חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

רמקול רצפתי spendor A2 במבחן | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

רמקול רצפתי spendor A2 במבחן

גודל אות: Decrease font Enlarge font
spendor A2 spendor A2

כתבינו גיא אזרואל מקבל לידיו רמקול רצפתי קטן מבית יצרנית האודיו הותיקה ״ספנדור״. האם היצרן הותיק שמר על היכולות שהפכו את היצרן הזה ליצרן מוערך? הכנסו וגלו

ספנדור נוסדה בשנות ה-60 המאוחרות בבריטניה ע"י ספנסור ודורוטי האג'ס. שם החברה נולד משילוב שמותם ספנד + דור. ספנסור שבעברו עבד כמהנדס בחברת ה-BBC יישם את הניסיון והלימוד מהשנים ב-BBC והרמקול הראשון שהוציא לעולם היה מסוג מוניטור דגם ה-BC1. הדגם הזה זכה להצלחה רבה בתעשיית האולפנים המקצועיים בעולם ובבריטניה במיוחד. לא דבר של מה בכך כאשר עולם המוזיקה בשנות השישים והשיבעים בבריטניה מוליד ענקי מוזיקה אגדיים בקצב מסחרר ואל לנו לשכוח שהכל תחת אולפנים אגדיים כמו Abbey Road  שהפכו למוסדות עד היום. במשך שנים ה-BC1 נחשב כאחת הבחירות המועדפות על אולפנים מקצועיים ומכאן הדרך לגזרה הביתית הייתה מאוד קצרה.

כיום החברה מציעה שלוש סדרות כאשר ה-A הינה סדרת הכניסה וסדרות ה-Classic וה-D הן הבכירות יותר כאשר דגמי ה-D9 וה-Classic 200 הינם הדגמים הבכירים ביותר של החברה.

 

spendor A2

 

הרמקולים של ספנדור מתאפיינים במראה ובמבנה הקלאסי של שנות ה-2000. התיבות עץ מלבניות ומאורכות ובעלות גימורי עץ שמרניים וקלים העין. לא תמצאו כאן חומרים מתעשיית החלל ולא יחידות העשויות מחומרים שניתן למצוא במטוס קרב מודרני. היחידות התקדמו עם השנים אך ספנדור משמרת את מירב הפיתוחים שלה עוד משנותיה הראשונות שזיכו אותה בחותם צליל המוכר כבר קרוב לחצי מאה. הרמקול שעומד היום לסקירה הינו מספר שתיים בסדרת הכניסה של החברה. ה-A2 רמקול רצפתי קטן מימדים שכמעט וקשה להגדירו כרמקול רצפתי. יותר כמו ״מיני רצפתי״. את ה-״פצפון״ הזה שמעתי בכמה הזדמנויות חטופות אצל היבואן והוא מיד סומן אצלי כמבוקש לבדיקה.


Spendor A2


פרטים טכנים


רמקול רצפתי 2 way הכולל יחידת טוויטר 22 מ"מ כיפתית ויחידות מיד בס 150 מ"מ. תחום הענות לתדר 36Hz-25KHz.

התנגדות: 8 Ohm.

רגישות: 85dB.

מידות: 786mm X 150mm X 258mm.

משקל: 12ק"ג.

קרוסאובר: 4.2KHz.


 

spendor A2


בניה ומראה

למרות שמדובר ברמקול קטן מימדים וקל משקל, מדובר ברמקול רצפתי לכל דבר. איכות הבניה נפלאה. הרמקול בנוי מעץ mdf בגימור אלון ברמת דיוק מושלמת. כל הפינות חדות ומדויקות להפליא. היחידות בחזית ללא גריל (אופציונלי בהזמנה) חושפות מיד את הרכב הרמקול. בחלקו האחורי נמצא פורט לבס וכמובן מחברים איכותיים לכבלי הרמקולים. המחברים טובים ומתפקדים מצוין (נקודה חשובה שאני תמיד מתעכב עליה). חזות הרמקול היא קלאסית ובעלת מראה time less. נראה שהזמן עצר מלכת וכי גם עוד 30 שנה הוא יראה ויתפקד כאילו יצא הרגע משערי החברה. בתחתית הרמקול נמצא בסיס מתכת המקנה בסיס איתן ואליו מתברגים הספייקים.

סה"כ לא מצאתי ולו הערה אחת לאיכות הבניה. כיאה למוצר בריטי קלאסי מבית ותיק.


העמדה

כבעלים לרמקולי שופר גדולים אני רגיל שכל מילימטר בהעמדה יכול להיות מאוד משמעותי ולעיתים קריטי(!) במקרה של ה-A2, מתוקף המצאות פורט אחורי באופן טבעי התחלתי בהעמדה מרוחקת כחצי מטר מהקיר ובזוית tow in קלה. בזאת הייתי בטוח שסגרתי את נושא העמדה. מקסימום עוד כיוונון לפה ולשם מה כבר יכול להיות. אז זהו שפה טעיתי. הספנדורים הללו דורשים תשומת לב להעמדה כאשר ריחוק מהקיר הינו דבר משמעותי. הבס שבקע מה-A2 בדקות הראשונות היה פשוט בילתי נתפס בעליל והוא היה כה דומיננטי שלרגע חשבתי כי ישנה יחידת בס פנימית. רק הרחקה של מטר לפחות מהקיר ולאחר מכן הגדלת זוית ההטיה פנימה הביאה את הבס לאיזון הרצוי. כל שינוי בזוית ההטיה שנתה את האיזון בין הבס לגודל ומיקוד הבמה וכאן נדרשה תשומת לב ומעט ניסוי וטעיה על מנת למצוא את האיזון האופטימלי עבור הרמקולים הללו.

ככל שהזוית פנימה גדלה כך גדל הפוקוס והמרכוז בבמה ואיתם השליטה בבס אך רוחב וגודל הבמה קטן. פתיחת הזוית החוצה הגדילה את הבס ואת הבמה אך השליטה בבס ירדה והחדות בפוקוס הבמה ירדה אף היא כמובן. נדרשת כאן תשומת לב נקודתית למציאת האיזון הטוב ביותר בחלל נתון. במקרה של החלל שלי מצאתי שהמצב האופטימלי הינו כמטר מהקיר וזוית הטיה פניה של כ-30 מעלות. הריחוק בין הרמקולים עמד על כ-2.4 מטר. עכשיו אפשר להתחיל להאזין למוזיקה.


Sting – Brand new day


 

זה אומן שאני מאוד אוהב אך אם זאת אני מוצא לעיתים שקשה להנות כראוי מהמוזיקה שלו כאשר אני נמצא בסשן האזנה נטו. השירה של סטינג במערכת וברמקולים בפרט שאינם מהירים, צלולים ומדויקים דיו הופכת את השירה שלו למעין מלמלת כזאת לא ברורה ופה אני מוצא שהרמקולים מצליחים להעביר את השירה של סטינג כראוי ולא כסלט מלמלת עם מוזיקה ברקע. התוצאה מאוזנת יחסית עם נטייה קלה לדגש בתחום התחתון, נטייה שאני כבר צופה שתלווה אותי לכל אורך התקופה שלנו יחד על מגוון סגנונות המוזיקה שאני ישמיע דרכם.

 

spendor A2


אריאל זילבר – מישהו

 


 

באלבום הזה אני מחפש את האנרגיה והדינמיקה המתפרצת של כלי הנגינה.

המוזיקה באלבום הזה מתאפיינת בדינמיקה, מהירות, נאמנות לשחזור כלי נגינה שונים בקצב מהיר ומשחקי תזמון וכמובן את קולו של זילבר שאי אפשר לבלבל אם אחר. בשיר 'מישהו' אני מרים את הווליום למה שאני מרגיש כקצה היכולת של הרמקול וכאן אני מוצא שלמרות העבודה המאומצת שאני דורש מהם הרמקולים לא מתלוננים ו-'נותנים עבודה'. אני מאזין לשיר ומהר מאוד מגיע למסקנה שאינני מרוצה מהתוצאה. אני פוקח עיניים ואני מקבל סוג של 'הלם תזכורתי' כאשר אני מתוודה שוב במיימדי הרמקול שעומד מולי ומחירו ואני בעצם מבין שהספנדורים הללו הצליחו להערים עלי ברושם הראשוני וביכולות הניגון בווליום גבוה יחסית בכך שבעצם בראשי השוואתי את הרמקולים הללו לכאלו גדולים ויקרים מהם משמעותית. בעצם כאשר עצמתי עיניים בשיר 'משיהו' השוויתי את התוצאה לזו של הרמקולים שלי שעולים פי 11 ושוקלים פי 7 יותר ורק יחידת טוויטר השופר ברמקולים שלי גדולה מיחידת המיד בס ב-A2. אז למען הסדר הטוב אני מייד מבצע איפוס כוונות במוח ע"מ שאוכל לבחון את הרמקול הזה בהתאם לרמתו ולרמת מחירו.


אני ממשיך עם האלבום של זילבר, עם כל הדינמיקה ומגוון כלי הנגינה הישנים והטובים בסגנון המוזיקה מהדור של פעם. אני מגלה שהרמקול הזה מפיק גודל במה, איזון וצלילות וכמובן ניחשתם כבר יכולות בס מעל למה שאני מצפה מרמקול ברמה הזו ואף במחיר כפול ממנו. יכולות יחידת המיד בס הקטנה (6”) הזו נשגבות מהבנתי. המגבר שלי שולט ברמקול כמובן ביד רמה וסוחט ממנו כל טיפת אנרגיה שיש בו וזה מספר לי שהרמקול הזה אוהב זרם ולא מפחד מיום עבודה קשה. מכות תוף הסנייר ברורות, צלילי כלי הנשיפה טובים למדי והאיזון בין קולו של זילבר לנגנים נשמר לכל אורך האלבום ללא התחשבות בעוצמות הווליום שאני קובע מהחלשות ועד לקצה היכולת העליונה. הדבר היחיד שהייתי מבקש לשפר יותר זה האיזון בתחום התחתון ואני מניח בהינתן תקופה ממושכת יותר יחד גם את המשימה הזו היה ניתן לצלוח טוב יותר.


יונתן רזאל – סך הכל

צלילי הפסנתר הפותחים את האלבום מייד מבשרים לי על הבאות. שחזור צליל פסנתר כנף הוא אחד המאתגרים לשחזור במערכת ביתית והספנדור עושים זאת כאן באופן יוצא מן הכלל הן ברמתם ומעבר. צליל הפסנתר נשמע טיבעי ובגודל הנכון ואני מרגיש נסחף בקסמו של הפסנתרן. קולו של רזאל טבעי ומאוזן ואני מקבל שפע של צלילות בקולו אך גודל שירתו של רזאל מעט קטן במרחב ביחס למה שאני מכיר מרמקולים גדולים יותר. השקט בבמה נשמר ברמה טובה מאוד אם כי שמעתי תוצאות טובות יותר בתחום עומק ורקע שחור אך שוב, אני אומר זאת ביחס לתוצאה אליה אני רגיל מרמקולים ברמה אחרת לחלוטין. אני מוצא עצמי שגם כאן אני שוב משווה את היכולות של ה-A2 לאלו גדולים ויקרים ממנו משמעותית כך שככל שהאלבומים מתחלפים אני מכיר את הרמקולים הללו יותר ויותר ואני מבין שאין כל קשר בין גודלם הפיזי ומחירם לבין מה שאני שומע.

בשיר השני באלבום התוצאה פשוט מצוינת פרט לבס שמשתלט על התוצאה הכללית אבל במקרה הזה אינני מאשים את הרמקולים וגם לא את המערכת ואפילו לא את החלל אלא את ההקלטה. הבס בשיר הזה חמק משליטתו של טכנאי ההקלטה וזה ניכר בכל מערכת שבא האזנתי לקטע הזה וזה בעצם אומר לי דבר מאוד חשוב על הרמקולים הללו, הם מצליחים להוציא החוצה גם את הדברים הלא טובים בהקלטה וזה נותן לי לסמן V גם בתחום השקיפות. למרות שלא מדובר ברמקול ברמת שקיפות שנמצא ברמקול קרמי טוב למשל אך בהחלט מוצגת כאן יכולת שקיפות מרשימה בהתחשב ברמתו. אני ממשיך להאזין לאלבום עד סופו ואני מוצא שאני פשוט נהנה מהאזנה נטו בלי לעסוק בחיפושים אחר כל אותן דקויות האודיופיליות הטיפוסיות. זו לא החיה כאן. הרמקולים הללו פשוט מנגנים מוזיקה נטו ועושים זאת היטב (!) חלל האזנה שלי מתמלא במוזיקה נעימה וסוחפת בלי דגש מיוחד בשום תחום פרט למעט דגש ייתר על תחום הבס כפי שצוין קודם אך בהינתן הזמן הראוי לטובת ביצוע מיקרו כוונים הבעיה כנראה פתירה. אני שב לקולו של רזאל ומוצא כי התזמון בין שירתו לבין כלי הנגינה נשמר לכל אורך האלבום. האלבום הזה מבחינתי הוא אחד ה"אנלוגיים" ביותר בספריה שלי ולכן הוא מהווה חלק משמועתי בקבלת התמונה המלאה בבחינת רמקול והספנדורים הללו מצליחים לשמר את הקסם שבאלבום הזה ברמה מעל למצופה.

 

spendor A2

 


מכאן אני עושה מעבר חד לאלבום המתאפיין בעיבוד דיגיטלי כמעט מלא פרט לקולה של הסולנית. כאן אני מחפש ראשית האם אצליח להנות מהמוזיקה הדיגיטלית. שנית אני מחפש את הנאמנות לקולה של הסולנית עם הניואנסינים שבו ושלישית אני מחפש את האיזון, מהירות, צלילות והפרטים הקשים יחסית לשחזור כראוי באלבום שרובו דיגיטלי. מתוקף אופיו הדיגיטלי של האלבום הזה ישנן ריבוי שכבות צלילים ופרטים ונדרשת כאן יכולות שקיפות ומהירות ע"מ "לתפוס" את כולן.


Dido – Life for rent

 

 

צלילי פתיחת האלבום נותנים לי רקע שחור ושקט מצוינים. צלילי המשולש ברורים וצלולים אם כי מעט קצרים. הטרנסזיינטים מעט קצרים מידי וכך גם מצילת הרגל. בכניסת מכות הבס הדיגיטלי וקולה של דיידו אני מקבל דיוק מצוין. מכות הבס קצרות, מהירות ומדויקות. הבס הדוק וקצר מאוד בדיוק כפי שאני מצפה לקבל. קולה של דיידו מזוהה מייד ואני שוב מסמן V על משבצת השקיפות בקולות אדם. קולה מדויק, ברור ומאוזן באופן נפלא עם המוזיקה המתנגנת. בנוסף אני מצליח להבחין בקלות בין הצלילים הדיגיטליים לבין הכלים המנגנים יחד עם הזמרת וזו עוד נקודה חשובה לזכות. בסיום השיר דיידו שרה כמעט לבדה וקולה בוקע מטר אחד קדימה וכאן הספנדורים עושים זאת טוב אך לא מצוין. אופס, שוב שכחתי, ביחס למחירם הם עושים זאת יוצא מן הכלל.


ההעלמות של ה-A2 בחלל באלבום הזה טובה פחות מאשר באלבומים אחרים שהאזנתי להם אך עדיין ברמה שכאשר עוצמים עיניים צריך קצת להתאמץ כדי "למצוא" אותם שוב.

ככל שאני צולל פנימה לתוך האלבום הזה אני מזוהה את אותה תכונה האופיינית ל-A2 הנהדרים הללו, הם פשוט מנגנים מוזיקה ועושים זאת באופן נפלא, מאוזן ונכון. גם כאן אינני מוצא תכונה מודגשת או חסרון בולט כלשהו. הם פשוט עושים הכל טוב ואפילו טוב מאוד. אני פשוט נהנה מכך שהם גורמים לי לשכוח או בעצם לוותר על כל התיאורים מוכרים של כתב אודיו ופשוט להתרווח אחורה וליהנות מהמוזיקה נטו גם כאשר מתנגן אלבום שהוא מאוד דיגיטלי שבקלות יכול להישמע מקומפרס וסינטטי

לחלוטין בלי זכר להנאה מוזיקלית אמיתית. שמעתי את האלבום הזה דרך רמקולים גדולים ויקרים משמעותית והתוצאה הייתה לא טובה בעליל וכאן היא פשוט נפלאה.


Live – Mental jewelry


זו להקת רוק אמריקאית אמיתית. צ'אד גרייסי המתופף נמצא אצלי מילדות כגדול מתופפי הרוק בכל הזמנים. אני מייחס לו את תואר עמוד השדרה של הלהקה בדיוק כפי ש-Cream זה לא Cream בלי הגיטרה של קלפטון וכפי ש-Pink Floyd זה לא Pink Floyd בלי הגיטרה של גילמור.


כמצופה וכנדרש בסגנון המוזיקה הזה אני מעלה את הווליום ונשען לאחור דרוך לבאות. האלבום נפתח בשיר שמיד מחזיר אותי לימי התיכון והצבא. קצב עבודת הידיים והרגליים של גרייסי על התופים מעלה בי מייד את הסיבה מדוע אני כל כך אוהב את הלהקה הזו. הבמה מסודרת מולי באופן מצוין. קולו של הסולן המוכר לי היטב נכון ומשכנע, בדיוק באמצע הבמה עם הצרידות הקלה שלו אם כי גובהו בחלל מעט נמוך. המצילות, תוף הרגל, גיטרות חשמליות, גיטרה בס וכל החגיגה על הבמה מולי מעיפה לי את החלל והתענוג באוזניים נפלא. אני שוב מביא את הספנדורים קרוב לקצה היכולת ואני מוצא שהמומנטום נשמר בלי זכר לזעקת 'הצילו', נהדר. בשיר השני האתגר בדינמיקה של הבס כבר מהווה אתגר גדול מידי עבור ה-A2 וההפרדה איננה מה אני מחפש לקבל אבל שוב אני נזכר בגודלה של יחידת המיד בס והתיבה של ה-A2 העומד מולי. גדולים ממנו משמעותית נפלו בקטע הזה ואפילו זכורות לי כמה התרסקויות קשות בעבר כך שאני לא באמת יכול לבוא בתלונות כאן.

בפזמון החוזר הבס מוריד הילוך ועולה לתדרים נוחים יותר והספנדורים חוזרים לזהר שלהם. הסולן נכנס לקצב שירה אקסטזית וה-A2 לא מחסירים מאום. בשיר השלישי אני שוקע יותר בפרטים, במהירות ובשכבות המוזיקה ואני מגלה שוב הפגנת ביצועים כמעט בילתי נתפסים ביחס למיימדים הצנועים של הרמקולים הללו. בשיר הרביעי גרייסי מוריד הילוך וגיטרת הבס לוקחת את ההובלה בדקה הראשונה וה-A2 שוב זוהרים. פריטות הבס ברורות, מדויקות ו"עבות", אני שומע את "עובי" המייתרים והדבר היחיד שהיה מעט חסר זה היכולת לאבחן את רגע עזיבת האצבע הפורטת על המתרים וקבלת אותה תחושת ויברציה מתמשכת של המיתר אבל בואו נודה, כדי לקבל את היכולת הזו צריך להיפרד מסכומים אחרים לחלוטין. דקה וחצי לתוך השיר גרייסי מרים קצב יחד עם הסולן והבס הולך אחורה כלאחר כבוד. הפזמון ועליית הקצב לא מזיזים לספנדורים ואני ממשיך לקבל עוד מכל הטוב שלהם. באלבום הזה שלא כמו באלבומים הקודמים האיזון בתחום הנמוך הוא נכון ואפילו כמעט מצוין וזה כמובן תוצר ברור של סגנון המוזיקה ומה לעשות גם יכולות ואיזון הלהקה והספנדורים הללו משקפים זאת בצורה נפלאה.

הערה: בהאזנה לקבצי שמע והקלטות באיכות בינונית ההבדלים מורגשים מייד. הרמקולים מצליחים לשקף את ההבדלים בין ניגון תקליטור מהקלטה איכותית אל מול ניגון קובץ דיגיטלי באיכות בינונית בלי שום מאמץ.


spendor A2


Marla Glen – This is Marla Glen

 

 

באלבומה של גלן שבהחלט מהווה אתגר בתחום הדינמיקה, גודל במה, מהירות ואנרגיה אני מקבל תוצאה שברגעים הראשונים נשמעת קטנה ורזה למדי אל מול מה שאני מצפה או לייתר דיוק, רגיל לקבל. אני נאלץ פעם אחר פעם עם הספנדורים הללו להיזכר שמדובר ברמקול ריצפתי מהקטנים שאני מכיר בטח הקטן שעבר אצלי בעשור האחרון ואם זאת גם באלבום המאתגר הזה אני כמעט ולא מוצא מחסור בפרטים ובסדר על הבמה. המחסור באנרגיה, יכולות הדינמיקה וגודל קולה של גלן לוקה בחסר אל מול רמקולים גדולים ויקרים מהזוג ספנדורים הנפלאים הללו.

 

spendor A2

 

סיכום

 

אין ספק שמדובר ברמקולים מאוד מיוחדים. המימדים הקטנים, הרכב היחידות הכמעט מצחיק יחד עם תג המחיר מציגים כאן את מהות הביטוי "לא לשפוט ספר לפי הכריכה שלו". מדובר ברמקולים שחוברו למגבר מהאימתניים שיש העולה יותר מפי חמש מהם ועם כושר דחיפה מכובד בכל קנה מידה. נכון, זה נשמע כמו over kill מיותר שעלול להוות "יותר מידי" עבור רמקול כזה ובכך לא באמת לקבל תמונה נכונה על יכולות הרמקולים הללו. אז זהו שלא (!) ה-A2 אוהבים כח וכמה שיותר. הם לא מפחדים לתת עבודה בכל רמת ווליום וגם והתקרבות לקצה עוצמת הניגון שלהם לא ממש גרמה להם לזעוק לרחמים. לא תשמעו אותם צועקים הצילו כשהווליום מטפס למעלה. היכולות שלהם בתחום הנמוך הן בילתי נתפסות כאשר מביטים בגודלם הפיזי. בייתר תחומי התדר הרמקולים הללו מציגים יכולות נפלאות של איזון, דיוק ומרכוז בחלל. היכולות שלהם להעלם בחלל מזכירה את יכולות ההעלמות של רמקול מוניטור טוב. מדובר ברמקולים שפשוט מנגנים מוזיקה בלי הרבה חוכמות. האזנה לשעות ארוכות בלי להתעייף היא השורה התחתונה כאן. מה שכן, נדרשת תשומת לב רצינית בנושא העמדה בחלל. יש משמעות אדירה לזוית ההטיה ולריחוק מהקיר אלו משפיעים באופן קריטי על ביצועי הרמקולים הללו ויש לתת לכך תשומת לב מירבית.


שורה תחתונה: מדובר ברמקולים פשוט נפלאים עם תמורה מעולה לכסף


מחיר: 9,700 ₪

יבואן: סאונדקווסט


רכיבי המערכת


רמקולים

Avantgarde Acoustics Duo G2

 

הגברה

מגבר הספק AVM SA8.2

 

קדם מגבר

AVM PA 5.2

 

מקורות

טרנספורט / דאק / סטרימר – AVM MP8.2

אנלוג – Project RPM1.3

פונו: Cambridge Audio 640P

 

כבילה

רמקולים – Nordost Heimdall 2

אינטרקונקטים – Nordost Frey 2

חשמל – Nordost Frey 2, Sine Coliseum

 

תשתית חשמל

קו ייעודי, הארכה חיצונית, פאזה נפרדת 25Amp+ HifiTuning Gold

מפצל חשמל: Oyaide R1 + XXX.

דופלקסים (X2): Sine Nano

 

סטנד

DIY עץ במבו תלת שכבתי 38מ"מ X2

שיכוך Gregitek Aerius, Finite Element Cerabase Classic.

 

אקוסטיקה

תקרה: פנלים SOLO HEXAGON 50mm.

קיר מערכת: חיפוי עץ + דיפון אקוסטי

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (38 תגובות פורסמו):

avatar
איציק ירקוני 2019-12-02 11:38:10
גיא תודה על הסקירה המקיפה והמעניינת:בעד:
avatar
moshem74 2019-12-02 11:45:52
סה"כ סקירה יפה, נהנתי לקרא, חייב לומר משהו "זניח" שמפריע (לי בכל אופן) : לפי דעתי המחיר של הרמקול הנ"ל תלוש מהמציאות, על אף התוצאה המתקבלת. עיצובית רואים שחסכו פה כל אגורה ו חבל: הכל למען חיסכון, למה לא השקיעו את האלמנטים בעץ שיהיה יפה ונקי, למה הברגים כאלה בולטים ומכוערים. האלמנטים מנימליסטים, בפעם הבאה שישימו יח' בס של 3 אינץ ויאמרו וואי נשמע מפתיע, בטח עם תיבה גדולה גם אלמנט פצפון יכול לתת נפח, אולי עדיף להשקיע על מדפי טוב, גם זה לא ברור,התיבה משחקת פה תפקיד חשוב גם זה לא ממש ברור, סוג של ביינ-לביין, גם לא ברור... 10 אלף, נו שווין, עבור תווית של ספנדור, אם כבר תווית, לפי דעתי B&W מהסידרה האחרונה (603), נותן יותר בהכל ו בפחות כסף.
avatar
נמר 2019-12-02 13:45:37
סה"כ סקירה יפה, נהנתי לקרא, חייב לומר משהו "זניח" שמפריע (לי בכל אופן) : לפי דעתי המחיר של הרמקול הנ"ל תלוש מהמציאות, על אף התוצאה המתקבלת. עיצובית רואים שחסכו פה כל אגורה ו חבל: הכל למען חיסכון, למה לא השקיעו את האלמנטים בעץ שיהיה יפה ונקי, למה הברגים כאלה בולטים ומכוערים. האלמנטים מנימליסטים, בפעם הבאה שישימו יח' בס של 3 אינץ ויאמרו וואי נשמע מפתיע, בטח עם תיבה גדולה גם אלמנט פצפון יכול לתת נפח, אולי עדיף להשקיע על מדפי טוב, גם זה לא ברור,התיבה משחקת פה תפקיד חשוב גם זה לא ממש ברור, סוג של ביינ-לביין, גם לא ברור... 10 אלף, נו שווין, עבור תווית של ספנדור, אם כבר תווית, לפי דעתי B&W מהסידרה האחרונה (603), נותן יותר בהכל ו בפחות כסף. ראית את הרמקול ושמעת אותו? איך אתה רואה שחסכו פה? הרי השקעת היחידה בתיבה נועת מסיבות אקוסטיות ולא קשורות לעיצוב כלל. האם יש לך מידע מאיזה סוג ל mdf הוא עשוי, ומה איכות הדבקים והפורניר המצפה אותו? האם אתה יודע מהו הדיפון בפנים ומאיזה רכיבים מורכב הקרוס? האם אתה מבין את המשמעות של יחידת מידבס שיודעת לטפס על 3 קילוהרץ?
avatar
moshem74 2019-12-02 14:17:50
נמר, תסתכל ויזואלית על איכות הגימור המנימליסטית, אתה יודע מה, גם מנימליסטי היה שם שם ברגים קוני שקוע במקום לתקוע כך סתאם ברגים שיבלטו,והיה עושה חיתוך טבעת בלייזר בשביל ליישר קו של האלמנט עם התיבה, מעניין מי המכאניקר/המהנדס מוצר שתכנן ואישר כזה עיצוב/גימור למוצר, לא ברור לי מה ניסו לעשות פה או לחילופין לאיזו נישה הרמקול הזה פונה בכלל.
avatar
נמר 2019-12-02 16:20:27
נמר, תסתכל ויזואלית על איכות הגימור המנימליסטית, אתה יודע מה, גם מנימליסטי היה שם שם ברגים קוני שקוע במקום לתקוע כך סתאם ברגים שיבלטו,והיה עושה חיתוך טבעת בלייזר בשביל ליישר קו של האלמנט עם התיבה, מעניין מי המכאניקר/המהנדס מוצר שתכנן ואישר כזה עיצוב/גימור למוצר, לא ברור לי מה ניסו לעשות פה או לחילופין לאיזו נישה הרמקול הזה פונה בכלל. שוב. קח את אפוס למשל. גם הם לא משקיעים את היחידה בתיבה וזה מסיבות אקוסטיות של התנהגות היחידה הממוקמת ברמקול. אתה תמצא את זה בלא מעט רמקולים. לגבי הברגים. לא עולה יותר כסף לשים ברגים בקו הטבעת. זה עניין של בחירת היצרן. מי שתכנן את המוצר הזה, כמו המוצרים של ספנדור, חולק 50 שנה של ידע בבניית רמקולים. לא שאני עושה שיווק לרמקול (אין לי ספנדור בבית). אבל בכל זאת, מדובר ביצרן שיודע דבר או שניים על איך מתכננים רמקול שישמע מעולה (ושמעתי אותו). לגבי גימור העץ. עשה טובה לעצמך, גש לגבי ותראה אותו. הגימורים ברמה מאוד מוקפדת. לגבי ״לאיזו נישה הוא פונה״. לאיזו נישה לדעתך?
avatar
יעקב ח 2019-12-02 17:36:17
אין לרמקול הזה גריל? נראה "ערום"
avatar
exupgh12 2019-12-02 17:41:17
תודה על סקירה מפורטת גיא. נחמד לראות שגם ללא מחיר בשמים וטכנולוגית הייטק של חומרים מורכבים ספנדור יודעים להוציא תחת ידם רמקולים מאוד מוצלחים.
avatar
eldo 2019-12-02 17:58:02
אין לרמקול הזה גריל? באחת התמונות רואים גריל.
avatar
pruym 2019-12-02 18:02:13
כתבה יפה והזדהיתי עם כל מילה בביקורת, יצא לי לשמוע את הספנדורים הנ״ל כמה וכמה פעמים וכל פעם הופתעתי מחדש מהאיכות והמוזיקליות שלהם (אין לי ספנדור) כמו שכתוב בביקורת הגימור של הרמקול בעיני עדין ומהמם.
avatar
גיא 2019-12-02 21:36:47
אין לרמקול הזה גריל? נראה "ערום" מגיע בלי כסטנדרט. היצרן מספק גרילים כתוספת.
avatar
zapilak 2019-12-02 22:37:11
תודה רבה גיא על הסקירה. אילו הרמקולים שהיו בתערוכה האחרונה בכפר המכביה בחדר של גבי? אם אילו הרמקולים אז שמעתי ואהבתי, אני חייב לציין שאני אוהב את איך שהרמקול ניראה, עיצוב לעניין ללא התחכמויות מיותרות, כמו כן השידוך בתערוכה למגבר משולב של היגל היה מצויין.
avatar
גיא 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה גיא על הסקירה. אילו הרמקולים שהיו בתערוכה האחרונה בכפר המכביה בחדר של גבי? אם אילו הרמקולים אז שמעתי ואהבתי, אני חייב לציין שאני אוהב את איך שהרמקול ניראה, עיצוב לעניין ללא התחכמויות מיותרות, כמו כן השידוך בתערוכה למגבר משולב של היגל היה מצויין. למיטב זכרוני בתערוכת dtown האחרונה הספנדורים שנגנו היו דגם מעל. הA-2 היו בתצוגה פסיבית.
avatar
zarfati88 1970-01-01 02:00:00
התמונה האחרונה לדעתי קצת מיותרת היא התמונה של ה A4
avatar
itzik2305 1970-01-01 02:00:00
למיטב זכרוני בתערוכת dtown האחרונה הספנדורים שנגנו היו דגם מעל. הA-2 היו בתצוגה פסיבית. בתערוכה ניגנו ה- A6r
avatar
moshem74 1970-01-01 02:00:00
סאונד "מודרני". אוי זה כ"כ פתטי.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
קופסה צרה, סאונד צר. וואו. מסקנה מדהימה. ומה עם קופסא קטנה (כמו ההרבר׳ט למשל) זה סאונד קטן? ואם כן, מה ההבדל בין סאונד קטן לצר? אני עוקב אחרי ההודעות שלך. על כל שלוש הודעות אחת עניינית והשתיים האחרות מתובלות ברעלנים. יש מצב שאתה יורד מהרגל הזה?
avatar
gds 1970-01-01 02:00:00
קופסה גדולה, סאונד גדול. זה כמו כלי נגינה, קח בליליקה, סאונד קטן, כמו ל A2. קח קונטרה-בס, סאונד גדול כמו להרבט או לסידרה קלאסית של ספנדור, סאונד גדול. מה זה סוונד צר ? זה סאונד שנוצר מרמקולים שיקריים כגון PMC סידרה twenty וה A2... רמקולים שכמעט בלתי אפשרי למקם בחדר בצורה אופטימלית ,בגלל המבנה הדפוק שלהם, שנותנים סאונד טוב בזויות מאוד מסויימות. . אני עוקב אחרי ההודעות שלך. על כל שלוש הודעות אחת עניינית והשתיים האחרות מתובלות בתוכן שיווקי. יש מצב שאתה יורד מהרגל הזה? לוקח את הסיכון ונותן לך לייק :) ואת זה אני כותב בתור אחד שיש לו ספנדור סידרה A לגבי ציוד מודרני זה בולשיט, אתה רוצה לחזור לתקופה שמכשיר הריברב היה מכני ?
avatar
gds 1970-01-01 02:00:00
אולי הוא מתכוון לכמות דחיפת האוויר של ממברנות גדולות ששם ההבדל מורגש היטב. לא פעם אני עוצר ליד נגן רחוב שמנגן על סקסופון ולא משנה כמה וואטים יש לי במגבר וכמה הרמקול נציל-ממברנה קטנה פשוט לא עושה את זה כמו גדולה.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אולי הוא מתכוון לכמות דחיפת האוויר של ממברנות גדולות ששם ההבדל מורגש היטב. לא פעם אני עוצר ליד נגן רחוב שמנגן על סקסופון ולא משנה כמה וואטים יש לי במגבר וכמה הרמקול נציל-ממברנה קטנה פשוט לא עושה את זה כמו גדולה. ומה גודל היחידה הדרוש? 7 אינטש זה מספק או שלא? ומה עם יחידות קטנות ומהירות בטירוף שבצידה יחידת בס נוספת? ומה עם יחידה גדולה ואיטית? הוא תדחף הרבה אוויר אבל לא תהיה מספיק מהירה ודינמית.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
Dimkada נא לערוך. הזמן דוחק...
avatar
gds 1970-01-01 02:00:00
ומה גודל היחידה הדרוש? 7 אינטש זה מספק או שלא? ומה עם יחידות קטנות ומהירות בטירוף שבצידה יחידת בס נוספת? ומה עם יחידה גדולה ואיטית? הוא תדחף הרבה אוויר אבל לא תהיה מספיק מהירה ודינמית. האמת היא באמצע, משהו כמו JBL L-300.
avatar
pruym 1970-01-01 02:00:00
אני אישית בעד שהטיפוס הזה לא יהיה פה, הוא גורם לשיח לא נעים...
avatar
gds 1970-01-01 02:00:00
דימיטרי !!!
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
קודם כל ישנן טכניקות אקוסטיות להוציא צהרבה אנרגיה מתיבה קטנה. אחת מהן היא טרנסמישן ליין. שנית, תיבה צרה היא גם יתרון אקסטי. מדוע? משום שקל יותר לחזק אותה בתקציב שפוי. הרי רמקול גדול וזול יאלץ את היצרן להוציא את מירב הכסף על התיבה. כמה ישאר ליחידות ואלקטרוניקה (קרוס). ליחידות קטנות ותיבות צרות ומאורכות קל יותר להעלם בחלל. אחת הדוגמאות הקלאסיות לכך הן שוב - גווארינרי, הפיגאה האחרון שסקרתי, הרמקולים של ניט שנבחרו כמוצר השנה ועוד כמה וכמה. את הספנדור הספציפי הזה אני מכיר היטב. שמעתי אותו עם מגבר משולב בסיסי של הגל. התוצאה היתה פשוט מהממת. לא מכיר את המונח ״צליל מודרני״ אבל מה שכן, היה שם את כל מה שרמקול מודרני מהונדס היטב אמור לעשות. דינמיקה, מיקרו פרטים, רזולוציה ומהירות שמאפשרת לשמוע את האוויר המתגלגל מהשופר של הסקסופון. האם רמקולים ישנים בעלי יחידות ענקיות ותיבות בגודל של אוטובוס עושים את זה ככה? רומם במוחלט לא, ואלה שכן, עלו אז כמו דירה והיום מבחינת ביצועים הם שווים לרמקולים כמו הספנדור שנסקר.
avatar
eldo 1970-01-01 02:00:00
תיבה צרה? תיבה רחבה? זה הרי מצחיק. כל רמקול צר מודרני הוא למעשה רמקול רחב שמורכב לא נכון: פשוט תסובב אותו ב-90 מעלות, ויש לך רמקול עם תיבה רחבה... ואז היה ניתן לשים וופר בגודל נורמלי ("8 ולעתים יותר) במקום הוופרים שמתאימים יותר ל-Boombox. וגם היה אפשר להימנע מהבדיחה של וופר "סיוע" גדול יותר שפונה הצידה...
avatar
nivim 1970-01-01 02:00:00
לינק לאיך בונים את הרמקולים של SPENDOR : [MEDIA=youtube]PSKTT4IhKuA[/MEDIA] בהצלחה לגבי :מנצח:
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
הכל ביחס למחיר שמשלמים רמקול ב 2000$ יראה וירגיש כמו רמקול של 2000$ רמקול של 50,000$ יראה וירגיש כמו רמקול של 50,000$ (לצורך העניין) אין משחקים.
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
נמר שאפו על הסבלנות שלך.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
נמר שאפו על הסבלנות שלך. היא הולכת ופוחתת.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
30 יורו ליחידה. אין שום רדיפה אישית! יצאת נגד המשפט הזה של משה, כאשר הוא טען שהם ניסו לחסוך בהכל. אני סהכ הוכחתי שהוא צודק לחלוטין. הם חסכו בכל מה שרק אפשר. וברשותך , אני אחליט עבורי מה חשוב ומה פחות, לי אישית חשוב שיהיה WBT, או לפחות טרמינל שנראה בדיוק כמו WBT , יהיה WBT ולא חיקוי סיני זול ושמעליו כתובת "MADE IN ENGLAND"... לי זה משנה, אולי יהיו עוד כאלה שזה משנה להם, אבל יותר חשוב, זה חוסר דיוק של סוקר בפרטים, זו הטעיה והולכת שולל. ועוד לא נכנסנו פנימה, כדי לראות במה חסחו שם.. לא הוכחת דבר משום שאתה לא יודע כמה עולה הטרמינל הזה. שנית ל-wbt יש גם כאלה בשליש מחיר. שנית, אתה לא יודע אם זה חיקוי סיני או שהם מייצרים בעצמם או לחלופין מביאים מהולנד. לכן, אתה פשוט מקשקש מבלי לדעת פרטים. ואם הטרמינל מלמד אותך שניסו לחסוך בהכל אז יש לך עוד הרבה מה ללמוד בכל הנוגע לחסכון. הטרמינל הוא החלק הפחות חשוב בתיכנון רמקול. ומי אתה ש״תיכנס פנימה״ ותבחן אם הוא שווה את ערכו. אתה מומחה לביקורת איכות? אבל את כל אלה אני מקבל מלבד זה שהדגשתי. מכיוון שאתה מאשים אותנו בהולכת שולל והטעיה של הציבור, הרי הסוקר לא כתב מעולם שמדובר בחיבור של wbt. אז מאיפה לאיפה אתה מאשים אותנו בשטות הזו? וזה עוד מעבר לכך שקיללת פה גולשים, השתמשת בשפה בוטה ותשפוכתית וגיליתי סבלנות אין קץ כלפיך. ולכן, נגיד לך יפה שלום, תוכל לחזור לאתר בעוד חמש שנים. אולי עד אז תהיה פחות דוחה.
avatar
Dimkada 1970-01-01 02:00:00
אתה יכול לקפוץ לי עם האינץ וחצי שלך.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
חברים יקרים. אני מתנצל בשמו של Dimkada על התנהגותו הבהמית. הוא נמחק לצמיתות מהאתר. בכל זאת נגיד לו תודה ונאחל לו בריאות והצלחה.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
האמת היא באמצע, משהו כמו JBL L-300. זה אמצע? יש שם יחידה של 15 אינטש. רמקול מצוין אגב!
avatar
pruym 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה נמר.
avatar
zapilak 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה נמר שהשארת אותנו עם שיח מכבד, אין לי עצבים לאנרגיות שליליות .
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אני לא אוהב לחסום. אני משתדל לגלות סבלנות. גם אחרי שקילל נשלחה לו הודעה פרטית והוא התנצל. אחר כך התלהם שוב ושוב שלחתי לו הודעה פרטית והוא ערך. מה קרה אחר כך? ברור ששוב התלהם. חבל שאנשים לא מבינים את המהות של התחביב הזה. קודם כל כייף ופרגון והסאונד הוא אחרי הכייף. זה משום שלא משנה כמה נדבר על צליל, אם לא יהיה כייף להיות כאן, לא יהיו כאן.
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
חברים יקרים. אני מתנצל בשמו של Dimkada על התנהגותו הבהמית. הוא נמחק לצמיתות מהאתר. בכל זאת נגיד לו תודה ונאחל לו בריאות והצלחה. סוף סוף, אין לתת מקום לצורת ההתבטאות והשפה של ״ידידנו״.
avatar
מר לין פיאגה 1970-01-01 02:00:00
ותודה ליגאל סבו שבניינטיז הכיר לי את ה 2/3 וה 3/5 המדהימים. בזמנו עולמי הצר כלל בעיקר פנטזיות עליהם, על הויינה אקוסטיקס והדאן לאבי של שולץ:D צלילם היבש של ה2/3 עם ה8200 נשמע באוזניי עד ימינו אנו. איך כתבו הפינק פלויד: cold as a razor blade, Tight as a tourniquet, Dry as a funeral drum ממכר. רק הפיאגה שלי יכל להשקיט את הקולות בראשי:rolleyes:
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: