מבחן קטן - ProJect MaiA DS2

אורי וינגרט
25-02-2019 20:48

על השולחן נחת מוצר קטן וקורץ מבית המותג ״פרוג‘קט״ האוסטרית אשר אותה סקרנו בעבר ואין צורך להציג.

בשנים האחרונות פרוג'קט מייצרת מוצרים המתאפיינים במימדים קטנים ומשווקים ככאלה המספקים תמורה גבוהה למחיר. זאת נבדוק בסקירה הזו.

 רשימת מלאי

אז מה בעצם יש לנו פה?

 מדובר במגבר קטן מימדים שמגיע עם ספק חיצוני. הוצאת הספק שגודלו בערך שליש מגודל המגבר מאפשרת הקטנה של המוצר עצמו אותו אנו שמים בפרונט. המגבר מגיע עם כל הטוב שאנו מכירים היום : מגבר פטיפון MM/MC, 3 כניסות אנלוגיות, 3 כניסות דיגיטליות אופטיות וקואקסיליות, כניסת USB-A , חיבור BT ואף מגבר אוזניות פנימי. המגבר מכיל בתוכו DAC ותמיכה בפורמטי  DSD64, DSD128; DSD256 , ומבוסס צ'יפ 24/192  מסוג PCM1796.
פורמט הBT האיכותי הנתמך הוא Aptx והמכשיר גם מצוייד באנטנה לשם שיפור החיבוריות הבעייתית מדיי פעם בנושא ה BT. ברמת ההגברה נקבל תצורת דואל מונו דיגיטלית אשר תומכת ברמקולים בעלי עכבה של עד 2 אוהם ומספקת לנו 78w@8. בנוסף נקבל גם שלט וכניסות רמקולים גדולות ואיכותיות.


ProJect MaiA DS2

איכות בניה וגימור
 

מדובר במכשיר בעל  איכות כללית וויזואלית גבוהה במיוחד. נוכל לקבל אותו בשני צבעים ליחידה המרכזית או בתוספת של עוד 4 שילובים שונים של פאנלי צד. מה שמבטיח לנו התאמה כמעט לכל עיצוב ביתי היום.
לא ראיתי חריגות בגימור, הכל מתוקתק ונח לעבודה .

חיבוריות וקלות שימוש

 אחד הדברים שמעניינים אותי כאשר אני מגיע לבדוק מוצר All-in-One הוא החיבוריות למוצרים דיגיטלים שונים. במקרה שלנו מחשב ל-DAC, ו-BT .
מסיבה מוזרה שאינני מבין החליטו ב פרוג'קט שהם לא תומכים אוטומטית בחיבורי למערכות ווינדוס ומק ומכריחים אותנו לגשת לאתר שלהם ולהוריד דרייבר מיוחד משלהם . פייר? אני אישית לא מת על זה. יש אנשים שלהם זה קל יותר ויש אנשים שלהם זה יותר קשה. כאשר ניגשים למערכות LIFESTYLE אני דוגל בחיבוריות קלה לעומת איבוד מינימלי של איכות.
לאחר ההתקנה הכל עובד בצורה חלקה ואף ניגון DSD כאשר הוא מותקן כמו שצריך (אני השתמשתי ב-Jriver ) פשוט ונח והמגבר מזהה לבד את הכל.

חיבור ה-BT
 

גם כאן אנו זקוקים לקריאה קלה של המדריך למשתמש ע"מ להבין מה ההליך לקישורית ה-BT . מה שכן לאחר ההתקנה נוכל להוריד אפליקציה מבית פרוג'קט שהיא בעצם שלט BT למגבר. מה שלא מכריח אותנו להשתמש בשלט המקורי.
בנוסף לחובבי ROON אמור המגבר לתמוך בחיבוריות מלאה. אני אישית לא משתמש בROON לכן לא ניסיתי זאת.
מעבר לחיבורים הדיגיטלים השליטה בכל שאר הדברים במגבר נוחה, החיבורים אל אף העומס שבהם נוחים לשימוש ואיכותיים,  קליטת ה IR של השלט טובה מאוד וכך גם הגישה מקדימה של המגבר.


 ProJect MaiA DS2

החוויה

 מבחינתי מגבר כזה יש לסקור כסוג של חוויה . כלומר, לחיות איתו ולראות איך אנו מתרגלים אליו. בחנתי אותו בשתי סביבות ושני רמקולים, אחד קל יותר להנעה מהשני, ובחדרים שונים .
נתחיל בפשוט שהוא חיבור לממירים השונים , צפיה בסרטים וטלויזיה. אחד הדברים הראשונים שאפשר לחוש הוא שכח לא חסר למגבר הזה . כל מה שזרקתי עליו, סרטי אקשן, סדרות, חדשות, לא חשוב, הוא אכל בלי בעיה. הוא דינמי מאוד ומגיב מהר . כמו כן הוא לא מעייף. אחת הבעיות של מוצרים פשוטים היא שהם מעייפים את האוזן אחרי כמה זמן. אבל לא במקרה הזה.

 רוצים להעביר לBT, אין בעיה, לחיצה על הכניסה המתאימה בשלט והופ, הטלפון מתחיל לנגן. אחרי הפעם הראשונה שקישרנו בינהם אין בעיה והחיבור מיידי. מרחק השימוש שבדקתי לא עלה על 6-7 מטר ואף קירות לא הפריעו .
כל פעם שנעביר כניסה נשמע את ממסר החיבור מתנתק ומתחבר מה שמראה על מחשבה על איכות הסאונד והפרדה בין הערוצים. מאידך דבר שהפריע לי היה שכאשר אין סיגנל אודיו דרך חיבור דיגיטלי כלשהו המגבר מנתק ישירות את הממסר. מה שאומר שכל פעם שתחליפו שיר, תעבירו ערוץ תשמעו " תיק-תק".

 החלק המעניין הופיע כאשר עברתי לשמיעת מוזיקה מהDAC, פטיפון, או CD. ניגנתי כל מני סוגים של מוזיקה, אם בתקליט, CD או מהמחשב, כולל DSD. להתמקד בסוג מסויים יכול ליצור תמונה לא נכונה מכיוון שאני לא חושב שמגבר מסוג זה נקנה ע"י מישהו ששומע סוג מאוד מסויים של מוזיקה ובונה מערכת שתתן תשובה לכך. מדובר במכשיר All-Around שצריך להתמודד עם כל מה שנזרוק עליו. באופן כללי היכולות של המגבר הנ"ל טובות. לא, לא מדובר פה בהיי אנד , ובהשוואה למגבר הפרטי שלי הוא לא טוב ממנו בשום פרמטר.


ProJect MaiA DS2

 אם נפרוט את הסאונד שלו נמצא שמדובר במגבר מאוד דינמי. תמונת הסאונד שלו טובה מאוד ולא נראה שהוא צובע את הסאונד בסוג מסויים . המיקרו דינמיקה באזור המיד היי שלו מאוד טובה , צלולה, והכלים מודגשים כראוי. הבעיה היא ברגע שאנו עולים מעט בווליום הבאס מתחיל להמרח קלות. לאחר ששוחתי עם היבואן נאמר לי שכנראה הבעיה נובעת מהספק המסופק עם המכשיר ויש אפשרות לשדרג אותו לספק חזק יותר.
אני בטוח שרמקולים יותר נצילים משלי, יתנו תוצאה נעימה יותר בתחום התחתון גם בחבילה המקורית.

 כניסת הפונו שלו טובה מאוד אך בהשוואה לפרה פטיפון של החברה הוא נופל ממנו קלות. הפרה החיצוני נשמע נקי יותר . מאידך הנוחות שיש כניסה וורסטילית לפטיפון במגבר כזה היא הצלחה גדולה.

לסיכום

המגבר הזה ללא ספק טוב מרובם המוחלט של הרסיברים לק"ב או סטריאו הנמצאים היום בשוק במחירים אפילו כפולים ממנו. מדובר במוצר שברור שנעשתה בו מחשבה של אנשים שאוהבים מוזיקה , רוצים שללקוחות שלהם תהיה גישה לכל סוג של מקור אפשרי וזאת תוך כדי התחשבות בעיצוב ונוחות.  לדעתי מדובר במציאה. במיוחד לאור מחיר.

יבואן : קודו אודיו.
מחיר : 4250 ש"ח ללא גימור עץ. 4650 ש"ח עם גימורי עץ.

מעבר לתגובות בפורום