פלזמה ולראשונה גם LCD - הצצה למסכי פיוניר החדשים מסדרה 9

ליאור קורן, מיוחד מבודפשט
26-06-2008 04:22

הצצת בכורה עולמית על מסכי פיוניר: האם תצליח החברה להתעלות על השחור של סדרת פלזמה KURO הראשונה? וגם, כיצד נראית כניסתה הראשונה של החברה אל עולם של LCD ? דיווח מיוחד מבודפשט


כבר בדרך לאירוע, עוד לפני שזכינו לראות אפילו בדל קצהו של מסך, אני בטוח בדבר אחד: זוהי נקודת מפנה עבור פיוניר.

מדובר בחברה אשר התרגלנו לשמוע ממנה במשך שנים רבות מוטיב חוזר והולך בכל מסר שהעבירה לציבור: רק פלזמה.

מעתה, יצטרכו עובדי החברה, מאנשי הפיתוח ועד למנהלי מכירות לשאת את שמו גם של היריב: מסך LCD.

הרחבת המשפחה

מתוך הכרות וניסיון עם מסכי החברה, אשר כוללת סקירות ובדיקות מסכים שונים בעבר, אוכל להעיד כי הסיבה למעבר אינה טמונה בנחיתות טכנולוגית כזו או אחרת.
להפך, דגמי המסכים ובמיוחד אלו של סדרת Kuro האחרונה, עולים באיכות הניגודיות ועומק הצבע השחור על הרוב המוחלט של דגמי LCD אותם בדקתי, רמת השחור אליה הצליחו להגיע מהנדסי החברה הפכה לסטנדרט אליו נושאים עיניים המתחרים.

הסיבה לשינוי וכניסה לעולם של LCD נובעת מתוך שיקול כלכלי / צרכני גרידא: ה- LCD כאן והיא מבוקשת, לכן כדאי להציע גם אותה לציבור הצרכנים.

גם עלויות הייצור היקרות של פאנלי הפלזמה, גרמו להפסדים עבור פיוניר, מה שזרז את ההחלטה לבצע ייעול.

לאחר מספר שעות באירוע השקת דגמי סדרת 9, הוברר כי אצל פיוניר, העניינים כרגיל: הפוקוס נשאר על דגמי הפלזמה, מסכי ה- LCD הושקו אך ההרגשה היא כי פיוניר עדיין נמצאת בממלכה של פלזמה, משם הכל נגזר.

גדלי מסכים

השנה, מבצעת פיוניר חלוקה חדשה של קטגוריות גודל: מסכים בגודל קטן ובינוני זה LCD - בגדלי 32/37/46" (דגמי KLR - V), גדול זה פלזמה (50/60") - דגמי ועל תמונה בגודל ענק (200") אחראי מקרן קדמי מדגם KRF-9000FD.

גודל אחד נשמט מהרשימה: פיוניר משאירה חלל בדמות מסך חסר בגודל 42" הפופולרי.

דגם בגודל הזה (42" או סיכוי סביר להשקת דגם 44") יצא רק לקראת אמצע השנה הבאה והוא יהיה מבוסס כבר על הפאנל המשותף החדש של פנסוניק-פיוניר.

סדרות
במסגרת טכנולוגיית הפלזמה, הושקו שלוש סדרות,  כולן יכללו מסכי פלזמה בגדלי 50-60", עם הבדלי תכונות.

כל מסכי פיוניר החדשים מגיעים ברזולוציית 1920X1080P – החל בדגם LCD 32 וכלה בפלזמה 60".

הראשונה, בעומק מסך של 93 מ"מ, דגם ה"טלוויזיה", שתי האחרות, סדרת המוניטור, וסדרת Seperate  - דגמי KRP 500 / 600A הכוללים מסכים בעומק 64 מ"מ.

עובדה מעניינת היא חזרתה של החברה לקונספט "מדיה רסיבר", כלומר, קופסא חיצונית, אליה מתחברים כל מקורות הוידאו וממנה יוצא כבל יחיד בחיבור החדש מסוג DisplayPort אל המסך - מה שמוריד מעובי המסך, תורם לאסטטיקה (אין כבלים רבים שמתחברים למסך) ומאפשר גם שדרוג החיבורים ע"י החלפת הקופסא החיצונית בלבד.

חלק מהדגמים יכללו גם ממיר לקליטת שידורי HD וגם יכולות הזרמה (סטרימר) בתקן רשת DLNA החדש, שמאפשר הצגת תמונות, שירים וסרטי וידאו (גם בפורמט H.264).

גם ממשק המשתמש (תפריטי המסך) עברו שדרוג ועיצוב מחדש, לטעמי לכיוון הנכון והאסטטי, חבל שזה בוצע רק בחלק מהדגמים (אלו הכוללים טיונר HD

וידאו טהור

חידוש נוסף שמושק השנה הינו מצב PURE.
מצב זה מבטל ומנטרל כל עיבוד וידאו של המסך (מלבד התאמה לרזולוציית הפנל וביצוע Deinterlacig כאשר מקור הוידאו דורש זאת).
אין התערבות בעיבוד הצבע, החלקת רעש דיגיטלי או התערבות דינמית אחרת, כאן עובר כל כובד המשקל אל ביצועי הפאנל נטו, ללא עזרה ממעבד הוידאו.

פיוניר מדגימים, כי הם סומכים מספיק על יכולות פאנל הפלזמה עד כדי כך שמאפשרים לצופה להתבונן בו, ללא התערבויות מלאכותיות (מלבד הפילטר הקדמי). 
ניגודיות רק בעיניים

פיוניר מפסיקה לדבר על ערכי ניגודיות, לטענתם, המצב הפך למגוחך כאשר אין סטנדרט מדידה אחיד וכל בעל מותג מסכי מרשה לעצמו לפרסם מספרים מרשימים.

הם מבקשים דבר אחד: תבדקו רק בעיניים, זה המדד האמיתי.

שחור זה יפה

לטענת החברה, גודל השיפור בדור החדש, דומה לשיפור שנעשה בין סדרת הקורו הראשונה שנחשבה מהפכנית בהשוואה לדור שקדם לה.
צפיה בהדגמות המסכים, הראתה אכן התקדמות נוספת בתחום עומק השחור, אם נדמה היה כי לדור קודם היה שחור מוחלט, מראים המסכים החדשים כי תמיד יש לאן להתקדם.



התמונה בסצינות חשכות עם אובייקטים בהירים (זיקוקים למשל), היתה צבעונית, עם פירוט מצויין ושחור עמוק ברקע.

כאן, ניתן לומר כי ההבטחה של השחור אכן התממשה.
 
לא יכולנו לבדוק ביצועי עיבוד וידאו, כמו גם התמודדות עם שידורי טלוויזיה סטנדרטיים או השוואה למסכים עם הטכנולוגיות האחרונות של החלקת תנועה חכמה 100Hz, ניכר כי פיוניר התמקדו בדבר עיקרי והוא הגדלת עומק השחור, עיבוד הצבעים ויופי התמונה.

השנה, חל שיפור גם במנגנון כיול מבוסס סנסור, אשר משנה את ערכי כיול התמונה בהתאם לתנאי התאורה / צפייה בחדר (ואף מציג היסטוגרמה של בהירות בתחתית התמונה - תכונה המוכרת מעולם הצילום.

LCD

מסכי ה- LCD החדשים, מבוססים על פאנלים של שארפ, השינויים אותם ערכה פיוניר, כוללים פילטר (ציפוי) קדמי חדש אשר תורם לרמת השחור בתמונה, עוזר לניגודיות וגם משפר את זויות הצפיה.

שלושת הדגמים תומכים בטכנולוגיית 100Hz, בנוסף, כיול המסכים הינו בהתאם לפילוסופיית החברה, שאינה מאמינה בתמונה בהירה ובוהקת (מסנוורת): מצב ברירת המחדל הינו "סטנדרט" ולא "דינמיק" כפי שנהוג ברוב דגמי ה- LCD המקבילים ואופי התמונה מזכיר את זה של הפלזמות.

בהדגמה, הושווה מסך של פיוניר אל מול LCD אחר, הודגמה עדיפות ברמת השחור ועומק תמונה , אך היות ומדובר היה על טעימה קטנה בלבד, רק מבחן מעמיק יוציא החוצה את יכולות המסך האמיתיות.

לחץ להגדלה


קטעי הוידאו (באיכות HD) נראו טוב על המסכים, זויות הצפיה עושות רושם טוב מאוד, קשה היה להבחין בשינוי גוונים או בהירות מהצד, באחד מתוך 5 מסכי LCD הצלחתי להבחין בחוסר אחידות אור בפינה שמאלית תחתונה.
בסה"כ, נראה היה כי מהנדסי הפיתוח, הצליחו להביא "ניחוח Kuro" גם אל עולם ה- LCD.

לשאלה, מדוע לא נערכה השוואה בין מסך LCD אל מול פלזמה, הצהירו נציגי החברה כי הם מודעים למגבלות טכנולוגיית ה- LCD (הקושי להגיע לשחור עמוק אמיתי) ולכן, יש להשוות "תפוחים מול תפוחים".

דגם KRL - 32V זויות צפיה טובות

דור ה- Blu-ray


השנה מושם דגש על נגני Blu-ray חדשים (3 דגמים) וגם מערכות קולנוע ביתי משולבות, 3 מהן כוללות נגן בלורי פנימי.

מגבר קולנוע ביתי


  
כאן ניתן לראות את דגם העל מגבר קולנוע ביתי LX90
הוא כולל ערוצי הגברה דיגיטלית Class D, שישה חיבורי HDMI 1.3a, קישוריות רשת ותמיכה ב- DLNA (אודיו, וידאו, תמונות).
בחזית, ניתן להבחין בצג מידע LCD בגודל 5.1", מרשים.


הכותב היה אורח חברת פיוניר בבודפשט

מעבר לתגובות בפורום