תומר צין מדווח מגן העדן האודיופילי מינכן 2019 High-End ו-2019 hifideluxe

תומרצין
07-05-2019 23:54

תערוכות האודיו הבינלאומית 2019 High-End ותערוכת 2019 hifideluxe מתקיימות בעיר במינכן, תומר צין מבקר בגן העדן האודיופילי, מאזין למוזיקה ולצלילים

עבור רבים, מינכן היא המקום בו נמצאים גני הבירה הבווארית, כיכר מריאנפלאץ ובו מתקיים פסטיבל הבירה האוקטוברפסט. אבל בעולם האודיופילי, מינכן היא הבית הגדול והטוב ביותר להצגת תערוכות היי-אנד באירופה ואולי בעולם כולו. בכל שנה, בסוף שבוע אחד בחודש מאי, כל היצרנים חמושים במוצרי הדגל שלהם, חדשים וישנים, מוכנים להציג את מרכולתם, לצד עשרות חברות בוטיק קטנות יותר, מרחבי העולם.

munich high end show 2019

היום נפתחות דלתות התערוכה הבינלאומית במינכן 2019 High-End, המאורגנת על ידיHIGH END SOCIETY Service GmbH, אילו מחר תתחיל תערוכת אודיו נוספת בעיר 2019hifideluxe. תערוכות מינכן נחשבת בעיני רבים לאירוע השמע והצליל הגדול והטוב ביותר על פני כדור הארץ, בייחוד לאחר שתערוכת CES בלאס ווגאס קטנה משנה לשנה וחדלה להיות רלוונטית יותר. ההבדל העיקרי הוא באווירה, צפון אמריקה היא לא אירופה, גם לא גרמניה והיא לעולם לא תהיה. שתי התערוכות המתקיימות במינכן, מחליפות אותה כמקום הנכון והטוב ביותר, להציג את המוצרים החדשים והחשובים ביותר. בתערוכות מינכן ישנן כמות אדירה של מערכות אודיו, רמקולים, אלקטרוניקה ומקורות שמע, שלא שומעים בשום מקום אחר בעולם, במחירים שנעים מזולים ועד כאלה שעולים יותר מהדירה שלנו - זה מזכיר לנו שתפיסה ומציאות אינן תמיד חופפות.   

munich high end show 2019

התערוכה הבינלאומית מתקיימת 38 פעמים בגרמניה מתוכן 16 פעמים במינכן, 540 מציגים אישרו את הגעתם והם יציגו את כל המותגים המובילים בעולם ואת מרכולתם. כאמור, התערוכה מתקיימת במיקום נוח ומרכזי בגרמניה, במזג אויר מצוין של השנה, בפורמט מוצלח של יום ראשון מסחרי ואחריו שלושה ימי צרכנים נוספים, ההופכים אותה לכמעט מושלמת. בין שני האולמות הגדולים בקומת קרקע ישנם גני בירה, שהם מקום בילוי תחת כיפת השמיים, בצל עצים, בו מוגשת בירה ומזון מסורתי גרמני המוכן במקום.                                                          

נראה שהתערוכה במינכן הולכת לכיוון הרוק השנה! לא רק כל חללי התערוכה נשכרו בתחילת השנה, אלא, סטיבן וילסון הוכרז גם כשגריר המותג של האירוע, תחת הסלוגן: "תהנה מהמוזיקה". סטיבן הוא כישרון מוסיקלי, זמר (בהרכב עם אביב גפן), גיטריסט, קלידן, מלחין, מפיק וגם ומהנדס, ידוע בעיקר כמייסד וכוח יצירתי מאחורי להקת הרוק המתקדם "עץ הדרבן" (Porcupine Tree).


munich high end show 2019


 

השנה, מרכז הכנסים של העיר ה-MOC מינכן מארח את התערוכה 2019 High End, מתאריך 9 ועד 12 למאי, כשיום חמישי מיועד למסחר ועיתונאות. ה-MOC הוא בניין גדול הבנוי מקונסטרוקציה אלומיניום/ברזל/זכוכית ומחולק לשלוש קומות נפרדות. חלק מהציוד מודגם על ידי המציגים המקומיים של היצרנים וחלקם האחר מגיע להציג מכול קצוות תבל. החדרים והאולמות במרכז הכנסים במינכן, מתאימים להלבשה, לביגוד או לרהיטים, אולם פחות להשמעת ציוד אודיו או לציוד המשחזר קולות אדם.

munich high end show 2019

בחדרי התערוכה וההדגמה, תנאי ההאזנה בדרך כלל בינוניים בגלל בעיות באקוסטיקה, שימוש רב בצינורות מתכת בחללים גדולים ובקונסטרוקציה, מוזיקה המגיעה מחדרים סמוכים ובידוד לקוי של המחיצות בין החדרים.


 

חדרים אחדים סובלים מצפיפות יתר/משיחות, מדיבורים ומהפרעות בריכוז, מצילום במצלמות דיגיטלית ובסמארטפונים, באמצע ההדגמה. בחלק מהמקומות ההדגמה של המערכת נקבעת לשעות מסוימות, מהסיבה שלא רוצים להפריע למערכת בחדר השכן - פעם זה מנגן ופעם ההוא מנגן, או מסיבה שיהיה סדר. חלק מהחדרים עברו טיפול בחשמל או אקוסטי מינימאלי, יש הגורסים שהחשמל אינו במיטבו ביום הראשון. בתערוכה החדרים תמיד מאתגרים מבחינה צלילית וקשים ל"שיכפול", תחת כל הנסיבות, שום דבר אינו מושלם, כמובן. רק לעיתים הצלילים ושיחזור הקול נשמעו טוב מאוד ואמיתיים, מעל לכל זה מגיע המזל, כמו גם מיומנות וניסיון רב.                                                                                                               

בעלי חברות, יצרנים ומתכני אודיו רבים נוכחים בתערוכה, כולם מחויכים, סבלנים ועונים באדיבות להמון האודיופילים, שחשו צורך לתאר באוזניהם את העדפותיהם ומערכותיהם.
גם אנו באנו לפגוש פנים מול פנים, את האנשים שמאחורי החברות, המוצרים, אנשי התכנון והשיווק. כאמור, לקחנו דיסק הדגמה ודיסק און קי בו הכנסנו אותם קטעים אודיו זהים, בפורמט WAVE עם חיבורUSB , למקרה שבחדרים ישתמשו בסטרימרים/DAC ובמחשבים. 


לפני שאנחנו פותחים את הסיקור שלנו על התערוכה, אנו חייבים לציין כי התערוכה הייתה פשוט גדולה מדי עבורנו כדי לכסות אותה בשלמותה. התנצלותנו הכנה מראש, לאותם יצרנים שאת מוצריהם החמצנו. לא רצינו לנסות, תאמינו לנו. למיקום הישיבה בחדר חשיבות מכרעת בהנאה מהאזנה, מיקום הישיבה האופטימאלי מבחינתנו בו גם האזנו בכל חדר לציוד, הוא בקודקוד של משולש דמיוני, בין הרמקולים למאזין - Sweet spot.

המצלמה בה השתמשנו לצילום התערוכה היא, לא אחרת מזאת הנמצאת בוואווי מייט 20 פרו.

השתדלנו להיות חסרי אינטרס אישי, בלתי תלויים ומאוזנים. נחפש את הדרמה, הפרטים והצבע של המוזיקה, היה בדעתנו להאזין לחברות שסיקרנו וגם לצלם פה ושם. בסופו של יום, מטרה של שיחזור שמע/מוזיקה הוא דיי פשוט. ציטוט המפורסם של "דיוק אלינגטון" מסכם את זה יפה: "אם זה נשמע טוב, זה טוב". כמובן, על טעם ועל ריח אין להתווכח.

 

hifideluxe - munich2019

hifideluxe - munich2019

תערוכה האודיו השנייה שמתקיימת מחר במינכן 2019 Hifideluxe, מהווה אלטרנטיבה קטנה ואיכותית, נערכת השנה בתאריכים חופפים 9-11 למאי, עם רשימה של 53 מציגים והכניסה בחינם. תערוכת Hifideluxe אינטימית יותר, נועדה לחסוך למציגים בעלויות ולא כל כך מאורגנת מבחינת חדרים ומיקום. התערוכה מציעה למציגים ולמבקרים את הפלטפורמה הטובה ביותר האפשרית, באווירה נעימה, תוך הצגת המוצרים הנבחרים של המציגים. קיימת אפשרות לדיאלוג עם מפיצים, לקוחות ובאווירה נינוחה ונעימה.

hifideluxe - munich2019

החדרים הם במלון מריוט מינכן ובאולמות כנסים, גודלם בינוני והם עשויים מבלוקים. התערוכה 2019 Hifideluxe, היא מסקרנת ומעניינית השנה, מבחינת האזנה לציוד שמע.

החדרים שסימנו מתוך החדרים במקום היו: Acapella, Alsyvox S.L., Audio Note TM UK, Audioplan, Stax, Kora,  ,Synergistic Research ,FM Acoustics Jadis, Jeff Rowland, Totaldac, ,Viva Audio Bayz Audio ועוד.

 

 

מעבר לתגובות בפורום