הורדת מחירי LCD גורמת למעבר ל... פלזמה

ליאור קורן
30-06-2008 00:12

הורדת מחירי טלוויזיות LCD בעולם ע"י יצרני השורה הראשונה, גורמת לחברות המציעות מותגים זולים יותר לחפש פתרונות בדמות פלזמה.

מסתבר כי לירידות מחירי מסכי ה- LCD בעולם יש השפעות מפתיעות.
יצרני טלוויזיות LCD מהשורה הראשונה כמו סמסונג וסוני הורידו את מחירי המסכים מתוצרתם בשנה האחרונה באופן משמעותי, מה שגורם לבעיה עבור מותגי המסכים הזולים יותר אשר מאבדים את יתרון המחיר.
כתוצאה מכך, יצרני מותגי הנחשבים ל-"שכבה שניה" (Second Tier) נאלצים למצוא פתרונות אשר יאפשרו להם להוריד את מחירי המסכים מתוצרתם, לאחר שמחירי המסכים בשורה הראשונה הוזלו ע"י החברות החזקות.

חברת VIZIO אשר נוהגת למכור באמריקה מסכי LCD 32" זולים יחסית, למשל, בחרה בפיתרון של הוספת מסכי פלזמה 32" לקולקציה במחיר של 547$ בלבד בוולמארט.
מתוך 760,000 טלוויזיות דקות שנמכרו ע"י החברה ברבעון הראשון של השנה, 10-15% מהן היו פלזמות.
 
המסך שנמכר ע"י VIZIO מכיל פאנל פלזמה המיוצר ע"י LG (מה שתרם להגדלת מכירות LG בשנה האחרונה) קישור ומצליח כנראה לספק תמורה זולה לעומת מסכי BRAND בד בבד עם איכות תמונה טובה.
גם יצרני "שכבה שניה" אחרים (כאלו העושים שימוש בפאנלי חברות אחרות עבור המותג שלהם) מתכננים שימוש בפאנל זה משום שהוא זול יותר בהשוואה לפאנלי LCD מקבילים מתוצרת חברות ידועות.
מעבר לתגובות בפורום