המגן – עונה 1

אנטון קמינסקי
26-03-2019 21:33

"המגן" סדרת גיבור על טורקית של נטפליקס. הסדרות של מארוול עומדות להיעלם מנטפליקס בקרוב לפי כל הסימנים, ואז ייווצר חור עצום, מאיפה נטפליקס יביאו את גיבורי העל הבאים בעולם שאחרי מארוול? האם טורקיה היא התשובה?

תקציר העלילה

האקן הוא צעיר שמתגורר עם שותף תימהוני משהו באיסטנבול ועובד אצל אביו המאמץ, נאסט, בחנות עתיקות בבאזר הגדול. החלום שלו הוא להיות כמו פייסל ארדם, האיש העשיר באיסטנבול, בעל חברה מצליחה שממוקמת בגורד שחקים שנושא את שמו. כשהוא עובר במקרה בבניין של פייסל ורואה שהם מראיינים עובדים, הוא קופץ על ההזדמנות, ומבקש להתראיין. הוא מצליח להיכנס לראיון עם ליילה המנהלת\עוזרת\מזכירה היפיפייה של פייסל למרות שאין לו שום כישורים לתפקיד. כשהוא יוצא מהריאיון, הוא רואה ילדה שעומדת ליפול עליה נברשת ענקית, הוא רץ ומציל אותה, פייסל רואה את זה ומבקש מליילה להציע תפקיד להאקן.


המגן – עונה 1פייסל ארדם בגילומו של אוקן יאלאביק

במקביל אישה מגיע לחנות העתיקות של אביו המאמץ של האקן ומחפשת חולצה מסתורית תמורתה היא מוכנה לשלם הרבה, אביו של האקן אומר שאין להם חולצה כזאת, אבל האקן ראה חולצה כזאת במחסן. לאחר שחברו של האקן מאבד את כל הכסף שלהם, האקן מחליט לפרוץ לחנות של נאסט לגנוב את החולצה ולמכור אותה לאישה.

נאסט מגלה את המעשה והולך למפגש למנוע את העסקה. בעת המפגש עם האישה הם מותקפים, ונאסט נפגע. הוא מבקש מהאקן לנסוע לבית מרקחת של חבריו ושם האקן מכיר את ה"נאמנים" (קאמל ובתו בעלת השם הקליט, זיינאפ). קבוצה סודית של אנשים שתומכים בגיבור של איסטנבול, "המגן". "המגן" הוא היחיד שיכול להילחם בבני-האלמוות שרוצים (לא ברור למה) להרוס את איסטנבול. האקן לומד שהוא ה"מגן" ושהחולצה היא אחד מהאביזרים של המגן. כעת רק הוא יכול לגלות את זהותו ולהרוג את בן האל-מוות האחרון שנשאר.

 לאחר שהאקן והנאמנים מבינים שבן האל-מוות כנראה עובד אצל פייסל, האקן מתקבל לעבודה בחברתו ולמעשה מנהל חיים כפולים.


המגן – עונה 1זיינאפ "הנאמנה" מאמנת את האקן

הסיפור הוא פשוט ומאוד סטנדרטי בעולם הקומיקסים וגיבורי העל, ומהווה את נקודת הפתיחה של הסדרה. האקן, צריך לקבל על עצמו את התפקיד וללמוד על עברו (כמובן שכולל על הוריו האמתיים). הוא צריך לשתף פעולה עם ה"נאמנים" ולמצוא דרך לחשוף את בן האל-מוות.
אין פה משהו חדשני או מקורי במיוחד, נראה כאילו ראינו את הסיפור הזה כבר המון פעמים. למרות זאת כן יש משהו שונה בסדרה הזו. רוב סדרות הקומיקס מתבססות על קטעי אקשן וכוחות על טבעיים, "המגן" מתמקד הרבה יותר ביחסים בין הדמויות השונות. היחסים בין האקן והנאמנים (במיוחד זאיינפ), בין האקן וליילה, בין ליילה ופייסל וכך הלאה. ביחס לסדרת גיבור על, יש ממש מעט קטעי אקשן ולטעמי זה פועל דווקא לחיוב בסדרה הזו (אשתי למשל ממש ראתה בזה יתרון). קטעי האקשן שכן יש בסדרה, לא מתעלים לרמה גבוה במיוחד, וזו סיבה נוספת לכך שעדיף שלא יהיו הרבה כאלה.


המגן – עונה 1ליילה, העוזרת הראשית/מנהלת בחברה של פייסל

מבחינת האפקטים, הרמה נעה בין בינוני ללא מרשים בעליל, ושוב אין הרבה אפקטים, אז הרמה הבינונית שלהם לא ממש מורידה מההנאה מהסדרה.
רמת המשחק הרגישה לי מעט חובבנית בתחילת הסדרה, אבל בהמשך יש בהחלט שיפור. השחקן שמגלם את פייסל והשחקן שמגלם את ראש האבטחה שלו מאזאר, מאוד הרשימו אותי במשחקם.


המגן – עונה 1מאזאר, ראש האבטחה של פייסל

מצאתי לא מעט קווי דימון בין "המגן" ו-"אגרוף הברזל", בשניהם יש איזה בניין משרדים אדיר ששייך לחברה שלגיבור יש קשר כלשהו אליה. בשניהם משהו מוזר קורה עם הנהלת החברה והגיבור מנסה לחשוף את זה. אבל יש הבדל גדול בין הסדרות, ב"אגרוף הברזל" העלילה מדרדרת עם כל פרק שעובר וכמות הקרבות הסתמיים עולה. באמצע העונה הראשונה יש פרק בו דני ראנד צריך לנצח טורניר כלשהו, זה הרגיש לי כמו סרט ישן של ואן דם (ספורט הדמים או משהו כזה) וזה היה גם הפרק האחרון של הסדרה שצפיתי בו. לעומת זאת, ב"המגן" הרגשה הייתה הפוכה, עם כל פרק היחסים בין הדמויות נהיו עמוקים יותר והעלילה הפכה להיות יותר מעניינת.

דבר נוסף שהסדרה עושה מצוין זה שילוב של הומור בסיפור. ההומור מתבטא בעיקר בעקיצות בין הדמויות אבל גם במספר דמויות קומיות, כגון הדודות השכנות של האקן, או קיילן, הילדה ששייכת "לנאמנים" שהאקן וזיינפ צריכים את עזרתה על מנת לפרוץ למוזיאון. מעבר לעובדה שקיילן לובשת חולצה שנראית כמו Adids, אבל כתוב Adims, היא פשוט דמות קומית מעולה.

 

המגן – עונה 1זיינאפ והאקן מוצאים את קיילן

מבחינת הוויזואליות של הסדרה, איסטנבול מתגלה כלוקישיין יפיפה לצילומים, העיר הצפופה, המבנים העתיקים והגשרים המרשימים מוסיפים המון אופי לסדרה.
לסיכום, הסדרה מאוד קלילה ולא לוקחת את עצמה ברצינות. היא מהנה וכיפית לצפייה. היא מתמקדת יותר ביחסים ובחלק האנושי של הדמויות ופחות שמה דגש על קרבות, כוחות על טבעיים ואפקטים. היוצרים הטורקים ידועים ביצירת דמויות מרתקות, הם אלופים בכל מיני דרמות/אופרות סבון תקופתיות וגם ב"המגן" יש משהו מהז'אנר הזה. הסדרה בהחלט שונה מאוד מסדרות גיבורי העל האמריקאיות (אולי רק ג'סיקה ג'ונס הייתה משהו יוצא דופן).


המגן – עונה 1איסטנבול היפיפייה.

"המגן" רחוקה מלהיות סדרת מופת, אבל מאוד נהניתי לצפות בה בגלל הקלילות והאופי השונה שלה, בסה"כ אני בהחלט חושב שהסדרה שווה צפייה.
הציון שלי: 7/10.

 

מעבר לתגובות בפורום