חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

Bowers & Wilkins DB3D סאב וופר במבחן! | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

Bowers & Wilkins DB3D סאב וופר במבחן!

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Bowers & Wilkins DB3D Bowers & Wilkins DB3D

מימדים צנועים ועיצוב נקי, עם הגברה דיגיטלית חדשה ושתי יחידות 8 אינטש, הגיע הזמן לבחון אותו.

סאב וופר: במידה ואין לך רמקול רצפה ענק שיורד מאוד נמוך, הוא המלצה חשובה במערכת סטריאו איכותית והכרח של ממש בקולנוע ביתי. בקולנוע למשל, תפקידו של הסאב הוא אולי החשוב ביותר. זה משום שהוא לא משתתף רק בפיצוצים אם כי בכל החגיגה. הוא אחראי על העומק בקולות אדם, על התלת מימדיות בפלייבק שמאחור וכמובן, על הריגוש עצמו בקטע אקשן מטלטל. כשהוא לא נמצא בסביבה, הסאב - לא האקשן, לא משנה כמה טוב ודרמטי הסרט, תחושת הקולנוע יורדת שתי כיתות. ואם תשאלו אותי, הסאב הוא הרכיב החשוב ביותר במערכת קולנוע.

 אחת מיצרניות הרמקולים הידועות והמוכרות בעולם. את הרמקולים שלהם תמצאו באולפני הקלטות מהנחשבים בעולם, בבתים של מוסיקאים ובנוסף, אחת מהיצרניות הבודדות בעולם שכל רכיביה מיוצרים במפעל הביתי שלהם. זה אומר שמהיחידות והתיבה ועד רכיבי הקרוס, הכל מיוצר בבית ומותאם לרמקולים שלהם.

לסאבים שלהם התוודעתי לפני כמה שנים כאשר שמעתי אותם בכמה הזדמנויות משודכים למערכות על והביצועים אז, בסדרות ההן, היו מעולים אך לא כאלה שבאמת הפילו אותי כמו כמה חברות מתחרות הידועות בסאבים שלהן.
אבל הסדרה האחרונה ששחררה לשוק היא משהו אחר. המגברים השתפרו, היישום המוביל את המוצר נוח לשימוש ומאפשר שליטה מעולה במרכיבי הצליל, המגבר התחזק, שופר, והתיבה עוצבה מחדש.


Bowers & Wilkins DB3D

עיצוב נקי - הסטנדרט החדש

נקיון, זה שם המשחק בסאבים החדשים מהסדרה הזו. מדובר בקוביה בגימור עץ טבעי, לבן מבריק או שחור מבריק, שבחלקה התחתון, ממוקם המגבר שעליו בעצם התיבה יושבת. המגבר במקרה הזה הוא חלק מהעיצוב הכללי של הסאב. הקווים הנקיים, המגבר העשוי אלומניום הוא חלק מהעיצוב וזה פשוט נראה מעולה.

Bowers & Wilkins DB3D

ל-DB3D שתי יחידות בקוטר 8 אינטש המנגנות גב אל גב, עשויות קרבון, ואותן מניע מגבר דיגיטלי בהספק של 1000 וואט.
אבל זה לא הכל. ל-DB3D יכולת כיול חדר דינמי מרשים במיוחד, המאפשר גם ליצור מצבים קבועים על ידי המשתמש ולהגדיר אותם על פי הסרט/מוסיקה. והכל רבותי, הכל בעזרת ישום דרך הטלפון או הטאבלט שלכם.

Bowers & Wilkins DB3D


ל- DB3D אין שום בורר מעבר לכפתור ההדלקה והכיבוי. את כל הפעולות מבצעים מהישום עצמו. זה מאפשר לכם לשבת במקום ההאזנה ולכייל את הסאב לטעמכם בדיוק, בקלות כזו שקשה מאוד לדמיין מצב בו תצטרכו לקום בכל פעם לסאב, לסובב איזה בורר ולחזור למקום על מנת להאזין לתוצאה.

Bowers & Wilkins DB3D

 

ביצועים תכלס

בקולנוע

טוב. על החשיבות שלו בקולנוע ביתי כבר דיברנו בפתיח. ועכשיו נדבר על התפקוד שלו בפועל. אפתח בזה שאספר לכם שהמימדים הצנועים שלו עלולים להטעות אתכם. הסאב הזה אכזרי. החלל שלי אינו קטן, מדובר בחלל האזנה של 6.5 על 9 מטר. והסאב הזה, כפול היחידות, ממלא אותו בקלות. אבל למלא חללים גדולים אפשר גם בזול. כמעט כל סאב 12 אינטש מחברת מדבקה יעשה את זה. אבל כשהדרישה היא לבס אמיתי ולא לסתם תדרים נמוכים, אין מה לעשות, סאב טוב יעלה לא מעט. על מנת להמחיש לכם את העניין הזה אמקד את דברי.
בקטע הפתיח של ״ג׳יימס בונד - קוונטום של נחמה״. אנו עדים למרדף מכוניות קטלני. המרדף הזה כולל התנגשויות חזיתיות, התהפכות של כמה מהם, פיצוץ רכב שנופל מצוק (תמיד יש צוק במרדפים) וכמובן, מחסניות רבות מתרוקנות בירי אוטומטי. נתמקד לרגע בצליל הירי. הוא מגיע מהסטנר, הקדמיים ריקושטים באחוריים והאטמוסים אבל את עיקר מימד האימפקט תקבלו מהסאב. אם אתם מצליחים לספור ירי אוטומטי ומחלקים אותו לכדורים תגלו שעל הסאב לא רק לבעוט בכם בכל כדור וכדור שיוצר מהקנה, אם כי לבעוט ולהיות מוכן לחלוטין לכדור הבא, ולא משנה באיזה קצב הוא מגיח. זה אומר שבקצב של עשרה כדורים בשניה, הסאב צריך להשמיע עשר תנודות כשכל אחת מהן מדויקת לחלוטין וללא ״סרחים״ של תדרים עמומים לאחר מכן. אבל זה לא רק בירי, הרי בזמן הירי המנועים רועמים שהרי מדובר במרדף, ובאותו זמן בדיוק מכונית אחת נפגשה עם פגוש של משאית וגם על המפגש הזה הסאב אמור לדווח.
גם ״מקס הזועם״ לא מכניע את הסאב המעולה הזה. אבל כן היה חסר לי קצת מהגרגור של מנועי ה-v12 שמככבים שם בטונות. כמה קצת? מספיק קצת בשביל שאם לא הייתי מגיע עם גישה בוחנת במיוחד, כנראה לא הייתי מתייחס לזה כלל. מה שהופך אותו לכל כך טוב זו העובדה שלא ממש מעניין אותי כמה נמוך וחזק הוא. מדוע? משום שהבס שלו כל כך נכון, כל כל מדויק ומהיר, שרק האימפקט שלו יפיל לסתות. הוא ירעיד אבל הכורסא לא תזוז מהמקום כמו סאבים של 12 ו-15 אינטש מאוווררים, אבל אם אנחנו מדברים על הביצועים ברמה של כמה הוא משכנע שמדובר במנוע של רכב אמיתי, הוא שם הרבה סאבים גדולים ממנו בכיס הקטן. במקרה הזה הכמות של הבס היא לא שם המשחק אם כי האיכות הפנומינלית שלו להציג מציאות בצליל.

 מוסיקה

 ישנה טענה צודקת שישנם סאבים המתאימים יותר למוסיקה וסאבים שמתאימים יותר לקולנוע. זה נכון אבל לא מהסיבה של התכנון אם כי מהסיבה של ההשקעה. זה אומר שלקולנוע כמעט כל סאב, בכל מחיר, ירעיד לכם את הסלון. אבל במוסיקה, כשלא בפיצוצים עסקינן אם כי בתווים של ממש, הוא לא צריך רק להרעיד אם כי לנגן ממש. וזה מה שהסאב הזה עושה. הסאב שודך למערכת הסטריאו שלי בחיבור מאוזן. הוגדר בנקודות חיתוך נמוכות, הונח במרכז שבין הרמקולים ומשם התחלתי פשוט לחיות איתו. אני יכול לדווח לכם שהעוד כמה הרצים למטה או מילוי נוסף במקומות בו הרמקול שלי נופל בשלושה דציבל, עושה לא מעט למוסיקה. למשל בפסנתר שיורד בקלות לסביבה של הסאב נשמע נכון יותר, מלא יותר. שילוב הסאב, מוזר ככל שישמע, מעשיר לנו את הבמה, מסדר אותה טוב יותר ואפילו משפיע על התחום הגבוה מעצם השינוי באיזון הטונאלי בכלל.
ברמת הביצועים עצמם מדובר בסאב שמסוגל לשחזר קונטרבס באופו טבעי, מאוזן, מדויק ונכון. היחידות הללו מהירות בטירוף, איכות התיבה מאפשרת להם לנגן כאילו היו תלויות באוויר. יחד עם זאת, מורגש שהתיבה הזו לא מוסיפה ולא מחסירה אפילו פרט אחד קטן. אבל הקטע הגדול הוא הכוח והביצועים שלו ביחס למימדיו הצנועים. הוא מנגן ״גדול״ כאילו היה מדובר ביחידה גדולה משמעותית משתי אלה ששם. אבל אי אפשר לזקוף את היכולות הללו רק לתיבה וליחידות המצוינות. הביצועים הללו, שמאפשרים לנו לנגן גם עוגב יציב, מלא, מגובש וטבעי, הן גם בזכות יחידת ההגברה הדיגיטלית האימתנית שלו, שמחזיקה את היחידות הללו כמפקד הנותן פקודות ״נוע ועצור״ בעוד היחידות ממושמעות לחלוטין. כל תנועה בפקודה, כל עצירה בפקודה נוספת. וכשזה מתרחש באופן הזה, אין כלי נגינה שמטייל בתחומים הללו שלא יתנגן דרכו מהמם.
הסאב הזה מוסיקלי במיוחד, הוא פשוט מעתיק את עצמו כאילו היה הכלי המתנגן. ובתחום הזה, הוא אחד מהטובים שיש.


Bowers & Wilkins DB3D

הופעות

כמו במוסיקה, גם בהופעה חיה נדרשים אותם ביצועים בדיוק. עליו להיות מדויק, טבעי, מהיר וכמובן מפורט. אני חושב שצפיתי בכמה עשרות הופעות ולעולם לא חשתי תחושה טבעית כזו של בס נכון כל כך. זה לא רק השכבות שהוא מצליח לחשוף, אם כי המרקם של בס נכון, אמיתי, ומשכנע. זו אחת הפעמים הבודדות שאני חש שהבס לא ממלא את מה שחסר באליפסון אם כי פשוט משלים אותם בצורה כזו שהם הופכים ליחידה אחת. זה מסדר לכם תחושת הופעה שהיא לא רק מציאותית, היא גם מרשימה. בהופעות, כמו במוסיקה, הדיוק והטבעיות זה שם המשחק. למשל בהופעה האדירה של ״כריס בוטי״ תקבלו ביצועים מהממים של תוף הרגל, הקונטראבס וכל כלי שמסתובב לו שם למטה. הצליל שלם, מגובש שלא מרגיש בס לחוץ מידי או מוגזם.


נקודות ציון

העמדה

מדובר בתיבה סגורה שבנויה היטב. המדהים הוא שהסאב הזה לא רגיש כלל וכלל למיקומים ובעזרת הישום ניתן לכוון את כל הפרמטרים שיגרום לו להתעלם עוד יותר מהסביבה. אבל יחד עם זאת, ישנה טענה שבס הוא אינו כיווני. זו טענה שגויה, הוא כיווני ועוד אך. מי שלא כיווני הוא הסאב בס. לכן, אם אתם חותכים אותו גבוה, והמטרה היא מוסיקה, מקמו אותו בבמה הקדמית אם חותכים נמוך והמטרה העקרית היא קולנוע, שימו אותו איפה שאתם רוצים. החלק האחרון של הפסקה הזו נוגע לכל סאב שקיים בשוק.

חשמל

חשמל טוב יותר, רזולוציה טובה יותר. הסאב הזה, בשילוב המגבר, ישקף לכם בקלות את ההבדלים בין כבלי חשמל שונים.

שיכוך

לסאב שלוש אפשרויות העמדה. העמדה על גומיות שיכוך, ספייקים ממתכת ופלסטיקים. מכיוון שאני עם פרקט עץ בחרתי בגומיות ובפלסטיק. עם זאת, העמדה על ספייקים מהדקת את הבס יותר ומשפרת את הרזולוציה בתחום הנמוך מאוד. הגומיות מרככות מעט את הצליל.

Bowers & Wilkins DB3D

Bowers & Wilkins DB3D

 התאמה לחללים

 ימלא כל חלל ממוצע בקלות. מצאתי חוסר בחלל שלי שהוא גדול משמעותית מהממוצע.

מוסיקה או קולנוע

סאב מצוין יעשה את שניהם היטב. והסאב הזה, לפחות לדעתי, הוא מהמצוינים שיש. מוסיקה או קולנוע, הוא פשוט יעשה את זה בקלות.

סיכום

בכל הנוגע לקולנוע והופעות ברב ערוצי הכל ברור. סאב הוא הכרח. אבל בסטריאו למשל, חשיבותו של הסאב אינה מובנת מאליה. ומכאן אני אעשה לכם קצת סדר בעניין. נתחיל בפערים שבין רמקול רצפתי לרמקול מדפי. אם יש לכם רמקול מדפי, בחלל ממוצע של 16 מטר, היכולת שלו למלא את החלל בתחום הנמוך היא מוגבלת. וכשאני אומר רמקול מדפי אני מתכוון לכזה בעל יחידת 6.5 אינטש וטויטר (הם הנפוצים). אי לכך, שילוב סאב במערכת כזו, היושבת בחלל כזה, הוא שיפור מהסוג הזה שלא תבינו כיצד שמעתם בלעדיו עד עכשיו. עם זאת, יש לזכור שלא כל סאב ישתלב היטב עם הרמקול המדפי. על מנת שזה יתרחש יש לזכור שעליו להיות מהיר מספיק ובעל פרופורציות כאלה שישלימו את הרמקול הקדמי. יצא לי לשמוע רמקול מוניטור בעל יחידה של 6.5 אינטש מהירה מאוד כאשר שילבו לו סאב 18 אינטש בעל פורט בגודל של בור ביוב. זה היה בלתי ניתן לתפירה. הצלחתי לשכנע את המאזין להחליף לסאב בקוטר 12 אינטש בעל תיבה סגורה - השיפור היה דרמטי. כך היה כאשר בחנתי כמה וכמה רמקולים מוניטורים בזמן שהסאב שהה בביתי.

Bowers & Wilkins DB3D

 הדיעה הרווחת היא שרמקול רצפה יעשה את זה בעצמו וכך יבטל את הצורך בסאב. אז זהו, גם זה לא נכון או יותר נכון לאמר ״חצי נכון״. רמקול רצפה גדול שיורד נמוך לא יצטרך סאב. אבל מכאן באה השאלה לא רק כמה נמוך הוא יורד אם כי כמה טוב הוא מנגן שם למטה. צריך להבין שבשביל להוציא תדרים נמוכים לא צריך רמקול ״על״. ישנם רמקולים במאות שקלים שעושים את זה. אבל להוציא את את התחום המוסיקלי הנמוך בתווים לא רק בתדרים, המספרים שונים לחלוטין. וכשמדובר על תחום נמוך של ממש (30 או 20 הרץ), המספרים גבוהים עוד יותר. אני לא מכיר רמקול במחיר של עד 50,000 כחדש שמסוגל באמת לרדת מאוד נמוך ומאוד טוב. סאב תמיד ימלא. ואם אני ממש ארצה להכיר במציאות, אפילו את הרמקול שלי, שהוא גדול ויקר מאוד, עם 4 יחידות קרמיות בקוטר תשעה אינטש פרונטליות, ותיבה סופר חזקה וכבדה, עם נתונים מרשימים מאוד בתחום הנמוך, מצאתי שהסאב הוסיף עוד מימד שאין שום דרך להשיג אותו אחרת. לכן, סאב הוא לא הכרח בכל מערכת סטריאו, אבל ברובן, אלא השפויות, הופכות אותו להכרח. או במילים אחרות, על מנת שרמקול ינגן היטב את התחום התחתון הוא צריך להיות גדול מאוד ומושקע מאוד. זה מסדר בצד השני יקר מאוד.
יצא לי להתנסות עם לא מעט סאבים. רובם נשמעים אותו הדבר. ממלאים בתדר נמוך את התחום שאליו הם תוכננו ולעיתים הם גם נשמעים לא רע במוסיקה. אבל מעט מאוד סאבים קטנים שעברו בביתי נשמעו מספיק טוב בשביל שממש אתלהב לכתוב עליהם. הסאב הקטן הזה הצליח לשכנע אותי לכתוב עליו. ומדוע? משום שהוא בין הבודדים שעברו דרכי שפשוט הצליח להשתלב בצורה כל כך מגובשת עם כל רמקול שעבר אצלי לביקורת. ולא, לא בגלל היכולות של הישום אם כי בזכות ההנדסה כולה. הוא בנוי מדהים, מהיר כברק ומאוזן באופן מרשים. היחידות החזקות שלו יצליחו לנער את הסלון שלכם בקולנוע ובזכות הדיוק וההתאמה המושלמת בין היחידה למגבר, יצליחו גם להפיק יכולות מוסיקליות כאלה שאין מצב שלא תשתכנעו שמדובר בכלי האמיתי עצמו.

שורה תחתונה:  כל החכמה בסאב היא שלא תדעו שהוא באמת שם. שינגן ולא ישתלט, שיפיק תווים ולא סתם תדרים נמוכים. הסאב הזה הוא בדיוק זה. שיפור משמעותי מהדור הקודם. מה שמביא אותו לקטגוריה של הסאבים הטובים שיש.
 

אחריות ושירות: טופ אודיו
מחיר: 13,400 ש״ח

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (41 תגובות פורסמו):

avatar
nivim 1970-01-01 02:00:00
תודה לך נמר על ביקורת ממצה ומעניינת, נראה סאב מוצלח מאוד בייחוד בממדים הקטנים שלו. במחיר הזה אפשר למצוא הרבה סאבוופרים נפלאים כגון : SVS SB-Ultra 16, JL Audio E-Sub E112, REL S/5 ,Power Sound Audio S3600i ועוד רבים וטובים . רובם הרבה יותר עוצמתיים וגדולים מBowers & Wilkins DB3D . יהיה מאוד מעניין לעשות השוואה ביניהם .
avatar
איציק ירקוני 1970-01-01 02:00:00
נמר. סקירה מעולה לסאב פנטסטי במיוחד למימדיו. מסוג הסאבים שיעברו את מבחן הנראות בכל סלון ישראלי מעוצב ויוקרתי אשר יהיה.
avatar
moshem74 1970-01-01 02:00:00
סקירה מעולה לסאב מעולה, 8.5hz, בהחלט מעניין, אני מניח ש 2 יח' כאלו יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר, השאלה אם אפשר למצא משהו אחר בסכום הנל, שיעשה עבודה טובה יותר.
avatar
איציק ירקוני 1970-01-01 02:00:00
סקירה מעולה לסאב מעולה, 8.5hz, בהחלט מעניין, אני מניח ש 2 יח' כאלו יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר, השאלה אם אפשר למצא משהו אחר בסכום הנל, שיעשה עבודה טובה יותר. לסדרה הסאבים האיכותית של B&W ישנם 3 דגמים בסדרה. במקום 2 יחידות של הדגם הנסקר. מומלץ לבחון את דגם הטופ DB1D בעל 2 יחידות של 12 אינצ'
avatar
moshem74 1970-01-01 02:00:00
אני חושב שעדיף 2 יח' של דגם מתחת מאשר 1 גדול יותר, כמובן 2 של הגדול עדיפים אך יש פה גם שיקולי כדאיות מול עלויות/עלות מול תועלת.
avatar
Anton 1970-01-01 02:00:00
תודה נמר על הסקירה של הסאב המרתק הזה. אם אני מבין נכון יש לו 2 יחידות: אחת מקדימה ואחרת מאחור, הייתי חושב שבמבנה כזה המרחק מהקיר האחורי יהיה קריטי. אבל אתה כתבת שזהו סאב שממש לא רגיש למיקום, תוכל לפרט על כך מעט?
avatar
nirmv 1970-01-01 02:00:00
סליחה. המון סופרלטיבים ואפס מדידות. ככה לא עושים ביקורת לסאב. (זה ביקורת או פרסומת?) וגם, מה זה "ימלא כל חלל ממוצע בקלות. מצאתי חוסר בחלל שלי שהוא גדול משמעותית מהממוצע." - מה זה גודל ממוצע?
avatar
pruym 1970-01-01 02:00:00
סליחה. המון סופרלטיבים ואפס מדידות. ככה לא עושים ביקורת לסאב. (זה ביקורת או פרסומת?) וגם, מה זה "ימלא כל חלל ממוצע בקלות. מצאתי חוסר בחלל שלי שהוא גדול משמעותית מהממוצע." - מה זה גודל ממוצע? איזה מדידות רצית שיעשה המבקר חוץ מהאזנה לקטעים שנבחרו?
avatar
moshem74 1970-01-01 02:00:00
יש שם 2 יחידות, אפשר להצמיד לקיר, תשים אותו לרוחב, אישית בשבלי הייתי מייעד אותו לסאב אחורי בלבד. ומקדימה 2 סאבים יותר רציניים ימין שמאל.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
סליחה. המון סופרלטיבים ואפס מדידות. ככה לא עושים ביקורת לסאב. (זה ביקורת או פרסומת?) וגם, מה זה "ימלא כל חלל ממוצע בקלות. מצאתי חוסר בחלל שלי שהוא גדול משמעותית מהממוצע." - מה זה גודל ממוצע? מכיר את הטיעון הזה של מדידות. ומה יעזור אם המדידות מצוינות אבל הוא נשמע דראעק? ומה בעצם אני מודד? את הרמקול או החלל? האם המדידה אצלי תהיה זהה למדידה אצלך? לא. אז אם לא מה משנה המדידה? ואם מדידה חשובה לך אז יש מדידות באתר החברה, תביט בהן. לזה נוסיף שיש לו אפשרות לאקולייזר לטיפול בטווח התדרים. אז המדידות במקרה הזה עוד יותר לא מעניינות. מנסיוני הרב (הרב ביותר בישראל היום) מדידות שוות לישבן. אין להן שום ערך לקורא. מה שחשוב הוא הביצועים. בעבר סקרתי את הדור הקודם שלהם, היה בינוני - לא היה צריך מדידות בשביל להבין את זה. ולכן, מכיוון שהאתר הזה עוסק בתוצאה סונית שהלקוח זה האוזן ולא הספקטרום אנלייזר, מדידות אינן מעניינות אותי. ומהו חלל ממוצע? חלל ממוצע הוא 4 על 4. החלל שלי 6.5 על 9. כתבתי את זה כמה פעמים בכתבות שונות שלי. והכי חשוב - ביקורת או פרסומת בעמוד הראשי, בגזרת הכתבות, זה פרסומת רק אם כתוב שזו פרסומת. במקרה הזה מכיוון שמדובר בביקורת, אז זו אינה פרסומת. זה פשוט מוצר מצוין. קטעים הא?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
יש שם 2 יחידות, אפשר להצמיד לקיר, תשים אותו לרוחב, אישית בשבלי הייתי מייעד אותו לסאב אחורי בלבד. ומקדימה 2 סאבים יותר רציניים ימין שמאל. שלושה סאבים? למה? ומה זאת אומרת סאב אחורי? ומהם סאבים ״רציניים יותר״?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
תודה נמר על הסקירה של הסאב המרתק הזה. אם אני מבין נכון יש לו 2 יחידות: אחת מקדימה ואחרת מאחור, הייתי חושב שבמבנה כזה המרחק מהקיר האחורי יהיה קריטי. אבל אתה כתבת שזהו סאב שממש לא רגיש למיקום, תוכל לפרט על כך מעט? כמובן. התיבה היא תיבה סגורה כששתי היחידות מנגנות גב אל גב לצדדים. הוא יכול לעמוד גם קרוב לקיר וקל מאוד לכייל אותו על פי רצונך עם הישום מהנייד. אני מיקמתי אותו גם מקדימה וגם מהצד ובשני המקרים הגעתי לאותה תוצאה.
avatar
moshem74 1970-01-01 02:00:00
סאב אחורי הכוונה, לשרשר כבל לאחורי ה סוויט ספוט, ולמקם שם יחידה חתוך על 80 על רבע ווליום, תנסה. סאב יותר רציני הכוונה משהו דומה בנתונים, עם יחידה 12/10 של אינץ (למה, כי מצאתי ש 12 אינץ זה הכי "יעיל").
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
סאב אחורי הכוונה, לשרשר כבל לאחורי ה סוויט ספוט, ולמקם שם יחידה חתוך על 80 על רבע ווליום, תנסה. סאב יותר רציני הכוונה משהו דומה בנתונים, עם יחידה 12/10 של אינץ (למה, כי מצאתי ש 12 אינץ זה הכי "יעיל"). אוקי. ננסה ונחזור עם מסקנות. סאב רציני יותר הוא לכאלה שמחפשים משהו גדול בחדר. שנית, תזכור שסאבים בעלי יחידות גדולות הם פחות מהירים ומדויקים, סאבים פתוחים עם יחידות גדולות עוד פחות מדויקים. השאלה היא מה אתה מחפש. אני למשל מחפש סאב שיהיה טוב גם במוסיקה וגם בקולנוע. זה משום שאם כבר אני מפעיל את מערכת הקולנוע שלי, אני צופה בהופעות חיות וקונצרטים. ולגבי יעילות. סאב בעל שתי יחידות 8 אינטש מסדר לך 16 אינטש שטח פנים. האוויר שהוא מסוגל לדחוף גדול יותר מאשר יחידה אחת של 12 אינטש ועם זאת הוא יעשה את זה מהר יותר ומדויק יותר. איך אני יודע? כי נמצא אצלי גם ה-db1d ועוד שני סאבים כאשר אחד מהם הוא האישי שלי (פרדיים סרבו 15) ועוד שני סאבים (18 ו-15 אינטש) שעליהם יעלו ביקורות. בשלושה חודשים האחרונים עברו אצלי 8 סאבים, מהטובים שיש בשוק, לסט מבחנים שאני כרגע לקראת הסיום שלו. המידה הכי יעילה היא זו שמתאימה לחלל שלך, לדרישות שלך ולתקציב שלך.
avatar
moshem74 1970-01-01 02:00:00
סאב רציני הוא לא דווקא סאב גדול. עברו אצלי עד היום למעלה מ 15 סאבים שונים, שני יחידות של 8 זה ממש לא יחידה אחת של 16, גם לא 15, אכן כל אלו איטיים ויוצרים השהייה מסויימת בעקבות איטיותם, אך מאידך יחידה קטנה קשה לה, אתה פותח בתדר 60/80 והרמקול נחנק/ו/או אתה מתחיל לשמוע את התיבה ולא את הרמקול. עוד משהו: לגבי נתונים טכניים, לגבי 8 הרץ זה מעניין כי זה לא נשמע אלה מורגש יותר מה שיוצר בס מרחף מידיי כגון סאבים של JL ש גרועים ברב ערוץ, הם טובים בסטריאו כי הם פחות נשמעים ופחות מתערבים (המגבר שלהם(אף על פי שהוא מוגדר 2000/3000 וואט, תיכף נגיע גם לזה), "נגמר" מהר, ברגע שאתה מותח אותם בתדר אתה פשוט גומר עליהם(נכנסים לעיוות מהר מאוד), ברב ערוץ אתה לא מרגיש אותם בכלל ואין בהם פאנציות כלל וזה חסר, לגבי הגברות צריך לשים לב לעניין ש אלף וואט עם אלמנט של 4 אום זה בעצם מגבר של 500, ועם 2 אלמנטים של 4 אום מקביליים( כמו בסאב הנ"ל) זה 1000 וואט ב 2 אום = למעשה סה"כ מגבר של 250 וואט קלאס די. לאניות דעתי ונסיוני הסאבים הכי טובים אלו האטומים, ואם יש פורט אז רק לכיוון הריצפה, אחרת פשוט הסאב לא מדוייק(מורח), הסאבים עם הפורטים מקדימה על פניו נותנים יותר בסים אבל לא במובן הטוב, זה טוב למי שמחפש סתאם בומים ו האמים, לאורך זמן זה מתיש.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
סאב רציני הוא לא דווקא סאב גדול. עברו אצלי עד היום למעלה מ 15 סאבים שונים, שני יחידות של 8 זה ממש לא יחידה אחת של 16, גם לא 15, אכן כל אלו איטיים ויוצרים השהייה מסויימת בעקבות איטיותם, אך מאידך יחידה קטנה קשה לה, אתה פותח בתדר 60/80 והרמקול נחנק/ו/או אתה מתחיל לשמוע את התיבה ולא את הרמקול. אתה טועה. שתי יחידות 8 אינטש לא נחנקות ב-80 הרץ וגם לא ב-40. זה תלוי באיכות היחידה ולא בקוטר שלה. עברו אצלי סאבים בקוטר 12 אינטש שנכנעו הרבה לפני הסאב הנסקר. עוד משהו: לגבי נתונים טכניים, לגבי 8 הרץ זה מעניין כי זה לא נשמע אלה מורגש יותר מה שיוצר בס מרחף מידיי כגון סאבים של JL ש גרועים ברב ערוץ, הם טובים בסטריאו כי הם פחות נשמעים ופחות מתערבים (המגבר שלהם(אף על פי שהוא מוגדר 2000/3000 וואט, תיכף נגיע גם לזה), "נגמר" מהר, ברגע שאתה מותח אותם בתדר אתה פשוט גומר עליהם(נכנסים לעיוות מהר מאוד), ברב ערוץ אתה לא מרגיש אותם בכלל ואין בהם פאנציות כלל וזה חסר, לגבי הגברות צריך לשים לב לעניין ש אלף וואט עם אלמנט של 4 אום זה בעצם מגבר של 500, ועם 2 אלמנטים של 4 אום מקביליים( כמו בסאב הנ"ל) זה 1000 וואט ב 2 אום = למעשה סה"כ מגבר של 250 וואט קלאס די. להגיד שה-jl גרועים ברב ערוצי זה הזוי. שמעתי כאלה שריסקו לאנשים את הכליות. מכיר לפחות ארבעה חובבים שמשתמשים בהם לקולנוע ביתי. והקולנוע שלהם, מה לעשות, הוא בין המרשימים ששמעתי. ומזה ״המגבר שלהם נגמר מהר?״ שמע סאב כזה משחזר עוגב ותבין בדיוק למה הוא מסוגל. והאמן לי, צליל קבוע של עוגב שמוקלט היטב מאתגר הרבה יותר מאשר כמה פיצוצים בסרטים. אבל הכי מדהים זו העובדה שאתה סבור שבקולנוע לא צריך דיוק. אתה טועה. דיאלוג בין שני גברים דורש מהסאב להיות סופר מדויק, סופר מאוזן וסופר איכותי. אחרת זה ישמע עמום. הסאבים האלה, בקליבר של הנסקר ושל ה-jl, עושים את זה מדהים. ובכלל, סאבים סגורים ניכנסים לעיוות מהר יותר מאותו סאב בדיוק בגרסה הפתוחה. אבל לעומתם, זה בגרסה הפתוחה ישמע מרוח ולא נכון (למעט בודדים) גם לפני שהוא מעוות. אז מי צריך סאב פתוח שמעוות כל הזמן? קיבלתי סאב לביקורת, 15 אינטש בתיבה סגורה. לא רק שלא חשתי שהוא מגיע לרוויה, הוא הצליח לרסק לכמה מחברי אבנים בכליות. לגבי ההגברות. אם היחידה היא 4 אוהם, והמגבר הוא 1000 וואט ב-4 אוהם, אז הוא 1000 וואט. לאניות דעתי ונסיוני הסאבים הכי טובים אלו האטומים, ואם יש פורט אז רק לכיוון הריצפה, אחרת פשוט הסאב לא מדוייק(מורח), הסאבים עם הפורטים מקדימה על פניו נותנים יותר בסים אבל לא במובן הטוב, זה טוב למי שמחפש סתאם בומים ו האמים, לאורך זמן זה מתיש. אני נגד פורטים בכלל. סאבים סגורים ברוב המוחלט של הפעמים ישמע נכון יותר. לא משנה לאן מכוון הפורט.
avatar
moshem74 1970-01-01 02:00:00
לגבי ה גיאלים, כמה שהם נשמעים טוב והם כן, הם סאבים ל 20 הרץ ובזה זה נגמר, משחזר עוגב או לא משחזר עוגב, תעלה לאיזור 60/80 ותגביר .. הרמקול יתחיל לחרחר לך, הם מכויילים לנמוך מאוד, הקרוס גומר על הרמקול, זה שיש לאנשים והם מרוצים, הכל טוב, אני רק מביע את דעתי ונסיוני, מתאים לך, תקנה הכל טוב. אני בטוח שיש פה אנשים שהיה להם או שיש להם גיאל 113 או 112, תנסו בבקשה לכוון בקרוס ל 80, חצי ווליום, תנגנו ו תראו מה קורה.
avatar
nirmv 1970-01-01 02:00:00
מכיר את הטיעון הזה של מדידות. ומה יעזור אם המדידות מצוינות אבל הוא נשמע דראעק? ומה בעצם אני מודד? את הרמקול או החלל? האם המדידה אצלי תהיה זהה למדידה אצלך? לא. אז אם לא מה משנה המדידה? ואם מדידה חשובה לך אז יש מדידות באתר החברה, תביט בהן. לזה נוסיף שיש לו אפשרות לאקולייזר לטיפול בטווח התדרים. אז המדידות במקרה הזה עוד יותר לא מעניינות. מנסיוני הרב (הרב ביותר בישראל היום) מדידות שוות לישבן. אין להן שום ערך לקורא. מה שחשוב הוא הביצועים. בעבר סקרתי את הדור הקודם שלהם, היה בינוני - לא היה צריך מדידות בשביל להבין את זה. ולכן, מכיוון שהאתר הזה עוסק בתוצאה סונית שהלקוח זה האוזן ולא הספקטרום אנלייזר, מדידות אינן מעניינות אותי. ומהו חלל ממוצע? חלל ממוצע הוא 4 על 4. החלל שלי 6.5 על 9. כתבתי את זה כמה פעמים בכתבות שונות שלי. והכי חשוב - ביקורת או פרסומת בעמוד הראשי, בגזרת הכתבות, זה פרסומת רק אם כתוב שזו פרסומת. במקרה הזה מכיוון שמדובר בביקורת, אז זו אינה פרסומת. זה פשוט מוצר מצוין. קטעים הא? תודה על התגובה. טוב לא ציפיתי שתסכים איתי. זה בסדר. גם העוקצנות בסוף סבבה. אני קורא וצופה בלא מעט ביקורות על סאבים. באתר הזה ראיתי הרבה ביקורות על רמקולים, כנראה שביקורת על סאב לא היתה זה זמן מה. תיאור החוויה זה נחמד (אחלה הסאב נשמע מעולה) אבל זה לא מספיק לדעתי. כמו שבביקורת על לפטופ יריצו בנצ'מארקים, בביקורת על סמארטפון יציינו את זמן הסוללה, ובביקורת על רכב יציינו את צריכת הדלק במבחן (ולא יסתמכו על נתוני יצרן) גם אם זה רכב יוקרה. הייתי רוצה לראות מדידות SPL של הסאב, איפה הברך, וגם, כמה מילים על הסאב הזה ביחס למתחרים. וכן, החלל משפיע, וזה מאד מעניין. דווקא אפשר ללמוד המון מהגרפים לגבי מיקום נכון של סאב בחלל. סתם ככה, לא רוצה להישמע בכיין. בביקורת על רמקולים תיאור החוויה זה בסדר, אני מקבל את הטיעון. דווקא בסאבים אני מצפה ליותר.
avatar
menahem 1970-01-01 02:00:00
נמר'ציק: הסאב שאני מכיר מגיע,בד"כ,ב PA וזו חיה אחרת. נעזוב אותה. בסאב הזה יש מגבר מאחר ולא יצא לי לחבר חיה כזו,ויתכן ואני לא נפלתי זה עתה מהירח....,אז: איך היה החיבור בין המגבר שלך,לסאב ולרמקולים שלך? יש לסאב הזה מגבר אז איך מכילים ככה שכשתעלה ווליום,או תוריד,גם המגבר של הסאב יעלה/יוריד וישמור על איזון טונאלי. ובכלל: איך שומרים על איזון טונאלי כשלחיה הזו יש מגבר של עצמה שלהבנתי יושב בין המגבר שלך לרמקולים כעוד קומפוננטה....שמגבירה....אחרי שכבר האות הוגבר פעם (במגבר שלך...)? אשמח לתובנות בעניין הזה. וגם....חג שמייח וכשר. מנחם.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אני בטוח שיש פה אנשים שהיה להם או שיש להם גיאל 113 או 112, תנסו בבקשה לכוון בקרוס ל 80, חצי ווליום, תנגנו ו תראו מה קורה. [MEDIA=youtube]p6AKWuZZ8kk[/MEDIA]
avatar
nivim 1970-01-01 02:00:00
לגבי ה גיאלים, כמה שהם נשמעים טוב והם כן, הם סאבים ל 20 הרץ ובזה זה נגמר, משחזר עוגב או לא משחזר עוגב, תעלה לאיזור 60/80 ותגביר .. הרמקול יתחיל לחרחר לך, הם מכויילים לנמוך מאוד, הקרוס גומר על הרמקול, זה שיש לאנשים והם מרוצים, הכל טוב, אני רק מביע את דעתי ונסיוני, מתאים לך, תקנה הכל טוב. אני בטוח שיש פה אנשים שהיה להם או שיש להם גיאל 113 או 112, תנסו בבקשה לכוון בקרוס ל 80, חצי ווליום, תנגנו ו תראו מה קורה. מניסיוני רב השנים עם JL audio e110 לא נתקלתי מעולם בתופעה שאתה מתאר פה עם הקרוסאובר . סאבוופר נפלא למוזיקה וקולנוע .
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
תודה על התגובה. טוב לא ציפיתי שתסכים איתי. זה בסדר. גם העוקצנות בסוף סבבה. אני קורא וצופה בלא מעט ביקורות על סאבים. באתר הזה ראיתי הרבה ביקורות על רמקולים, כנראה שביקורת על סאב לא היתה זה זמן מה. תיאור החוויה זה נחמד (אחלה הסאב נשמע מעולה) אבל זה לא מספיק לדעתי. כמו שבביקורת על לפטופ יריצו בנצ'מארקים, בביקורת על סמארטפון יציינו את זמן הסוללה, ובביקורת על רכב יציינו את צריכת הדלק במבחן (ולא יסתמכו על נתוני יצרן) גם אם זה רכב יוקרה. הייתי רוצה לראות מדידות SPL של הסאב, איפה הברך, וגם, כמה מילים על הסאב הזה ביחס למתחרים. וכן, החלל משפיע, וזה מאד מעניין. דווקא אפשר ללמוד המון מהגרפים לגבי מיקום נכון של סאב בחלל. סתם ככה, לא רוצה להישמע בכיין. בביקורת על רמקולים תיאור החוויה זה בסדר, אני מקבל את הטיעון. דווקא בסאבים אני מצפה ליותר. סאב הוא עוד רכיב במערכת. כמו שאני לא מודד רמקול, מגבר או נגן אני לא מודד סאב. הרי בכל מקרה המדידה לא תשנה את דעתי בכל הנוגע לאיכות הצליל שלו (שזה מה שמעניין). לבזבז את הזמן שלי על משהו שהוא כל כך לא רלוונטי שגם ככה צריך גם להקשיב לו באוזן בכל מקרה, נראה לי בזבוז זמן. ולגבי מיקום נכון, מהגרפים אתה לא יול לדעת כיצד למקם. זה משום שאצלך יכול להיות גרם מדרגות שיעשה ברדק, פינה שמשמשת כהורן או קירות גבס שמרסנות באסים. מיקום הסאב משתנה מחלל לחלל. ולגבי העוקצנות. אני חושב שקיבלת תשובה מאופקת מאוד ביחס לעוקצנות שלך.
avatar
RoyZx6r 1970-01-01 02:00:00
סליחה. המון סופרלטיבים ואפס מדידות. ככה לא עושים ביקורת לסאב. (זה ביקורת או פרסומת?) וגם, מה זה "ימלא כל חלל ממוצע בקלות. מצאתי חוסר בחלל שלי שהוא גדול משמעותית מהממוצע." - מה זה גודל ממוצע? מה בדיוק תועיל לך המדידה? ובכלל, איך אפשר להשוות ביצועי לפטופ ופלאפון לסאב או לרמקול? רמקול/סאב מורכבים מאלמנטים שונים ומשונים ובשום מצב אף מדידה לא תהיה נכונה, וזה עוד לפני שדיברנו על החדר, מיקום בחדר, מפל מים ועוד ועוד. זו פיזיקה בסיסית של תורת הקול בהתמקדות בנפיצות גל. חשבתי שהטיעונים המצחיקים באתר הכחול נשארו שם.
avatar
nivim 1970-01-01 02:00:00
שלום נמר, האם יש סיכוי שתעשה השוואה בין הBowers & Wilkins DB3D לSVS SB16-Ultra ? [url=https://www.digitaltrends.com/speaker-reviews/svs-sb16-ultra-review/][url]https://www.digitaltrends.com/speaker-reviews/svs-sb16-ultra-review/ אותו טווח מחירים, אבל שני סאבים שונים לגמרי . דויד מול גוליית . יכולה להיות השוואה מרתקת .
avatar
Yasmart 1970-01-01 02:00:00
תודה לנמר על המבחן.... אני חייב להצטרף לדעת נמר בעניין- בדיקת סאב "הלכתית" היא רלוונטית רק לחדר הנבדק ובהינתן כי כל המבחנים יעשו באותו חלל ובאותם תנאים אקוסטים. מה גם שכל חווית הסאונד (וההרגשה) מסאבים, היא די סובייקטיבית. לא יצא לי לשמוע JL אך קשה לי להאמין שחברה כזו בכלל והסאבים שלה בפרט, לא עומדים בתדר 80 הרץ.... לא יודע מאיפה התזה הזו אבל כנראה שהיא לאאומתה ולראייה- היכן מבחן שכזה ומדידה בהתאם?
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
סאב טובה חובה במערכת ק״ב, תודה על הסקירה.
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
סאב טובה חובה במערכת ק״ב, תודה על הסקירה. ומי לימד אותך את זה ?;)
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
נמר אחלה:אצבע מורמת לגבי JL היה לי דגם f113 סאב למוזיקה ב*עיקר* 40hz ומטה בין המרשימים שיש משובח כהשלמה לקדמיים (בריאים יחסית). בקולנוע העדפתי אחרים, נקודה.
avatar
royla 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה על הסקירה,ממש מעניינת !
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
נמר'ציק: הסאב שאני מכיר מגיע,בד"כ,ב PA וזו חיה אחרת. נעזוב אותה. בסאב הזה יש מגבר מאחר ולא יצא לי לחבר חיה כזו,ויתכן ואני לא נפלתי זה עתה מהירח....,אז: איך היה החיבור בין המגבר שלך,לסאב ולרמקולים שלך? יש לסאב הזה מגבר אז איך מכילים ככה שכשתעלה ווליום,או תוריד,גם המגבר של הסאב יעלה/יוריד וישמור על איזון טונאלי. ובכלל: איך שומרים על איזון טונאלי כשלחיה הזו יש מגבר של עצמה שלהבנתי יושב בין המגבר שלך לרמקולים כעוד קומפוננטה....שמגבירה....אחרי שכבר האות הוגבר פעם (במגבר שלך...)? אשמח לתובנות בעניין הזה. וגם....חג שמייח וכשר. מנחם. מנחם שלום שילוב סאב וופר אקטיבי ו-אופן החיבור בקדם/משולב דו ערוצי ייעודי בדר"כ מתבצע כאשר יש לקדם/משולב, יציאות L/R או L או R או L+R (נוספות) pre-out שיכולות לקבל או הגברה חיצונית (power amp) או סאב וופר (מוגבר ע"י power amp) אותו עקרון. ואותם יש לחבר לכניסות בסאב וופר RCA/XLR המתאימות: ראה תמונה, הכניסות בסאב המסוקר: [ATTACH=full]43547[/ATTACH] לסאב וופר האקטיבי (המוגבר) יש בורר ווליום ובד"כ בורר פאזה ו-CROSS. לאחר ש-מתאימים את בורר הווליום בהתאם לקדמיים, ברמה הכי פשוטה ואינטואיטיבית, קטע מוכר, עם רבדי תחום תחתון, הסאב ישתלב עד שיהיה אפקטיבי (ידגיש מעט את התדרים הנמוכים) ויעלם לחלוטין. רצוי שיעלם ויהיה שקוף והולוגרפי לחלוטין גם אם הוא לא מדגיש מידי בתחושה. בורר הווליום לאחר שנקבע בסאב עצמו הופך להיות SLAVE/FIXED (פשוט לא נוגעים בו). יש סאבים בעלי מתג שמשנה את היכולת לשליטה על הסאב מ-Varibale (אפשרות שליטה על הווליום או FIXED, בד"כ ובעיקר בחיבור פרוססור קולנוע ביתי - שם הפרוססור הוא זה ששולט על הסאב בכל הקשור להגברתו וערכים נוספים, אם וכאשר) מטרת הסאב וופר האקטיבי במוזיקה דו ערוצית היא בעיקר, עבור רמקולים בריאים ובעלי יכולות גבוהות לרדת נמוך, הסאב המתלווה יעניק מעט boost בד"כ לאזור ה-40 ומטה, עבור רמקולים מדפיים/עם פחות יכולת הפקת באס נמוך, הסאב ישלים בחפיפה המתבקשת את התחום שפשוט חסר. ה-Master Volume הקיים בקדם/משולב דו ערוצי שולט בהגברת הסאב (עוצמת הסאב כביכול לאחר שנקבע הוא "FIXED", ואין צורך לגעת בו מעבר) עבור צרכי קולנוע, כפי שכבר נרמז לפני, המצב שונה, לפרוססור יש יציאת סאב מובנת שניקראת LFE ואותה יש לחבר לכניסה המתאימה בסאב (ראה תמונה), בדר"כ מיציאת הווליום הנכון לסאב מתבצאת ע"י מדידה או מערכת כיול.
avatar
menahem 1970-01-01 02:00:00
[USER=10070]@itay123[/USER] תודה רבה - למדתי משהו. חג שמח. מנחם.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
מטרת הסאב וופר האקטיבי במוזיקה דו ערוצית היא בעיקר, מעט boost בד"כ לאזור ה-40 ומטה. לא. זה לא לתת boost אם כי להשלים את מה שחסר. ברגע שתיתן boost בתחום הנמוך כל המערכת תצא מאיזון.
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
נמר לרמקולים בריאים (מאוד) ובעלי יכולת לרדת מאוד נמוך, הסאב לא משלים, אלא מעט "מחזק". אתה צודק שהסאב משלים (לא מחזק) רמקולים ללא היכולת להפיק באס נמוך מאוד. *ערכתי*:אצבע מורמת
avatar
HDR 1970-01-01 02:00:00
אוקי. ננסה ונחזור עם מסקנות. סאב רציני יותר הוא לכאלה שמחפשים משהו גדול בחדר. שנית, תזכור שסאבים בעלי יחידות גדולות הם פחות מהירים ומדויקים, סאבים פתוחים עם יחידות גדולות עוד פחות מדויקים. השאלה היא מה אתה מחפש. אני למשל מחפש סאב שיהיה טוב גם במוסיקה וגם בקולנוע. זה משום שאם כבר אני מפעיל את מערכת הקולנוע שלי, אני צופה בהופעות חיות וקונצרטים. ולגבי יעילות. סאב בעל שתי יחידות 8 אינטש מסדר לך 16 אינטש שטח פנים. האוויר שהוא מסוגל לדחוף גדול יותר מאשר יחידה אחת של 12 אינטש ועם זאת הוא יעשה את זה מהר יותר ומדויק יותר. איך אני יודע? כי נמצא אצלי גם ה-db1d ועוד שני סאבים כאשר אחד מהם הוא האישי שלי (פרדיים סרבו 15) ועוד שני סאבים (18 ו-15 אינטש) שעליהם יעלו ביקורות. בשלושה חודשים האחרונים עברו אצלי 8 סאבים, מהטובים שיש בשוק, לסט מבחנים שאני כרגע לקראת הסיום שלו. המידה הכי יעילה היא זו שמתאימה לחלל שלך, לדרישות שלך ולתקציב שלך. נמר, איך הסאב "הנסקר" מול ה - Servo 15 ? לי יש כזה, וזה מסקרן אותי... תודה מראש, וחג שמח
avatar
moshem74 1970-01-01 02:00:00
אין מה להשוות בכלל. ואם סאב רק משלים את מה ש "חסר", אז עם רמקול רצפתי שמגיע עד 20hz, לעולם לא נצטרך סאבוופר, וכל הרמקולים עם סאב מובנה בילטאין זה אאוט כנ"ל כל הרמקולים המופרדים ודורשים מוגבר בנפרד כגון אוקטאב רצפתי.
avatar
pahj 1970-01-01 02:00:00
לשם המיידע פה. למזלי הטוב אין לי שום צורך בסאב ולא כי לא צריך או אוהב למוזיקה ההיפך. רק שלרמקולים ריצפתיים כמו שיש לי ארום קאנטוס גרנד הרמוני החדשים נותנים תמורה בגדול גם בזה.
avatar
moshem74 1970-01-01 02:00:00
למזלך הטוב אתה חי בשלום עם זה ו טוב שכך.
avatar
pahj 1970-01-01 02:00:00
תודה כן בהחלט.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אין מה להשוות בכלל. ואם סאב רק משלים את מה ש "חסר", אז עם רמקול רצפתי שמגיע עד 20hz, לעולם לא נצטרך סאבוופר, וכל הרמקולים עם סאב מובנה בילטאין זה אאוט כנ"ל כל הרמקולים המופרדים ודורשים מוגבר בנפרד כגון אוקטאב רצפתי. השאלה היא בכמה דציבל הוא יורד ל-20 הרץ. אם זה במינוס 6 דציבל אז הוא יורד ל-20 הרץ רק על הנייר. בפועל זה לא ישמע.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
נמר, איך הסאב "הנסקר" מול ה - Servo 15 ? לי יש כזה, וזה מסקרן אותי... תודה מראש, וחג שמח לסרבו 15 יותר - boom ופחות פרטים ורזולוציה. המרקם שלו שונה פחות טבעי מאשר ה-b&w. אבל לבל נשכח שהפרדיים שלי ישן מאוד. לא יודע איך הוא יתמודד מול הפרדיים המקבילים החדשים.
avatar
igall 2019-04-05 16:59:46
בהנחה שאני מכניס סאב כזה למערכת דו ערוצית , האם מומלץ להוסיף קרוס אקטיבי בכדי להוריד מהרמקולים הראשים חלק מטווח התדרים שיכול ואולי מומלץ שהסאב יקח ,ולגרום לרמקולים הראשים להשמע טוב יותר ?
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: