אוזניות Campfire Audio במבחן

ניב נמר
04-04-2019 09:53

אודיופיליה בדרכים. כן זה חלק מהעניין של לשמוע מוסיקה באיכות גבוהה מחוץ לבית. ניב נמר שמע ואלה המסקנות.

פנה אלינו ירון מצור סחר היבואן של Audioengine, ifi, Campfire Audio  ועוד דברים טובים כדי לבסר לנו על הגעת האוזניות של Campfire Audio לארצנו.

Campfire Audio, למי שלא מכיר, היא חברה אמריקאית אשר החלה את דרכה כחברת ALO המייצרת כבלים  לתחום האודיו הנייד/ אוזניות באיכות גבוהה. מייצרת את האוזניות שלהם בארה״ב באופן ידני החל משנת 2015 ומתמחים בעיקר בתחום הIn ear monitor. הם משתמשים בטכנולוגיות חדישות (תא אקוסטי מכוון) ובחומרים אקזוטיים כגון ברליום בתהליך הייצור של חלק מהדגמים שלהם.

 

Campfire Audio Comets

הדגם שקיבלתי לבדיקה הוא Comet - אוזניות In Ear Monitor שהן דגם הכניסה לליין האוזניות של החברה. מדובר באוזניה עם דרייבר Balanced armature - BA יחיד ובגימור מתכת מבריק עם גריל מובנה וכבילה איכותית ביותר הכוללת מיקרופון ושלט. האוזניה צוותה למגבר אוזניות נייד משולב DAC (או DAC משולב מגבר אוזניות - תלוי איך מסתכלים על זה) של חברת ifi מדגם xDSD עם נתונים מרשימים ביותר וכמובן תמיכה ב-DSD ו-MQA - פורמט באיכות Master שנמצא בשימוש על ידי שירות ההזרמה Tidal.

Campfire Audio Comets

האוזניה מגיע בקופסא מינימליסטית מעוצבת כשבפנים מגלים פאוץ׳ עור מהודר וקשיח עם דמוי צמר מבפנים - כזה שישמור על התכשיט טוב, ולמה אני אומר תכשיט? האוזניות נראות ומרגישות כמו תכשיט איכותי, הגימור במראה המבריק מחמיא להן והמשקלן מרגיש טוב. הכבילה פריקה וניתנת להחלפה - כמצופה מחברה שהתחילה כייצרנית כבלים איכותיים. בנוסף, ישנם שלל מתאמי אוזניים מכל הגדלים והסוגים (גומי, סיליקון, ספוג) וקיסם ניקוי מיוחד לאזניה. הנוחות של האוזניה די סטנדרטית והיא יושבת די טוב באוזן, היא לא הרגישה לי כבדה מדי זאת למרות שאני חושב שמדובר בin-ears הכבדות ביותר שבחנתי.

האזנה

ביליתי עם הצמד שבוע שלם והקשבתי לסגנונות מוסיקה רבים כגון רוק, פולק, ג׳אז, פיוזן, קלאסי, פאנק ומטאל באיכויות שונות, ולכן לא אפרט על כל קטע שהקשבתי לו אלא אשתדל ולהעביר לכם מהן היכולות הסוניות של האוזניה בצורה הכללית והברורה ביותר. תחילה חיברתי את האוזניה ישירות לiPhone שלי בעזרת המתאם שמגיע איתו (עם האייפון - אין לו יציאת אוזניות) שכן האוזניה מגיעה עם שלט מובנה כך שישנה הרגשה שקהל היעד של האוזניה יחבר אותה ישירות לסמארטפון שלו. לא ארחיב רבות אך זה פשוט לא המצב, האוזניה נשמעה סביר וישר הורגש שהיא צריכה יותר כח הנעה ושהמתאם לא עושה עמה חסד, האוזניה הזו צריכה מגבר איכותי. חיבור האזניה למגבר אוזניות הפך אותה מעציץ פלסטיק לעץ בונסאי, פשוט כך.

Campfire Audio Comets

נמוכים

מדובר באוזניה בעלת דרייבר BA יחיד ולכן הצפיות בהתאם, דרייברים דינאמיים נוטים להיות נכונים יותר בתדרים הנמוכים אלא אם מדובר בדרייבר ארמטור יעודי באוזניה מסוג 2 או 3 way. אתחיל בכך שמדובר בדרייבר פאנצ׳י מאוד עם דגש על ה-low-mid - אולי כפיצוי על חוסר היכולת לרדת ממש נמוך. מצד אחד מוסיקה בסגנון fאנק יוצאת טוב ואפילו טוב מאוד, גיטרה באס תשמע באופן ברור ובאופן כללי כאשר יש פחות עומס של טווח תדרים אחד טווח תדרים אחר נשמע ברור יותר ואין מיסוך אך עדיין, המחסור שם, חי וקיים ולכן יש סגנונות מוסיקליים שישמעו פחות טוב או באופן פחות מרגש באוזניה הזו כגון רוק כבד, מטאל, היפ-הופ ואלקטרוני. מה שכן - זה לא אומר שאי אפשר להנות לגמרי מהסגנונות האלו, אם אתם מוכנים לוותר על הנמוכים לטובת פירוט אז הנ״ל בהחלט אופציה טובה.

ביניים

הצד החזק של האוזניה, בהחלט, כמו כלב האסקי במזג אויר קריר האוזניה פורחת ונמרצת, מפורטת, מדוייקת, מופרדת ומהנה מאוד להקשבה. היא מוציאה שירה בצורה טובה מאוד וגם ממקמת אותה נכון. האזנתי לקטעים מורכבים עם המון כלי נגינה הכוללים שירה עם הרמוניה מגוונת (snarky puppy - don't you know) ולא נראה שהאוזניה התקשתה בשום אופן, היא לא פספסה אף כלי ויתרה מכך - לא עייפה לי את האוזניים. הבמה של האוזניה סבירה ביותר אך לא מהרחבות שפגשתית זאת בהשוואה לבמה הרחבה שאוזניה פתוחה יכולה לתת אך עם זאת עוברת בצורה די מדוייקת וקל מאוד למקם כלים בחלל.

גבוהים

אם יש משהו שקצת לא תאם את הצפיה שלי (לרעה ולטובה) היא האופי של הגבוהים באוזניה הזו. מדובר בגבוהים עדינים, נכונים ומדוייקים אך אליה וקוץ בה - הם נחתכים בשלב מוקדם קצת לטעמי (סביב ה-10k ירידה חדה) מה שפוגע באוריריות של האוזניה, בהחלט הייתי מסתדר עם טופ-אנד טוב יותר. מצד שני - שמתי לב שכאשר כמות הגבוהים מוגבלת האוזניים פחות מתעייפות לאורך זמן ולכן מדובר באחת האוזניות in-ear שהצלחתי להחזיק איתן הכי הרבה זמן שמיעה רצוף. בקצרה - מה שיוצא, יוצא טוב אבל קצת מוגבל וחבל, מוסיקה מורכבת ואורקסטראלית יכולה לאבד כמה כלי נגינה, אובר-טון של משולש לא ישמע בה במלואו וחלק מהחוויה בסגנון מוסיקה שכזה יכול להעלם.  

 

Campfire Audio Comets

השותף השקט

כמו שציינתי בתחילת הביקורת, מדובר באוזניה שצריכה מקור טוב - סמארטפון ששם דגש על סאונד ויחידת ה-DAC שהוא משתמש בו או המלצה שלי - נגן יעודי או DAC חיצוני נייד לדוגמת dragonfly, mojo וכו׳…

במבחן הזה השתמשתי ב-dac של ifi מדגם xDSD, זאת בנוסף ולאחר בחינת האוזניות בסביבה המוכרת לי. מדובר ב-DAC משולב מגבר אוזניות נייד בעל חיבוריות Bluetooth, SPDIF, COAX או USB (לקבלת איכות מירבית) וכולל סוללה שמספיקה לעד 6-8 שעות נגינה. מגבר האוזניות של היחידה תומך single ended וגם balanced. מבחינת קידודים ישנה תמיכה ב-MQA וגם ב-DSD512 ויתר הקידודים הרלוונטיים להיום.

לממיר ישנן יכולות שליטה על אופי הפילטר וגם מנגנונים לשיפור הבמה והבאס - שכמובן היו כבויים במהלך המבחן. הוא מגיע בקופסא מהודרת עם כיסוי קטיפה לנשיאה נחה בדרכים יחד עם כל המתאמים והכבלים שתצטרכו כדי לחבר אליו כל סוג מקור. בנוסף לכך שבחנתי את הממיר בשילוב עם האוזניה המדוברת, הקשבתי לו במשך שבוע בסביבה ניטרלית עם הציוד המוכר שלי כדי באמת להבין מה האופי והאיכויות שלו. החיבור היה פשוט מאוד (מחשב Macbook Pro) ולא נתקלתי בבעיות מסוימות. מהר מאוד יכולתי להבחין ביתרונות שלו, מהמוצרים האלה שמעלים לך חיוך דבילי בשימוש הראשוני, הוא קטן מימדים אבל גדול בהופעה - הבמה שהוא מייצר מצויינת ורמת הפירוט וההפרדה של הזאטוט לא פחות ממרשימה. כ-DAC הוא עושה עבודה ממש טובה ומעל המצופה, בכל זאת, מוצר די זול בקטגוריה שלו עם כמות פיצ׳רים שהייתי קצת סקפטי לגביה. גם כמגבר אוזניות הוא נותן עבודה ומצליח להניע את ה-Fostex שלי די בקלות ולהפיח בהן חיים בצורה נפלאה - נשאבתי למוסיקה והעברתי איתו שעות של הנאה. הוא מתחרה בקלות במוצרים דומים יקרים משמעותית ממנו כמו הmojo (שעולה יותר מפי 2), אמנם ה-mojo נשמע טוב יותר אבל ביחס לפער מחירים ההבדל מתגמד. המוצר מצליח לספק חוויה אודיופילית במחיר נגיש ובדרכים, במשרד ואפילו בבית. הקונספט של סט אודיופילי שיכול לעבור איתך ממקום למקום הוא קונספט מהמם לאלו שיושבים בעבודה 6-8 שעות עם אוזניות, לוקחים נסיעות ארוכות בתחבורה ציבורית או זזים עם המחשב בבית.

Campfire Audio Comets

סיכום

ה-Comets מאופיינות בצליל די מדוייק ומוניטורי - מדובר באוזניות עם כמות נמוכים מוגבלת וגבוהים מדוייקים להפליא אך מוגבלים גם כן, לא שיא ההפתעה כשמדובר בדרייבר BA יחיד. איפה שהאוזניה מצטיינת בו הוא כל מה שהיא כן מצליח לצאת, הפירוט שלה מצויין והיא לא פספסה אף כלי-נגינה על פני כל הסגנונות שהקשבתי להן. ההפרדה של הכלים הייתה מעל המצופה והבמה, שאמנם גם היא קצת מצומצמת בגודלה, הייתה סבירה ביותר. בימי כמפיק מוסיקלי הקשבתי ללא מעט מוניטורים אולפניים ואוזניות אולפניות וכמו כן גם לIn Ear Monitors המיועדות לתחום כגון Etymotic ER-4 שעולות כמעט פי 1.5 - ה-Comet מאוד הזכירו לי אותן ובהחלט יכלו לשמש אותי למיקס אולפני - זה עד כמה הן מדוייקות במה שהן  מוציאות, יש שיאהבו יותר ויש שיגידו שחסר אופי - אני איפשהו באמצע. לגבי ה-ifi - המוצר הזה יכול בקלות (ואולי צריך) למלא סקירה משל עצמו, מדובר באחד הממירים הניידים עם אחד ה-VFM (תמורה לכסף) הכי טובים שניתן למצוא כיום.

אחריות ושירות: צור סחר

ifi xDSD מחיר: 1890 ש״ח

 

Campfire audio Comet מחיר: 890 ש״ח

מעבר לתגובות בפורום