועוד פעם Maria. הקטע מתחיל במכות תוף רגל וגיטרת הבס והוא נשמע מעט לא מדויק אך עוצמתי בהחלט ובעל רזולוציה טובה, גיטרה ספרדית מצטרפת במכות מיתרים ותחום המיקרו דינמיקה מצוין והקדם מגלה מהירות מרשימה בהחלט,  מכות תוף הסנר הדיגיטלי חדים כתער ומהירים מבלי להציק באוזן.

קולו של הראפר Wyclef נשמע נהדר אך שוב אינו ממורכז,  אינני מאוהב בתמונה הסטריאו של הקדם הזה אך לעומת זאת יש לו אנרגיה וקצב לא פחות ממרשימים.
הבה נשחק קמעה עם הבוררים, נתחיל עם ניפוח, לחיצה זהירה על כפתור ה- LOUD מהקדם עצמו ומיד נשימתי נעתקת ואני מרגיש 4 יחידות 8 אינטש שנמצאות ברמקולים בועטות באיברים פנימיים שלא ידעתי מעולם כי ניתן לחוש בקיומם, הצליל מרוח ולא מאוזן בעליל פשוט בום בוקס, אני הייתי מסמן את הכפתור הזה בגולגולת ושתי עצמות חוצות ב-X וכותב בהוראות "לחיצה על כפתור זה היא באחריותך בלבד". 

כפי שכנראה אתם מבינים החזרתי אותו למצב "כפתור לא קיים", נמשיך בכפתור השני העונה לשם TONE בזמן שהבוררים נמצאים ב-0 (שעה 12:00), כאן הרגשתי הבדל קטן בגבוהים אך לא ברור אם הוא לרעה או לטובה, הם טיפה חריפים יותר אך עם זאת מרגישים מפורטים והצליל מופרד טוב יותר, אני אישית מעדיף בלעדיו מפני שהוא נישמע מאוזן יותר.


לאחר ששיחקנו עם שלל האופציות הגעתי למסקנה שהם מיותרים וברוב המקרים גורעים מאיכותו, אני ממשיך את המבחן בו כולם במצב "עקפו אותנו" שבו הצליל נישמע טוב יותר משמעותית.



מלך של אריות

בזמן האחרון אני מאוד נהנה לשמוע פסקולים טובים במיוחד את הפסקול של מלך האריות, בקטע הראשון שעונה לשם Circle of Life שמתחיל בגיבוב מילים של קוף שבסרט מתגלה כזקן חכם אבל זה לא העניין, קולו של הקוף החכם נישמע מעט תוקפני וקולות הרקע מאחור נשמעים היטב והפרדת הצלילים טובה, כלי ההקשה מצטרפים והקדם מגלה אנרגיה מרשימה ומקרו דינמיקה טובה קולה של הסולנית מצטרף שוב מוטה הצידה ותמונת הסטריאו לא מהעמוקות ששמעתי.
הפזמון נכנס והיצירה מתחזקת עם שלל קולות רקע תופים, קלידים ובעלי חיים  שונים (כולל הקוף). הקדם מכין את עצמו להתפרצות אנרגטית - הפזמון ניכנס והקדם מגלה חולשה בהפרדת הצליל ובאיזון טונאלי, קולה של הסולנית הפך למעט צרחני ומעט לא מאוזן, התופים המשתוללים מאחור מאבדים מעט מהדיוק והמהירות בזמן שתמונת הסטריאו הופכת קטנה מריבוי הכלים וחסרה הפרדה בין הכלים. התוצאה לא מספיק טובה לדעתי.

קלאסי אוורירי ודינאמי

נמשיך עם איזה קלאסי מוכר  Cello Concerto - ELGAR + Jacqueline Du Pre - OP.85 כאן אני מופתע, הצ'לו נישמע אוורירי מדוייק ובגודל הנכון, שאר הכינורות מצטרפים והפרדת הצלילים טובה עד טובה מאוד, ניתן למקם אותם בבמה אך צריך מעט ריכוז, כאן אומנם לא תצליחו לספור את הנגנים אך אופי הצליל לא פחות ממכר, היצירה מתגברת ומתכוננת לעליה הקשה, בעליה אני מגלה להפתעתי דינמיקה טובה מצידו של הקדם שנבהל מהאריות קודם לכן. האנרגיה מצוינת ושכבות המוסיקה נשמעות היטב, הצליל רך ונעים לאוזן, אינו בהיר ואינו כהה במילים אחרות מאוזן מאוד, את תמונת הסטריאו אני לא מי יודע מה אוהב וזהו חיסרון גדול במוסיקה קלאסית שאמורה ליצר חוויה מוסיקלית עוטפת.

שלט מיליון דולר
כאמור נראה מליון דולר  ובנוסף מקבלים הפתעה והיא קליטה משובחת מכל זווית ומכל מרחק, הנדסת האנוש מצויינת וניתן להפעילו בלי בעיה על עיוור ואני מוכל לעשות על כל מבחן עיוור גם בלי היתערבות.

כבל מענייןבחבילה
יחד עם החבילה גיליתי להפתעתי כבל RCA שנראה סופר יקר שאמור להעלות את רף הכבלים שמקבלים בדרך כלל מסדרת הרפרנס של "קנה ובנה" ו-"הום סנטר",  אך לדאבוני אינו נישמע בהתאם למראהו, הגבוהים מקומפרסים מעט והוא חסר אנרגיה. אם אתם מאלה שכבל מבחינתם אמור להעביר את האות וכולם נשמעים בדיוק אותו הדבר אתם מוזמנים להשתמש בו, הוא נראה ממש "אודיופילי".

סיכום

ה-  VINCENT SA-T1 הינו קדם מגבר מבלבל, מצד אחד הוא נישמע נהדר בקלאסי ולא רע בשאר הסגנונות, בחלק מהקטעים הוא חסר דינמיות ובקטעים אחרים שעדיין מבקשים להכות בו הוא מתמודד יפה, הוא אינו מתיימר להיות ממש "אודיופילי" עקב בוררי בס וטון, אני ממליץ להשתמש בהם פחות או לוותר עליהם, כפתור ה-Loudness מבחינתי לא אמור להיות קיים כלל.  
הגעתי למסקנה שיש בקדם הזה יותר מידי משחקים שאין צורך בהם - הוא נשמע במיטבו רק אם עוקפים את כולם אל מסלול צליל נקי יותר.
מאידך, אם נחפש את היתרון שבחסרון נמצא אותו בעובדה שניתן לשדכו לרוב המגברים ולשנות את אופיו בעזרת הבוררים השונים, ניתן לנפח גם את הרזה שברזים בעזרת כפתור ה- LOUD.

אופי צליל הקדם חמים. הוא לא מתיימר להיות הטוב ביותר והוא לא מנסה להרשים אך הוא בהחלט נשמע טוב ומתאים במיוחד לאודיופיל המתחיל שמחפש קדם בעל חזות אסטטית וצליל טוב מספיק.


אחריות ושירות – יורטל טק
מחיר : 8,500 ₪

קישור: נתוני Vincent SA-T1 באתר יצרן

מעבר לתגובות בפורום